Samsung SSD niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:42
Beste Tweakers,

Ik heb een groot probleem. Mijn Samsung NP300E7A laptop uit 2012 heb ik gisteren voorzien van een nieuwe Samsung 860 EVO. Door middel van de migratie software van Samsung een clone gemaakt. Alles werkte perfect, wat is een SSD toch snel!

Maar toen..vanmiddag een paar updates van Windows geïnstalleerd en na het opnieuw opstarten wordt de nieuwe SSD niet meer door de laptop herkend. In de bios ook niet.

De laptop wil dus niet opstarten. Als ik de SSD weer vervang voor mijn oude HDD, dan wordt er zonder problemen opnieuw opgestart.

Ik heb zojuist een nieuwe clone gemaakt van mijn oude HDD, maar het probleem blijft: Een onzichtbare SSD schijf in de Samsung Bios/Mijn Samsung laptop.

Wanneer ik de nieuwe SSD op een andere computer aansluit, dan kan ik deze zonder problemen benaderen. Al mijn bestanden zie ik netjes.

Hoe kan ik dit probleem in hemelsnaam oplossen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Lees dit draadje eens door: SSD wordt niet altijd herkend in BIOS

Of deze link: https://pcmweb.nl/artikel...-installeren-van-een-ssd/

[ Voor 33% gewijzigd door Veng7 op 15-11-2019 13:12 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Windows 7 of Windows 10?

Als het Windows 7 is, dan moet je eerst de NVM drivers nog installeren/toevoegen, want anders herkend Windows de schijf niet.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!