Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny-v6
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-05 08:36

Danny-v6

Psn= danny-V6power

[quote]Sup4rdurt schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:23:
[...]

Ik had even wat over het hoofd gezien 8)7 maar het stoeltje in de Haas was wel nog steeds bezet; alleen de afgelopen races niet. We zetten je dan in de Renault :)

Renault natuurlijk ook goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 17:17

Kevinr1989

I am the danger

Quali en race waren in 1 woord, ruk... Amper geoefend, half ziek en met iets andere dingen aan mijn hoofd wel meegedaan maar totaal geen focus of iets... Uitgebreid verslag volgt!

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny-v6

Danny-v6

Psn= danny-V6power

@Sup4rdurt is de uitnodiging nou gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:44
Jup, ik heb jouw uitnodiging geaccepteerd :)
YRH schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:27:
Mocht er tijdens de GP Duitsland een plekje vrij zijn zou ik graag een keer meedoen, kijken of ik me een beetje aan dit niveau kan meten :)
Moet ik verder nog wat doen ervoor?
Voeg mij even toe op PSN en als er een plekje over is, zal ik je dit laten weten.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:33

YRH

Sup4rdurt schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:11:

Voeg mij even toe op PSN en als er een plekje over is, zal ik je dit laten weten.
Heb je toegevoegd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sup4rdurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0a2UOBiReXCkFInCR2bavGJv/full.png German Grand Prix

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xeDBonRmI6An78dRq9T7UGyt/full.jpg

Zondag 2 februari 2020
Start om 20:00
Lobby open om 19:45
Host: Sup4rdurt

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
MercedesGrandPuba2000NeroProvocatore
FerrariBoatje-Suksee85
Red BullSTANBONJOVImIeZeLs
Racing PointJfottenJLK_Gaming
HaasKrullie77danny-V6power
RenaultGuthierez
Toro RossoSup4rdurtLawsonIX
SauberLittlecow_TVR2Beat
McLarenDavid_la_racingmartijnhitv
WilliamsStefmeister8

Als je er niet bij kunt zijn, laat dit dan a.u.b. even weten :)

Ping: @Kevinr1989 @GrandPuba @Boatje @STANBONJOVI @Gauthier_021 @David_Racing @martijn_hv @joeyl94 @j.f.otten @Anoniem: 1001065 @Littlecow @Rb88 @Stefmeister8 @Anoniem: 998023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny-v6

Danny-v6

Psn= danny-V6power

Ik moet me helaas afmelden, moet morgen avond werken :'( lekkere binnenkomer zo om me gelijk al voor de eerste race af te melden |:( |:( de volgende race zal ik er zeker bij zijn!!! Succes allen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-05 22:43
Wegens omstandigheden lukt het mij voorlopig niet meer om zondags er bij te zijn helaas.
Helaas & excuus!

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb gisteren nadat ik al vroegtijdig een black flag kreeg nog een tijdje zitten meekijken.

Wat mij enorm opvalt zijn de gedisconnecte auto's, en lapped auto's, aantal uitvallers door anderen vrij hoog is en mensen daar ook veel nadeel van ondervinden

Zou het niet verstandig zijn om ghosting aan te zetten of te proberen volgende ronde? Denk dat het e.a. ten goede kan komen.

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David_Racing
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-03-2021
Race Germany

Kwalificatie mijn eerste kwalificatie was een goede ronde van 1:11.708
Daarna nog een betere tijd gezet van 1:11.388
https://www.twitch.tv/videos/545920204

Race
Ik had een goede start ik begon weg te rijden van de rest toen kwam er een safety car ik dacht van ik wacht nog even met pitten in de hoop voor een volgende safety car die kwam daarna dus ik de pit in toen lag ik P7 maar had goede nieuwe Medium banden ik dus terug gereden naar P3 achter mleZeLs ik probeerde hem dus in te halen bij de chicane we waren naast elkaar bij het remmen hij had zich iets verremt maar ik ging dus voor de switchback alleen ging hij net zo snel op zijn gas als normaal waardoor ik de dus schade kreeg
https://www.twitch.tv/kra...=clips&range=7d&sort=time
Ondanks dat kon ik mleZeLs nog inhalen en R2Beat bijhouden met deze vleugelschade

Later kwam er nog een SC ik was dus totaal niet aan het opletten op mijn delta dus kreeg ik een Drive Trough ik geloofde dat dus eerst niet dus ging ik in de Race Director kijken waardoor ik de pits miste op mijn vleugel te repareren

Na de Drive Trough op ronde 20 lag ik P10 ik kon redelijk makkelijk naar P7 Rijden met de snelste ronde
Toen zag ik ineens mijn Teammate na Bocht 1 gecrasht zijn :( Dus werd het P6
Ronde 30 Boatje ingehaald omdat hij gedisconnect was
Ik was daarna volledig aan het pushen omdat Stefmeister een 6sec penalty had en ik een 3sec
Halverwege ronde 31 lag ik 4.4Sec achter
Bij het einde van ronde 32 Was het verschil 3.1Sec
Maar daar was Nero die de hele race [Naar mijn idee] niet gereden had
Ik was dus helemaal aan het pushen omdat ik zo min mogelijk tijd aan het wou verliezen
Dus dat was nog meer schade waardoor Stefmeister weg kon rijden en het uiteindelijk op een P5 bleef

Hele Race"https://www.twitch.tv/videos/545869802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:48

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Nou mensen,

Wat een race gisteren, veel safety cars, aantal disconnects en aantal crashes.

Gisteren heb ik zelf een niet al te beste kwalificatie kunnen rijden helaas.
Dacht al vroeg een hotlap te gaan doen, maar werd helaas door mijn teamgenoot @j.f.otten gehinderd waardoor ik mn hotlap moest afbreken. Uiteindelijk toch nog 1x een opzich goed rondje neer kunnen zetten en mocht als 6e starten.

Hotlap hinder:

Uiteindelijk de race als 6e gestart, bij de start 2 plaatsen af moeten staan doordat ik niet lekker weg kwam.
Aan het einde van de 1e ronde spinde @STANBONJOVI waardoor neroprovocatore ineens hard op de rem ging en ik mn vleugel op zijn kont kapot reed, na veel draaien wel snel een nieuwe vleugel erop kunnen zetten en door.

Spin + vleugel:

Paar rondes later weer een safety car, toen goed herstart en van p15 terug gevochten naar p6. Bij het volgen en pushen van @martijn_hv ging het echter weer mis voor mij.. Wou te vroeg op het gas + teveel op de kerbs heen gegaan en ik vloog de muur helaas in. Toen was ik er ff goed klaar mee.

Crash:

Later nog even door gekeken heb veel goede gevechten gezien, soms ook wel tot de limiet.
Boatje die nog een disconnect had waardoor er nog een crash van martijnhitv was. Miezels kwam daar goed weg dacht ik?

Disconnected @Boatje + inhaal acties + crash martijnhitv: https://www.twitch.tv/videos/545863259?t=01h16m04s

Al met al een race voor mij om snel te vergeten, op naar Hongarije.

[ Voor 10% gewijzigd door joeyl94 op 05-02-2020 10:01 ]

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Kan kort en krachtig zijn, wederom een bijzonder slechte quali en race. :/ Laatste tijd te druk met het plannen van vakantie en verhuizing waardoor dit soort dingen er echt bij inschieten. Wilde me eigenlijk afmelden maar besloot het toch te proberen, niet bepaald met succes... In de quali al het gevoel dat ik zwaar tekort zou schieten maar toch een zevende plek behaald. Prima start en binnen no-time lag ik 5e maar toen begon de ellende. In de eerste safety car situatie mijn gehele voorvleugel naar de haaien gereden omdat iemand voor mij (totaal onnodig overigens) besloot een noodstop te doen.... Bonus voor mij, nog eens 5 seconden penalty vanwege een aanrijding.. 8)7 Na de pitstop en wat enkele rondes later ben ik twee keer aangereden (geen idee door wie) waardoor ik nog een keer schade had. Nogmaals de pit in om alles te fixxen en toen kreeg ik een disconnect en kwam ik niet meer in de sessie (ergens op 2/3 van de race).
Na de Drive Trough op ronde 20 lag ik P10 ik kon redelijk makkelijk naar P7 Rijden met de snelste ronde
Toen zag ik ineens mijn Teammate na Bocht 1 gecrasht zijn :( Dus werd het P6
Ronde 30 Boatje ingehaald omdat hij gedisconnect was
Ik was daarna volledig aan het pushen omdat Stefmeister een 6sec penalty had en ik een 3sec
Halverwege ronde 31 lag ik 4.4Sec achter
Bij het einde van ronde 32 Was het verschil 3.1Sec
Maar daar was Nero die de hele race [Naar mijn idee] niet gereden had
Ik was dus helemaal aan het pushen omdat ik zo min mogelijk tijd aan het wou verliezen
Dus dat was nog meer schade waardoor Stefmeister weg kon rijden en het uiteindelijk op een P5 bleef

Hele Race"https://www.twitch.tv/videos/545869802
Sorry @David_Racing maar ik was dus als zijnde 'ghost' aanwezig... :F
En uiteraard mijn excuses aan @joeyl94 , eerste reactie was remmen in plaats van gas los en er omheen manouvreren... :|

[ Voor 3% gewijzigd door Kevinr1989 op 03-02-2020 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Even wat highlights:

Tijdens de kwalificatie kwam ik aan het einde van m'n hotlap @j.f.otten tegen die niet heel veel ruimte overliet om mij te laten passeren daar. Nu snap ik dat daar weinig ruimte is maar probeer voortaan anders even een stukje gras mee te pakken. In m'n tweede run heb ik gelukkig nog een snellere tijd (alsnog sloom haha) kunnen rijden.

[YouTube: Qualifying T12 jfotten]

Tijdens de start 1 plek verloren aan @Littlecow, daar wel bij kunnen blijven tot de SC. Toen ging iedereen die in de top 10 gestart is volgens mij naar binnen waardoor ik op dat moment iig op P4 lag :+

Na de herstart verloor @Littlecow in T1 z'n auto waardoor ik zelfs even op P3 lag. Vervolgens werdt ik niet lang daarna door zijn teammate @Rb88 ingehaald.

De ronde daarna was het weer SC tijd. @Boatje lag op dat moment vlak achter mij, was bezig met een inhaalpoging in T6 en schrok denk ik nogal van het feit dat ik daar m'n gas los liet:

[YouTube: Spin van Boatje (lap 6, T6)]

Daarna lange tijd niet speciaals gebeurd tot de VSC in lap 27 m'n hele ritme verpeste. Had nieuwe softs eronder laten hangen zodat ik @Littlecow nog kon aanvallen voor een plekje hoger maar bij VSC ending nét iets te veel in negatieve delta waardoor ik een drive trough penalty kreeg. Ik liet nog gas los toen de delta rood werdt... (een erg zware straf gezien de overtreding denk ik zo):

[YouTube: Einde VSC penalty]

[ Voor 8% gewijzigd door Sup4rdurt op 03-02-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Goedemorgen,

Het was weer een actie volle race gisteren. De safety car die in de laatste update gepatcht is hielp daar goed bij.

Zoals in het echt ook gebeurt gebeurde het bij ons gisteren ook. Na een Safety car situatie rijden er een hoop auto's dichtbij elkaar, en dat zorgt vaak voor meer safety cars.

Ik kan weer lang praten over de race. Maar het blijkt weer als je "geen/nauwelijks" fouten maakt dan kom je een heel eind. Eigenlijk was ik lekker aan het racen en bij beide safety car situaties besloten om gelijk te pitten. Dit zorgte 2x voor een enorm voordeel in grid positie. Als je na de eerste ronde achter de safety car besluit te stoppen ben je vaak in een enorm nadeel. Alle auto's die dan zijn gestopt op het moment dat de safety car naar buiten kwam liggen dan namelijk voor je. Dit heb ik meerdere keren zien gebeuren.

Ik heb in ieder geval mijn voordeel eruit getrokken. Na al snel op 2 warnings te zitten wilde ik voorkomen dat ik een timepenalty op zou lopen. Dus ging wat voorzichter door bocht 1. Er was 1 moment waarop ik bijna mijn auto verloor en dat zorgde ervoor dat ik mijn 3e warning kreeg en dus een timepenalty. Op 18:50 ongeveer zie je hoe ik mijn penalty oploop

Hierdoor kon ik niet meer echt om positie strijden maar ik moest er vooral voor zorgen dat ik 3 seconden voorsprong hielt op mijn achtervolgers.
Toen ik zag dat David naar achteren was weggevallen had ik eigenlijk alleen nog met Boatje te maken. Die wist een behoorlijke pace te rijden tot zijn disconnect.

Dit betekende voor mij de laatste rondes naar de finish rijden omdat mijn voorsprong op de nummer 2 boven de 8 seconden lag.

Hierbij de volledige stream van mijn race:

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik vind het niet erg om de snelste lap te krijgen hoor, maar volgens mij hoort deze bij David. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xOOjEdKKEhvqA9NNW6CmcjB/full.png Hungarian Grand Prix

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xeDBonRmI6An78dRq9T7UGyt/full.jpg

Zondag 9 februari 2020

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
HaasKrullie77
RenaultGuthierezdanny-V6power
SauberLittlecow_TVR2Beat
WilliamsStefmeister8yorh01

Als je er niet bij kunt zijn of als ik iemand vergeten ben, laat dit dan even weten :)

Ping: @Kevinr1989 @GrandPuba @Boatje @STANBONJOVI @Gauthier_021 @David_Racing @martijn_hv @joeyl94 @j.f.otten @Anoniem: 1001065 @Littlecow @Rb88 @Stefmeister8 @Anoniem: 998023 @YRH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Ik kan er niet bij zijn ivm lang weekend in het buitenland. Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_Racing
@martijn_hv had tegen mij gezegd dat hij er dit weekend ook niet bij zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 19:15

Stringer

Casual Sim liefhebber.

zwangere vrouw wil een film kijken

[ Voor 68% gewijzigd door Stringer op 09-02-2020 17:39 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_hv
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
David_Racing schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:07:
@martijn_hv had tegen mij gezegd dat hij er dit weekend ook niet bij zou zijn
Ik was er vrijwel zeker van dat ik het ook hier op de forum al geplaatst had. Vreemd..

Hoop dat iemand mijn stoeltje kan overnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH

YRH

Weet niet of iedereen de PS chat leest, maar nogmaals excuses voor de bocht 1 crash. Schatte mijn rempunt verkeerd in en schoot rechtdoor. Om vervolgens ook nog is achteruit op @Boatje in te rijden. :N |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
Goedemorgen,

Gister een zeer enerverende race gehad.
Eigenlijk begon de ellende al in de kwalificatie. In mijn eerste snelle ronde 2 paarse sectoren stond er ineens een auto overdwars tegen de pitmuur aan opkomen rechte stuk. Resultaat? Hele neus eraf.
Ronde daarna werd ik zwaar geblokt door krullie in de laatste sector.
Uiteindelijk een redelijke tijd kunnen rijden maar uiteraard had David weer pole! Gefeleciteerd

Race, was erg leuk. Eerste stint kon ik David goed volgen en wist hem uiteindelijk in te halen toen hij een foutje maakte. Uiteindelijk lag ik zo'n 5 seconden voor op David. Ik besloot om wat rustiger te rijden om mijn banden te sparen.
Toen het gat nog zo'n 3 seconden was ben ik weer gaan pushen. Echter kwam ik toen wederom krullie tegen. De hele laatste sector werd ik geblokt. Om vervolgens in de bocht opkomen rechte stuk nog aangereden te worden ook. Gevolg schade aan de linkerkant van mijn voorvleugel.

Hierdoor kon ik David nog wel even achter me houden maar dat ging niet lang duren. Vervolgens nog een stop gemaakt nadat David me had ingehaald. Ik wilde naar de inters wisselen maar dat ging blijkbaar even mis. Dus moest nog een rondje op de wets om maar weer gelijk te stoppen voor inters. Dit ging de tweede keer wel goed.

Gelukkig was onze voorsprong zo groot dat ik makkelijk mijn 2e plaatst behield.
Al met al een hoop gebeurt en het was af en toe hard werken.
Ik had het David liever tot het einde van de race lastig gemaakt maar dat zat er helaas niet in door de dubbele stop en schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Even een kort verslagje.

Ik blijf het sowieso erg lastig vinden rijden in de regen, zonder traction control is het erg beheerst rijden en nergens teveel of te weinig geven of nemen....

Quali was tergend slecht, laatste bocht iets teveel gas en ik zat vol op de hoek van de boarding.

Race ging tot ronde 13 best goed en beheerst, ik kreeg wat meer vertrouwen en kon goed weg komen nog, maar met de full wet's ging het niet helemaal lekker, de snelle bocht 4 naar links was ik hem kwijt.

Hierbij de samenvatting:

Ik had ook geen zin meer om verder te kijken....

Op naar Spa! voor ronde 9!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
GrandPuba schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:17:
Even een kort verslagje.

Ik blijf het sowieso erg lastig vinden rijden in de regen, zonder traction control is het erg beheerst rijden en nergens teveel of te weinig geven of nemen....

Quali was tergend slecht, laatste bocht iets teveel gas en ik zat vol op de hoek van de boarding.

Race ging tot ronde 13 best goed en beheerst, ik kreeg wat meer vertrouwen en kon goed weg komen nog, maar met de full wet's ging het niet helemaal lekker, de snelle bocht 4 naar links was ik hem kwijt.

Hierbij de samenvatting:
[YouTube: F1 2019 PS4 GoT League Round 8 Hungary ( Rain, Rain, Rain DNF )]

Ik had ook geen zin meer om verder te kijken....

Op naar Spa! voor ronde 9!
Ahh ik botste dus tegen jou in de kwalificatie! Je was wel al retired. Raar normaal verdwijnen dan de auto's of ghosten ze. Dit gebeurde nu dus niet en je stond daar dus gewoon nog. Voor hoe lang geen idee...
Volgens mij opperde jij al eerder om een keer de ghosting te proberen aan te zetten. Ik stem voor! Er rijden nu nog auto's rond van mensen die gewoon uit de sessie zijn gegaan(Echte levende obstakels zeker op banen als Hongarije). Als mensen deze auto's of even kapot tegen een muurtje zetten of het gewoon op kunnen brengen om de race uit te racen is dit probleem er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Rb88 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:50:
[...]

Ahh ik botste dus tegen jou in de kwalificatie! Je was wel al retired.
Je kunt het zien op 5:28 op mijn minimap in mijn youtube filmpje, jij reed vlak achter mij denk ik voor je Hotlap, alvorens ik vol in de hoek ging, je was niet zo heel gek ver achter mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
Verslagje van een frustrerende race.
  1. Eindelijk eens regen, nooit gedacht dat ik uitkeek naar regen! Het belooft een interessante race te worden.
  2. Spannende Q aangezien de track droger en droger wordt. In de laatste ronde net P2 gemist en op P3 gebleven.
  3. Ok, start van de race. P3, niet slecht. Omringd door R2Beat, David, Miezels en Suuksee, komt goed!
  4. Lights out, away we go. In de eerste bocht zie ik iemand een divebomb nemen aan de binnenkant en maak wat ruimte. Oei, serieuze divebomb. Komt niet goed... Jah... Net de barrières gemist en gelukkig geen schade.
  5. Toch best even de situatie inschatten. Miezels ook in de grindbak, Yorh01 tegen de muur. Ligt die er volledig uit? Nee, er komt terug beweging in en rijdt achteruit. Nog meer achteruit... BAM... Toch schade... Wtf, wie denk je dat je bent? Ricciardo? |:(
  6. Overwinning mag ik op m'n buik schrijven. Maar ok, ga er nog het beste van maken. De pit in en we leggen er verse mediums op. Oh, Suksee zit ook in de pit en mag zo 5 seconden wachten.
  7. Ik kom uit de pit en het begint wel te regenen zeker. Jeff, wat moet ik doen? Geen reactie, hij verstaat we weer niet. De safety car gaat weg en daar is Jeff: "Intermediates is a better option". Jeff, wie denk je dat je bent? Ferrari stategist? Wait... Ik rij ook in een Ferrari :+
  8. Ok, direct de pit terug in en intermediates. Daar staat Suksee weer. Opnieuw enkele seconden wachten.
  9. Eindelijk wat rust en de race kan echt beginnen. In no time, schuif ik enkele plekken op.
  10. Ronde 15. Ciara is in het land en het begint serieus te gieten. Ik zie anderen binnengaan voor de wets. Jeff, wat moet ik doen? Geen reactie opnieuw. Ik zie dat iedereen een groot voordeel heeft met de wets en ga 3 rondes later binnen. En inderdaad, rij meteen de snelste ronde. FU Jeff... En Ciara! De frustratie zit hoog. >:)
  11. Ronde 23. Miezels voor me maar heb het gevoel dat ik sneller ben. Veel sneller. In de eerste bocht een fake move om toch de buitenkant te nemen. Het lukt! Maar Miezels zijn exit is beter dan ik dacht dus toch ruimte laten. Oh nee, hij raakt me en breekt zijn wing. (Sorry Miezels maar vanop mijn scherm lijk ik niets verkeerd te doen.)
  12. Einde rond 23. Suksee voor me, gaat de pit in maar zit plots terug op de baan, nee toch in de pits. Codemasters, wie denk je dat je bent? Codemasters? :+
  13. Ronde 30. Suksee voor me maar heb het gevoel dat ik sneller ben. Veel sneller. Lekkere overtake maar scheelde weinig. Ik krijg het zeker aan de stok met Binotto vanavond.
  14. Ga over de eindstreep als 4e. Het bleek inderdaad een interessante race te zijn.
Eerste bocht met yorh01 aka Maldonado die een Ricciardo deed

Overtake op Miezels
Afbeeldingslocatie: https://j.gifs.com/vl7Jn5.gif

Riskante overtake met teamgenoot
Afbeeldingslocatie: https://j.gifs.com/oV9JMX.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Sup4rdurt schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:34:

[Afbeelding] Hungarian Grand Prix

[Afbeelding]

Zondag 9 februari 2019

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
HaasKrullie77
SauberLittlecow_TVR2Beat

Als je er niet bij kunt zijn of als ik iemand vergeten ben, laat dit dan even weten :)

Ping: @Kevinr1989 @GrandPuba @Boatje @STANBONJOVI @Gauthier_021 @David_Racing @martijn_hv @joeyl94 @j.f.otten @Anoniem: 1001065 @Littlecow @Rb88 @Stefmeister8 @Anoniem: 998023 @YRH
Nog geen nieuwe ping gehad voor morgen? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xOOjEdKKEhvqA9NNW6CmcjB/full.png Belgian Grand Prix

Zondag 16 februari 2019

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
HaasKrullie77
SauberLittlecow_TVR2Beat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Boatje schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:35:

[Afbeelding] Belgian Grand Prix

[Afbeelding]

Zondag 16 februari 2019

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
HaasKrullie77
SauberLittlecow_TVR2Beat

Bij deze moet ik me helaas afmelden. Hele weekend al ziek op bed en niet in staat om te racen vanavond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Wat een race, wat een race... Had eerlijk gezegd wel wat spektakel verwacht dit weekend maar niet zoveel 7(8)7 Voorafgaand aan de qualificatie in de TT een hoge 1:44 neergezet en wat rondjes geoefend, mijn doel was om een 1:45:5xx te rijden en daarmee te hopen rond de 6e tot 8e plek uit te komen :) . De eerste poging in de quali was slecht, zat er simpelweg niet lekker in en reed daardoor een ruime 1:46:6xx.... Een klein foutje heeft een behoorlijke impact op je rondetijden op Spa, dat vond ik dan ook wel echt een uitdaging _/-\o_ Poging twee was een stuk beter maar voor het gevoel 'slechts' een schamele 1:45:7xx op de klok. Ondanks dat het bijna een volle seconde sneller is niet het doel wat ik voor ogen had. Positie 9, eerlijk gezegd had ik me hoger ingeschat maar de verschillen in de quali waren niet al te groot (plek 5 t/m 9 zit binnen viertiende seconde van elkaar) :P

De race kon beginnen en mijn voornemen was om de race schadevrij door te komen. Afgelopen races telkens weer een incident gehad waarbij ik schade had opgelopen aan de voorvleugel en dit kost immens veel tijd, dus met die gedachte ging ik voortvarend van de lijn toen de lichten op groen gingen. Goede start al ging ik vroeg in de ankers omdat @Anoniem: 1001065 dat voor mij ook deed. Plekje verloren na de eerste bocht omdat ik erg voorzichtig maar een aantal bochten later deze weer veroverd omdat @Lawsonix voor mijn neus spinde en deze net kon ontwijken :| Nog voor het einde van de eerste ronde had ik nummer twee ingehaald, @Stefmeister8 spinde in de voorlaatste bocht waardoor ik via de buitenkant kon inhalen :*)

Het vervolg van de race was een komen en gaan van Virtual Safety Cars (VSC) en Safety Cars (SC). Tijdens de eerste echte SC zag ik iedereen naar binnen duiken waardoor ik begon te twijfelen. Het was destijds einde van ronde 5 (22 in totaal) en mijn strategy was om naar hards te gaan, eigenlijk een ronde later. Alsnog besloten de pit in te duiken (tijdens de SC) om zo doende tijd te besparen en eigenlijk omdat jan en alleman het deed :P Bonus voor mij dat ik zelfs een plekje won tijdens de pitstop, als nummer 6 vervolgde ik de race. Nog een aantal keren kwam de VSC en SC naar buiten om orde in de chaos te scheppen. Achter 1 van de safety cars, eind van ronde 10, beging ik weer eens een blunder :F . ik sneed per ongeluk de voorlaatste bocht net te scherp aan waardoor ik direct 5 seconde penalty kreeg voor track limits. Hiervoor geen enkel incident of warning gehad dat ik track limits had overschreden, dus vond dit wel echt een rigoureuze beslissing :X :? De safety car duurde nog tot en met lap 12 en zat te twijfelen om er mediums onder te gooien maar die 5 seconde penalty.... Lastig pakket.... Enfin, besloten op hards door te gaan hopende dat deze het zouden trekken tot het einde van de race :S

Ronde 14, @Boatje begon op mij in te lopen en binnen de kortste keer zat hij mijn staart. Begin van ronde van 15 had ik de grootste moeite om hem achter me te houden. Boatje op mediums, ik op hards. Net toen het leek alsof hij me kon inhalen reed @Anoniem: 1001065 de boarding in bij bocht 11. Tijdens die VSC heb ik gebruik kunnen maken van een trucje wat ik eerder al een keer had toegepast. Ik kon redelijk inschatten wanneer de VSC over zou zijn dus hierop anticipeerde ik door het normale tempo te rijden en tegen de tijd dat de VSC werd opgeheven had ik een negatief delta opgebouwd, maar die werd kwijt gescholden en zo was het gat met Boatje weer 1,8 seconde >:) Nog geen 20 seconden later zie ik in bocht 5 (Ea Rouge) @STANBONJOVI stilstaan, ik vermoed gespind? Anyway, we rijden vrolijk verder en bij het ingaan van ronde 17 sta ik inmiddels 3e _/-\o_ Ik rij Ea Rouge door en zie ineens dat die sector geel is geworden, @Boatje is denk ik gespind en zag dat @STANBONJOVI weer achter we zat, samen met @Anoniem: 998023. Op dat moment, in ronde 17, was mijn voorsprong 5,8 seconden, ruim voldoende om @STANBONJOVI en @Anoniem: 998023, die net als ik op hards reden, achter me te kunnen houden. Althans, dat was mijn gedachte....

Guess I was wrong 8)7 Man man man, die gasten hadden echt een tempo erin zitten want in ronde 21 was mijn voorsprong nog slechts 1,6 seconden... En oh ja, die stomme penalty nog van 5 seconden.... Ruk zeg, daar gaat mijn podium dacht ik nog... :'( Via de MFD kreeg ik te horen dat @STANBONJOVI 6 seconden penalty had, dus als zou hij me inhalen moest ik er dicht in de buurt blijven om hem in de eindstand voor te blijven. Ronde 22, de laatste ronde.... Bocht 1 moest ik een kleine correctie doen waardoor @STANBONJOVI naast me reed maar hij hield in, wetende dat hij me met DRS wel zou inhalen. Tijdens de eerste DRS zone heb ik hem voorbij laten gaan in de hoop dat ik kon bijblijven. Gelukkig maakte @STANBONJOVI de nodige foutjes en kon ik hem zelfs weer inhalen tijdens bocht 12 en tot aan de finish voor blijven. Nu maar hopen dat @Anoniem: 998023 ook een penalty zou hebben opgelopen, want dat zou betekenen dat ik weer een podium zou hebben behaald. Ik rij over de finish, wacht een aantal seconden en zie dat mijn 3 plaats ongewijzigd blijft 8)

Volledige race : [Video: https://www.twitch.tv/videos/553344905?collection=uT8CJssh9BVvVQ]

Als negende gestart, derde plaats behaald, mag spreken van een geslaagd weekend! Het behoudender rijden heeft me in dit geval geen windeieren gelegd :*)

Op naar Italië!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
@Kevinr1989 gelukkig spinde ik daar niet, maar verremde me. Zou geen beste plek zijn om te spinnen. ;)

Frusterende race voor mij. Althans de race eigenlijk niet want die verliep nog wel redelijk, maar op een gegeven moment stond LawsonIX midden op de racelijn stil (volgens mij als AI) en reed ik vol de boarding in waardoor mijn race voorbij was.

Gekke was wel dat daarna mijn playstation network eruit knalde. Ik kreeg ook gelijk een podium te zien dus was bang dat iedereen het had, maar dat viel gelukkig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Mijn race gaan we het verder maar niet over hebben.

Wel is opgevallen dat in de situaties die ik heb gezien, ghosting niet echt heeft geholpen. Mijn mening is dan ook deze gewoon weer uit te zetten maar om situaties met AI drivers proberen te voorkomen, het AI niveau omlaag te zetten.

Ook is het spel redelijk genadeloos met betrekking tot track limits in SC situaties maar hier moeten we maar mee leren omgaan denk ik. Om de regels hierin te versoepelen lijkt mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Stefmeister8 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:17:
@Kevinr1989 gelukkig spinde ik daar niet, maar verremde me. Zou geen beste plek zijn om te spinnen. ;)

Frusterende race voor mij. Althans de race eigenlijk niet want die verliep nog wel redelijk, maar op een gegeven moment stond LawsonIX midden op de racelijn stil (volgens mij als AI) en reed ik vol de boarding in waardoor mijn race voorbij was.

Gekke was wel dat daarna mijn playstation network eruit knalde. Ik kreeg ook gelijk een podium te zien dus was bang dat iedereen het had, maar dat viel gelukkig mee.
Het leek alsof je spinde dus zo interpreteerde ik dat, gelukkig was dit niet het geval ;)

@Sup4rdurt daar ben ik inmiddels achter ja, zat eerlijk gezegd ook niet echt op te letten maargoed... Zal me niet nog eens gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
Kevinr1989 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Het leek alsof je spinde dus zo interpreteerde ik dat, gelukkig was dit niet het geval ;)

@Sup4rdurt daar ben ik inmiddels achter ja, zat eerlijk gezegd ook niet echt op te letten maargoed... Zal me niet nog eens gebeuren :P
Haha ja scheelde ook niet veel hoor. Mijn setup was voor deze race niet echt best.

Ik pakte achter de SC ook een penalty trouwens, maar goed dat was ook gewoon stom.. op zo'n lage snelheid nog steeds de bocht afsnijden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Stefmeister8 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:44:
Ik pakte achter de SC ook een penalty trouwens, maar goed dat was ook gewoon stom.. op zo'n lage snelheid nog steeds de bocht afsnijden. :X
Ik had dus hetzelfde omdat ik de pits in wou en niet onnodig degene achter mij in de weg wou witten; hoppa 3 sec penalty

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrandPuba
All right even een verslagje...

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.net/upload-image/2020/02/17/IMG_20200216_174740_res.md.jpg

The lucky socks.... Van mijn vrouw een paar sokken gehad met een geruite vlag, dus besloten hiermee te gaan rijden ;-)

België, een prachtig circuit met historie en tricky bochten en chicane's, hoogte verschil, hoge snelheden.

Afbeeldingslocatie: https://www.apex-events.nl/wp-content/uploads/2017/09/Spa-Francorchamps.jpg

Gedurende de week lekker geoefend om de race met Elite assists te kunnen rijden, dat was sowieso al een fijn gevoel, ik mis nog zeker snelheid, maar dat miste ik toch al ;-)

Ik heb één echt redelijke kwalificatie run gehad, dat was de eerste run.
De tweede run invalidated ( start was goed )
Derde run, niet verbeterd.... maar ik was met nog een halve minuut te gaan en nog iets meer dan een ronde benzine in de tank in voor een alles of niets ronde en eindigde Radillon in de muur...

Dus starten vanaf plaats 14, wat mij betreft prima, dat houdt lekker overzicht bij de start en levert vaak wat plekken winst op ivm schades en uitvallers.
Ging prima met de start, geen echt grote issues volgens mij.
Bij de bocht Bruxelles ging het mis, en kwam ik in botsing met Lawsonix die op de racelijn stond, gelukkig viel de schade mee, want dit had heel naar af kunnen lopen, volledige neus eraf en dan maar terug naar de pits zien te komen....

Domme keuze:
Wisselen neus en naar de harde band om hierop zo ver mogelijk te komen...
Ik kreeg er geen warmte en grip in, dat was een struggle van je welste om vervolgens ook nog eens van de baan te raken en wederom neusschade te hebben.... terug naar de pits en meteen een nieuwe set softs.
Achteraf had alleen de neus wisselen ook goed geweest, maar je moet toch iets geprobeerd hebben.

SVC's en SC's: Komen en Gaan
Net na de wissel een volle SC, jemig wat een rondes moeten rijden om weer aan te haken achter SC.
Volgens mij gingen er een paar bij de herstart niet helemaal lekker, ik moest zelf op gegeven moment inhouden om te zien wat er met de vier voor mij zou gaan gebeuren.

Wissel naar de medium bij ronde tien en uitrijden van de race, nog een paar VSC's en SC's helaas toch een penalty van 3 seconden gepakt in de laatste drie seconden bij Blanchimont.

dannyv6 had een penalty van volgens mij 12 seconden, waardoor ik alsnog als 6e eindigde! Best wel happy met dit resultaat, maar er had meer maar ook veel minder in kunnen zitten...

Hieronder een verkorte versie van de kwalificatie en de gehele race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Sup4rdurt schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:18:
Mijn race gaan we het verder maar niet over hebben.

Wel is opgevallen dat in de situaties die ik heb gezien, ghosting niet echt heeft geholpen. Mijn mening is dan ook deze gewoon weer uit te zetten maar om situaties met AI drivers proberen te voorkomen, het AI niveau omlaag te zetten.

Ook is het spel redelijk genadeloos met betrekking tot track limits in SC situaties maar hier moeten we maar mee leren omgaan denk ik. Om de regels hierin te versoepelen lijkt mij niets.
Ik denk dat je met AI rijders gelijk hebt, maar ik ben dan ook geen AI rijder tegengekomen....
Maar ik denk dat je door de SC's die we hadden niet helemaal het effect op gelapte auto's goed hebt kunnen testen, daarvoor bleef het veld te dicht op elkaar.
Ik ben voor om het zeker op Italië nog eens te testen, korte snelle baan, waar je met schade zo op een ronde achterstand komt... etc. De AI kun je idd wel lager zetten, maar het blijven onberekenbare obstakels die schade veroorzaken, zeker als ze denken nog iets te kunnen betekenen in de race....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Ik moet me helaas afmelden voor vanavond, te ziek om ook maar energie te verzamelen om mee te doen. De volgende races ben ik helaas ook afwezig, ga 4 weken Australië onveilig maken en het begin van het formule 1 seizoen daar aftrappen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH

YRH

Ik kan er vanavond ook niet bij zijn helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Er is ook geen race vanavond toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

joeyl94 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:57:
Er is ook geen race vanavond toch?
Niks gezegd, heb verkeerd gekeken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Nee, die was er inderdaad niet ;)

• Stefmeister8
  • Niet online
Ik ben er deze zondag waarschijnlijk niet bij. Misschien dat ik nog net de race red, maar ga er maar niet vanuit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xOOjEdKKEhvqA9NNW6CmcjB/full.png Italian Grand Prix

Zondag 1 maart 2020

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
HaasKrullie77
SauberLittlecow_TVR2Beat
McLarenDavid_la_racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Boatje schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:40:

Je was me nét even voor met het plaatsen ;)

Martijn is er voor de rest van het seizoen niet meer bij. Heeft zich middels de PSN chat afgemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
Sup4rdurt schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:01:
[...]

Je was me nét even voor met het plaatsen ;)

Martijn is er voor de rest van het seizoen niet meer bij. Heeft zich middels de PSN chat afgemeld.
Ik hoop dat ik ook in de race voor je ben >:)
Jammer van Martijn, ik zal het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Boatje schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:17:
[...]
Ik hoop dat ik ook in de race voor je ben >:)
Dat moet je denk ik wel lukken hoor haha. Volgens mij hebben we alleen in het eerste seizoen enigzins bij elkaar in de buurt gereden. Sindsdien ben je echt wel stukken sneller dan mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH

YRH

Ik moet me afmelden voor vanavond, heb een buikgriep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Sup4rdurt op 01-03-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 22:47
Heren ik lig ook ziek in bed net zoals @YRH dus ik kan straks jammer genoeg ook niet mee doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Nou mensen wat een kwalificatie en race weer hé.
Bij beide heb ik best veel dingen verpruts helaas.
Dacht klein verslagje van mijn verloop gisteren.

De kwalificatie die begon op de intermediate banden ging voor mij niet heel goed, moeite met grip vinden en uiteindelijk een 6e tijd op die band. Daarna droogde de baan snel op en konden we op de soft banden naar buiten, bij de out lap ronde nog best veel glijden en met de hot lap geen lekkere tijd neer kunnen zetten.. Daarna nog 1 keertje geprobeerd, out lap ronde ging goed, en was bezig met een aardig goede hotlap, en toen kwam mijn noodlot en verloor totale controle bij het uitkomen van de chicane en terminal damage was het resultaat. Einde kwalificatie en starten op p12.

Crash:

Toen de race, bij de start kwam ik eindelijk eens goed van mijn plek af en maakte al vrij vlot een aantal plaatsen goed. Alleen bij de 3e bocht remde de auto's voor mij vroeger als ik had verwacht en moest dan ook flink in de ankers, het resultaat was dat ik @Kevinr1989 een klein kusje op de kont gaf en mijn vleugel kapot reed. Mijn excuses voor de tik.

Daarna heb ik gewoon mijn race lopen verkloten en de hele race veel moeite gehad om grip te vinden bij uitkomen van de bochten. Ben de pit ingedoken, nieuwe vleugel en banden eronder gegooid en vlak daarna kwam er al een safety car de baan op. Tijdens de safety car was ik helaas zo slim om met andere dingen bezig te zijn en heb te hard gereden tijdens de safety car en kreeg een drive through penalty. Zo slim dat ik was dacht ik dat ik de penalty tijdens de safety car kon inlossen (Natuurlijk kan dat niet) en vervolg was dat ik nieuwe banden kreeg en alsnog die penalty moest opnemen..

Crash tijdens safety car?

Uiteindelijk de gehele wedstrijd flink lopen pushen en nog 2x moeten pitten omdat ik 2x op softs eronder ging. Aantal inhaal acties gehad nog en na mijn laatste pitstop flink lopen pushen om @GrandPuba eventueel nog in te kunnen halen. Helaas voor hem spinde hij 2 ronde voor het einde en kwam ik aan zijn staart te rijden. Bij de allerlaatste bocht van de laatste ronde kwamen we zij aan zij aan rijden en was het een kwestie wie zijn auto het langste durfde te laten staan (ondertussen stond @Gauthier_021 gespind bij die bocht wegens een lekke band dacht ik?) en ik kwam als winnaar uit deze strijd. De race gestart als 12e en ondanks de drive through en 4 pit stops als 8e geëindigd.

Duel:

Bedankt weer allemaal en tot zondag in Singapore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Goedemorgen allen!

Het was weer een race om niet snel te vergeten met de nodige incidentjes :P Weinig tijd gehad om te oefenen (ziek geweest) en dat gaf me weinig goede hoop om eerlijk te zijn. Ik dacht slim te zijn om de aero zo laag mogelijk te zetten, maar daar om de 1 of andere reden sleten mijn achterbanden echt bijzonder hard....

Quali op de inters was niet slecht, had gelukkig de TC een keertje aangezet en dat hielp me toch wel, stond volgens mij na 1 rondje 3e of 4e plaats. De prognose was dat het weer zou omslaan en de baan zou snel opdrogen, tijd voor een run op de softs. Niet al te vlekkeloos een tijd neergezet van 1:23 (met gasten die in de 1:20 zaten) dus niet tevreden. Met nog slechts 2 minuten te gaan nog een nieuwe set eronder en snel naar buiten gereden om nog een poging te doen, om me vervolgens in bocht 4 grandioos te laat te remmen... 8)7

Enfin, plaats 10 op de grid om mee te starten, kan niet veel slechter gaan dat dit dacht ik zo. Lights off and go! had een hele goede start en nog voor de eerste bocht had ik al 3 plaatsen gewonnen :D Aangekomen bij bocht 4 dacht ik mezelf te verremmen en daardoor bijna spinde maar na het inzien van @joeyl94 zijn beelden bleek dus dat ik een bepaalde aantrekkingskracht in mijn auto had zitten, excuses geaccepteerd :>

De nodige rondes gaan voorbij en toen melde @David_Racing op mijn staart, die was echt een flink stuk rapper. Hoe je het doet doe je het, echt niet tegenaan te racen :X Anyway, begin ronde 3 aan het einde van het rechte stuk remde ik behoorlijk laat in, proberend om David achter me te houden. Ik heb het idee dat ik een tikje kreeg maar was dusdanig gefocust om alsnog die auto op tijd te kunnen laten remmen (niet gelukt) en daardoor schoot ik rechtdoor. Gefeliciteerd NeroProvocatore, u heeft een welgemeende 10 seconden penalty gekregen voor corner cutting 8)7 Verdomme....

Naja, rest van de race deed er niet echt meer toe. Op een gegeven moment lag ik op de 8e plaats met @Anoniem: 998023 ver voor me en @GrandPuba ver achter me, gelukkig met een ruim gat zodat mijn 10 seconden penalty me geen plaatsverlies ging opleveren na het passeren van de finish. Kort voor het einde van de race spinde @Gauthier_021 volgens mij nog wat me een bonusplaats opleverde, 7e! Al met al weer punten gereden maar niet tevreden over mijn optreden.

Hierbij volledige video mijnerzijds: [Video: https://www.twitch.tv/videos/560397051]

De komende 2 races (Singapore en Japan) moet ik helaas overslaan, vertrek a.s. zaterdag voor 4 weekjes richting Australië en kruis mijn vingers dat de Formule 1 doorgaat ondanks het Corona virus :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rb88
Goedemorgen,

mijn stream is blijkbaar niet geupload gisteren. Dus die kan ik niet delen.
De hele week niet geoefend dus was niet in topvorm. Kwalificatie liep dan ook heel rommelig. eerst op de inters liep ik te kloten en later op de softs me verremd in de eerste bocht. Ik was afgeleid door 2 auto's die de pits uitkwamen. Moet zeggen complimenten hoe jullie aan de kant gingen. Alsnog maakte ik dus een fout .. Zodoende kon ik nog maar 1 echte ronde rijden.
Deze een beetje conservatief gedaan en dat leverde me dus plek 4 op. Niet slecht. Bij de start na de 1e bocht gelijk 2 plekken te pakken en toen zij aan zij met @Boatje richting de 2e chicane. Je remde mooi laat en ik koos dan ook eieren voor me geld en besloot achter je aan te sluiten.
Vervolgens de safety car. Ik zat te twijfelen stoppen voor hards of doorrijden en hopen op nog een safety car wat verderop in de race. Die kwam verrassend genoeg niet meer. Dus gewoon in ronde 10 gestopt voor mediums. Dit was het moment dat ik besefte dat ik de verkeerde tacktiek had gehanteerd. Dik 10 seconden achter de top 3 waarvan boatje nog moest stoppen. Na boatje zn stop wist ik dat hij aan het einde van de race in mijn staart terecht zou komen. Ik op 15 ronde oude mediums tegenover goed verse softs. Ik was dus bang dat ik mijn podium nog zou verliezen. Niet wetende dat David best veel penaltys had opgelopen gedurende de race. En hoe lang zouden de mediums van @Gauthier_021 het overleven?

Het antwoord zou vallen binnen deze 2 a 3 rondes. Ineens zag ik de kop positie wisselen tussen david en guthierez. Vervolgens viel guthierez ver terug door een lekke band(De mediums redden het dus net niet). en is david ook nog gespind.
Uiteindelijk in de laatste ronde laatste bocht zat ik naar de kont van David te kijken en ik had een snellere boatje op mn staart. Ik had nog wat accu over en had hem op overtake gezet. De run richting de finish was nog wel spannend. Uiteindelijk zag ik dat ik onverwachts eerste was geworden toen ik naar het verschil met boatje keek op de streep(minder dan 0,2 seconden).

Best een eenzame race gereden omdat ik dus zo stom was om niet te stoppen voor hards gedurende de safety car. Tot aan de safety car lekker achter boatje aangereden en de laatste 3 ronden nog wel heel spannend geweest. Op naar de volgende!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Kevinr1989 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:31:
...
De nodige rondes gaan voorbij en toen melde @David_Racing op mijn staart, die was echt een flink stuk rapper. Hoe je het doet doe je het, echt niet tegenaan te racen :X Anyway, begin ronde 3 aan het einde van het rechte stuk remde ik behoorlijk laat in, proberend om David achter me te houden. Ik heb het idee dat ik een tikje kreeg maar was dusdanig gefocust om alsnog die auto op tijd te kunnen laten remmen (niet gelukt) en daardoor schoot ik rechtdoor. Gefeliciteerd NeroProvocatore, u heeft een welgemeende 10 seconden penalty gekregen voor corner cutting 8)7 Verdomme....

...

De komende 2 races (Singapore en Japan) moet ik helaas overslaan, vertrek a.s. zaterdag voor 4 weekjes richting Australië en kruis mijn vingers dat de Formule 1 doorgaat ondanks het Corona virus :|
Heb je stream even bekeken en het leek inderdaad dat je werd aangetikt door David. Dat tikje kreeg je in mijn ogen omdat je aan het weaven was. Voor de auto achter je die zoals je zelf aangaf veel sneller is valt dit gedrag niet in te schatten, hij kan niet oplossen in het niets. Jij maakt vlak voor de remzone een beweging naar rechts, David kiest links en op dat moment ga je ook een klein stukje naar links. Hierdoor gebeuren dit soort kopstaart botstingen. Nu heb je daar zelf ook nog is pech bij omdat je gelijk 10 seconden aan de broek kreeg... Totaal onnodig natuurlijk zeker als je gewoon je race lijn had gevolgd. Dan was je waarschijnlijk geen tijd verloren in een gevecht waarvan je wist dat je hem ging verliezen.

Hopelijk heel veel plezier bij de GP van australie mocht hij doorgaan. _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Rb88 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Heb je stream even bekeken en het leek inderdaad dat je werd aangetikt door David. Dat tikje kreeg je in mijn ogen omdat je aan het weaven was. Voor de auto achter je die zoals je zelf aangaf veel sneller is valt dit gedrag niet in te schatten, hij kan niet oplossen in het niets. Jij maakt vlak voor de remzone een beweging naar rechts, David kiest links en op dat moment ga je ook een klein stukje naar links. Hierdoor gebeuren dit soort kopstaart botstingen. Nu heb je daar zelf ook nog is pech bij omdat je gelijk 10 seconden aan de broek kreeg... Totaal onnodig natuurlijk zeker als je gewoon je race lijn had gevolgd. Dan was je waarschijnlijk geen tijd verloren in een gevecht waarvan je wist dat je hem ging verliezen.

Hopelijk heel veel plezier bij de GP van australie mocht hij doorgaan. _/-\o_ 8)
Dat klopt helemaal! Heb de stream van @David_Racing terug gekeken en ik moet daarbij toegeven dat ik niet vrijuit ga wat betreft onschuldig zijn :P Maargoed, aangezien het om een plek ging mag je eenmaal een actie maken toch? O-) Daarbij, als je de stream goed bekijkt wijk ik niet eens heel veel af van mijn reeds rijdende lijn.. Maargoed, shit happens en vond de 'straf' die ik ervoor kreeg ietwat overtrokken.

Op jouw prestaties staat vooralsnog geen maat en moet ik je wederom feliciteren met je overwinning _/-\o_

I'll keep my fingers crossed d:)b :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Kevinr1989 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Dat klopt helemaal! Heb de stream van @David_Racing terug gekeken en ik moet daarbij toegeven dat ik niet vrijuit ga wat betreft onschuldig zijn :P Maargoed, aangezien het om een plek ging mag je eenmaal een actie maken toch? O-) Daarbij, als je de stream goed bekijkt wijk ik niet eens heel veel af van mijn reeds rijdende lijn.. Maargoed, shit happens en vond de 'straf' die ik ervoor kreeg ietwat overtrokken.

Op jouw prestaties staat vooralsnog geen maat en moet ik je wederom feliciteren met je overwinning _/-\o_

I'll keep my fingers crossed d:)b :)F
Ahh waar vind je de stream van david? Want die wil ik ook graag zien, gezien zn timepenaltys heeft die een hele hectische race gehad.

Weetje je kan er weinig aan doen. Meestal zijn er bij botstingen 2 schuldig zeker in dit soort races waarin iedereen elkaar respecteerd op de baan. Actie maken mag zeker, maar je ging niet echt overtuigend de binnenkant verdedigen maar ook niet de buitenkant wat voor twijfel zorgt bij je achter ligger. Je bewoog echt heel minimaal maar dat kleine beetje zorgde er toch voor dat je een hele zware straf kreeg. 10 fucking seconden terwijl je al tijd verliest door het missen van de bocht.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren een mooie overwinning boekte door wederom nauwelijks fouten te maken. Op mijn tactische blunder bij de safety car na dan 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Rb88 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Ahh waar vind je de stream van david? Want die wil ik ook graag zien, gezien zn timepenaltys heeft die een hele hectische race gehad.

Weetje je kan er weinig aan doen. Meestal zijn er bij botstingen 2 schuldig zeker in dit soort races waarin iedereen elkaar respecteerd op de baan. Actie maken mag zeker, maar je ging niet echt overtuigend de binnenkant verdedigen maar ook niet de buitenkant wat voor twijfel zorgt bij je achter ligger. Je bewoog echt heel minimaal maar dat kleine beetje zorgde er toch voor dat je een hele zware straf kreeg. 10 fucking seconden terwijl je al tijd verliest door het missen van de bocht.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren een mooie overwinning boekte door wederom nauwelijks fouten te maken. Op mijn tactische blunder bij de safety car na dan 8)7 |:(
Heb op een eerdere pagina in dit topic een forumreactie van David gezien waarbij hij ook de streams deelt, dus op die manier zijn Twitch gevonden en dus ook de stream van gisteren 8) Eens, eens, eens. Ik bleef pal in het midden rijden zonder een echte keuze te maken. Kijk de stream van David (ergens rond de 38:xx) en dan hoor ik graag je oordeel ;) Maargoed, misschien moet ik in het vervolg wat slimmer en minder koppig zijn om een sneller persoon er langs te laten gaan. Het heeft ons beide in het nadeel gewerkt, voor David nog meer dan ikzelf... 8)7 Sorry @David_Racing dat je mede door mij de race niet gewonnen hebt... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David_Racing
@Kevinr1989 Hoi, voor mij was het dus inderdaad beetje moeilijk toen ik je wou inhalen. Je was beetje net links van het midden dus er was net niet genoeg ruimte voor een auto aan de buitenkant, dus ik dacht naar binnen te gaan, maar precies op dat moment ging je zelf ook naar links. ik schrok daar dus een beetje van en wou weer naar buiten gaan. Toen ging je zelf ook weer wat naar buiten en ik niet iets te weinig op de rem was gegaan en dus in je achterkant reed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

David_Racing schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:53:
@Kevinr1989 Hoi, voor mij was het dus inderdaad beetje moeilijk toen ik je wou inhalen. Je was beetje net links van het midden dus er was net niet genoeg ruimte voor een auto aan de buitenkant, dus ik dacht naar binnen te gaan, maar precies op dat moment ging je zelf ook naar links. ik schrok daar dus een beetje van en wou weer naar buiten gaan. Toen ging je zelf ook weer wat naar buiten en ik niet iets te weinig op de rem was gegaan en dus in je achterkant reed
Heb meermaals je stream bekeken en inderdaad, deze situatie was vrijwel onvermijdelijk zoals ik het nu zie. Even ter verduidelijking, ik verwijt je niks, meer mezelf dat ik niet aan de kant ging en mede ook jouw overwinning door de neus hebt geboord... :X Hier leren we beide van en dit zal niet nog eens gebeuren (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• David_Racing
@Kevinr1989 ik maak me niet gek als dit gebeurd iedereen maakt wel eens fouten mijn race was tijdens de kwalificatie al wat minder dus was ook nog een beetje boos opmezelf dus dat helpt dan ook niet zo meer want dan rijd je sws al wat meer agressiever en dan krijg je dit soort fouten wat meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• David_Racing
Mijn Race + Kwalificatie

Ik praat liever niet over mijn kwalificatie. Toen het regende ging het wel oke telkens iets verremt bij bocht 1 maar dat maakte niet zoveel uit.
Toen 2 pogingen gedaan op soft maar dat was niks 2x invalided lap dus moet vanaf P14 starten

Race
Ik had een goede eerste ronde zonder schade te rijden naar P8 wat zeer goed was
Toen dus bij ronde 3 het incident met @Kevinr1989. Gelukkig kwam de safety car uit en kon ik mijn voorvleugel veranderen zonder teveel schade te krijgen met achterstand en toen op de hards gegaan om de race uit te rijden.

dus onder de safety car kreeg ik 10 sec penalty voor te veel kerb nemen [slaat natuurlijk nergens op]
vlak daarna reed LawsonIX ineens tegen mijn achterkant en crashte hemzelf uit de race en kreeg ik nog eens een 5sec penalty erbij. Kon de race verder gaan in P11
Na de eerste ronde dat de safetycar weg was reed ik weer in P8.
Bij bocht 1 verremde @Littlecow zich waardoor ik P7 lag.
In ronde 8 waren P4 P5 en P6 veel aan het vechten waardoor @Boatje niet zo'n goede exit kreeg en ik hen in kon halen en P6 lag. vlak daarna ging @Stefmeister8 de pits in dus weer een gratis plek P5 nu
daarna was het @Anoniem: 998023 inhalen die een paar seconden voor mij reed. eenmaal in ronde 11 had ik hem kunnen inhalen. waarna @Boatje mij de hele tijd rustig aan het volgen was op een compound zachter.
ronde 12 ging @Rb88 en Suske de pits in lag toen P2 .
@Boatje kon mij de hele tijd in de DRS blijven maar mij niet inhalen :) tot ronde 18 toen hij de pits in ging. terwijl Guthierez de race wou gaan uit rijden op de mediums. In ronde 20 maakte hij een fout waardoor ik P1 reed.
Op ronde 26 helaas verremde ik mij iets en nam ik te veel kerb en gaf te veel gas waardoor ik even een spin maakte en guthierez mij weer inhaalde maar nog wel voor @Rb88 en @Boatje.
Toen op het rechte stuk kreeg guthierez een klapband waardoor hij de muur in knalde maar nog wel door kon gaan [ het wachtten was er wel mijn banden waren al 78%]
Ik heb de race op de baan gewonnen van P14 maar had 21sec penalty door een paar fouten en 5 seconden waar ik niks tegen kon doen.
Wel een beetje frusterende kwalificatie maar heb er het meeste van gemaakt.
Race https://www.twitch.tv/videos/560391467

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
Ja @David_Racing het spel is echt ongenadig achter een safety car. Je krijgt penaltys bij aanrijdingen waar je niets aan kan doen. Je krijgt heel snel een straf voor corner cutting zonder dat je daar ooit voordeel van hebt achter een safety car. Dus daar mag codemasters nog wel wat aan gaan doen in mijn ogen.

Voor mij was je op de baan de morele winnaar door de beste strategie. Dat je uiteindelijk zoveel penaltys bent opgelopen komt mijns inziens inderdaad door je start positie in de race. Je komt gewoon veel meer auto's tegen als je zo snel bent dat je eigenlijk iedereen voor je op pace kan verslaan.

Overigens vond ik de ghosting van de auto's wat verwarrend en mag dat van mij wel weer uit.
- Nu gebeuren er rare dingen. achterblijvers hoeven niet aan de kant.
- Je kon dus dwars door ze heen rijden. Dat zorgde bij mij 1x voor een schrik reactie omdat ik zag dat een achterblijver net zoals de laatste race op me instuurde. Hij kon echter gewoon door mij heen wat ik dus niet wist.

- Singapore biedt minder plekken om een achterblijver voorbij te gaan dus misschien nog een race aanhouden? van mij mag het in ieder geval wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Qualificatie starte spannend op wat regen en dat ging ook meteen niet lekker, na twee spins op zowel lesmo 1 als 2 naar binnen gegaan.
Na even in de pits te zijn zag ik dat het beter werd en kreeg ik een melding voor een andere compound, dus even checken en zag wat rode wangen op de baan.

Toch als 9e gekwalificeerd, ging niet slecht, maar zat echt wel meer in, ik merk gewoon dat ik niet voluit ga zoals ik doe in GP, TT of Career doe.

Leuke race, bij de start helaas al een JLK Gaming die wat enthousiast instuurde in the chicane bocht 2, maar dat is nu eenmaal een risico zeker op Monza met de start.
Ik had beter bij de SC toch naar binnen kunnen gaan voor nieuwe rode band en nieuwe neus, dat had wel plekken gescheeld bij de herstart, maar had tijd opgeleverd qua rondetijden.

Leuke strijd op het einde met JLK, die ik had moeten winnen, helaas een spin in bocht twee, penultimate ronde volgens mij, van de chicane die mijn voorsprong die ik had totaal weg gooide.
Daarvoor nog een rempunt volledig gemist bij Ascari, zonder schade weg gekomen, maar toen leverde ik al een voorsprong in helaas....

Leuke race! prima vermaak!

Niet bewerkte versie van de race:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 16:28
Tof initiatief, is dat ik op de pc speel anders had ik ook wel meegedaan.

Zie wel twee settings die persoonlijk minder vind. Dat zijn simulation damage en corner cutting strict. In beide gevallen worden vooral de spelers gestraft die wat minder goed consistent op de limiet kunnen rijden, in de vorm van (terminal) damage of een time penalty. Online heb je er vaak wel bijzitten die je met onmogelijke snelheid inhalen, hem ervoor zetten, maximaal afremmen en en dan forceren dat jij je voorvleugel eraf snijd (of erger). Zie het toevallig in eerste fimpje dat ik van jullie kijk direct gebeuren in de vorm van de barge boards die in de lucht gaan van grandpuba terwijl je duidelijk ziet dat hij heel erg zijn best doet om niemand te raken :o .

Coner cutting strict werkt in mijn ervaring ook vooral in het voordeel van degene die de baan tot op de cm kennen. Ben je op zoek en ga je net over de limiet dan wordt je constant afgevlagd. Wie bekend is met de time trials (lees wie dat 1000 keer heeft gedaan) zal daar geen last van hebben. Ook heb je simpelweg wat minder ruimte om in te halen. Als je soms een stukje over de grens mag dan kun je een tragere racer zonder schade inhalen. Ga je er misbruik van maken (lees 3x of meer) dan krijg je alsnog penalty's.

Pit entry (en release) assist ben dan weer niet zo'n fan van. Met 288 kmh op monza de pitstraat inrijden en dan in 1 ms netjes 88 kmh rijden is het toch nét niet voor mij. Vind het wel een leuk onderdeel om dat afremmen te maximaliseren, ga je te hard dan heb je een drive through te pakken. Ga je te zacht dan verlies je 0.5 tot 1 seconde extra op je pitstop.

Maar zoals gezegd ik heb niet eens een ps4 dus doe er vooral niets mee als jullie het zo beter vinden! Wie weet start er voor de pc spelers iemand ook zoiets :).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 03-03-2020 03:01 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boatje
Leuk om al de verslagjes te lezen _/-\o_
Rb88 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:03:
Ja @David_Racing het spel is echt ongenadig achter een safety car. Je krijgt penaltys bij aanrijdingen waar je niets aan kan doen. Je krijgt heel snel een straf voor corner cutting zonder dat je daar ooit voordeel van hebt achter een safety car. Dus daar mag codemasters nog wel wat aan gaan doen in mijn ogen.
Idd, heb hier ook al meerdere keren last van gehad.
David_Racing schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:53:
Heb deze actie eens bekeken en duidelijk race incident. Beide gaan hier wat in de fout. Het leek alsof Nero niet wist wat hij moest doen (links of rechtse lijn kiezen) en David leek het ook niet te weten :+
sdk1985 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 02:57:
Tof initiatief, is dat ik op de pc speel anders had ik ook wel meegedaan.

Zie wel twee settings die persoonlijk minder vind. Dat zijn simulation damage en corner cutting strict. In beide gevallen worden vooral de spelers gestraft die wat minder goed consistent op de limiet kunnen rijden, in de vorm van (terminal) damage of een time penalty. Online heb je er vaak wel bijzitten die je met onmogelijke snelheid inhalen, hem ervoor zetten, maximaal afremmen en en dan forceren dat jij je voorvleugel eraf snijd (of erger). Zie het toevallig in eerste fimpje dat ik van jullie kijk direct gebeuren in de vorm van de barge boards die in de lucht gaan van grandpuba terwijl je duidelijk ziet dat hij heel erg zijn best doet om niemand te raken :o .
Dit zijn net de twee settings die ik goed vind :*)
  • Simulation damage: Ik geeft je volledig gelijk als het een random online lobby zou zijn maar in deze league worden geen cowboys toegelaten. Met simulation damage verplicht je de deelnemers om iets voorzichtiger te rijden want anders ben je (meestal) zelf de dupe (zoals miezels in het filmpje die je aanhaalde). Met een minder damage model ben ik ervan overtuigd dat er meer risico's worden genomen.
  • Strict corner cutting: Als het minder strict is, kan je meer voordeel halen uit het afsnijden van bochten. Met een strictere corner cutting is het ook voordelig om wat test rondjes te rijden voor de race, wat ook het racen zelf ten goede komt. Ik denk niet dat iemand zich stoort aan deze setting.
Pit entry (en release) assist ben dan weer niet zo'n fan van.
Mja, pit entry zou eventueel aan kunnen maar heb liever dat de deelnemers de track zelf oefenen ipv de pit entry. Release assist staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Boatje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:59:
Leuk om al de verslagjes te lezen _/-\o_

[...]

Idd, heb hier ook al meerdere keren last van gehad.

[...]

Heb deze actie eens bekeken en duidelijk race incident. Beide gaan hier wat in de fout. Het leek alsof Nero niet wist wat hij moest doen (links of rechtse lijn kiezen) en David leek het ook niet te weten :+

[...]

• Simulation damage: Ik geeft je volledig gelijk als het een random online lobby zou zijn maar in deze league worden geen cowboys toegelaten. Met simulation damage verplicht je de deelnemers om iets voorzichtiger te rijden want anders ben je (meestal) zelf de dupe (zoals miezels in het filmpje die je aanhaalde). Met een minder damage model ben ik ervan overtuigd dat er meer risico's worden genomen.
  • Strict corner cutting: Als het minder strict is, kan je meer voordeel halen uit het afsnijden van bochten. Met een strictere corner cutting is het ook voordelig om wat test rondjes te rijden voor de race, wat ook het racen zelf ten goede komt. Ik denk niet dat iemand zich stoort aan deze setting.
[...]

Mja, pit entry zou eventueel aan kunnen maar heb liever dat de deelnemers de track zelf oefenen ipv de pit entry. Release assist staat uit.
Als meerdere last van hebben van die kansloze timepenaltys, dan is het misschien een goed idee om te kijken als race control om deze penalty's te verwijderen uit de uitslag? Wel met bewijslast van filmbeelden natuurlijk. David loopt in 100 meter 15 seconden penalty op die echt helemaal nergens op slaan. Ik ga natuurlijk niet over de regels maar wellicht dat hier iets mee gedaan kan worden?

Simulation damage is perfect voor deze league. Ja je rijdt sneller schade maar dat zorgt er wel voor dat je pas gaat inhalen op het moment dat je echt zeker weet dat het kan.

Over de track limits heel simpel de mensen die ze kennen op strict die kennen ze ook op normal. Dat betekend dat je inderdaad meer bocht af kan snijden zonder warnings. Dus de mensen die de baan tot op de cm kennen kunnen nog sneller... dus in mijn ogen win je daar ook niets mee.

Voor het realisme zou het zeker leuk zijn om pit entry assist geforceerd uit te hebben. Alleen gezien het aantal crashes/safety cars zou dat in mijn ogen voor nog meer crashes/safety car en hele lullige penaltys zorgen voor de mensen die de auto minder goed onder controle hebben of weten waar ze moeten remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boatje
Rb88 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Als meerdere last van hebben van die kansloze timepenaltys, dan is het misschien een goed idee om te kijken als race control om deze penalty's te verwijderen uit de uitslag? Wel met bewijslast van filmbeelden natuurlijk. David loopt in 100 meter 15 seconden penalty op die echt helemaal nergens op slaan. Ik ga natuurlijk niet over de regels maar wellicht dat hier iets mee gedaan kan worden?
Ik heb de beelden bekeken en er werd een bocht afgesneden tijdens de SC. Mja, we zouden de tijdstraf kunnen minderen maar zoiets kan vermeden worden. Ikzelf had ook zoiets enkele races geleden en kreeg een drive through penalty. Als ik David zijn totale tijdstraf bekijk, maakt het qua positie niet veel uit. Met een 15s mindere tijdstraf, zit hij nog 5s achter me.

Ik stel voor om uiterst voorzichtig te zijn tijdens de SC in volgende races :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
Is het ook mogelijk om een keer met jullie mee te racen? Ik race momenteel samen met een vriend van mij in open lobby maar ik stoor mij eraan dat de veel mensen denken dat het botsauto's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 16:28
Boatje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:59:

[...]

Zal zeker schelen in een private league inderdaad. Zou ook wel helpen als codemasters die simulation damage schade wat heftiger aan de achterkant maakt. Dat je bijvoorbeeld een lekke band krijgt wanneer je iemand zijn vleugel snijdt. Lekke banden zitten an sich al in de game.

Verder natuurlijk ook deels persoonlijke voorkeur. Mijn mooiste f1 herinneringen zijn acties waarbij je bijvoorbeeld 3 bochten lang stuivertje aan het wisselen bent door bijvoorbeeld twee keer terug te kruisen en dan heb je vaak een beetje extra baan nodig om dat mogelijk te maken, als je niet met 2 banden over de curb mag dan past het niet.

Tegelijk is één van mijn minste herinnering frankrijk waarbij ik een hele nette race reed en in bocht 3 iemand zijn wagen met duizend kilometer per uur naast zet en daarna zijn auto min of meer stil zet om bocht 4 te halen en dus een groot deel van mijn vleugel eraf clipped :F . Binnenbocht inhalen is prima (meestal wel leuk want dan trap je de rem in en dan probeer je terug te kruisen) maar je kunt iemand anders niet midden op de racelijn laten stoppen. Kost al veel tijd en dan ook nog een gele vleugel brr. Maar goed dat is inderdaad online en geen league.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
Frantz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:04:
Is het ook mogelijk om een keer met jullie mee te racen? Ik race momenteel samen met een vriend van mij in open lobby maar ik stoor mij eraan dat de veel mensen denken dat het botsauto's zijn.
Welkom! Medium TC en brake assists uit zijn ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantz
Boatje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:26:
[...]

Welkom! Medium TC en brake assists uit zijn ok?
Ja hoor. Ik zal oefenen. Verwacht toch achteraan te rijden dus moet goed komen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Frantz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Verwacht toch achteraan te rijden dus moet goed komen. :)
Dat recht is al aan mij voorbehouden haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
Frantz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Ja hoor. Ik zal oefenen. Verwacht toch achteraan te rijden dus moet goed komen. :)
Voeg even mezelf en Sup4rdurt toe op psn, we kunnen jou dan in de chat toevoegen.

Indien je achteraan rijdt, wees uiterst voorzichten met blauwe vlaggen. Zeker nu Singepore op het programma staat. Idem tijdens de Q.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Boatje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:27:
[...]
Indien je achteraan rijdt, wees uiterst voorzichten met blauwe vlaggen. Zeker nu Singepore op het programma staat. Idem tijdens de Q.
Zetten we ghosting weer uit dan? Met ghosting kun je als achterblijver gewoon op je racelijn blijven en kunnen de snellere auto's door je heen. Dat was even wennen op Monza maar dat is het hele idee achter het het ghosting aanzetten, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
Sup4rdurt schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Zetten we ghosting weer uit dan? Met ghosting kun je als achterblijver gewoon op je racelijn blijven en kunnen de snellere auto's door je heen. Dat was even wennen op Monza maar dat is het hele idee achter het het ghosting aanzetten, niet?
Ghosting aan is zeker goed voor Singapore! Vooral bij disconnects moet je soms oppassen wat de AI zal doen. Bij blauwe vlaggen hoop ik dat men zelf aan de kant gaat. Hou je minimap goed in de gaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantz
Boatje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:27:
Voeg even mezelf en Sup4rdurt toe op psn, we kunnen jou dan in de chat toevoegen.

Jullie username hier op het forum is hetzelfde als op PSN? Dan zal ik jullie vanavond toevoegen.
Met blauwe vlaggen heb ik inmiddels wel ervaring, zal uiteraard z.s.m. op zij gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sup4rdurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2wsZ1SyJNe0CBJeJCrwDmjLO/full.png Singapore Grand Prix

Zondag 8 maart 2020

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
RenaultGuthierez
SauberLittlecow_TVR2Beat
McLarenDavid_la_racingSettaH

Ping: @Kevinr1989 @GrandPuba @Boatje @STANBONJOVI @Gauthier_021 @David_Racing @joeyl94 @j.f.otten @Anoniem: 1001065 @Littlecow @Rb88 @Stefmeister8 @Anoniem: 998023 @YRH @Frantz

En @Frantz; wil je in de Renault of McLaren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Sup4rdurt schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:20:

[Afbeelding] Singapore Grand Prix

[Afbeelding]

Zondag 8 maart 2019

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
RenaultGuthierez
SauberLittlecow_TVR2Beat
McLarenDavid_la_racing

Ping: @Kevinr1989 @GrandPuba @Boatje @STANBONJOVI @Gauthier_021 @David_Racing @joeyl94 @j.f.otten @Anoniem: 1001065 @Littlecow @Rb88 @Stefmeister8 @Anoniem: 998023 @YRH @Frantz

En @Frantz; wil je in de Renault of McLaren?
Afwezig! Fysiek aanwezig in Melbourne, Australië 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantz
Zet mij maar in de McLaren @Sup4rdurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Zal ik doen. SettaH is jouw PSN id neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantz
Sup4rdurt schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:52:
Zal ik doen. SettaH is jouw PSN id neem ik aan?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Afgelopen avonden aardig aan het oefenen geweest op het circuit van Singapore, maar wat blijft dit een lastig circuit om snelle rondes neer te zetten zonder fouten (vooral in een 50% race). Zeker wanneer je je banden iets te warm rijd en je een bocht in gaat en je hem verliest ben je zo een band kwijt en is het over. Ik voorspel dat er wel een safety car of 4 zeker komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rb88
Blijf goed werken aan je setup, die is hier super belangrijk.

Ja je moet ook snel zijn over 1 rondje voor een goede startpositie. Maar als je banden te snel oververhitten dan is het misschien slim om een iets conservatievere setup te nemen waardoor je minder vaak hoeft te stoppen.
Als je banden snel oververhitten kan je je camber en bandendruk aanpassen in de setup. (lagere bandendruk en minder camber zorgt voor snellere afvoer van tempraturen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gauthier_021
  • Laatst online: 14-05 11:52
Ik zal er helaas onverwacht niet bij kunnen zijn. Veel succes iedereen!

PSN: Guthierez | Twitch: Guthierez

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Nou wat een race avondje weer mensen. Heb de afgelopen week veel geoefend in Singapore en ook met een andere camera setting. Deze camera setting heeft me best veel geholpen, ben daardoor op veel banen toch wat sneller dan voorheen. Kwalificatie voor mij ging eindelijk eens goed. Kon in al mijn hot laps lekker door knappen en mocht dan ook als 3e van start gaan, yes dan zou de race ook wel lekker gaan. Zou je denken hé..

Hotlap:

Om maar vast te verklappen, mijn persoonlijk record met aantal pit stops is verbroken, maar liefst 6! Om te beginnen met de race, bij de start kwam ik niet helemaal goed weg en moest dan ook voor bocht 1 flink in de remmen omdat er 3 wagens tegelijk mij in bocht 1 wouden inhalen, ging gelukkig net goed.

Start:

Daarna klein gaatje getrokken t.o.v. de mensen achter mij. Toen kwam de eerste safety car, meteen de pits in gedoken voor mediums en gaan, dat was pit stop 1. Alleen kwam ik na de pit stops achter @GrandPuba uit, die spinde vervolgens vlak voor me en ik reed vol bij hem in de zijkant, en pas na het raken gaat zijn ghosting aan. Dat werkt dus voor geen meter. Daardoor weer meteen de pit in moeten duiken voor nieuwe vleugel en banden, resultaat 4 plekken extra kwijt en in 3 ronde van 3e naar 15e plek gezakt..

Spin + "ghosting":

Aantal rondes later kwam er weer een safety car en toen deze bijna op zijn einde was, crashte Suksee85 voor me op @STANBONJOVI en kon ik nog net uitwijken. Daarna mijn moment of shame door @David_Racing erg in de weg te rijden bij het terug komen op de baan toen ik Suksee85 probeerde in te halen, Niet in de gaten gehad dat David al naast me reed en hij vervolgens vol in mijn zijkant reed waardoor ik weer bij Suksee85 in de zijkant klapte. Mijn oprechte excuses, dit was echt zeer onprofessioneel van mij.

Crash + Shame moment:

Daarna mijn race uitgereden en als 8e over de finish gekomen, pace was oké, paar inhaal acties gehad maar verder een aardig saaie lonely race gereden. Aantal pit stops gedaan voor banden en 2x nog mijn vleugel kapot gereden. Al met al race voor mij om snel te vergeten. Of ik volgende week in Japan aanwezig ben weet ik nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frantz
Nou dat was me een race wel. 9e bij m'n debuut, 3x de voorvleugel moeten vervangen omdat ik het remmen zonder Anti-Lock Brakes totaal niet onder controle had. Ik heb de baan geoefend met ALB aan aangezien ik niet had gezien dat die uitstaan bij de races, daarom crashte ik ook al tijdens mijn outlap in de kwalificatie. :F Aan het einde van de race nog @GrandPuba ingehaald. Volgens mij dacht hij dat er een blauwe vlag zou komen want hij ging van 't gas af en aan de kant. Maar op die manier wilde ik de plek niet winnen dus gewoon keurig achter hem aangesloten voor de eerstvolgende bocht. Voor de rest geen gevaar geweest voor de rest van het veld, dus ik ben tevreden. Mocht dat wel zo zijn dan moeten jullie dat maar aangeven dan zal ik het even terug kijken op mijn stream om te leren voor de volgende keer.

[ Voor 9% gewijzigd door Frantz op 09-03-2020 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrandPuba
Leuke race, lastig circuit wel echt voor de racers!

Quali wilde niet wat ik wel wilde, starten op de gele band, dus risico genomen om alsnog ergens op 11 te starten met vrijheid van strategie en banden keuze... helaas op plek 10 ;-) en starten op rood.

Flink under fueled bij de start maar had nog veel minder in gekund, met het idee dat er wel een SC zou zijn, maar om alles op temp te houden vooral veel op Lean, en op de rechte stukken Rich.
Start ging ok, iig voorzichtig en zonder schade of andere capriolen die ik moest ontwijken heen gekomen.

Ronde twee veroorzaakte ik denk ik de SC, door in bocht 17 te spinnen, echter geheel zonder schade, wel auto's netjes laten voorgaan, ik durfde niet met de ghost door de mensen heen te gaan om andere issues te voorkomen, na de spin in ronde 2 ging in het in ronde drie nog een keer mis in bocht 4, gelukkig met de SC geen andere issues behalve wat warme banden en toch naar de witte band.

Bij de herstart van de tweede SC was er nogal chaos, ik kon de malaise voorkomen, maar kreeg een Illegal overtake en Stefmeister vol op de rechter voorvleugel... dus weer naar binnen, en toch naar geel.

Vervolgens in ronde 16 ging er iemand onder de brug door en verloor zijn voorvleugel... dikke pech en lekke band rechtsvoor, raak zonder dat het opviel nog de muur licht en bij pitsstop geen vleugel gewisseld... maar kwam daar einde van de nieuwe ronde pas achter, en weer terug naar de harde band en daarmee uitgereden.

Dat was ook de reden dat ik @Frantz voorbij liet, want jij had redelijk nieuw rood rubber eronder zitten, dat had geen nut om de strijd mee aan te gaan.

Hieronder de race op youtube, tijdens de races stream ik ook live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrandPuba
Daarna klein gaatje getrokken t.o.v. de mensen achter mij. Toen kwam de eerste safety car, meteen de pits in gedoken voor mediums en gaan, dat was pit stop 1. Alleen kwam ik na de pit stops achter @GrandPuba uit, die spinde vervolgens vlak voor me en ik reed vol bij hem in de zijkant, en pas na het raken gaat zijn ghosting aan. Dat werkt dus voor geen meter. Daardoor weer meteen de pit in moeten duiken voor nieuwe vleugel en banden, resultaat 4 plekken extra kwijt en in 3 ronde van 3e naar 15e plek gezakt..

Spin + "ghosting": [YouTube: F1 2019 - GoT League Race! Singapore GP]
Ok, damn! Dat was dus net te laat die ghost, ik denk dat het kwam omdat ik geen schade had en dus wellicht te laat de ghosting aan ging, dat had zomaar einde oefening kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rb88
Ik zal nog even een verslag van mijn race uitbrengen.

Kwalificatie ging ietwat teleurstellend. Wilde graag op de mediums starten vanwege de hoge slijtage hier. Maar in m'n eerste run had ik een invalid lap. Meteen de ronde afgebroken en daarna er gelijk 1 achteraan doen. Natuurlijk te voorzichtig, maar uiteindelijk als 6e starten was niet verkeerd.

Start van de race ging goed. Ik ging al vrij snel naar de 4e positie. Uiteraard was er een safety car, boatje en krullie gingen uiteraard stoppen en David en ik gingen door. Na de herstart ging David er redelijk snel vandoor. Ik had wel besloten om niet te hard te gaan pushen zodat ik een lange stint op de mediums kon maken. Uiteraard weer een safety car en toch maar besloten te stoppen. Wederom niet de beste strategische beslissing bleek achteraf.

Toen kwam de chaos achter de 2e safety car. Ik was teruggevallen naar p10 door m'n stop naar de harde band. Aan t einde van deze chaotische ronde was ik opgeschoven naar p2 zonder schade maar wel op 8,5 seconde achter boatje die op de mediums reed. Ik klapte bijna nog boven op sukse toen die hem in de muur parkeerde.

Boatje ging zeker weten nog een keer stoppen. Dit ging heel lastig worden om nog te winnen wist ik toen. Ik was veel eerder dan gepland harde banden gaan halen waardoor ik teveel ronde tijd zou verliezen aan t einde.

Ik zat te hopen op nog een safety car of een goed getimede vsc. Die kwamen uiteindelijk niet waardoor boatje na zijn stop naar m'n staart toe kwam vliegen.

7 rondjes voor t einde toen het gat nog maar 5 seconde was besloten om nog een keer verse rode banden onder te doen en voor de snelste ronde te gaan. Boatje won zo'n 2 seconde per ronde op mij dus dat was gewoon niet meer te houden.

Gefeliciteerd boatje met de winst.

Mijn stream van de race: YouTube: F1® 2019 tweakers league ronde 11/15

[ Voor 3% gewijzigd door Rb88 op 10-03-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari_NL
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-02-2022
goedemiddag ik had een vraagje zal ik met jullie mee mogen race als er nog een plekje vrij is natuurlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• David_Racing
Hallo iedereen, ik weet niet of ik de aankomende tijd aanwezig zou zijn want mijn playstation account is gehackt ik had ook al gezegd dat ik zondag ineens gekickt werd uit mijn playstation maar nu is mijn email ineens veranderd dus kan ik er niet meer op ik ga straks dus ook met sony bellen
mvg David

Het probleem is opgelost ik heb mijn account weer terug _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door David_Racing op 12-03-2020 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Ferrari_NL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:03:
goedemiddag ik had een vraagje zal ik met jullie mee mogen race als er nog een plekje vrij is natuurlijk
Als het goed is, is er wel een plekje over. Je bent dus welkom :) Neem even het regelement door in de TS zodat je een beetje weet wat er van je wordt verwacht op de baan :)

We hebben een plekje in een Haas of als je even eenmalig mee wilt doen ook een plekje in de Merc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boatje
Ferrari_NL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:03:
Yep, het zitje in de Haas is vrij, gelieve het reglement te bekijken. Hopelijk kan je rijden met medium traction control en zonder brake assists. Guenter wil niet dat het team als een bunch of wankers lijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Gaat onze race wel door zondag? |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sup4rdurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MX2oHq0kOMjOmbpKseyefcWG/full.png Japanese Grand Prix

Zondag 15 maart 2020

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
HaasKrullie77Ferrari_NL
SauberLittlecow_TVR2Beat

Ping: @Kevinr1989 @GrandPuba @Boatje @STANBONJOVI @Gauthier_021 @David_Racing @joeyl94 @j.f.otten @Anoniem: 1001065 @Littlecow @Rb88 @Stefmeister8 @Anoniem: 998023 @YRH @Frantz @Ferrari_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Sup4rdurt schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:01:

[Afbeelding] Japanese Grand Prix

[Afbeelding]

Zondag 15 maart 2020

Deelnemers

TeamRacer 1Racer 2
FerrariBoatje-Suksee85
HaasKrullie77Ferrari_NL
SauberLittlecow_TVR2Beat

Ping: @Kevinr1989 @GrandPuba @Boatje @STANBONJOVI @Gauthier_021 @David_Racing @joeyl94 @j.f.otten @Anoniem: 1001065 @Littlecow @Rb88 @Stefmeister8 @Anoniem: 998023 @YRH @Frantz @Ferrari_NL
Ik rijd vanavond helaas niet mee, red het niet om op tijd thuis te zijn helaas. Succes allemaal vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantz
Iemand nog een tip om de banden minder vaak op slot te zetten bij het remmen? Heb het remmengedeelte nog steeds niet helemaal onder controle.
Trilt bij jullie het stuur/de controller ook zo op deze baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Frantz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:48:
Iemand nog een tip om de banden minder vaak op slot te zetten bij het remmen? Heb het remmengedeelte nog steeds niet helemaal onder controle.
Bij het aankomen van de bocht hard beginnen met remmen, zodra je vaart mindert moet je de rem geleidelijk omhoog laten komen terwijl je terug schakelt. Als je te hard remt terwijl je vaart mindert zullen je banden blokkeren.

Dan moet je ie force feedback wat lager zetten, heb de mijne rond de 80 a 90 staan, verschilt per stuur. Dit kun je doen bij de controller settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
Frantz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:48:
Kijk even hoe hoog je Brakepressure staat. Ook is t belangrijk om niet te sturen als je remt. Hoe meer je in een rechte lijn remt hoe makkelijker t wordt.

Het kan zijn dat ik vanavond moet overslaan helaas. Moet m'n ouders ophalen van Schiphol en die hebben nu al 1.5 uur vertraging. Hopelijk ben ik op tijd terug. :|
Zoals het er nu naar uitziet ga ik het net aan redden.
ben er gewoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantz
Bedankt voor de tips mannen. Hopelijk werken de tips vanavond.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste