Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Verdienmodel...Maarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:33:
[...]
Wat is dat toch met de sensatiezucht van media. Geen wonder dat er alsmaar dingen de wereld in worden geslingerd die later moeten worden gerectificeerd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De media is niet de schuldige, hè? Zij voorzien alleen maar in een behoefteMaarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:33:
[...]
Wat is dat toch met de sensatiezucht van media.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gaat dit niet om een ander vliegtuig, die door de gehele calamiteit moet improviseren om zijn passagiers het vliegtuig uit te brengen?Jolke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:33:
[...]
Dat zou betekenen dat de situatie niet uit de hand gelopen is. Dat lijkt goed nieuws.
Ferd, die ook Fred genoemd word, wordt blijkbaar ook onrustig.De plenaire vergadering in de Tweede Kamer is stilgelegd omdat minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid volgens Kamervoorzitter Khadija Arib "andere dingen aan zijn hoofd heeft".
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Men heeft behoefte aan correcte informatie, niet aan vlugge informatie.anandus schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:34:
[...]
De media is niet de schuldige, hè? Zij voorzien alleen maar in een behoefte
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou, of gewoon Ferd.AW_Bos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]
Ferd, die ook Fred genoemd word, wordt blijkbaar ook onrustig.
Gezien hoe graag mensen allerlei informatie-grashalmpjes vastklampen (ook hier) durf ik het tegendeel te bewerenMaarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]
Men heeft behoefte aan correcte informatie, niet aan vlugge informatie.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat vliegtuig gaat natuurlijk nooit de lucht in, vrachtwagen er voor is genoeg. Er geen enkele reden om hem eerst op te laten stijgen, dus ook geen noodzaak voor een F16. Behalve als defensie graag wil showen met de F35.Yucon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:30:
[...]
Eventueel intimidatie van kapers als het tenminste een kaping is. Probeer het maar niet want we hebben je toch. Ik neem namelijk aan dat ze hem bij voorkeur niet echt uit de lucht schieten, dus als dit zou helpen de situatie voor te zijn zijn dat niet zo gek zijn.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Verdraaid
En ik maar denken dat hij Fred heette, en dat Nu.nl een tikfout maakte

Nou ja, ik zal niet de enige zijn
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2019 20:37 ]
Ik denk dat we die beslissing over de F16's maar bij de commandant van de strijdkrachten moeten laten, hier speculeren of een actie wel of niet nuttig is, is per definitie alleen maar geblaat. Wij hebben niet de informatie die de commandant heeft.PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:25:
[...]
Dat kan allemaal natuurlijk. Maar het punt is dat als dat ding besluit te gaan, zelfs zelfstandig, zijn die F16's er nog ruim op tijd. Die dingen laten cirkelen dient geen enkel nut.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Klopt. Ik zat niet in het "beruchte" toestel.AW_Bos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]
Gaat dit niet om een ander vliegtuig, die door de gehele calamiteit moet improviseren om zijn passagiers het vliegtuig uit te brengen?
Hadden ze dan niet een F35 gestuurd ipv een F16Moofnor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:37:
[...]
Dat vliegtuig gaat natuurlijk nooit de lucht in, vrachtwagen er voor is genoeg. Er geen enkele reden om hem eerst op te laten stijgen, dus ook geen noodzaak voor een F16. Behalve als defensie graag wil showen met de F35.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die moet nog even opdrogen na het blusschuim-incidentjefsfikke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:37:
[...]
Hadden ze dan niet een F35 gestuurd ipv een F16
Hebben ze ook, maar die heeft niemand kunnen detecteren.fsfikke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:37:
[...]
Hadden ze dan niet een F35 gestuurd ipv een F16
Ik zou het doen!
Prima kerel, was partner bij mijn oude werkgever.AW_Bos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]
Ferd, die ook Fred genoemd word, wordt blijkbaar ook onrustig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maar die ouwehoeren alleen maar over schiphol weetjes.DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:38:
Cnn is live maar Nos rtl etc. niet.
[Afbeelding]
De marechaussee bevestigt dat crew en passagiers van het vliegtuig zijn.Cheesy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:38:
Meerderen op Twitter melden dat de actie ten einde is. Ik heb nog geen goede bron kunnen vinden.
De Marechaussee meldt op Twitter dat alle passagiers en crewleden veilig van het vliegtuig zijn gehaald.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Post een bron of niets zou ik zeggen.rammes schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:38:
Passagiers en crew veilig van boord. Onderzoek ter plaatse duurt nog voort.
Bron is de EHAM Ops, luister nu ook mee en lijkt erop dat het inderdaad 'afgelopen' is.Cheesy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:38:
Meerderen op Twitter melden dat de actie ten einde is. Ik heb nog geen goede bron kunnen vinden.
ik weet niet hoe ik tweets moet embedden
Ik zou het doen!
— Koninklijke Marechaussee (@Marechaussee) 6 november 2019
— Koninklijke Marechaussee (@Marechaussee) 6 november 2019
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Inderdaad. Nu meerdere officiële bevestigingen. Ik kreeg die ops stream niet werkend op m’n iPhone 😩Aquafreak schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:39:
[...]
Bron is de EHAM Ops, luister nu ook mee en lijkt erop dat het inderdaad 'afgelopen' is.
De tweet-URL's tussen[embed] en [/embed]
Kijk anders eens bij 'Bekijk bericht', en je ziet hoe het in-elkaar steekt.
[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2019 20:42 ]
RTL NETHERLANDS: LARGE ALARM WAS SOUNDED AT SCHIPHOL AIRPORT
Joh, zou het, dat schijnt te gebeuren bij ontruimingen.

Verwijderd
Bron: via via.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 20:44 ]
Zegt je grote duim?Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:43:
Bedieningsfout van piloot...
Een oefening lijkt me toch ook niet.

/edit:
nos.nlHet startverbod dat van kracht was voor een gedeelte van Schiphol wordt zo opgeheven.
[ Voor 39% gewijzigd door Jolke op 06-11-2019 20:46 ]
Als ik zoiets flikte dan zou ik de telefoon ook even niet meer opnemen.FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:44:
Lol. Lijkt me sterk, er was namelijk ook geen contact mogelijk met de piloot?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hebben we toch de media voor.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
serieus?mr_evil08 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:47:
Waarom wordt hiervoor een topic geopend eigenlijk ?
Hebben we toch de media voor.
Ik zou het doen!
Weet je dit, of gok je dit? Bron?Bobmeister schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:47:
Maar jongens, een vliegtuig heeft helemaal geen kapings-noodknop.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Je bent zelf piloot?Bobmeister schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:47:
Tweakers is media
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
ja maar op twitter zeggen ze......Bobmeister schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:47:
Wel benieuwd wat er nu echt gaande was.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Waarom open je een topic en post je er in als je het oninteressant vindt?
Maar wel oproepcodes.....Bobmeister schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:47:
Maar wel een zogenaamde squawk code op de transponder die een signaal zend naar de luchtverkeersleiding. In lekentaal is dit dus de zogenaamde noodknop.Bobmeister schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:47:
[ Voor 8% gewijzigd door Dutchy88 op 06-11-2019 20:51 ]
Misschien is er een andere naam, maar in Jip & Janneke taal komt het hier op neer
Ik ben niet zo heel erg into airplanes
Benieuwd naar de reden, maar goed prima als mensen hier behoefte aan hebben op een tech site, nieuws volg ik wel op facebook/twitter/nos/reddit etc.fsfikke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:49:
[...]
Waarom open je een topic en post je er in als je het oninteressant vindt?
Edit:
@fsfikke Tweakers is niks beter, je zult zelf de juiste informatie moeten verzamelen en beoordelen wat nuttig is en niet.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 06-11-2019 20:58 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Meerdere bronnen bij veiligheidsdiensten melden dat het hoogstwaarschijnlijk ging om een loos alarm. #Schiphol
— Yelle Tieleman (@YelleTieleman) 6 november 2019
Wiki gevolgd:Dutchy88 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:50:
[...]
Maar wel een zogenaamde squawk code op de transponder die een signaal zend naar de luchtverkeersleiding.

Uit: https://www.faa.gov/regul...ormation/documentID/99913
[ Voor 4% gewijzigd door Technicality op 06-11-2019 20:53 ]
Je zit in General chat, waar het forum gaat over Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij.mr_evil08 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:51:
[...]
Benieuwd naar de reden, maar goed prima als mensen hier behoefte aan hebben op een tech site, nieuws volg ik wel op facebook/twitter/nos/reddit etc.
Denk dat zeker 1, misschien 2 van die boxes wel gechecked worden.
Die zit eraan te komen ja.DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:53:
Bronnen in Den Haag melden loos alarm.
@DaniëlWW2 Slotje?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bron nu.nl
Wel een goede oefening dan.DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:53:
Bronnen in Den Haag melden loos alarm.
@DaniëlWW2 Slotje?
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Jawel toch? Volgens mij hebben ze die wel en is dat verplicht gesteld na 09/11
Facebook, Twitter en Reddit, ja dat zijn perfecte bronnen om nieuws uit je filterbubble te ontvangenmr_evil08 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:51:
[...]
Benieuwd naar de reden, maar goed prima als mensen hier behoefte aan hebben op een tech site, nieuws volg ik wel op facebook/twitter/nos/reddit etc.

Is dat dan die knop naast de turbo flaps?Capacitor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:54:
[...]
Le oops danCheesy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:54:
Air Europa meldt dat het gaat om een vals alarm. Een waarschuwing zou per ongeluk zijn geactiveerd, die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert.
Bron nu.nl
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Klopt, met de excuses van Air Europa.Cheesy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:54:
Air Europa meldt dat het gaat om een vals alarm. Een waarschuwing zou per ongeluk zijn geactiveerd, die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert.
Bron nu.nl

#AirEuropaInfo Falsa Alarma. En el vuelo Ámsterdam - Madrid, esta tarde se activó, por error, un aviso que pone en marcha protocolos sobre secuestros en el aeropuerto. No ha pasado nada, todos los pasajeros se encuentran perfectamente esperando poder volar pronto. Lo lamentamos.
— Air Europa (@AirEuropa) 6 november 2019
Vals alarm Op de vlucht Amsterdam - Madrid werd vanmiddag per ongeluk een waarschuwing geactiveerd die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert. Er is niets gebeurd, alle passagiers wachten perfect om snel te vliegen. Het spijt ons.
[ Voor 23% gewijzigd door Tourniquet op 06-11-2019 20:58 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Alleen nog iedereen zover krijgen om niet alles altijd maar te geloven - zeker niet wat een willekeurig persoon op twitter zegt.
Zo een bericht heeft geen waarde zonder bron. Dat wil niet zeggen dat het niet kan kloppen.
#AirEuropaInfo Falsa Alarma. En el vuelo Ámsterdam - Madrid, esta tarde se activó, por error, un aviso que pone en marcha protocolos sobre secuestros en el aeropuerto. No ha pasado nada, todos los pasajeros se encuentran perfectamente esperando poder volar pronto. Lo lamentamos.
— Air Europa (@AirEuropa) 6 november 2019
@AW_Bos
[ Voor 10% gewijzigd door rammes op 06-11-2019 20:59 ]
Ik zou het doen!
Zal wat kosten al die ambulances en traumahelikopters.
Verwijderd
nee, verstevigde deuren zijn na 11 sep gekomen. geen grote rode knoppen met de tekst ''do not push''Capacitor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:54:
[...]
Och, het was toch al een soort van oefenperiode... Kon er nog wel bijErapaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:59:
Gaat er nu nog een factuurtje naar Air Europa? Op twitter hebben ze hun excuses al aangeboden.
Zal wat kosten al die ambulances en traumahelikopters.
Dat is een vraag die je bij elk nieuwsbericht moet stellen: Does it make sense? Nou leven we in bijzondere tijden, dus veel dingen die niet logisch lijken zijn toch waar, maar niettemin loont het om die vraag te blijven stellen.eric.1 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:58:
Nou, de protocollen werken prima.
Alleen nog iedereen zover krijgen om niet alles altijd maar te geloven - zeker niet wat een willekeurig persoon op twitter zegt.
Inderdaad, de berichten over 3 messentrekkers werden op een gegeven moment zelf door buitenlandse media overgenomeneric.1 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:58:
Nou, de protocollen werken prima.
Verwijderd
Of een bron die ik niet wil geven. Snap je reactie wel hoor daar niet van.fsfikke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:58:
[...]
Zo een bericht heeft geen waarde zonder bron. Dat wil niet zeggen dat het niet kan kloppen.
Verwijderd
Je stelt een code in op de transponder en die zet je vervolgens aan.
In dit geval "Squak 7500"

Wikipedia: List of transponder codes
Geen magic button, ook niet eentje die je per ongeluk kunt aanraken.
Toch bijzonder dit eigenlijk en misschien wel interessant voor verdere discussie. Wie heeft er nou behoefte aan het vals verspreiden van dit soort informatie? Makkelijk scoren voor views etc, maar wel opvallend toch?DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:26:
Dat hele messentrekkers verhaal werdt door trollen de wereld in gestuurd, bericht werd door tientallen accounts tegelijk gepost.
@sylvesterrr Toevallig een vlucht naar Madrid?
genoeg mensen die er gigantisch op geilen dat zij als "bron" genoemd worden.Kaasdipje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:04:
[...]
Toch bijzonder dit eigenlijk en misschien wel interessant voor verdere discussie. Wie heeft er nou behoefte aan het vals verspreiden van dit soort informatie? Makkelijk scoren voor views etc, maar wel opvallend toch?
Trollen is al jaren oud. Doen ze vooral voor de aandacht die ze krijgen op hun bericht. Het uitlokken van reacties geeft ze voldoening.Kaasdipje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:04:
[...]
Toch bijzonder dit eigenlijk en misschien wel interessant voor verdere discussie. Wie heeft er nou behoefte aan het vals verspreiden van dit soort informatie? Makkelijk scoren voor views etc, maar wel opvallend toch?
[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 06-11-2019 21:05 ]
Ik ben benieuwd of er nog een uitleg gaat volgen hoe ze dat ‘per ongeluk’ voor elkaar krijgen. Zijn er codes die er op lijken bijvoorbeeld?Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:02:
Er is geen speciale knop.
[Afbeelding]
Wilde de piloot misschien 7600 intikken?FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:44:
Een oefening lijkt me toch ook niet.
Je kunt wel de verkeerde code intypen. Het is niet voor niets dat je je pincode 3 keer mag proberen. Soms typ je de verkeerde in en dan druk je op ok.Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:02:
Er is geen speciale knop.
[Afbeelding]
In ieder geval goed om te weten dat er geen kaper was die dacht dat je al tijdens het boarden kunt beginnen met kapen, dan gaat het vliegtuig natuurlijk niet weg.
Zo werkt het natuurlijk niet. Als de kaper training heeft gehad kan die ook zeggen dat het een foutje was. Dus iedereen moet eruit en de marechaussee zal het een en ander na moeten lopen.FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:44:
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd1 op 06-11-2019 21:07 ]
Dit vroeg ik me ook af. Wat bezielt deze mensen. Zo was er ook een tweet die repte over schoten vanuit het vliegtuig en meerdere explosies in de vertrekhallen. Toen ik de deeplink opende om de tweet met mijn vrouw te delen, was ie weer verwijderd. Dat duurde denk ik 30 seconden. Maar in die tijd was ie al meerdere malen geretweet. Waarom zou je dat doen...Kaasdipje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:04:
[...]
Coding in the cold; <brrrrr />
Kan mij zo voorstellen dat de piloten nog wel een ondervraging door de Marechaussee en/of luchtvaartpolitie kan verwachten.Cheesy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:05:
[...]
Ik ben benieuwd of er nog een uitleg gaat volgen hoe ze dat ‘per ongeluk’ voor elkaar krijgen. Zijn er codes die er op lijken bijvoorbeeld?
Daar is ook niks mis mee, maar zet het er dan meteen bijVerwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:00:
[...]
Of een bron die ik niet wil geven. Snap je reactie wel hoor daar niet van.
Dus eenmaal ingedrukt snap ik wel dat externen de situatie eerst goed onderzocht moeten hebben dat er inderdaad niets aan de hand is, voordat de melding zo maar kan worden ingetrokken.
[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 06-11-2019 21:10 ]
Je doet er zelf aan mee om zomaar geruchten van willekeurige mensen op Twitter met je vrouw te gaan delen. Die ze ook weer deelt...Belindo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:06:
[...]
Dit vroeg ik me ook af. Wat bezielt deze mensen. Zo was er ook een tweet die repte over schoten vanuit het vliegtuig en meerdere explosies in de vertrekhallen. Toen ik de deeplink opende om de tweet met mijn vrouw te delen, was ie weer verwijderd. Dat duurde denk ik 30 seconden. Maar in die tijd was ie al meerdere malen geretweet. Waarom zou je dat doen...
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
De discussie is over verspreiding en achtergronden van fake news omtrent dit soort incidenten is zeker interessant, maar dat mag in een nieuw topic als daar behoefte aan is.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dit topic is gesloten.
Nee, dit is niet de plek voor onnodige sensatiezucht of speculaties. We gaan hier ook geen maatschappelijke problemen aankaarten en al helemaal geen gruwelijkheden plaatsen of bespreken mocht het toch helemaal mis zijn.