De verzekering gaat hier echter waarschijnlijk geen schadeexpert voor sturen, dat doen ze pas bij schades boven de € 500 aangezien ik ook met dit bijltje hak momenteel. Bij mij is het echter onbetwistbaar dat de tegenpartij schuld was, omdat mijn auto gewoon geparkeerd was. Maar ik zou gewoon betalen: voor € 150 je administratieve rompslomp op de hals halen, lijkt het mij niet waard.
Verzekeringen zetten je al gauw -5 schadevrije jaren terug en dan heb je een premieverhoging, die je dan maar terug moet zien te draaien. Het is veel makkelijker om het zo af te handelen, al dan wel laten tekenen door de tegenpartij.
PS als benadeelde is het super frusterend, dat je op geld van de tegenpartij moet wachten..... mijn auto heeft meer dan € 2000 schade en ik krijg niet eens een leenauto. Omdat het heel krom geregeld is in Nederland
Eerst dien je de auto naar garage te brengen die dan de schade vastgesteld, waarna de schadeexpert van de verzekering komt. En dan pas gaat je verzekering de tegenpartij aansprakelijk stellen....
Ik en dus zelf alweer 4 dagen verder en noodgedwongen fiets ik alweer drie dagen, want de tegenpartij vergoed enkel de leenauto voor de dagen dat de auto daadwerkelijk in herstel is. En omdat het een verzekeringskwestie is, kunnen ze nog niet beginnen met herstel. Heel frustrerend en oneerlijk allemaal en dan stoor jij je, over € 150
Bij mijn ouders heeft de tegenpartij het toen ook heel lang zitten rekken: ze hadden waarschijnlijk niet eens het schadeformulier ingestuurd. Tot mijn moeder met politie dreigde, kwamen ze eindelijk over de boeg met geld.
Al heb ik wel nu geen leenauto, die had ik wel gekregen als ik Al-risk verzekerd was: maar dan wederom enkel van ABS Schadeherstel. Gelukkig heeft mijn verzekering wel verhaal service, dus ze gaan de tegenpartij aansprakelijk stellen.
Verzekeringen zetten je al gauw -5 schadevrije jaren terug en dan heb je een premieverhoging, die je dan maar terug moet zien te draaien. Het is veel makkelijker om het zo af te handelen, al dan wel laten tekenen door de tegenpartij.
PS als benadeelde is het super frusterend, dat je op geld van de tegenpartij moet wachten..... mijn auto heeft meer dan € 2000 schade en ik krijg niet eens een leenauto. Omdat het heel krom geregeld is in Nederland
Ik en dus zelf alweer 4 dagen verder en noodgedwongen fiets ik alweer drie dagen, want de tegenpartij vergoed enkel de leenauto voor de dagen dat de auto daadwerkelijk in herstel is. En omdat het een verzekeringskwestie is, kunnen ze nog niet beginnen met herstel. Heel frustrerend en oneerlijk allemaal en dan stoor jij je, over € 150
Bij mijn ouders heeft de tegenpartij het toen ook heel lang zitten rekken: ze hadden waarschijnlijk niet eens het schadeformulier ingestuurd. Tot mijn moeder met politie dreigde, kwamen ze eindelijk over de boeg met geld.
De benadeelde partij mag gewoon zelf kiezen waar hij of zij de schade laat herstellen: ik heb mijn auto ook naar de Suzuki dealer gebracht, omdat ik immers niet schuld was. Als ik all-risk was verzekerd, dan had mijn verzekering het voorgeschoten en mij naar ABS Schadeherstel gestuurd. Maar daar ga ik liever niet heen, omdat ik daar niet veel goeds over gelezen heb.BPP schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 03:14:
Je kan het via de verzekering laten regelen, maar of dat uiteindelijk voordeliger gaat uitpakken? Ik had een paar jaar geleden een schade waarbij de tegenpartij aansprakelijk was. Schade op dezelfde dag laten taxeren bij een beunhaas. Dat werd geschat op 600 euro. Gebeld naar de verzekering van de tegenpartij (want geen casco). Verwezen mij door naar een dealer en die kwam uit op een bedrag van 1400 euro. En dan moet jij dus straks niet die 600 maar 1400 terugbetalen.
Al heb ik wel nu geen leenauto, die had ik wel gekregen als ik Al-risk verzekerd was: maar dan wederom enkel van ABS Schadeherstel. Gelukkig heeft mijn verzekering wel verhaal service, dus ze gaan de tegenpartij aansprakelijk stellen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2019 08:31 ]