iMac snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcyborx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-08-2022
Hoi,

Mijn vraag is simpel, hoe veel keer sneller is een nieuwe iMac (3,7‑GHz 6‑coreprocessor met Turbo Boost tot 4,6 GHz 2019) in verhouding tot mijn huidige iMac (3,06 GHz Intel Core 2 Duo 2009).

Ik wil weten hoe veel keer sneller hij is met het processen van RAW bestanden naar JPG via Raw converter van photoshop. Is dit echt 5x zo snel, dus klikken en klaar, of duurt dit ook weer gewoon een paar seconden.
En daarnaast: mijn huidige ouwe 2009 iMac heeft een SSD, de nieuwe 2019 een Fusiondrive. Is dat wel sneller? OF ZELFS LANGZAMER??

Ik verneem graag van jullie nerds!
Thnxx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:51
als je moederbord en harde schijf de snelheid aankunnen zou het letterlijk klikken en klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:00
Het antwoord is ook simpel: zoek het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Een mac uit 2019 is op alle fronten sneller dan een uit 2009. Daarnaast krijgt je mac uit 2009 geen updates meer en daarmee dus ook geen security updates. Je doet er dus beter aan om een nieuwe te kopen.

Je kan ook bij een 2019 model kiezen voor een SSD als je dat wil. Overigens is een fusion drive een combinatie tussen een SSD en een reguliere harde schijf, maar dan met wat software die intelligent omgaat met de data en waar dat opgeslagen wordt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Neem de 2019 met SSD en je hebt een SSD die minimaal 3x zo snel is en een processor die nog weer een heel stuk sneller is dan 3x. De Core 2 slomo dateert alweer uit 2006, jouw chip uit 2008, en heeft de beste tijd wel gehad.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:02
Onder geen beding een iMac (of elke andere soort computer) kopen met een reguliere HDD er in...

Vergelijk het maar met een dikke BMW aanschaffen waarbij de dealer rechtsachter een 'thuisbrengertje' heeft gemonteerd... snelle wagen, maar je kunt er maar 80 mee... de Harde schijf (en ja, ook die vermaledijde Fusion Drives die voor 95% bestaan uit een trage HDD gecombineerd met een klein reepje SSD-opslag) is echt het sloomste wat er in zo'n machine zit...

Kies liever voor een kleine (of grote) SSD en plaats indien noodzakelijk logge bestanden die veel opslagruimte nodig hebben (Foto's, Video's, Muziek etc) op een externe HDD of SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Dubbele topics is niet de bedoeling. Het kan dus verder in: Verschil in snelheid 10 jaar oude iMac en nieuwe.

Niet dat hier nog veel gebeurde :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.