Mac mini 2018 start niet meer op na geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 17:49
Ik heb de Mini gekocht, prachtig ding. Heb 2x de Crucial CT16G4SFD8266 16G gekocht voor 32 GB RAM. Met behulp van het filmpje van iFixit de bankjes geplaatst. Ging best makkelijk.

Na opstarten zag hij er maar 1. Dus weer opengemaakt en de bankjes er opnieuw ingezet. Klikten vast dus je zou zeggen dat het goed zit. Probleem is nu: ik zie een zwart scherm en de ventilator blaast elke 30 seconden een harde zucht. Wat doe ik fout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
Vanmorgen weer de bankjes opnieuw geinstalleerd. Alles weer teruggeplaatst waar het hoort op de antenne en deksel na. En jawel: hij boot en 32 gb zichtbaar.

Uitgezet, machine weer dicht gemaakt en vervolgens weer hetzelfde probleem: zwart beeld.

Nu de antenne er af, deed het weer. Na opnieuw starten weer zwart beeld, zonder antenne en deksel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Marv87 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:44:
Vanmorgen weer de bankjes opnieuw geinstalleerd. Alles weer teruggeplaatst waar het hoort op de antenne en deksel na. En jawel: hij boot en 32 gb zichtbaar.

Uitgezet, machine weer dicht gemaakt en vervolgens weer hetzelfde probleem: zwart beeld.

Nu de antenne er af, deed het weer. Na opnieuw starten weer zwart beeld, zonder antenne en deksel...
Da's de reden waarom ik het niet doe/durf....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 16:01
Marv87 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:44:

Heb je dit al geprobeerd?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

En als je 1 van de 2 bankjes afzonderlijk probeert?

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 09-11-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
Ja, die had ik geprobeerd maar er gebeurde niks.

Na het zwarte scherm rebooten zorgde ervoor dat ik in wachtwoordherstel kwam. Ik heb nu Filevault uitgeschakeld en nu lijkt het allemaal als een zonnetje te werken. Nu maar eens kijken wat er gebeurd als ik de antenne er weer in doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Marv87 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:17:
Ja, die had ik geprobeerd maar er gebeurde niks.

Na het zwarte scherm rebooten zorgde ervoor dat ik in wachtwoordherstel kwam. Ik heb nu Filevault uitgeschakeld en nu lijkt het allemaal als een zonnetje te werken. Nu maar eens kijken wat er gebeurd als ik de antenne er weer in doe...
en????

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplits van [Mac mini 2018] Ervaringen & Discussie Problemen mogen in een eigen topic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marv87
So far, so good! Meerdere malen opnieuw gestart zonder verdere problemen. Blijkbaar zat Filevault op de een of andere manier dwars, maar verklaren kan ik het niet...
Pagina: 1