Boosts verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:18
Het viel mij op dat mijn extra nog te gebruiken boosts verdwenen zijn, een stuk of 670.
Soms is er wel een boostvakje te zien met een outgrayed melding dat er geen boosts beschikbaar zijn, soms is zelfs dat vakje er niet.

Er was al eerder over geklaagd/aangekaart door WhatsappHack

Ligt dat aan mijn account en krijg ik "straf" voor iets waar ik me niet bewust van ben? Ik heb daar geen DM over ontvangen?
Of is er iets fout aan het gaan?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-11 12:50
Ik heb hier ook geen boost meer (600+)

Don't let perfect be the enemy of good.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Teijgetje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:36:
Het viel mij op dat mijn extra nog te gebruiken boosts verdwenen zijn, een stuk of 670.
Soms is er wel een boostvakje te zien met een outgrayed melding dat er geen boosts beschikbaar zijn, soms is zelfs dat vakje er niet.

Er was al eerder over geklaagd/aangekaart door WhatsappHack

Ligt dat aan mijn account en krijg ik "straf" voor iets waar ik me niet bewust van ben? Ik heb daar geen DM over ontvangen?
Of is er iets fout aan het gaan?
plan: Carrière-homepage en nieuwe user-experiencedesigner - Development-itera... ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-11 12:50
Bedankt, toch jammer want ik vond ze erg handig om mismoderaties correct te modden. Maarja het kan natuurlijk ook dat door de boosts juist dat probleem is ontstaan

Don't let perfect be the enemy of good.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die zijn gelukkig afgeschaft, werden veel teveel misbruikt om op mening te modden :)

Virussen? Scan ze hier!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nu de rest van het systeem nog, begin is er :+
Ja ik meen het, vind het maar een naar systeem, filteren moet ook op een andere manier kunnen

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:18
Meningmodden ga je daar niet mee tegen imo.
Hoogstens die paar meningmodders die daar hun boosts voor in gaan zetten en die je ook simpel hun modrechten af kunt nemen bij herhaaldelijk misbruik.

Maar goed, ik wens de promods en powermods veel wijsheid en tijd. Het zal wat drukker voor ze worden.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zie voor de eerdere discussie ook Minder Mooie Feature: boostmoderaties

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had een paar duizend boosts gespaard, voor een regenachtige winternacht. Als een soort investering in de toekomst. En nu is het allemaal weg.... :'(

Maar wat ik me eigenlijk serieus afvraag, werden die boosts nou veel gebruikt? Ik vond het meestal zo'n gedoe om ze erbij te zetten.

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 21:40
wildhagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:44:
Die zijn gelukkig afgeschaft, werden veel teveel misbruikt om op mening te modden :)
Dat voorkom je hier niet mee. Ik zie zoveel mismods door "meningmodden" dat er geen beginnen aan is dit per reactie in een mismod forum te melden, veel te veel overhead. Ik hoopte dat mods met veel boosts verstandig genoeg waren niet te meningmodden en dan is het een aardig correctiemechanisme.

Misschien dan de boost vervangen door een laagdrempelig mismod rapporteeroptie?

Of toch wat sneller mensen tijdelijk de rechten afnemen. Met name de -1 mods zijn vaak wel objectief te beoordelen of het wel echt een troll/flamebait is.
Veel -1 is meningmod ook vaak op de persoon.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 12:30

WCA

Titusvh schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:29:
[...]

Misschien dan de boost vervangen door een laagdrempelig mismod rapporteeroptie?
Bijvoorbeeld, of mensen die *% van de tijd correct modden een soort promod privileges geven (meer mee laten wegen, of boostfunctie weer teruggeven)

Share and Enjoy!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daarmee stel je effectief een modbot voor, en gezien de ervaringen uit het verleden, nee dank je.

We selecteren onze ProMods liever handmatig, op basis van wie er positief opvalt in FM en bij het modereren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Zonde, vond het altijd een waardevolle toevoeging. Gaf je het gevoel dat je echt af en toe een discussie recht kon trekken naar een wat genuanceerder beeld. Jullie weten wel hoe je voor de vaste bezoeker Tweakers beetje bij beetje steeds minder interessant maakt.

Verwijderd

Dubbele reactie, graag verwijderen.

excuus.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 23:30 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:06:
Zonde, vond het altijd een waardevolle toevoeging. Gaf je het gevoel dat je echt af en toe een discussie recht kon trekken naar een wat genuanceerder beeld. Jullie weten wel hoe je voor de vaste bezoeker Tweakers beetje bij beetje steeds minder interessant maakt.
We doen dit zeker niet om goed modererende users te pesten en zijn bij het komen tot dit besluit dan ook zeker niet over één nacht ijs gegaan, sterker het heeft 4,5 jaar geduurd nadat door het Powermod team het verzoek is ingediend. Vanaf die tijd zijn we steeds weer tot dezelfde conclusie gekomen, boostmoderaties worden helaas teveel misbruikt.

We hopen dat her juist met deze wijziging makkelijker wordt uit de bocht gevlogen moderaties te corrigeren omdat er geen boost meer misbruikt kan worden voor mismoderaties.

200 fish found!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:00

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:06:
Eigenlijk is deze discussie een beetje kip of het ei. Als ik persoonlijk een boost gebruikte, en dat deed ik maar heel weinig, dan was de te normeren post al zo scheef getrokken dat ik ook meteen een melding maakte in het moderatie topic. Nu zal ik dat zonder boost gaan doen. Voor mij maakt het dus niet zoveel verschil.

Essentieel is dat je er vertrouwen in hebt dat als jij een scheefgenormeerde post de goede kant op helpt trekken dat er ook anderen zijn die hetzelfde doen. Als een onterechte -1 met mijn +1 nog niet is rechtgetrokken kan je ook zeggen "ik heb gedaan wat ik kan, nu de anderen". Stoort het je zodanig, dan maak je een melding in het moderatietopic. Misschien moeten we het vertrouwen in elkaar weer wat herwinnen.

Van een ding ben ik wel zeker, de boost zorgde voor een opgeblazen wapenwedloop in het normeren die, de goeden niet te na gesproken, meer fout deed dan goed. Dat opgeblazen effect is nu uitgeschakeld. Hopelijk maakt dat het normeren juist weer wat interessanter voor de groep die het altijd serieus heeft willen doen. Een kans die ik ook zie is dat de afwezigheid van de boost de gemoederen in discussies wat tot bedaren kan brengen, en de normering niet af gaat leiden van de inhoudelijkheid ervan. Als puntje bij paaltje komt gaat het eigenlijk alleen maar om die inhoud.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Zie Minder Mooie Feature: boostmoderaties voor verdere discussie, het is iig geen bug :P

Intentionally left blank

Pagina: 1