't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
/disclaimer;Er schijnt een kaping aan de gang te zijn. Drie mensen met een mes bedreigen het kabine personeel en eisen een vertrek. F16 zojuist opgestegen om eventuele maatregelen te nemen. Arrestatieteam is onderweg. Grote paniek in het vliegtuig.
Totaal geen betrouwbare bron
[ Voor 77% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2019 19:49 ]
Is dat ergens twitter want volgens mij gaan de wildste verhalen rond.FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:48:
Ik lees ergens dat het om een kaping zou gaan
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Een kaping van een vliegtuig wat nog op de grond staat? Een normaal mens doet dat toch als ze opgestegen zijn en interventie door politie/marechaussee onmogelijk is? Het zal wel weer loos alarm zijn.FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:48:
Ik lees ergens dat het om een kaping zou gaan.
ik houd Twitter al even in de gaten maar dit is opeens door iemand gepost. Het zou natuurlijk kunnen maar ik ga eerst uit van een trol / fake newsFreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:48:
Ik lees ergens dat het om een kaping zou gaan.
[...]
/disclaimer;
Totaal geen betrouwbare bron
Er kunnen natuurlijk voor vertrek al dingen fouten gaan (voor de kapers in dit geval).downtime schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:52:
[...]
Een kaping van een vliegtuig wat nog op de grond staat? Een normaal mens doet dat toch als ze opgestegen zijn en interventie door politie/marechaussee onmogelijk is? Het zal wel weer loos alarm zijn.
Twitter inderdaad, dus geen betrouwbare bron. Aan de andere kant, voor een verward persoon rukken ze niet massaal uit, dat regelt de al aanwezig zijnde marechaussee gewoon.
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2019 19:56 ]
Security lock down at #schipol anyone knows what's going on at #ams #AmsterdamAirport? pic.twitter.com/Le4zEpiXn5
— Kat Wolseley (@KatWolseley) 6 november 2019
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Laten we hopen dat het geen kaping is oid.
[ Voor 16% gewijzigd door jaapstobbe op 06-11-2019 19:58 ]
quote: http://Nu.nlVolgens P2000 zijn er inmiddels twee traumahelikopters opgeroepen.
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2019 19:59 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dit is wat NOS tot nu toe aangeeft.Het gaat om een GRIP 3-melding, wat betekent dat er een mogelijke dreiging is voor het welzijn van de bevolking binnen een gemeente. Een woordvoerder van de marechaussee spreekt van een "verdachte situatie" aan boord van een vliegtuig.
[Twitter: https://twitter.com/wendyhendrikse/status/1192150381373079560]
Niet gelijk als waarheid aannemen
[ Voor 29% gewijzigd door DoeEensGek op 06-11-2019 20:02 ]
Sterkte, ik hoef pas morgenochtend.sylvesterrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:00:
Ik ben zonet op Schiphol aangekomen vanuit Londen en las dit op nu.nl. Eens kijken hoe snel ik door de security heen ga komen.
Hopelijk gaat het ergens in de paniek niet fout.
Dit lees ik op Twitter btw.
[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 06-11-2019 20:08 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Stelletje sensatie zoekersEr was tegelijkertijd een ontruiming gaande op Utrecht Centraal, maar de politie meldt aan NU.nl dat dat vals alarm is.
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Hebben ze zo gauw al security checks voor uitgaande passagiers opgezet dan? Of wordt je überhaupt vastgehouden?sylvesterrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:00:
Ik ben zonet op Schiphol aangekomen vanuit Londen en las dit op nu.nl. Eens kijken hoe snel ik door de security heen ga komen.
nos.nlJos van Dongen, een verslaggever van Zembla, is op Schiphol. Volgens hem wordt de D-pier ontruimd en rijden er auto's met geblindeerde ramen naar D5 toe. Hij is weggestuurd door de marechaussee, net als de andere reizigers.
Ik zit nog in het vliegtuig. Straks vervoer per bus naar de terminal.mcDavid schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:04:
[...]
Hebben ze zo gauw al security checks voor uitgaande passagiers opgezet dan? Of wordt je überhaupt vastgehouden?
Klinkt aannemelijk inderdaad.FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:58:
Air Europe vlucht, naar het schijnt.
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/UX1094
Die lifeliners zijn te verifiëren via P2000. Maar ik heb nog geen F16 op ads gezien.Pierre schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:03:
Het is toch best serieus als ik zo lees op internet. Traumahelikopters er naar toe en er is een F16 opgestegen.
Ander vliegtuig hoop ik.sylvesterrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:05:
[...]
Ik zit nog in het vliegtuig. Straks vervoer per bus naar de terminal.

[Twitter: https://twitter.com/MattHallmann/status/1192155828536717313]
[ Voor 11% gewijzigd door DoeEensGek op 06-11-2019 20:08 ]
Neem aan dat in dit soort situaties ADS wordt uitgezet.Cheesy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:06:
Die lifeliners zijn te verifiëren via P2000. Maar ik heb nog geen F16 op ads gezien.
Wel vreemd inderdaad, kaping terwijl het toestel nog aan de grond staat.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
InderdaadPWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:09:
Waarom zou je F16's laten opstijgen als die kist aan de gate staatKlaar zetten lijkt me voldoende.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Aldus nu.nlDe zwaarbewapende Dienst Speciale Interventies zou inmiddels gearriveerd zijn op Schiphol.
[ Voor 6% gewijzigd door PaRaDoX4 op 06-11-2019 20:12 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Neem aan dat ze dat ding het liefst stoppen voordat ie opgestegen is?PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:09:
Waarom zou je F16's laten opstijgen als die kist aan de gate staatKlaar zetten lijkt me voldoende.
I know, daarom is het een gerucht en dient dit niet als feit gebracht te worden.PolarBear schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:08:
[...]
Neem aan dat in dit soort situaties ADS wordt uitgezet.
In deze tweet wel interessante foto met insider(?) info:
[Twitter: https://twitter.com/frans_pe_ters/status/1192156660506210304?s=21]
Dit was dan ook door eimand verzonnen en de wereld ingeslingerd en als waarheid aangenomen door een paniekende social media generatie.
Verwijderd
Waar staat dat het een kaping is?Matis schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:09:
Ik las het net op het nieuws. Ben benieuwd.
Wel vreemd inderdaad, kaping terwijl het toestel nog aan de grond staat.
https://twitter.com/MattHallmann/status/1192151329570983938
maar of het waar is...dat hoor je mij niet zeggen
[ Voor 10% gewijzigd door jaapstobbe op 06-11-2019 20:13 ]
Bah, je zal 1 van die 27 zijn. Met 300 is het ook eng, maar met zo’n klein groepje nog enger uiteraard...Cheesy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:11:
[...]
I know, daarom is het een gerucht en dient dit niet als feit gebracht te worden.
In deze tweet wel interessante foto met insider(?) info:
[Embed]
Als het allemaal waar is, maar ik geloof niet dat dit een oefening of een dronken/verward persoon is, daar is de opschaling te heftig voor.
De DSI mag zijn kunsten gaan vertonen... (als het een kaping is)
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2019 20:14 ]
Die kist komt niet weg zonder pushback. Dus alleen als men hem toestemming geeft, gaat ie weg. In het geval er gekozen word hem te laten gaan, zijn die F16's ruim op tijd.MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:10:
[...]
Neem aan dat ze dat ding het liefst stoppen voordat ie opgestegen is?

Bovenstaande foto gaat rond. Ter informatie, neem niet alles gelijk voor waarheid aan
Die zijn er eerder dan dat het vliegtuig op de startbaan staat.PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:14:
[...]
Die kist komt niet weg zonder pushback. Dus alleen als men hem toestemming geeft, gaat ie weg. In het geval er gekozen word hem te laten gaan, zijn die F16's ruim op tijd.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Edit: verteld hetzelfde als hier, er schijnt een kaping bezig te zijn maar kon geen bevestiging krijgen.
[ Voor 69% gewijzigd door DoeEensGek op 06-11-2019 20:18 ]
Dat ligt maar net aan de pier toch? Je bent niet altijd afhankelijk van een trekker dacht ik.PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:14:
[...]
Die kist komt niet weg zonder pushback. Dus alleen als men hem toestemming geeft, gaat ie weg. In het geval er gekozen word hem te laten gaan, zijn die F16's ruim op tijd.
je komt echt niet weg zonder.MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:16:
[...]
Dat ligt maar net aan de pier toch? Je bent niet altijd afhankelijk van een trekker dacht ik.
Die weten ook heel weinig tot niets eigenlijk.DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:16:
Nos nu live... eens zien.
De vlucht in de app-screenshot hierboven past bij de plek aan de gate.
https://twitter.com/JaviDomingoE/status/1192156718127616000
Flinke communicatie storing?
In Italië is het ook mis. Zal ongerelateerd zijn, Maargoed.
Prima afleidingsmiddel, herken je de treinkaping nog? Daarbij wil je ze paraat hebben als iemand van plan is dat vliegtuig ergens in te boren.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-11-2019 20:24 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is vaag. Maar hij zegt niet dat er niks aan de hand is, hij zegt dat hij naar huis wil...PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:21:
Lijkt me nks aan de hand. Deze man zit gewoon in de kist
https://twitter.com/JaviDomingoE/status/1192156718127616000
Flinke communicatie storing?
Dat vliegtuig staat op de grond. Die gaat niet zomaar ergens in geboord worden. Misschien in een trekker.Nox schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:21:
[...]
Daarbij wil je ze paraat hebben als iemand van plan is dat vliegtuig ergens in te boren.
Da's op zich waar. Maar als er 3 messentrekkers zouden zijn, zou hij gok ik de aandacht daar meer op vestigenFreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:23:
[...]
Dat is vaag. Maar hij zegt niet dat er niks aan de hand is, hij zegt dat hij naar huis wil...
Tja of als je het besluit hebt genomen om een vliegtuig te kapen verder wel rationeel nadenkt is maar de vraag.PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:14:
[...]
Overigens kan je technisch gezien prima een pushback doen op reverse trusters. Dat het niet gebeurt heeft met veiligheid, kosten besparing etc te maken niet dat het niet technisch kan.
Dat kan allemaal natuurlijk. Maar het punt is dat als dat ding besluit te gaan, zelfs zelfstandig, zijn die F16's er nog ruim op tijd. Die dingen laten cirkelen dient geen enkel nut.PolarBear schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:24:
[...]
Tja of als je het besluit hebt genomen om een vliegtuig te kapen verder wel rationeel nadenkt is maar de vraag.
Overigens kan je technisch gezien prima een pushback doen op reverse trusters. Dat het niet gebeurt heeft met veiligheid, kosten besparing etc te maken niet dat het niet technisch kan.
Boeiend, vertel wat weet je over reverse trustersPolarBear schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:24:
[...]
Tja of als je het besluit hebt genomen om een vliegtuig te kapen verder wel rationeel nadenkt is maar de vraag.
Ik zou het doen!
Dat gaat heel langzaam, zeker bij een A330. Daarnaast blaas je de gate aan diggelen.PolarBear schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:24:
[...]
@sylvesterrr Toevallig een vlucht naar Madrid?
[ Voor 19% gewijzigd door DoeEensGek op 06-11-2019 20:27 ]
Hij zegt bovendien ook niet dat hij in die kist zit, het zou ook kunnen dat hij in een kist ernaast zit en dat ze niet uit mogen stappen. Aldus twitter translate iig.FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:23:
[...]
Dat is vaag. Maar hij zegt niet dat er niks aan de hand is, hij zegt dat hij naar huis wil...
...
Op Schiphol is mogelijk een vliegtuigkaping aan de gang, melden bronnen binnen de marechaussee. Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.
nos.nlEen piloot in de cockpit van een ander vliegtuig zegt dat er een startverbod is voor de hele D-pier en een gedeelte van de E-pier.
Bij lingo was het woord schijnbaar, kaping
13:37
Eventueel intimidatie van kapers als het tenminste een kaping is. Probeer het maar niet want we hebben je toch. Ik neem namelijk aan dat ze hem bij voorkeur niet echt uit de lucht schieten, dus als dit zou helpen de situatie voor te zijn zijn dat niet zo gek zijn.PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:25:
[...]
Dat kan allemaal natuurlijk. Maar het punt is dat als dat ding besluit te gaan, zelfs zelfstandig, zijn die F16's er nog ruim op tijd. Die dingen laten cirkelen dient geen enkel nut.
Maargoed, die verhalen van die F16's zijn nog niet bevestigd nietwaar? Dus het is nog maar de vraag of ze echt in de lucht hangen en zelfs dan zullen ze nog niet vanuit dat vliegtuig te zien zijn. Dus voorlopig lijkt me een korreltje zout wel gepast.
[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 06-11-2019 20:32 ]
En dit is het moment dat je iets moet minderen met twitter afspeuren. Dit is namelijk bijzonder zinloos en contraproductief.Nibbz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:29:
https://twitter.com/LuukkJanssen/status/1192159952816738305
Pas maar op straks komen de complottheoriën.Nibbz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:29:
https://twitter.com/LuukkJanssen/status/1192159952816738305

Schiphol operations kanaal: Verzoek van de autoriteiten om voertuigen “uit het zicht van de cockpit” te houden. De signalen lijken sterk een kant op te wijzen #Schiphol
— Kevin de Leeuw (@kedele96) 6 november 2019
#Schiphol operations kanaal: mobiel medisch team wordt naar gate D5 gestuurd. Verzoek om blauwe lampen te doven.
— Kevin de Leeuw (@kedele96) 6 november 2019
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
OK, overlast voor andere passagiers lijkt vooralsnog mee te vallen. In plaats van gate D3 zijn we (per busvervoer) aangekomen bij de G-pier. Ik zit alweer in de trein.sylvesterrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:05:
[...]
Ik zit nog in het vliegtuig. Straks vervoer per bus naar de terminal.
Alu hoedje op:Jolke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:31:
[...]
Pas maar op straks komen de complottheoriën.![]()
Lekker toevallig na de backdoor oproep van de overheid.
Alu hoedje af
Linkje?FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:32:
Op dat Twitter account van die Spanjaard gaat het nu verder en vraagt een NL nieuws zender zelfs of ze hem mogen bellen....
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Estoy en el avión. Me acaban de desembarcar
— Javi Domingo (FJ) (@JaviDomingoE) 6 november 2019
Ik zit in het vliegtuig Ik ben net van boord gegaan
La policia no nos deja hacer ni coger llamadas
De politie laat ons niet bellen of gebeld worden
Las fuerzas especiales salen del avión. Armados, escudos y hasta una motosierra!!
Speciale troepen verlaten het vliegtuig. Gewapend, schilden en zelfs een kettingzaag!
[ Voor 49% gewijzigd door Tourniquet op 06-11-2019 20:34 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dat zou betekenen dat de situatie niet uit de hand gelopen is. Dat lijkt goed nieuws.sylvesterrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:31:
[...]
OK, overlast voor andere passagiers lijkt vooralsnog mee te vallen. In plaats van gate D3 zijn we (per busvervoer) aangekomen bij de G-pier. Ik zit alweer in de trein.
/edit
Inmiddels afgeschermd
[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 06-11-2019 20:37 ]
Wat is dat toch met de sensatiezucht van media. Geen wonder dat er alsmaar dingen de wereld in worden geslingerd die later moeten worden gerectificeerd.FreakNL schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:32:
Op dat Twitter account van die Spanjaard gaat het nu verder en vraagt een NL nieuws zender zelfs of ze hem mogen bellen....
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Verdienmodel...Maarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:33:
[...]
Wat is dat toch met de sensatiezucht van media. Geen wonder dat er alsmaar dingen de wereld in worden geslingerd die later moeten worden gerectificeerd.
De media is niet de schuldige, hè? Zij voorzien alleen maar in een behoefteMaarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:33:
[...]
Wat is dat toch met de sensatiezucht van media.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gaat dit niet om een ander vliegtuig, die door de gehele calamiteit moet improviseren om zijn passagiers het vliegtuig uit te brengen?Jolke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:33:
[...]
Dat zou betekenen dat de situatie niet uit de hand gelopen is. Dat lijkt goed nieuws.
Ferd, die ook Fred genoemd word, wordt blijkbaar ook onrustig.De plenaire vergadering in de Tweede Kamer is stilgelegd omdat minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid volgens Kamervoorzitter Khadija Arib "andere dingen aan zijn hoofd heeft".
Men heeft behoefte aan correcte informatie, niet aan vlugge informatie.anandus schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:34:
[...]
De media is niet de schuldige, hè? Zij voorzien alleen maar in een behoefte
Nou, of gewoon Ferd.AW_Bos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]
Ferd, die ook Fred genoemd word, wordt blijkbaar ook onrustig.
Gezien hoe graag mensen allerlei informatie-grashalmpjes vastklampen (ook hier) durf ik het tegendeel te bewerenMaarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]
Men heeft behoefte aan correcte informatie, niet aan vlugge informatie.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat vliegtuig gaat natuurlijk nooit de lucht in, vrachtwagen er voor is genoeg. Er geen enkele reden om hem eerst op te laten stijgen, dus ook geen noodzaak voor een F16. Behalve als defensie graag wil showen met de F35.Yucon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:30:
[...]
Eventueel intimidatie van kapers als het tenminste een kaping is. Probeer het maar niet want we hebben je toch. Ik neem namelijk aan dat ze hem bij voorkeur niet echt uit de lucht schieten, dus als dit zou helpen de situatie voor te zijn zijn dat niet zo gek zijn.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Verdraaid
En ik maar denken dat hij Fred heette, en dat Nu.nl een tikfout maakte

Nou ja, ik zal niet de enige zijn
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2019 20:37 ]
Ik denk dat we die beslissing over de F16's maar bij de commandant van de strijdkrachten moeten laten, hier speculeren of een actie wel of niet nuttig is, is per definitie alleen maar geblaat. Wij hebben niet de informatie die de commandant heeft.PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:25:
[...]
Dat kan allemaal natuurlijk. Maar het punt is dat als dat ding besluit te gaan, zelfs zelfstandig, zijn die F16's er nog ruim op tijd. Die dingen laten cirkelen dient geen enkel nut.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Klopt. Ik zat niet in het "beruchte" toestel.AW_Bos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
[...]
Gaat dit niet om een ander vliegtuig, die door de gehele calamiteit moet improviseren om zijn passagiers het vliegtuig uit te brengen?
Hadden ze dan niet een F35 gestuurd ipv een F16Moofnor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:37:
[...]
Dat vliegtuig gaat natuurlijk nooit de lucht in, vrachtwagen er voor is genoeg. Er geen enkele reden om hem eerst op te laten stijgen, dus ook geen noodzaak voor een F16. Behalve als defensie graag wil showen met de F35.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die moet nog even opdrogen na het blusschuim-incidentjefsfikke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:37:
[...]
Hadden ze dan niet een F35 gestuurd ipv een F16
Hebben ze ook, maar die heeft niemand kunnen detecteren.fsfikke schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:37:
[...]
Hadden ze dan niet een F35 gestuurd ipv een F16
Ik zou het doen!
Dit topic is gesloten.
Nee, dit is niet de plek voor onnodige sensatiezucht of speculaties. We gaan hier ook geen maatschappelijke problemen aankaarten en al helemaal geen gruwelijkheden plaatsen of bespreken mocht het toch helemaal mis zijn.