Samsung tv uit duitsland landcode omzetten naar nederland

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 1019419

Topicstarter
Ik heb een Samsung tv uit Duitsland gekregen. Ik kan er alleen het land Nederland niet selecteren. Model is een 55" 6 serie uit 2017. met een smart afstandbediening. Een oudere afstandbediening werkt ook nog kwam ik achter. Wie kan mij helpen? Via andere forumonderwerpen ben ik tot de root gekomen...dus INFO MENU MUTE en aan werkt, maar dan kloppen de oudere (door mij gevonden) forumberichten niet meer.. HELP!

Via dit forum of dennisdegast@hotmail.com

Alvast bedankt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 12:07

Topicstarter
Gelezen, bericht van 2012, werkt tot aan INFO MENU MUTE en POWER, tot zover... Daarna is het menu anders. Toch zover gekomen. Landkeuze staat standaard op PANEURO en verder is er nog de PANORDIC, verder allemaal andere niet EU opties, dus PANEURO gekozen. Verder snap ik het niet ... Ik ben niet zo technisch met emulatoren etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1019419 op 28-12-2017 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er bedrijven of iets dergelijks die dit ook thuis kunnen uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet zo ongeduldig aub. Je eigen post kicken binnen 24 uur is ongewenst. Je vraag als een helpdeskvraag neermikken en zelf weinig of geen onderzoek doen en proberen ook. En we doen hier alles via het forum en niet per mail ;)

Wat zei Samsung support? En daarbij: had je dit kunnen verwachten toen je een Duitse TV kocht? Wat zegt de Duitse leverancier?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Heb al gebeld naar samsung. De Tv was een cadeautje, dus ik had daar verder niets over te zeggen... al had dat dus wel makkelijker geweest. Samsung kan niets betekenen, want dan vervalt de garantie... Ik zit inmiddels al weer in het monteursmenu te rommelen, maar ik kom er niet zo snel uit. En kicken... Niet intentioneel. ;-)

INMIDDELS opgelost. Tijdens het instellen van verbindingen bij het opstarten van de tv.
YouTube: How to Change Your Samsung Smart TV Region or Country To Install Ext...
Is op een iets ouder model, maar werkt bij mij op een 2017 toestel ook prima.

Verder worden de andere meedenkers bij dezen bedankt. Mogelijk hebben anderen ook wat aan de link. Veel simpeler dan in het monteursmenuutje ;-)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 1019419 op 28-12-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022161

Ik heb een nieuwe Samsung tv, zelfde probleem. Met het door Dennis geplaatste youtube filmpje van een oudere tv kom ik helaas niet tot de oplossing. Kan Dennis of iemand anders mij beschrijven hoe dat bij een nieuwe Samsung gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij een nieuwe TV hebt neem ik aan dat je die gekocht hebt? Je geeft iig niet aan dat je hem ook als cadeautje gekrgeen hebt ;)
Zo ja, dan is de verkopende partij natuurlijk het eerste aanspreekpunt, want die leveren een niet kloppend (danwel grijze import) product. Mogen zij het oplossen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu ook met "geluid uit " - "vol up" - "Channel up" - "geluid uit" in de landenlijst Nederland kunnen selecteren.

Bij het automatisch zenderzoeken komt dan:
"Automatisch afstemmen
Selecteer de juiste servicelijst voor uw land.
Selecteer servicegebiet voor Astra 19.2"
Met als enige keuzeoptie: Channel List Germany.

Ik krijg dus de canaldigitaal zenders nog steeds niet geladen.😤

Ik woon in duitsland, heb daar dus ook normaal die tv gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:12
Als je een 23,5 kiest, of heb je die optie niet?
Vooraf bij lnb instellingen aangeven de je een twin lnb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind op 23,5 nog veel verdere zenders, maar geen canaldigitaal.

Overigens, Alleen bij Transponder 12515MHz (LNB Instellingen) komt als Netwerk: M7 Group.

Twin lnb kan ik nergens ingeven, maar de tv zoekt wel zenders voor 2 satelieten (19.2 en 23.5) gelijktijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het heeft door de drukte lang geduurd voor een van mijn kant. Via de telefoon (samsung nederland) wilde ze mij niet helpen. Toen via samsung nederland facebook pagina via de chat (messenger) geprobeerd. Twee dagen later de instellingen veranderd op afstand naar de Nederlandse instellingen. Ik ga er vanuit dat de garantie niet meer geldig is, maar een zwart schilderij aan de muur is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lahuis
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik heb ook een Duits tv Samsung UE 49 KU6459uxzg.
Inmiddels heb ik de landcode veranderd in eu/Benelux en een factor reset gedaan maar kan nog steeds niet de CI+ instellingen bedienen.
Ik krijg de mededeling van instellingen niet beschikbaar.
Wat doe ik verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Lahuis op 21-04-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghislaine56
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-10-2018
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ook ik ben hier net aangekomen als nieuw lid en heb een duitse SAMSUNG UE 55 8009 TXZG LED TV en Smart TV und 4 K UHD
de land instellingen kan ik eenvoudig wijzigen in NL
Ik heb Ziggo humax met smartcard in de humax steken en is met kabel van internet en tv aangesloten op de antenne aansluiting

Ik zag iemand een you tube filmpje erbij zetten voor de smart hub hoe je samsung smart tv regio of land kon installeren voor extra app s

Ik hoorde weer dat dit overbodig was omdat het zich vanzelf installeert na aanmelding ?

en Smart Hub alleen is als je wifi hebt voor tv digitaal ?
voor internet tv dus

kunt u mij antwoord geven want Ziggo zegt mij niet te helpen voor tv installatie

bedankt voor uw hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghislaine56
Lahuis schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:11:
Inmiddels heb ik de landcode veranderd in eu/Benelux en een factor reset gedaan maar kan nog steeds niet de CI+ instellingen bedienen.
Wat doe ik verkeerd.
heb je het gevonden ?
Ik heb nu ook een SAMSUNG TV gekocht in duitsland 8000 serie
UE55 NU8009 en ben bang om het te installeren omdat ik nu pas ( te laat ) deze reacties lees
en uit de doos is niet meer terug brengen zegt men bij de winkel
omdat het dan gebruikt is, alleen bij defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghislaine56
The Eagle schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:32:
Niet zo ongeduldig aub. Je eigen post kicken binnen 24 uur is ongewenst. Je vraag als een helpdeskvraag neermikken en zelf weinig of geen onderzoek doen en proberen ook. En we doen hier alles via het forum en niet per mail ;)

Wat zei Samsung support? En daarbij: had je dit kunnen verwachten toen je een Duitse TV kocht? Wat zegt de Duitse leverancier?
Lahuis schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:11:
Wat doe ik verkeerd.
Ik heb voor het gemak even jouw vraag gekopieerd. en wil weten hoe jij de EU Benelux hebt geinstalleerd
? ik heb Ziggo. en heb de Smartcard via de de HUMAX geinstalleerd. zit er gewoon in en werkt direct op internet tv. moet ik dan een aparte C+ module hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Ghislaine56 op 18-09-2018 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:27
Als je de smartcard in je Humax hebt zitten heb je geen CI+ module nodig. Alleen als je besluit om dat humax kastje niet meer te gebruiken dan heb je een CI+ module nodig.

Of je de Duitse Samsung TV om kan zetten naar een Nederlandse versie weet ik niet. Je zal hem ongetwijfeld op NL kunnen zetten bij installatie, de vraag is alleen of je daarmee ook de NL apps krijgt (RTL XL, videoland etc). Heb ik geen ervaring mee.
Grote kans dat de firmware gelijk is aan de NL-versie dus dat CI+ wel werkt, maar daar is geen garantie op en is Samsung ook niet verplicht om je bij te helpen, daarvoor verkopen ze immers een NL versie.

[ Voor 57% gewijzigd door Arjant2 op 18-09-2018 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evolution.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2021
Beste Tweakers,

Voor het weekend heb ik een Samsung TV ontvangen, besteld via Amazon.de.
Dit scheelde 350 euro, wat ik aanzienlijk vond bij een tv met adviesprijs van 749 euro.
Wat heb ik ontvangen voor die 400 euro dagdeal ontvangen:
Samsung ue49nu7179uxzg 123 cm (49 inch) LED TV (4k, Ultra HD, HDR, Triple Tuner, Smart TV).

Spatzuivere tv voor deze prijs-kwaliteit verhouding, en prima voor onze verwachtingen voor in de keuken.
Echter, stuitte ik al snel op dezelfde problemen qua CI+ als voornoemd, en op andere posts binnen de tweakerfora. Wat nu.. terugsturen? Dacht het niet.
De TV werkt verder perfect, maar om nu met 2 afstandsbedieningen (Humax decoder) aan de gang te gaan in 2019 vind ik ook wat stoffig.

Ik werd wat bang gemaakt. Enerzijds door ingewikkelde manieren met een speciale samsung afstandsbediening die ik via hax kan toepassen op mijn tv, anderzijds door een eventuele fout te maken in het back-end menu (secret menu samsung), waardoor de tv zou kunnen crashen.
Redelijk digitaal aangelegd, ben ik een beetje gaan stoeien, en tot grote bevrediging is dit gelukt.
Zal stap voor stap uitleggen hoe je een 2018 model CI+ ready maakt, zodat je ook jouw upc/ziggo kan activeren, en niet meer struggled met een foutmelding is: deze televisie wordt niet door uw provider ci+ ondersteund.

Pre-Stap
Pak een lekkere bak koffie. Dit geheel kan in 2 minuten, maar pak er 10 om zeker te zijn dat je voorzichtig te werk gaat. Nee niet de koffie, maar onderstaande stappenplan ;)
Zet je TV uit. Heb zelf even het stroom eraf gehad (voor wat het waard is).
Haal CI+ module uit tv. COAX direct op de televisie.

Stap 1 (back-end menu betreden)
TV aandoen en op zender 1 zetten. (Er wordt overal gezegd, zet tv op nederland 1, maar ik ontving op 1; AT5 omdat ik nog geen toegang had tot het volledige tv pakket).
Zet de televisie uit, wacht 1-2 minuten en druk: INFO + SETTINGS (Men spreekt ook weleens van MENU (Huisje) Maar dit werkte bij mij niet) + MUTE + POWER.

Stap 2 (kleine aanpassing in het menu)
De aanpassingen in eerdere posts lijken 2018+ modellen wat gedateerd of waren gewoonweg niet van toepassing op de mijn aangeschafte televisie.
- Ik ben naar MRT OPTION gegaan.
- Language set gewijzigd naar: Nederlands (of NL / DUT).
- Region geselecteerd, en opnieuw gezet naar: PANEURO (Hier valt NL namelijk ook onder)
- PnP Language: Deze viel mij op, want stond eerst op DEU, en na opnieuw kiezen PANEURO stond deze op ENG. Deze heb ik vervolgens gewijzigd in: DUT (of NL / Nederlands).

Stap 3 (factory reset)
Vervolgens ben ik met de return knop terug gegaan naar het hoofd menu van dit backend menu.
Toen op de bovenste keuze: RESET FACTORY gedrukt.

Stap 4 (opnieuw instellen)
De TV leek na de factory reset uit te staan, heb 1-2 minuten gewacht, en de TV opnieuw opgestart.
Bam! Nog geen resultaat :'(
Geen stress. Ben het menu weer doorlopen. Taal: Nederlands geselecteerd. Wifi ingesteld. En dan komt de kabel instelling. Oostenrijk, Duits of Zwitserland. Hier weer voor Duits gekozen. Kabel > Digitaal > (huh UPC? Ik kies "Overig" > Alles/compleet.

Setup complete, en de TV start op. En daar was AT5 weer op zender 1.

Nu komt de final touch, het puntje op de i, wat voor mij de kers op de taart werd :)

Steek de CI+ kaart in de televisie (negeer foutmelding nog heel even);
Ga naar menu/zenders/automatisch afstemmen.
Stel in: Antenne: Kabel / Digitaal & Ander
Startfrequentie: 116750 / Stopfrequentie: 880750
Symboolfreq: 6900 en Modulatie 64QAM. Opslaan/Return.

Er komt nu een moment dat je ergens je netwerk id moet invullen. Of omdat er een popup komt, of je moet even kijken in het zendermenu.
In mijn geval als ziggo gebruiker, werd dat NETWERK 5555 & Frequentie 474000.
Nadat ik dit had ingevuld, ga je nu automatisch zenderzoeken:
Kabel > Digitaal > UPC (of Overige) / Modus Volledig / Alle zenders.

Hopsakee. 351 nieuwe zenders en een werkende CI+ module 8) .

Lang verhaal, maar mocht het werken zeker de moeite waard. Volgende TV gewoon weer via Amazon :9

Voor wat het waard is, YouTube: SECRET MENU on Samsung 2018 4K HDR TV's, Discover 2 new features unb... hielp mij met het toegang krijgen tot het back-end menu, waar ik eerst wat struggles mee had.

[ Voor 7% gewijzigd door Evolution. op 06-01-2019 13:00 . Reden: Toevoeging YT Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guide506
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-01 16:13
@Evolution. bedankt voor je uitleg! Ik heb The Frame 49 inch 2018 uit Duitsland. Via the secret menu heb ik PnP Language op DUT gezet. Bij Language set kon ik alleen kiezen uit euro, dus die maar gedaan.
De landkeuze blijft Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk. Opzich niet erg, maar de NPO app geeft een zwart scherm en de software update breekt halverwege af vanwege een slechte verbinding (internet is prima, youtube en netflix werken wel). Ik heb een Horizon box dus geen probleem het de CI module. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

Alvast ontzettend bedankt!

PS: voor degenen zonder old skool samsung afstandbediening die in het secret menu willen komen: gebruik een Samsung telefoon (s5 of ouder die nog infrarood heeft) met de app Samsung tv remote.

Edit: Opgelost! Het bleek aan de internetinstellingen te liggen. Nooit aan gedacht aangezien Netflix en Youtube prima werkten. Tv aanzetten en de stekker eruit halen bleek de oplossing 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door guide506 op 11-02-2019 09:02 ]

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:29
guide506 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:28:
@Evolution. bedankt voor je uitleg! Ik heb The Frame 49 inch 2018 uit Duitsland. Via the secret menu heb ik PnP Language op DUT gezet. Bij Language set kon ik alleen kiezen uit euro, dus die maar gedaan.
De landkeuze blijft Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk. Opzich niet erg, maar de NPO app geeft een zwart scherm en de software update breekt halverwege af vanwege een slechte verbinding (internet is prima, youtube en netflix werken wel). Ik heb een Horizon box dus geen probleem het de CI module. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

Alvast ontzettend bedankt!

PS: voor degenen zonder old skool samsung afstandbediening die in het secret menu willen komen: gebruik een Samsung telefoon (s5 of ouder die nog infrarood heeft) met de app Samsung tv remote.

Edit: Opgelost! Het bleek aan de internetinstellingen te liggen. Nooit aan gedacht aangezien Netflix en Youtube prima werkten. Tv aanzetten en de stekker eruit halen bleek de oplossing 8)7
Werkt alles goed zonder enige issues?
Mijn vriendin wil ook erg graag The Frame hebben maar ik vind de prijs in Nederland echt absurd!

Nu zie ik prijzen op Amazon en voor die prijs, zit ik er toch wel over na te denken.

Toch wel benieuwd of de CI functie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Ghislaine56 schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:58:
[...]

heb je het gevonden ?
Ik heb nu ook een SAMSUNG TV gekocht in duitsland 8000 serie
UE55 NU8009 en ben bang om het te installeren omdat ik nu pas ( te laat ) deze reacties lees
en uit de doos is niet meer terug brengen zegt men bij de winkel
omdat het dan gebruikt is, alleen bij defect
Hoe is de situatie nu voor jou? Heb je het weten op te lossen met de tips van @Evolution. ?
de tip

Ik heb namelijk eenzelfde televisie uit Duitsland op het oog, maar dan UE49NU8009, dus een paar inch kleiner maar dezelfde televisie.

Werkt het volgende voor jou nu naar behoren?
  • CI+ module
  • Smart apps (RTL enzovoort)
  • Nederlands zenderpaket en kanaal volgorde
Het zender pakket en volgorde heb ik wel enigszins vertrouwen in met de landcode, maar hoe het nu zit met de CI+ module en de smart apps die op de televisie geïnstalleerd staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guide506
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-01 16:13
Imperial Guard schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:20:
[...]

Mijn vriendin wil ook erg graag The Frame hebben maar ik vind de prijs in Nederland echt absurd!

Nu zie ik prijzen op Amazon en voor die prijs, zit ik er toch wel over na te denken.

Het is me nog niet gelukt om m'n samsung horizon box als standaard tv bron in te stellen. Ik selecteer nu bij bron 'hdmi 2' en kan dan alsnog tv signaal bekijken en zappen met de afstandbediening van de horizon box. Voor mij is dit overkomelijk omdat ik amper televisie kijk. Verder werkt de tv naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolution.
We zijn nu een hoop aantal weekjes verder.. en alles werkt nog steeds precies zoals het hoort.
Imperial Guard schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolution.
Zowel de Ci+ module als NL apps werken perfect.
Maar kan natuurlijk niet garanderen dat mijn oplossing, ook werkt op andere/nieuwere types. :)
Gim schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Hoe is de situatie nu voor jou? Heb je het weten op te lossen met de tips van @Evolution. ?
de tip

Ik heb namelijk eenzelfde televisie uit Duitsland op het oog, maar dan UE49NU8009, dus een paar inch kleiner maar dezelfde televisie.

Werkt het volgende voor jou nu naar behoren?
  • CI+ module
  • Smart apps (RTL enzovoort)
  • Nederlands zenderpaket en kanaal volgorde
Het zender pakket en volgorde heb ik wel enigszins vertrouwen in met de landcode, maar hoe het nu zit met de CI+ module en de smart apps die op de televisie geïnstalleerd staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Evolution. schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:37:
Zowel de Ci+ module als NL apps werken perfect.
Maar kan natuurlijk niet garanderen dat mijn oplossing, ook werkt op andere/nieuwere types. :)

[...]
Bedankt. Ik heb ondertussen de TV al in Nederland gekocht toen ie in prijs zakte, 49NU8000 :) Voelde toch net wat prettiger haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 08:51
De uitgebreide uitleg van Evolution. trok me over de streep om de stap te wagen. Twee weken geleden via Amazon.it een Samsung Frame 43 inch (ue43ls03NAU) gekocht en afgelopen zaterdag werd deze netjes bezorgd.

Ik loop nu echter tegen een probleem aan.... Bij het automatisch afstemmen van de zenders krijg ik geen optie voor het kiezen van een Operator (ziggo, upc, etc...). Er staat dus enkel:
  • Antenne
  • Type signaal
  • Zoekmodus
Ik mis dus het keuzemenu:
  • Operator selecteren
Als ik op de ziggo helpdesk het stappenplan doorloop voor het afstemmen van zenders kom ik op het punt "Operator selecteren". Dit kan ik dus niet. Ziggo geeft vervolgen de melding:

"Ah, dat is jammer. Je tv heeft geen DVB-C tuner die geschikt is voor Ziggo"

Ik kan me niet voorstellen dat deze DVB-C tuner niet in deze TV van 2018 aanwezig is. Iemand enig idee of en hoe ik deze zou kunnen activeren via een service menu? Ik kan altijd nog via een Ziggo Mediabox de zenders ontvangen maar wil het liever via de CI+ module in de TV zelf doen.

Verder heb ik al wat rondgekeken in het Service Menu en daar de Language set op EU laten staan (NL/Dut) was niet te selecteren. Wel de PnP language verandert van Eng naar Dut. Dit heeft weinig effect gehad. Ik vermoed dat ik naar het Advanced Service Menu moet gaan en daar de Loc_set moet gaan aanpassen.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Gr Rick

[ Voor 12% gewijzigd door Rcgzantvoo op 09-12-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcgzantvoo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 08:51
Hmm... Misschien had ik eerst even wat beter moeten lezen... zie nu de volgende Post: Digitale TV problemen UPC CI+ en Samsung TV

Hier lijkt het erg op mijn probleem. Toch maar eens even in het uitgebreide service menu zien te komen.

Update:
Gisterenavond even op het Samygo Wikipedia rondgedwaalt. Daar vond ik een app waarmee de service afstandsbediening gesimuleerd kon worden op een telefoon/tablet met IR functie. Laat ik nou net nog een Samsung Tab Pro hebben met deze optie :)
App geinstalleerd en middels de knoppen S1 + S2 ( Factory + 3SPEED ) in de app kwam ik in het uitgebreide service menu terecht. Onder het kopje Options stond dan eindelijk de Local Set instelling. Deze veranderd naar EU_Benelux, vervolgens een menu terug en een Factory Reset gedaan. TV ging hierna uit en bij opnieuw aanzetten moest ik weer de setup doorlopen alsof de TV net uit de doos kwam. Bij het zoeken naar zenders had ik nu wel de optie op mijn Operator (Ziggo) te kiezen :) _/-\o_

Alles werkt perfect nu. Ongeveer 10 minuutjes werk :)

[ Voor 60% gewijzigd door Rcgzantvoo op 10-12-2019 08:14 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Evolution. schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:56:
Beste Tweakers,

Voor het weekend heb ik een Samsung TV ontvangen, besteld via Amazon.de.
Dit scheelde 350 euro, wat ik aanzienlijk vond bij een tv met adviesprijs van 749 euro.
Wat heb ik ontvangen voor die 400 euro dagdeal ontvangen:
Samsung ue49nu7179uxzg 123 cm (49 inch) LED TV (4k, Ultra HD, HDR, Triple Tuner, Smart TV).

Spatzuivere tv voor deze prijs-kwaliteit verhouding, en prima voor onze verwachtingen voor in de keuken.
Echter, stuitte ik al snel op dezelfde problemen qua CI+ als voornoemd, en op andere posts binnen de tweakerfora. Wat nu.. terugsturen? Dacht het niet.
De TV werkt verder perfect, maar om nu met 2 afstandsbedieningen (Humax decoder) aan de gang te gaan in 2019 vind ik ook wat stoffig.

Ik werd wat bang gemaakt. Enerzijds door ingewikkelde manieren met een speciale samsung afstandsbediening die ik via hax kan toepassen op mijn tv, anderzijds door een eventuele fout te maken in het back-end menu (secret menu samsung), waardoor de tv zou kunnen crashen.
Redelijk digitaal aangelegd, ben ik een beetje gaan stoeien, en tot grote bevrediging is dit gelukt.
Zal stap voor stap uitleggen hoe je een 2018 model CI+ ready maakt, zodat je ook jouw upc/ziggo kan activeren, en niet meer struggled met een foutmelding is: deze televisie wordt niet door uw provider ci+ ondersteund.

Pre-Stap
Pak een lekkere bak koffie. Dit geheel kan in 2 minuten, maar pak er 10 om zeker te zijn dat je voorzichtig te werk gaat. Nee niet de koffie, maar onderstaande stappenplan ;)
Zet je TV uit. Heb zelf even het stroom eraf gehad (voor wat het waard is).
Haal CI+ module uit tv. COAX direct op de televisie.

Stap 1 (back-end menu betreden)
TV aandoen en op zender 1 zetten. (Er wordt overal gezegd, zet tv op nederland 1, maar ik ontving op 1; AT5 omdat ik nog geen toegang had tot het volledige tv pakket).
Zet de televisie uit, wacht 1-2 minuten en druk: INFO + SETTINGS (Men spreekt ook weleens van MENU (Huisje) Maar dit werkte bij mij niet) + MUTE + POWER.

Stap 2 (kleine aanpassing in het menu)
De aanpassingen in eerdere posts lijken 2018+ modellen wat gedateerd of waren gewoonweg niet van toepassing op de mijn aangeschafte televisie.
- Ik ben naar MRT OPTION gegaan.
- Language set gewijzigd naar: Nederlands (of NL / DUT).
- Region geselecteerd, en opnieuw gezet naar: PANEURO (Hier valt NL namelijk ook onder)
- PnP Language: Deze viel mij op, want stond eerst op DEU, en na opnieuw kiezen PANEURO stond deze op ENG. Deze heb ik vervolgens gewijzigd in: DUT (of NL / Nederlands).

Stap 3 (factory reset)
Vervolgens ben ik met de return knop terug gegaan naar het hoofd menu van dit backend menu.
Toen op de bovenste keuze: RESET FACTORY gedrukt.

Stap 4 (opnieuw instellen)
De TV leek na de factory reset uit te staan, heb 1-2 minuten gewacht, en de TV opnieuw opgestart.
Bam! Nog geen resultaat :'(
Geen stress. Ben het menu weer doorlopen. Taal: Nederlands geselecteerd. Wifi ingesteld. En dan komt de kabel instelling. Oostenrijk, Duits of Zwitserland. Hier weer voor Duits gekozen. Kabel > Digitaal > (huh UPC? Ik kies "Overig" > Alles/compleet.

Setup complete, en de TV start op. En daar was AT5 weer op zender 1.

Nu komt de final touch, het puntje op de i, wat voor mij de kers op de taart werd :)

Steek de CI+ kaart in de televisie (negeer foutmelding nog heel even);
Ga naar menu/zenders/automatisch afstemmen.
Stel in: Antenne: Kabel / Digitaal & Ander
Startfrequentie: 116750 / Stopfrequentie: 880750
Symboolfreq: 6900 en Modulatie 64QAM. Opslaan/Return.

Er komt nu een moment dat je ergens je netwerk id moet invullen. Of omdat er een popup komt, of je moet even kijken in het zendermenu.
In mijn geval als ziggo gebruiker, werd dat NETWERK 5555 & Frequentie 474000.
Nadat ik dit had ingevuld, ga je nu automatisch zenderzoeken:
Kabel > Digitaal > UPC (of Overige) / Modus Volledig / Alle zenders.

Hopsakee. 351 nieuwe zenders en een werkende CI+ module 8) .

Lang verhaal, maar mocht het werken zeker de moeite waard. Volgende TV gewoon weer via Amazon :9

Voor wat het waard is, YouTube: SECRET MENU on Samsung 2018 4K HDR TV's, Discover 2 new features unb... hielp mij met het toegang krijgen tot het back-end menu, waar ik eerst wat struggles mee had.
Heb je dit met de smart afstandsbediening gedaan of had je een andere afstandsbediening nodig?

Overigens staan hier een aantal tutorials:
F-series: https://support.unlocator...f-series-samsung-smart-tv
H-series: https://support.unlocator...h-series-samsung-smart-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rog3r
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik het ook de app om in het uitgebreide menu te komen.
Maar helaas.....ik kan nergens de local set vinden bij mijn ue43ru7099u.
Ik zie wel in het menu onderaan advanced staan maar dat is niet te selecteren????

Bij mijn oudere samsung ue40..8090 is het mij ooit wel gelukt om deze op benelux te zetten.

Wat zie ik over het hoofd??? Ik baal als een stekker want ik had graag op de slaapkamer ook UHD tv gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebo1986
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-04-2020
Pagina: 1