Sinds bijna twee jaar heb ik een MSI 1070Ti grafische kaart. Als ik een spel speel(Grid 2019 bijv.)gaat de ventilatorsnelheid naar 87% bij een GPU temperatuur van 81°C en een kloksnelheid van 1810 MHz. De fps is daarbij 110. En die ventilatorsnelheid blijft altijd maar stijgen. Een ventilatorsnelheid van 87% is heel luid en kan je niet verdragen en daarom denk ik dat de kaart defect is. Met MSI Afterburner zet ik de kaart vast op een max temp. van 75°C en heb ik een eigen fanprofiel gemaakt zodat de kaart op een ventilatorsnelheid van 48% draait wat te verdragen is. Maar dan klokt de kaart op de basis GPU kloksnelheid van 1607 MHz maar na verloop van tijd gaat ze boven de max ingestelde temp van 75°C en de ventilatorsnelheid boven de 48%. Bij steeds zwaardere spellen zal dit alleen maar verslechteren en de fansnelheid steeds maar verhogen totdat het geluid niet meer te verdragen is. Een fansnelheid onder de 50% is qua luidheid nog te verdragen. Maar daar zit ik nu al boven met de recente spellen met 52% fansnelheid.
Wat zijn jullie ervaringen met deze kaart en is het normaal dat die kaart aan 87% fansnelheid draait bij een kloksnelheid van 1810 MHz? Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de kaart gekocht heb en die zeggen dat dit normaal is maar ik geloof er niets van. Ik heb geen grafische kaart gekocht opdat ze nooit haar boostsnelheid kan halen(1860 MHz) omdat ze dan veel te luid is. Dit is toch niet normaal? Die kaart is toch defect?
Wat zijn jullie ervaringen met deze kaart en is het normaal dat die kaart aan 87% fansnelheid draait bij een kloksnelheid van 1810 MHz? Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de kaart gekocht heb en die zeggen dat dit normaal is maar ik geloof er niets van. Ik heb geen grafische kaart gekocht opdat ze nooit haar boostsnelheid kan halen(1860 MHz) omdat ze dan veel te luid is. Dit is toch niet normaal? Die kaart is toch defect?