Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:34:
[...]
Dat zou je denken maar dat lijkt me zo raar want als ze dat willen en ze besluiten alle drie weg te gaan dan hebben ze wel een probleem en gaat er een bak ervaring de deur uit dat wil je niet weten.
Een bak ervaring is nog geen reden om ze binnen te houden. Laat je niet voor de gek houden, die managers weten verdomd goed dat het niet realistisch is, dat is geen mismanagement. Er spelen gewoon andere belangen

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12:46
Gunner schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:34:
Heb haar het advies gegeven niets meer mondeling te bespreken.
Alles wat wel mondeling besproken wordt, meteen schriftelijk bevestigen. Geen antwoord = akkoord.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:00:
[...]
Alles wat wel mondeling besproken wordt, meteen schriftelijk bevestigen. Geen antwoord = akkoord.
Als ze (werkgever) zelf niets vastleggen hebben ze zichzelf er toch mee? Je kan met z'n drieën besluiten om te ontkennen dat er bepaalde dingen zijn gezegd/besloten immers. Two can play (at) that game.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Je kan ook nog naar de vertrouwenspersoon gaan hiermee en desnoods het lokaal overleg (vakbond).

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:12

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Niet strooitjes gaan trekken wie naar Groningen moet. Bazen aangeven dat ze dit als een dienstreis ziet. Dus dat ze zal beginnen op kantoor in Lelystad en zal eindigen op kantoor binnen haar werktijd en dus inclusief reistijd. Als het een standplaats wijziging is moeten ze maar een officiële aanwijzing geven.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Barrycade schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:03:
Niet strooitjes gaan trekken wie naar Groningen moet. Bazen aangeven dat ze dit als een dienstreis ziet. Dus dat ze zal beginnen op kantoor in Lelystad en zal eindigen op kantoor binnen haar werktijd en dus inclusief reistijd. Als het een standplaats wijziging is moeten ze maar een officiële aanwijzing geven.
Tel daarbij de kilometers op die je zakelijk laat uitbetalen op dat moment. Aangezien je op de fiets naar je werk bent gekomen is dat je woon-werk verkeer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Gunner
  • Niet online
Jullie zeggen het makkelijk maar ik zie dat in de praktijk niet zo goed uitpakken betreffende de dienstreizen in de baas z'n tijd. Ik zou het ook graag zo zien hoor begrijp me niet verkeerd. Dat gaat geheid in een nieuwe conflict escaleren.

Gunner wijzigde deze reactie 03-12-2019 14:09 (30%)

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12:46
Gunner schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:01:
Als ze zelf niets vastleggen hebben ze zichzelf er toch mee? Je kan met z'n drieën besluiten om te ontkennen dat er bepaalde dingen zijn gezegd/besloten immers. Two can play (at) that game.
Als jij het op papier zet kan jij het zo opschrijven als jij het begrijpt en komt daar nooit meer discussie over. Immers, je hebt het bevestigd. Als zij dan 3/6/9 maanden later, tijdens een zaak, ermee komen dat ze dat niet zo bedoeld hebben, hadden ze op de email moeten reageren. Geen antwoord = akkoord, zo redeneert de rechter over het algemeen.
Dit spel ga je toch verliezen, zoals @Euler212 al zegt, dit is geen mismanagement, dit is bewust management. Bewust een afdeling eruit werken. Dan kan je maar beter zorgen dat je je eigen zaak zo zwart-wit als mogelijk hebt. Want er zijn 2 opties: 1. De baas zegt dat dat gesprek nooit heeft plaatsgevonden. 2. De baas zegt dat hij wat anders heeft gezegd. Door met email te bevestigen, heb je altijd zwart op wit wat er volgens jullie is besproken. Is de baas het er niet mee eens (omdat hij bijvoorbeeld bewust tegenstrijdige informatie heeft gegeven), dan moet hij nu actief op jullie mail gaan antwoorden wat hij wel bedoelde.

En ohja, neem jullie privemailadres op in de BCC van alles dat je hieromtrent stuurt, zodat je op het moment dat puntje bij paaltje komt, ook alles gewoon zwart op wit hebt en er nog bij kan. En stuur alles dat je krijgt ook door naar jezelf. Want als dit tot een zaak komt, kan je niet meer bij je werkemailaccount.
Gunner schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:08:
Jullie zeggen het makkelijk maar ik zie dat in de praktijk niet zo goed uitpakken betreffende de dienstreizen in de baas z'n tijd. Ik zou het ook graag zo zien hoor begrijp me niet verkeerd. Dat gaat geheid in een nieuwe conflict escaleren.
Je hebt al een conflict hierover. Er is alleen nog geen tegengas gegeven, waardoor het er nog niet zo uit ziet. Waar ben je nu nog bang voor? Dat ontslag is al gegeven, maar de baas heeft geen zin om te betalen. En die rekt zo tot het nieuwe ontslagrecht reglement in 2020, dat scheelt weer geld.

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 03-12-2019 14:11 (16%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Gunner schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:08:
Jullie zeggen het makkelijk maar ik zie dat in de praktijk niet zo goed uitpakken betreffende de dienstreizen in de baas z'n tijd. Ik zou het ook graag zo zien hoor begrijp me niet verkeerd.
Nee klopt maar ze zetten je praktisch met de rug tegen de muur. Het is slikken of stikken maar dat zijn beide niet fijne methodes.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Gunner
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:09:

En ohja, neem jullie privemailadres op in de BCC van alles dat je hieromtrent stuurt, zodat je op het moment dat puntje bij paaltje komt, ook alles gewoon zwart op wit hebt en er nog bij kan. En stuur alles dat je krijgt ook door naar jezelf. Want als dit tot een zaak komt, kan je niet meer bij je werkemailaccount.
Heel toevallig had ik dat ook al gezegd tegen haar vandaag.

Nou ja hoe dan ook; het eerdere advies blijft staan van eerder dit topic; wachten op de officiële standplaatswijziging en dan protest aantekenen of iets anders zoeken.

Ik heb haar al vaak genoeg gezegd dat laatste te doen. zelfs gesuggereerd om dat per direct te doen want voor dit soort mensen zou je niet moeten willen werken maar goed dat geeft weer andere problemen.

Gunner wijzigde deze reactie 03-12-2019 14:12 (10%)

• Basekid
  • Nu online
Andere adviezen zijn ook nog:
-Reistijd als werktijd inzetten
-Naar lokaal overleg
-Naar vertrouwenspersoon
-Naar de persoon boven de teamleider gaan

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:51
Ga nou eens eerst wat professioneel advies in winnen over je echte rechten.

Ik ken de nederlandse wet niet, maar in België kan je als werknemer niks eisen of laten compenseren als de werkgever beslist te verhuizen binnen de X km.

Voor je gaat onderhandelen, of het hard spelen moet je je alternatieven kennen.

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11:08
Gunner schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:11:
[...]

Heel toevallig had ik dat ook al gezegd tegen haar vandaag.
Dat is misschien wel het allerbelangrijkste advies in deze draad: Dossier opbouwen (en dan dus op een lokatie waar jij er controle over hebt)
Zodra dit een arbeidsconflict lijkt te gaan worden krijgt je vrouw met een beetje pech te horen dat ze voorlopig thuis moet blijven. Dan kan ze ineens niet meer in haar mail of persoonlijke schijf. Zie dan nog maar eens aan te tonen welke email er gestuurd zijn en wat daarin staat.
Standaard in het draaiboek '101 manieren om je werknemers weg te pesten'

Niet morgen backups maken,
niet af en toe een mail BCC'en,
maar nu voor alle relevante mails doen en blijven doen.
Pas hierbij wel op dat er geen gevoelige informatie wordt meegestuurd naar een privé adres, alleen de communicatie over deze zaken.
Nou ja hoe dan ook; het eerdere advies blijft staan van eerder dit topic; wachten op de officiële standplaatswijziging en dan protest aantekenen of iets anders zoeken.
Ik zou adviseren in dit stadium een pro-activere rol aan te nemen.
Email sturen met wat (mondeling) is besproken en bevestigen wat is gezegd en hoe je partner dat begrepen heeft.
Dan ook aangeven dat ze bereid is om tijdens werktijden die dienstreis (op kosten werkgever) te maken.
Ik heb haar al vaak genoeg gezegd dat laatste te doen. zelfs gesuggereerd om dat per direct te doen want voor dit soort mensen zou je niet moeten willen werken maar goed dat geeft weer andere problemen.
Iets anders zoeken kan altijd nog, kan ook nu al!
Wie weet vindt ze zo wat beters.

Maar voor nu is het indekken, dossier opbouwen, vastleggen.
Niet weg laten pesten.

N.B.
Wat een onzin is dat argument trouwens dat ze moest verkassen voor betere communicatie met haar team.
Nu is het ineens Groningen of Utrecht en het maakt niet uit wie waar heen gaat.
Dat argument vervalt dus volledig.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:45
Precies. Maar de toon is gezet, en een werkgever heeft best veel vrijheid om mensen over te plaatsen zonder meteen schadeplichtig te worden.

Vertrekken dus.

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:21
jadjong schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:13:
[...]

"Groningen? Gaat het wel goed met je?" Ik zou nog even kijken of Ralph Inbar/Frans Bauer niet ergens verstopt zit en dan verder gaan met de dagelijkse werkzaamheden.
Ralph Inbar past inmiddels met gemak in een bureaula dus dat kan nog een zoektocht worden..

• MBvB
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:34
Maar groningen, utrecht, lelystad klinkt als rijksoverheid en in de cao rijksambtenaren staat heel duidelijk dat men kan verhuizen, maar de vergoeding is ook duidelijk. De regeling bij verhuizen standplaats 2 jaar 100%, 3e jaar 75% etc. Tijd voor tijd of in geld.

https://ambtenarensalaris...2019/11/cao_rijk_2020.pdf

MBvB wijzigde deze reactie 03-12-2019 23:21 (12%)

• BLACKfm
  • Laatst online: 16-01 00:17
snmght schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:06:
IANAL maar als de werkgever (fors) kosten kan besparen doordat bepaalde afdelingen dichter bij elkaar komen te werken met deze verhuizing, zoals je in de OP suggereert, dan is dat wel degelijk bedrijfsbelang.
Dan zijn er nog wel meer bedrijfsbelangen te noemen die in het nadeel van de werknemer kunnen gelden om als reden aan te dragen.

Als een bedrijf nu €100.000 winst heeft in de huidige situatie en door de veranderingen ineens naar 150.000€ winst gaat is in mijn optiek geen goede reden om je medewerkers dergelijke wijzigingen op te leggen. Zoals de TS al aangeeft praten we bij bedrijfsbelangen meer in de richting van het beperken van een faillissement of reorganisatie. Een gezond bedrijf moet naar mijn inziens (maar ook IANAL) met wat betere redenen komen dan enkel meer willen verdienen. En onder aan de streep gaat het om de centen.

offtopic:
OVerigens zijn die passage's uit die CAO wel erg niet-genderneutraal, alsof er geen vrouwen zouden werken })

BLACKfm wijzigde deze reactie 04-12-2019 17:25 (5%)

Litebit.eu voorraad check :).

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:45
Dienstbetrekking is en blijft een machtsverhouding tussen leidinggevende en ondergeschikte.

De wetgeving dateert niet van de afgelopen 10 jaar, en is ook niet toegespitst op hoogopgeleid en kritisch denkend werkvolk.

Dingen waarvan we het hier normaal vinden om in overleg en met opgaaf van redenen en motivatie te doen, kunnen wettelijk soms ook directief worden gedaan.

Een deeltijd-overplaatsing valt doorgaans onder het instructierecht van de werkgever.

Van oudsher gaat de macht van de werkgever best ver, en heb je CAO’s om binnen die ruime kaders afspraken en eventuele compensaties te regelen.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True