Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:45
Hallo Tweakers,

Ik weet niet of dit een afgeschermd gedeelte is van GoT, dus daarom voor de zekerheid maar even in MO tags.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Beste antwoord (via Grolsch op 11-11-2019 21:19)

• rboy11
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-07 20:27
Je mag de vrije ruimte invullen zoals je wil, het is immers vrije ruimte. Als je het bedrag zo wilt uitkeren dan mag dit en dan kun je dit bedrag opvoeren als kosten. Let wel op dat je niet al een deel hebt benut/dat je niet over de vrije ruimte heen gaat anders moet je een eindheffing betalen.

"Ook bonussen kunnen worden aangewezen als eindheffingsloon voor de vrije ruimte. Vergoedingen of verstrekkingen van max. € 2.400 per werknemer per kalenderjaar beschouwt de Belastingdienst in elk geval als gebruikelijk. "
(https://www.acc-delange.n...imaal-kunt-benutten-2017/)

Formeel mag je niet over het jaar heen gaan voor zover ik weet (vrije ruimte 2018 moet ook in 2018 vergoed/betaald zijn).

Als DGA kun je dus in principe gewoon je vrije ruimte in je holding uitkeren mits dit in hetzelfde boekjaar gebeurt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:06

Herman

FP ProMod
Grolsch schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:26:
Hallo Tweakers,

Ik weet niet of dit een afgeschermd gedeelte is van GoT, dus daarom voor de zekerheid maar even in MO tags.
General Chat - Openbare fora is openbaar :)
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rboy11
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-07 20:27
Je mag de vrije ruimte invullen zoals je wil, het is immers vrije ruimte. Als je het bedrag zo wilt uitkeren dan mag dit en dan kun je dit bedrag opvoeren als kosten. Let wel op dat je niet al een deel hebt benut/dat je niet over de vrije ruimte heen gaat anders moet je een eindheffing betalen.

"Ook bonussen kunnen worden aangewezen als eindheffingsloon voor de vrije ruimte. Vergoedingen of verstrekkingen van max. € 2.400 per werknemer per kalenderjaar beschouwt de Belastingdienst in elk geval als gebruikelijk. "
(https://www.acc-delange.n...imaal-kunt-benutten-2017/)

Formeel mag je niet over het jaar heen gaan voor zover ik weet (vrije ruimte 2018 moet ook in 2018 vergoed/betaald zijn).

Als DGA kun je dus in principe gewoon je vrije ruimte in je holding uitkeren mits dit in hetzelfde boekjaar gebeurt.