Twijfel aankoop via Marktplaats mbt vermoeden oplichting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Graag wil ik een Logitech G29 stuur kopen via Marktplaats voor een zeer gunstige prijs. De prijs ligt +- 40 euro lager dan wat ik gemiddeld op Marktplaats zie. Diegene wilt er graag snel van af en noemde een bedrag waarop ik een nog lager tegenbod deed waarop diegene akkoord ging. Dit ondanks dat er ook hogere bedragen zijn geboden op het stuurtje. Hier vroeg ik ook naar waarom diegene daar niet mee akkoord is gegaan en als antwoord kreeg ik dat op het bod verder geen reactie kwam.

Maar goed, voor een laag bedrag wil ik wel verder kijken waarop ik vervolgens een link toegestuurd krijg met marktplaats.nl/gateway?url=https://www.bunq.me/xxxx . Dus een externe link.

Hierop vroeg ik of het niet via iDeal kan via Marktplaats d.m.v. 'betaalvoorstel vragen' maar dit kon niet omdat diegene eerder op die manier al eens opgelicht was en graag het geld liever direct op de rekening ontvangt.

Dus dit doet mij twijfelen omdat ik regelmatig lees dat bunq gebruikt wordt voor oplichting omdat een bunq account niet snel te herleiden valt naar een persoon.

Echter is het Marktplaats account wel +10 jaar oud zonder enige reviews, dus wellicht is het wel te vertrouwen?

Kortom, twijfel twijfel. Zal ik afhaken of wellicht kijken of er meer vertrouwen op te bouwen is?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Spreek op een andere manier af waarop je het wel vertrouwt, of gewoon niet doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch niet die van 80 euro? :P

Je kan gaan voor een gelijk oversteken, afhalen, zelfs dan heb je kans op defecten, zeker met 40 euro goedkoper (en nog goedkoper zoals ik begrijp) dan wat er gemiddeld te koop is (125-150 euro).. Ik pak dan liever voor die 4 tientjes de zekerheid.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:35

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Waterkoker schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 01:02:

Echter is het Marktplaats account wel +10 jaar oud zonder enige reviews, dus wellicht is het wel te vertrouwen?

Kortom, twijfel twijfel. Zal ik afhaken of wellicht kijken of er meer vertrouwen op te bouwen is?
Je gevoel zegt al genoeg....

Waarschijnlijk een getackeld marktplaats account!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Niet doen. Je weet het zelf al. Walk away. Er komen nog meer koptelefoons voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Is dat die ene G29 waarbij de woonplaats van de adverteerder anders is als je op "Advertenties van ...." drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Waterkoker sowieso een oplichter. Dit is een poging tot driehoeksoplichting.

De verkoper vraagt aan iemand anders die link, waardoor je iemand anders betaalt. Vervolgens zal die andere persoon het item opsturen naar de verkoper en heb jij niks.

EDIT:
Hoe groot is de kans dat je opgelicht wordt via marktplaats betaalverzoek? Ja, er is een manier om het betaalverzoek van MP te delen, maar dan ben je wel heel dom als je daar in trapt.

Overigens op Tweakers staan er ook 3 te koop:
product: Logitech G29 Driving Force

*knip* Hier is V&A voor.

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2019 11:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 20:45
Haal lekker deze op: V&A aangeboden: Logitech G920 Driving Force Zwart
Gezien de score van de Tweaker, val je hier geen buil aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BvZwolle schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:59:
Haal lekker deze op: V&A aangeboden: Logitech G920 Driving Force Zwart
Gezien de score van de Tweaker, val je hier geen buil aan.
Het is wel een G920. Voor de PC prima, maar 't werkt niet op een PS4. Overigens werkt een G27 ook niet op een PS4 zonder adapter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Hou er rekening mee dat gelijk oversteken ook geen zak waard is he!
Als ze een baksteen naar je opsturen dan krijgen ze gewoon hun geld en jij hebt niets. Wanneer je het niet vertrouwt, laat het dan lopen of spreek af op een locatie waar je ook het stuurtje goed kan testen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hier alvast de link naar het volgende topic waar je in kan posten zodra je het geld over maakt:
Politie en internet oplichting

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
anc schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:18:
Hou er rekening mee dat gelijk oversteken ook geen zak waard is he!
Als ze een baksteen naar je opsturen dan krijgen ze gewoon hun geld en jij hebt niets. Wanneer je het niet vertrouwt, laat het dan lopen of spreek af op een locatie waar je ook het stuurtje goed kan testen.
Ik zou het alsnog niet doen. Als alle alarmbellen gaan rinkelen bij je, is dat vaak geen goed teken. Voor iets meer geld kun je er één op V&A kopen. Wat jij bedoelt is trouwens gelijk oversteken. Dat werkt inderdaad voor geen meter. Een betaalverzoek is gewoon een dure manier om een tikkie aan te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 01-11-2019 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:20
Marktplaats zou ik sowieso overslaan met versturen. Haal het op, zodra het te ver is koop het lekker op tweakers.net V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Eens met alle voorgangers hiervoor. Als je teveel twijfelt, niet doen!
Nog een paar aanvullingen:
De leeftijd van het account zegt niet alles. Ik zie regelmatig accounts die wel oud zijn, maar niet van normale verkopers zijn, blijkbaar is er een handel in accounts op leeftijd.
Een account op leeftijd zonder enige review is vrijwel niet mogelijk, tenzij die persoon het laatste jaar niets heeft verkocht. Je wordt tegenwoordig heel snel gevraagd een review achter te laten na een transactie.

Overigens blijft het natuurlijk altijd mogelijk dat het in dit specifieke geval wel gaat om iemand die gewoon voor een laag bedrag er vanaf wil zijn, maar het risico dat het achteraf niet klopt bij opsturen zou ik niet willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Een maand of twee geleden heb ik voor zo'n zelfde situatie gestaan. Ook getwijfeld en gedacht van ach... het gaat 'maar' om 38 euro. Ik was nog niet echt bekend met het feit dat er met dergelijke producten op grote schaal werden geadverteerd om mee op te lichten.

Ook in dit geval ging het om een Bunq betaalverzoek.

Je kan beter 40 euro meer betalen voor hetzelfde product, dan dat je uiteindelijk dubbel verlies hebt (oplichting + toch product kopen tegen een hogere prijs).

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Bij iets onder de €100 kun je op marktplaats best nog wel eens een gokje wagen. De nieuwprijs van zo'n stuur is echter €215. Bij twijfel gewoon niet doen. Liever betaal je €40 meer voor extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
*knip* Hier is V&A voor.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Graag wil ik een Logitech G29 stuur kopen via Marktplaats voor een zeer gunstige prijs. De prijs ligt +- 40 euro lager dan wat ik gemiddeld op Marktplaats zie.
[...]
Alle waar naar zijn geld. Waarom zou je niet de normaal gangbare tweedehands prijs betalen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:54
hoi1234 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:50:
@Waterkoker
Hoe groot is de kans dat je opgelicht wordt via marktplaats betaalverzoek? Ja, er is een manier om het betaalverzoek van MP te delen, maar dan ben je wel heel dom als je daar in trapt.
kun je de methode van oplichting met een marktplaats betaal verzoek toelichten? De MP betaal verzoeken zijn voor mij de enige manier waarop ik op MP iets (ver)koop met versturen.
In jouw casus zijn er diverse rode vlaggen. Oa de link naar een externe betaal methode.

[ Voor 8% gewijzigd door MicroVAX3400 op 01-11-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Alles meer dan een tientje gewoon afhalen. Tenzij je graag opgelicht wil worden natuurlijk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

. Dit ondanks dat er ook hogere bedragen zijn geboden op het stuurtje.
gun hem zijn hogere prijs toch en ga lekker verder zoeken. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:45
Als je nou gewoon zegt van ik kom het wel afhalen want kom toevallig in de buurt en hij zegt daarop ja is prima en geeft je een thuisadres (en dus niet de supermarktparkeerplaats) dan is het waarschijnlijk wel te vertrouwen. Word er niet op gereageerd of mag je het niet ophalen is het 100% een oplichter. Dit is mijn strategie altijd. Beter is koop bij een vertrouwd iemand op tweakers met een aantal legitieme reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:18
De titel zegt eigenlijk al voldoende, want bij twijfel... niet doen!

En nog zo'n marktplaats adagium: lijkt het te mooi om waar te zijn? Dan is dat het vaak ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
marktplaats .. zucht. En als je dan ook nog twijfelt, tja duidelijk toch?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:06
If something seems to good to be true..

It probably is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:49
Zorg dat je 'm af kan halen. Je kan ooit geluk hebben.

Ik heb zelf afgelopen weekend ook nog een product van iemand overgenomen voor 1/3 van de gemiddelde vraagprijs omdat hij er i.v.m. verhuizing snel (zelfde dag nog) vanaf wilde (een inductie kookplaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
fsfikke schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:30:
[...]

Alle waar naar zijn geld. Waarom zou je niet de normaal gangbare tweedehands prijs betalen?
Omdat ik met regelmaat voor minder weg doe. Waarom? Ik moet er vanaf. En staat in de weg. En ja soms komt het grofvuil 1 week later. Dan heb ik liever iets van geld als dat het naar het grofvuil gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-04 07:39
Wat ik altijd doe is, is het adres vragen en dat je langs komt. Je zult een adres krijgen. Vervolgens kan je zeggen dat het toch niet gaat lukken en of diegene het kan opsturen :). Doet hij dat niet, dan kan je altijd nog een bezoekje brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 21:40
Kan altijd een driehoeksoplichting zijn.

Vraag het adres om het op te halen en wandel er anders van weg, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 11:50
Misschien niet relevant dat het via BUNQ gaat maar een collega van mij is via een link van BUNQ
voor +- 300 euro opgelicht.

Ook via zo'n link, je kan bij BUNQ volgens mij zonder al t veel gegevens al een rekening nummer aanmaken.

Ik zou deze laten liggen en hem ergens weg halen waar je het kan ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:16

Rmg

Als je twijfelt kap je het toch af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
MicroVAX3400 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:31:
[...]

kun je de methode van oplichting met een marktplaats betaal verzoek toelichten? De MP betaal verzoeken zijn voor mij de enige manier waarop ik op MP iets (ver)koop met versturen.
In jouw casus zijn er diverse rode vlaggen. Oa de link naar een externe betaal methode.
De verkoper van jouw verkoper moet een betaalverzoek aanmaken. Als jouw verkoper dan naar IDEAL gaat, moet die geloof ik nog zijn bank kiezen (weet ik niet meer zeker of deze stap ook nodig is) en als hij dan het webadres in de adresbalk deelt, kun jij betalen. Het enige is dat jij dan niet betaalt aan jouw verkoper, maar aan de verkoper van jouw verkoper.

Tuurlijk, je bent niet heel snugger als je er in trapt, marktplaats waarschuwt altijd voor externe links en het bedrag zal door de berekende fee niet helemaal kloppen. Maar zeker als verkoper, is dit wel een dingetje... Het is natuurlijk wel een beetje vergezocht van mij, maar ik vind het erg kwalijk dat het mogelijk is/was, gezien je er van uit gaat dat een betaalverzoek te vertrouwen is. De klantenservice geeft ook aan dat een betaalverzoek in principe niet deelbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 01-11-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiedelDiedel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:04

FiedelDiedel

Paranoïde Piet

Het is misschien goedkoop voor een stuurwiel, maar toch best duur voor een portie gebakken lucht. Doe jezelf een lol en koop van iemand die je vertrouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

Afkappen idd. Kennis van mij is via een precies dezelfde link opgelicht voor +/- €800. Ik klik nooit meer een linkje aan via Marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 11:50
Ik ben ook gestopt met op afstand kopen via MP.
Tenzij ik het kan ophalen.

Tweakers met goede reviews zijn de heren/dames waar ik koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

gentlemen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:57:
Wat ik altijd doe is, is het adres vragen en dat je langs komt. Je zult een adres krijgen. Vervolgens kan je zeggen dat het toch niet gaat lukken en of diegene het kan opsturen :). Doet hij dat niet, dan kan je altijd nog een bezoekje brengen.
ik geef paar huizen verderop "op" en zeg dat je maar even moet bellen oid .. zit je dan met fake adres..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-04 07:39
vso schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:24:
[...]

ik geef paar huizen verderop "op" en zeg dat je maar even moet bellen oid .. zit je dan met fake adres..
Wel even kijken of het niet in Texel oid is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Hoe goed het ook bedoeld is. Je eigen verkoopwaar hier aanbieden is niet de bedoeling. Doe dit lekker in een V&A-post, dan kunnen we het hier over het probleem van TS hebben.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

AzzKickah

06-CENSORED

Niet doen.

Ben zelf ook opgelicht (via Tweakers V&A) en dat ging ook via een BUNQ rekening.
Ook dat verhaal over die andere biedingen is niet geloofwaardig.

Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Bij twijfel gewoon niet doen. Te laag bedrag, hij heeft snel geld nodig en wil geen ideal. Allemaal rode vlaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
ophalen en testen natuurlijk

ik heb ook ooit een logitch RS500 voor ver onder de prijs gekocht via mp. maar dat wil je gewoon even kunnen testen

[ Voor 68% gewijzigd door mikerosauer op 01-11-2019 11:47 ]

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 13:34
Maar goed, voor een laag bedrag wil ik wel verder kijken waarop ik vervolgens een link toegestuurd krijg met marktplaats.nl/gateway?url=https://www.bunq.me/xxxx . Dus een externe link.

Hierop vroeg ik of het niet via iDeal kan via Marktplaats d.m.v. 'betaalvoorstel vragen' maar dit kon niet omdat diegene eerder op die manier al eens opgelicht was en graag het geld liever direct op de rekening ontvangt.

Dus dit doet mij twijfelen omdat ik regelmatig lees dat bunq gebruikt wordt voor oplichting omdat een bunq account niet snel te herleiden valt naar een persoon.

Ik heb een poging tot oplichting gehad, waarbij de verkoper precies dezelfde kenmerken had. Inderdaad ongeveer € 40 onder de prijs. Betalen via een Bunq link. Betalingen via Marktplaats afgewezen.

Ik heb toentertijd zeer uitgebreide antecedentenonderzoek gedaan naar de verkoper. Uiteindelijk vond ik op een google search van het telefoonnummer van de man, dat hij gebruikte voor WhatsApp uitwisselingen één melding van (poging tot) oplichtingen. Daarop gewezen kreeg ik een aantal bedreigingen naar mijn hoofd geslingerd.

Ik heb mij toen gemeld bij Bunq - zijn rekening is nog dezelfde dag opgeheven.

Andere kenmerken:
- De verkoper stond op contact via WhatsApp
- De verkoper beweerde in Zeeuws-Vlaanderen te wonen (dus: aan de rand van het land, zo ver mogelijk bij de bewoonde wereld vandaan)
- Hij deelde mij een adres op briefpapier van Bol.com om te bewijzen dat hij geen oplichter was
- Het account was inderdaad meer dan 5 jaar oud, met een aantal positieve reacties (ik vermoed gestolen door phishing of email hacking)
- Hij stond er op de deal zo spoedig mogelijk af te ronden.

Mijn tip: Afzien van de koop. Het risico is geen € 40 waard!

[ Voor 11% gewijzigd door Helixes op 01-11-2019 11:48 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:24
Als je het niet vertrouwd, dan niet doen hoe mooi de aanbieding ook is!

En Bunq rekeningen worden wel vaker gebruikt voor oplichting en dat is geen toeval.
Bij Bunq kun je eenvoudig 25 bankrekeningen openen en voor nog wat extra geld kun je er nog eens 25 openen.
Op deze manier kan de oplichter telkens switchen van rekeningnummer en valt het minder op.
Zo zal die politiecheck niet werken en post je het rekeningnummer online doet dat ook niets omdat de oplichter gewoon alweer een nieuw nummer heeft.

Verder lijken ze ook niet veel tegen fraude te doen, behalve uiteindelijk alle rekeningen te sluiten.
Ze zijn ook niet aangesloten bij de Nederlandse vereniging van banken.
Al met al lijkt Bunq dus de ideale bank voor een oplichter.
Alhoewel er natuurlijk ook serieuze verkopers zullen zijn met een Bunq rekening, zou ik extra goed opletten mocht iemand mij vragen geld over te maken naar een Bunq rekening.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Jimster schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 05:26:
Is dat die ene G29 waarbij de woonplaats van de adverteerder anders is als je op "Advertenties van ...." drukt?
Klopt,

is dat een detail wat verdacht is?

Verder blijft het stil wanneer ik vraag of ik het product toch niet kan ophalen

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 01-11-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Waterkoker schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:33:
[...]

Klopt,

Gewoon niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Klopt,

Dat zegt genoeg !
Vaak als je met ander account contact legt reageert de verkoper direct. Dit soort spullen zou ik altijd ophalen, kun je gelijk testen of het goede waar is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Zoek een andere deal en meldt de advertentie bij Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Klopt,

Volgens mij moet je gewoon het geld overmaken en afwachten :Y

spoiler:
Sommige mensen zijn hardleers :X

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Ik probeer het eea uit te sluiten :) ben ook niet van plan om geld over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 20:20

Ik garandeer je bijna dat het niet deugd, niet doen dus. Ik ben helaas ervaringsdeskundig.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
[...]

Klopt,

Is dit nou een serieuze vraag van je? :+

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
FSSF schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:07:
[...]

Is dit nou een serieuze vraag van je? :+
Ik zit niet veel op marktplaats en wist niet dat de locatie in de advertentie kon verschillen t.o.v. het profiel en dat dit wellicht op fraude kan wijzen.

Ik kan goed begrijpen dat iemand wellicht een product voor een ander in de verkoop zet waardoor de locatie anders is t.o.v. het profiel

[ Voor 18% gewijzigd door AOC op 01-11-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
Het aantal jaar dat een account actief zegt trouwens ook weinig heb ik gemerkt, heb ook een paar klootzakken in mijn lijst staan met een account van +14jaar actief die gegarandeerd de boel wekelijks proberen te belazeren met nieuwe advertenties. Waarom die nog niet geblokkeerd zijn door MP begrijp ik ook niet.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37
Ken je dat gezegde 'bij twijfelen doen'? Ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
Heb ook eens een oplichter meegemaakt, was gelukkig maar voor 23e. Een vriendin van mij ook.
Bij gewone rekeningnummers is het wel eens nuttig om ze in te tikken in Google.
Bij dat geval van mij gelijk wat hits over oplichting.

Wat mij oa opvalt, is dat ze heel vaak in plaatsen aan de rand van Nederland wonen zodat de kans groter is dat iemand het wil laten opsturen denk ik dan.

Bedragen tot een 80 wil ik wel risico voor nemen. Veel hoger ga ik voor rijden of doe ik het niet. Snap dan ook niet dat mensen even 800e overmaken via mp.

Dit geval is dubieus, ik zou het niet doen.
Hoezo geen ING en daarmee opgelicht?
Klinkt zeer ongeloofwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:53

Part

Helemaal niets.....

Via google kun je zoeken of de foto's al ergens anders op het web voorkomen.

BV deze advertentie:
https://www.marktplaats.n...ing-force-race-stuur.html?

Heeft de foto's hier van het net geplukt:
https://www.olx.bg/ad/kat...2-ID7Gt90.html#e31ac9ed87

Wees voorzichtig met oude accounts die geen beoordeling hebben.
Er zijn veel inactieve accounts die te hacken zijn door een relatief eenvoudig wachtwoord.
Meestal hebben deze geen beoordeling omdat het beoordeling systeem nog niet zo lang bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57

MsG

Forumzwerver

Waarom de bunq-link an sich als onbetrouwbaarheidskenmerk wordt gekenmerkt is me een raadsel. Dat is gewoon een valide bank. Ik stuur zelf ook altijd ING betaalverzoeken via marktplaats bijvoorbeeld. De alarmbellen zitten hem meer in de erg goedkope prijs. Met dat soort deals is het toch regelmatig fishy. Geen mogelijkheid hem op te halen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MsG schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:44:
Waarom de bunq-link an sich als onbetrouwbaarheidskenmerk wordt gekenmerkt is me een raadsel. Dat is gewoon een valide bank. Ik stuur zelf ook altijd ING betaalverzoeken via marktplaats bijvoorbeeld. De alarmbellen zitten hem meer in de erg goedkope prijs. Met dat soort deals is het toch regelmatig fishy. Geen mogelijkheid hem op te halen?
Mwa, misschien omdat bunq de mogelijkheid bied om snel een nieuw betaalrekening nummer te maken en die na 2 dagen weer op te heffen en de volgende aanmaken om te scammen waardoor het googelen op een rekening nummer niet werkt om scammers snel te vinden? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:31
Helaas onlangs ook opgelicht met 16gb Corsair DDR4 voor 40 euro, een geval van te mooi om waar te zijn helaas. Ondanks melding bij Marktplaats blijft deze advertentie terugkomen. Ik zou voorzichtig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 21:40
[...]

Klopt,

Nee joh, hoe kom je daar nu op.
Ik zet regelmatig dingen te koop op Tweakers vanuit Brugge terwijl ik in Luik woon. Lachen :+

Bunq en je wil gaan afhalen en het blijft stil. Die boel rapporteren :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperdry
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 14:52
Er is inderdaad een handel in oude Marktplaats accounts. Die accounts worden opgevist doordat hackers even kijken of er Nederlandse mailadressen in een datalek voorkomen, vervolgens dat mailadres + wachtwoord uitproberen in Marktplaats. Veel mensen gebruiken/gebruikten overal dezelfde combi.

Tevens is er geen optie om oplichters te kunnen rapporteren in Marktplaats, waardoor oude MP accounts ook lang abused kunnen worden.
Pagina: 1