Ik heb zelf recentelijk een slechte ervaring gehad via de Gelijk oversteken service van Marktplaats als verkoper.
Was er nog niet bekend mee dus ik las de regels op Marktplaats:
Hoe werkt het?

Er staat: je ontvangt €600,- dus ik denk, prima dus ik verstuur (via PostNL, verzekerd).
Pakket verstuurd en ontvangen door koper.
Diezelfde dag krijg ik via Marktplaats een bericht:

Dus de koper heeft blijkbaar nog niet betaald?
Koper gepoogd te contacteren maar helaas, inmiddels heeft hij me geblokkeerd op Whatsapp en op Marktplaats lijkt z'n profiel ook inmiddels verwijderd.
Enige wat ik nog heb is z'n telefoonnummer, naam en adres. Heb ook al aangifte gedaan.
Voor mij nooit meer Gelijk oversteken..
Was er nog niet bekend mee dus ik las de regels op Marktplaats:
Hoe werkt het?
- Stuur via ‘Mijn Berichten’ een verzoek voor ‘Gelijk Oversteken’ naar de koper.
- Hiervoor klik je op de button ‘Kies Gelijk Oversteken’.
- Voer de gevraagde gegevens in en klik op ‘Betaalverzoek versturen’.
- Jouw koper ontvangt dit verzoek direct in ‘Mijn Berichten’.
- Zodra je het pakket verzendt, deel je de Track & Trace code met koper in ‘Mijn Berichten’.
- Heeft de koper je pakket ontvangen? Via ‘Mijn Berichten’ kan de koper dit bevestigen.
- Hierna ontvang jij uiterlijk de volgende werkdag om 18.00 uur het geld op je rekening!

Er staat: je ontvangt €600,- dus ik denk, prima dus ik verstuur (via PostNL, verzekerd).
Pakket verstuurd en ontvangen door koper.
Diezelfde dag krijg ik via Marktplaats een bericht:

Dus de koper heeft blijkbaar nog niet betaald?
Koper gepoogd te contacteren maar helaas, inmiddels heeft hij me geblokkeerd op Whatsapp en op Marktplaats lijkt z'n profiel ook inmiddels verwijderd.
Enige wat ik nog heb is z'n telefoonnummer, naam en adres. Heb ook al aangifte gedaan.
Voor mij nooit meer Gelijk oversteken..