Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-02 18:17
Zoals velen ben ik groot geworden met een klokradio naast mijn bed...
Deze leeft bijna niet meer, dus ik wou vervangen.

Nu blijkt in mijn zoektocht dat dit iets is wat al 35 jaar niet meer doorontwikkeld is. Maar in België (en ook in Nederland denk ik) verdwijnt de FM-radio binnen enkele jaren. Dus ik wou ineens zoeken naar een nieuw toestel dat een beetje future-proof is. En meer dan 100€ leek me ook overkill

Wat heb ik gevonden:
- DAB+ van Pure in de Mi2 is nog enigszins betaalbaar, maar hier is de display slecht leesbaar (ik heb hem getest) 's nachts. De Siesta is dan nog een waardig alternatief... eventueel, die heeft een betere display. maar ze scoren slecht op bediening
- Lenovo Smart Clock: niet verkrijgbaar hier, zou ik wel ergens kunnen importeren... maar dan nog.
- Amazon echo dot clock : nog maar pas verkrijgbaar, maar werkt niet in het Nederlands, een extra app op de smartphone om deze te bedienen? heb ik dan nog een betalende amazon account nodig?

Maar ik dacht iets simpel te vinden...
Als een heldere klok met een usb stick of sd card erin. daar zet ik dan 2500 liedjes ofzo op... beste zou zijn dat er een spotify of tunein link is... en gemakkelijk af te zetten natuurlijk!

Heeft er hier iemand een alternatief?
Wij willen echt niet onze smartphone naar de slaapkamer brengen. (wat volgens mij veeeeeel mensen al doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter0100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-06 11:38
Zou een Google Nest Mini of andere smart-speaker geen optie zijn? Dit is helemaal future-proof en zijn helemaal niet duur. Deze gebruik ik tegenwoordig en vind het erg fijn werken. Je schreeuwt ook "stop" om hem uit te zetten, of snooze om hem te.. je raad het al, snoozen! :)

Tevens heb je dan ook geen last van DAB+ bereik dat eventueel wat minder kan zijn binnenshuis, omdat je gewoon muziek kan streamen via het internet.

Enige nadeel is dat er geen klok op een dergelijke smart-speaker zit, maar dat zou je eventueel kunnen oplossen met een andere klok of een smart-scherm, like een Google Nest Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 19:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een simpele smartphone in airplane mode? Android kun je instellen als altijd aan bij laden en anders is het een knopje om hem aan te zetten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247398

Philips wake up light. Met mp3 ondersteuning iets over je budget. Wakker worden door licht + geluid is wel vreselijk relaxed!

Gok overigens dat je na weekje spielerij niet iedere dag een ‘wake-up-tone’ instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:52
Maasluip schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:41:
Android kun je instellen als altijd aan bij laden en anders is het een knopje om hem aan te zetten.
Sterker nog, ze gaan vanzelf aan om het alarm te laten af gaan.
(de laatste 3 smartphones die ik gehad heb in ieder geval wel)

ik ben aan het kijken naar de Braun BNC020BK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 19:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FrankBlom schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Sterker nog, ze gaan vanzelf aan om het alarm te laten af gaan.
(de laatste 3 smartphones die ik gehad heb in ieder geval wel)
ik bedoelde meer het display, bij een wekkerradio zie je ook altijd de tijd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 11:38
Mijn partner naast me is blij met mijn Fitbit Charge 2 met stille trilwekker. Ze heeft zelf een Philips wake-up light, dat is ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:52
Maasluip schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

Oh ik dacht dat je bedoelde voor als hij per ongeluk uit ging, maar dan is dat knopje indrukken inderdaad een beetje raar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Er zijn voldoende wekkerradio's als je zoiets zou willen. Bijvoorbeeld https://revo.co.uk/products/superconnect/ , met wekker, DAB+, FM radio, Spotify, Internet Radio, Bluetooth, Music Player...

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook een behoorlijke zoektocht ondernomen.

Radio controlled klokje van Conrad
  • Beetje oldschool, wel ok
  • Op batterij
  • Wat lastig instelbaar
Trilschijf met grote felle digitale display (ook via Conrad)
  • Trilde te hard (een tweede 'feature' ;)
  • Te fel
  • Liep per week 4 minuten achter
Oude Android smartphone (in gebruik)
  • Trilstand
  • Screensaver op analoge klokweergave
  • Altijd op tijd (als radio-controlled)
  • Makkelijk verschillende tijden op verschillende dagen instelbaar
Philips Wake-up light (in gebruik)
  • Werkt zeer prettig
  • Vrijwel altijd wakker voordat geluid start
  • Niet radio-controlled o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf deze wekker in gebruik: pricewatch: Sony XDR-C1DBP

Prima afleesbaar, 2 wektijden en DAB+. Niet het hoogste tech-gehalte maar doet gewoon wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik gebruik deze:
Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/AJB3552_12-RTP-global-001?$jpglarge$&wid=1250

Scherm is zeer duidelijk leesbaar en dimt bij minder licht, wat plezierig kijkt in het donker (niet super fel dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:44
desmond schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:20:
Trilschijf met grote felle digitale display (ook via Conrad)
  • Trilde te hard (een tweede 'feature' ;)
  • Te fel
  • Liep per week 4 minuten achter
Goh, en nooit bedacht, misschien moet ik hem eens 4 min naar voren zetten als ie altijd 4 min achter staat ;)

Voor rest , ik ben hardstikke tevreden met mijn aj3600 van Philips. Klein, compact, kan altijd tijd aflezen .... EN hij kan mee in de tent en dan met z'n projector de tijd projecteren. Wat je daarna na 5 sec uitzet omdat het veel te fel is op dat reflecterende black-out zeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
wouter0100 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:37:
Zou een Google Nest Mini of andere smart-speaker geen optie zijn? Dit is helemaal future-proof en zijn helemaal niet duur. Deze gebruik ik tegenwoordig en vind het erg fijn werken. Je schreeuwt ook "stop" om hem uit te zetten, of snooze om hem te.. je raad het al, snoozen! :)

Tevens heb je dan ook geen last van DAB+ bereik dat eventueel wat minder kan zijn binnenshuis, omdat je gewoon muziek kan streamen via het internet.

Enige nadeel is dat er geen klok op een dergelijke smart-speaker zit, maar dat zou je eventueel kunnen oplossen met een andere klok of een smart-scherm, like een Google Nest Hub.
Hier heb ik naar gekeken... daar komen idd de nest hub en de lenovo smart clock naar voor.
Op de mini is er geen display.
Ik wel er niet tegen roepen. Mijn vrouw moet nog even doorslapen als ik op sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
Maasluip schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

klopt voor mij ook... een tablet met oled display en always on zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-06 11:38
DonnyBe schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:58:
[...]

Hier heb ik naar gekeken... daar komen idd de nest hub en de lenovo smart clock naar voor.
Op de mini is er geen display.
Ik wel er niet tegen roepen. Mijn vrouw moet nog even doorslapen als ik op sta.
Roepen hoeft niet persee, als je de Nest Mini hebt kan je ook op de bovenkant drukken om te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 23:43
toolkist schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:42:
Ik gebruik deze:
[Afbeelding]

Scherm is zeer duidelijk leesbaar en dimt bij minder licht, wat plezierig kijkt in het donker (niet super fel dus).
Oei wat heb ik een ruzie gehad met die lijn. De muziek van nul naar knetterhard ging in nog geen 10 seconden en dat was niet comfortabel wakker worden. Aangezien ik -9 heb en zonder lenzen of bril niks zie, heb ik zelf het grootste scherm gekozen wat ik kon krijgen en er nog een beetje uitzag en goed dimt in het donker. (https://nl.aliexpress.com/item/32944629995.html?) Die staat nu bij mijn https://www.sangean.eu/pr...ct.asp?l=2&cid=12&mid=146 (althans, de voorloper van die, naam e.d. zijn nog hetzelfde), want dat klokje zie ik al te wazig. Die heeft een weekprogramma, kan een aux handelen etc.

Overigens tikje naar CAA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DonnyBe schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:31:
Heeft er hier iemand een alternatief?
Zelfbouw? [EiP] Wekkerradio++, of om het wat eenvoudiger te houden: Een Raspberry Pi met touchscreen, amp HAT + speakers en FM/DAB ontvanger, of internet streams.

Ik ben overigens nadat mijn laatste wekker er mee ophield overgestapt op een radio met wekker, i.p.v. wekker met radio. Bij de Action staat een radio voor 3 tientjes met FM, DAB en ingebouwde wekker functie. Ding doet prima en je kan bij de wekker kiezen tussen radio en "wekkergeluid", waarbij het wekkergeluid niet een irritant gepiep is maar een rustig melodietje waarbij je het volume van de wekker apart kan instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 31-10-2019 10:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 16:59
|Ik gebruik zelf de Sony LF-S50G Zwart (met Google Assistant erin).

Toont de tijd (wat wel handig is voor een wekker) Lichtsterkte is aan te passen op 3 standen.
Wekker zetten gaat gemakkelijk via Google Assistant, daarnaast ook makkelijk te gebruik als speaker voor spotity in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 20:19
Lenovo Wekker nu voor 45,- euro bij Paradiget.
Doe er je voordeel mee

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 15:03
MillZ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:44:
Lenovo Wekker nu voor 45,- euro bij Paradiget.
Doe er je voordeel mee
Daar heb ik dus gebruik van gemaakt, prima ding, al werd ik wel kriegel dat de standaard 'watchface', die met die verschillende kleuren niet op 24hr stand blijft staan maar steeds naar AM/PM terugvalt.
Gelukkig kan ik melden dat dit niet alleen bekend was (op het forum van Lenovo self werd er over gemopperd) maar sinds gisteren (bij mij althans) 19 december, gefixt is, hij staat nu heel fijn standaard op de gekozen tijdweergave, zijnde 24hr.
Nu even wat tijd steken in het mogelijk maken van zelf 'watch faces' ontwerpen en gebruiken, en ik ben helemaal happy.
Ik zou bv wel een implementatie willen maken van mij favoriete zelfgemaakte Maanstand watchface om te gebruiken oid.
Het enige kleine minpuntje van deze 'smart clock', hij is een fractie trager als de Google Home familie van apparaten met reageren op een opdracht.
Pagina: 1