LG um7600 of vergelijkbare?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023
Tips en advies gevraagd:

Ik zoek een 2e tv voor erbij (slaapkamer) en deze moet sowieso onder de 500 euro zijn.

Mijn eerste tv beneden is een LG 55 Oled tv en deze voldoet echt perfect.

Nu denk ik aan de LG 43UM7600 die tevens dezelfde fijne afstandsbediening en software/ OS heeft.ik weet dat mijn Oled een veel beter beeld geeft maar voor de slaapkamer vindt ik het minder belangrijk. Bluetooth is wel een vereiste

Heeft iemand ervaring met deze tv van LG en of weet iemand een nog betere tv voor hetzelfde of lager bedrag ? Ik kan deze tv niet goed beoordelen (beeld) in de winkel waar ik ben geweest namelijk.

Ik hoor het graag 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@JSA Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is dus verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Wie geeft mij advies ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het merendeel van LG lcd's gebruikt IPS panelen, zo ook de 43UM7600. Dit betekent relatief brede kijkhoeken ten koste van contrast (zwartwaarde). Komend van oled kan dit wellicht tegen gaan vallen, met name als er in het (half)donker gekeken wordt. Overdag zal dit minder opvallen.

Mocht je een LG willen, maar met goede donkere kamer/scène prestaties, dan moet je naar 50'' modellen kijken die komen als één van de uitzonderingen met VA-panelen (=hoger contrast, mindere kijkhoek).

43'' VA-alternatieven zijn de Samsung RU74xx en Hisense BE7x00. 40'' modellen zijn ook altijd VA. Check ook Amazon.de/it voor scherpe prijzen. Let er verder op dat de gehele LG (43'') UM7xxx reeks dezelfde beeldkwaliteit levert. Je betaalt een meerprijs voor bouwkwaliteit/design, extra HDMI-poort en een magic-remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Tv mag maximaal 43 " zijn en zo'n Samsung Spreekt mij dan wel meer aan. Maakt het aantal hertz ook nog uit qua beeld ivm upscaling of zo? 50/60 hrtz? Ik gebruik geen mediabox maar een kaartslot in de tv zelf namelijk. (kabel tv). Eigenlijk alleen voor tv en voor Netflix en avonds zal het meestal worden gebruikt. er zijn nog weinig reviews voor de Samsung helaas behalve één niet al te positieve 🤔 voor mij is kijkhoek niet belangrijk maar juist wel de kleur en contrast om prettig te kijken. VA schermen zijn wel modern/goed of zelfs juist beter dan IPS in mijn geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
In jouw geval is een tv met een VA-paneel dan inderdaad de betere. Kijk naar de RU7100/70 of RU7400. Laats genoemde heeft enkel een groter kleurbereik (voor ''HDR'') en een smart remote. Bij gewone tv en sdr-content zul je geen verschil merken tussen de twee.

Qua prijs is de Duitse RU7409 momenteel interessant. Wel moet je hierbij voor een goed werkende CI+ module van Ziggo in het verborgen service de regio veranderen. Zie ook Samsung tv uit omzetten naar Nederland.

Een goede review van 7 serie: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ru7100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Top. Bedankt voor de tips en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
benbaba schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:48:
In jouw geval is een tv met een VA-paneel dan inderdaad de betere. Kijk naar de RU7100/70 of RU7400. Laats genoemde heeft enkel een groter kleurbereik (voor ''HDR'') en een smart remote. Bij gewone tv en sdr-content zul je geen verschil merken tussen de twee.

Qua prijs is de Duitse RU7409 momenteel interessant. Wel moet je hierbij voor een goed werkende CI+ module van Ziggo in het verborgen service de regio veranderen. Zie ook Samsung tv uit omzetten naar Nederland.

Een goede review van 7 serie: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ru7100
De 74 serie lijkt mij wel een goede optie na het lezen van een test https://www.whathifi.com/reviews/samsung-ue43ru7470

Er zijn alleen veel types van de 74 serie waarvan ik het verschil niet zo kan vinden. Maakt het nog verschil tussen de 43RU 7400 / 7440 / 7470 ? bijvoorbeeld qua beeld en panel etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
JSA schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:20:
[...]

De 74 serie lijkt mij wel een goede optie na het lezen van een test https://www.whathifi.com/reviews/samsung-ue43ru7470

Er zijn alleen veel types van de 74 serie waarvan ik het verschil niet zo kan vinden. Maakt het nog verschil tussen de 43RU 7400 / 7440 / 7470 ? bijvoorbeeld qua beeld en panel etc etc
De (RU74)40/70 hebben Supreme Dimming, wat volgens Samsung meer (local) dimming zones betekent, maar niemand weet hoeveel en het zal ook niet merkbaar zijn (i.t.t. bijv. FALD). Verder hebben ze een andere kleur bezel (zilver) en een metalen smart remote i.p.v. kunststof. Kortom zou ik de gene met de scherpste prijs kopen. RU74 is leidend voor beeldkwaliteit al het overige daarna geeft regio, kleur e.d. aan.

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 09-11-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
nog 1 vraag voordat ik vrijdag een beslissing neem … is de Samsung 43Q60R wellicht de moeite waard qua prijsverschil of zou je hier weinig verschil in merken? beide tv's zijn Geen 100hrtz tv's zag ik?

Ik kijk meestal netflix en voetbal op deze nieuwe tv en dan op de slaapkamer.

Alvast bedankt voor de feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
[quote]benbaba schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:41:
[...]

De (RU74)40/70 hebben Supreme Dimming, wat volgens Samsung meer (local) dimming zones betekent, maar niemand weet hoeveel en het zal ook niet merkbaar zijn (i.t.t. bijv. FALD). Verder hebben ze een andere kleur bezel (zilver) en een metalen smart remote i.p.v. kunststof. Kortom zou ik de gene met de scherpste prijs kopen. RU74 is leidend voor beeldkwaliteit al het overige daarna geeft regio, kleur e.d. aan.
[/quot

nog 1 vraag voordat ik vrijdag een beslissing neem … is de Samsung 43Q60R wellicht de moeite waard qua prijsverschil of de betere? zou je hier verschil in merken? beide tv's zijn geen 100hrtz tv's maar 60 hrtz ( 43 inch)

Dus of de top budget tv of de goedkoopste basis Qled tv ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
JSA schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:31:
[quote]benbaba schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:41:
[...]

nog 1 vraag voordat ik vrijdag een beslissing neem … is de Samsung 43Q60R wellicht de moeite waard qua prijsverschil of de betere? zou je hier verschil in merken? beide tv's zijn geen 100hrtz tv's maar 60 hrtz ( 43 inch)

Dus of de top budget tv of de goedkoopste basis Qled tv ?

Ligt ook aan het prijsverschil en wat je uit wilt geven aan een kleine slaapkamer tv.

De Q60r heeft wat qled features zoals ambient mode, een wat hogere piekhelderheid (voor hdr content) en een geavanceerdere beeldprocessor wat o.a. zorgt voor betere upscaling en mogelijk ook motion, maar dat laatste is in dit formaat sowieso gelimiteerd door de refresh rate. Hetzelfde kun je zeggen over hdr-prestaties door de de helderheid en local-dimming.

Kortom is hij m.i. normaal gesproken het extra geld niet waard. Om het nog makkelijker te maken is er in dit formaat ook nog de GXW804 van Panansonic. Die heeft als enige ook nog ondersteuning voor Dolby Vision én HDR10+. Wellicht ook het bekijken waard.
Pagina: 1