110" spanscherm verrijdbaar maken of andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie010
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 10:33
Dag mensen, ik zit met een kleine uitdaging.

Ik heb pas een nieuwbouwwoning bemachtigd. Ik heb van mijn lieve vrouw een deel van de garage gekregen die ik als bioscoop mag gebruiken.

De ruimte is 4,5 meter diep en 3 meter breed. Ik heb een vast spanscherm van 110inch. Het scherm moet echter voor een deur komen te staan. Ik zeg doelbewust staan, omdat hij aan de kant moet kunnen zodat we nog bij de berging kunnen komen (waar het bier is).

Ik zoek de beste manier om een scherm van dit formaat verrijdbaar te maken. Hebben jullie hier ideeën voor? Ik snap dat het niet de beste situatie is, maar het is roeien met de riemen die ik heb.

"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Waarom niet voor een rolscherm gaan en dat hele probleem niet hebben?
En anders moest ik meteen aan een schoolbord denken, zoiets zul je dan moeten maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit is hier niet echt het topic voor eigenlijk ;) Maar wat let je om een flinke plaat wit gefineerd hardboard te pakken, en dan met een stel poortscharnieren aan de muur? Klap je hem zo weg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie010
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 10:33
The Eagle schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:44:
Dit is hier niet echt het topic voor eigenlijk ;) Maar wat let je om een flinke plaat wit gefineerd hardboard te pakken, en dan met een stel poortscharnieren aan de muur? Klap je hem zo weg :)
Het spijt me als ik in het verkeerde topic zit met deze vraag. Maar wat me tegenhoudt bij deze oplossing is dat ik dan ook een muur eigenlijk niet meer kan gebruiken waar ik eigenlijk met planken mijn film collectie aan wil hangen :)

Een soort schoolbordoplossing zat ik ook aan te denken. Moet ik toch eens proberen creatief te zijn en iets maken op wieltjes waar ik het scherm op kan monteren.

"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoals @Pyr0_ ook al zegt: Is een scherm dat je oprolt en aan het dak vd garage bevestigd dan niet de oplossing?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 14:24

M14

eddie010 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:09:
Dag mensen, ik zit met een kleine uitdaging.

Ik heb pas een nieuwbouwwoning bemachtigd. Ik heb van mijn lieve vrouw een deel van de garage gekregen die ik als bioscoop mag gebruiken.
Je hebt inderdaad thuis een flinke uitdaging O-)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 14:20
Misschien is ophangen van het scherm aan een rails met een bocht er in aan het plafond een oplossing, kun je hem voor je planken langs naar achteren schuiven, of als dat mogelijk is het scherm met scharnieren aan het plafond bevestigen zodat je hem naar boven kan kantelen.

Collectie

Pagina: 1