Vraag

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:47

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik zoek een?
Smartwatch, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Wat is je budget?
€200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een oude Pebble Time Steel die me jarenlang goed is bevallen. Zo jammer dat Pebble door Fitbit de nek is omgedraaid! Wat ik vooral cool vind aan de Pebble is de lange accuduur en de veelvoud aan customizable watch faces. Dat is ook vooral wat ik zoek in een nieuwe smartwatch: lange accuduur en mooie watch faces met bijvoorbeeld ook real-time weerinformatie. Helaas mist vooral dat laatste nogal vaak in de omschrijvingen van smart watches.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een Huawei P20 Lite telefoon en heb dus eerst de smartwatches van Huawei bekeken, maar dat zijn meer fitness trackers in smartwatchvorm... Ik heb de pricewatch uitgepluisd maar telkens loop ik weer aan tegen dingen die het net niet zijn. De nieuwe Xiaomi leek me wel wat maar in zo ongeveer alle foto's en beschrijvingen die ik erover heb gevonden heeft hij het zelfde saaie basic watchface dus ik vraag me af of dat een beetje te customizen is... Al met al nog niet echt iets gevonden wat aan mijn verwachtingen lijkt te voldoen. Vanwege de historie tussen Pebble en Fitbit, liever geen Fitbit...

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag tips hebben welke smartwatches zouden kunnen voldoen aan mijn twee hoofd-eisen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Beste antwoord (via rens-br op 11-11-2019 14:37)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mx. Alba schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:40:
Dat is ook vooral wat ik zoek in een nieuwe smartwatch: lange accuduur en mooie watch faces met bijvoorbeeld ook real-time weerinformatie. Helaas mist vooral dat laatste nogal vaak in de omschrijvingen van smart watches.
Ik heb de Amazfit Bip een 'smartwatch' die echt een enorm lange accuduur, 30 dagen is niet abnormaal, heeft en standaard maar weinig watchfaces. Maar door een alternatieve app te gebruiken heb je ineens enorm veel keus.

Zie: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie en productreview: Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br.

Nadeel is wellicht dat hij al ruim 1,5 jaar oud is.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-10-2019 11:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

Mx. Alba schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:40:
Dat is ook vooral wat ik zoek in een nieuwe smartwatch: lange accuduur en mooie watch faces met bijvoorbeeld ook real-time weerinformatie. Helaas mist vooral dat laatste nogal vaak in de omschrijvingen van smart watches.
Ik heb de Amazfit Bip een 'smartwatch' die echt een enorm lange accuduur, 30 dagen is niet abnormaal, heeft en standaard maar weinig watchfaces. Maar door een alternatieve app te gebruiken heb je ineens enorm veel keus.

Zie: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie en productreview: Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-10-2019 11:56 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Cool, thanks! Deze leek me namelijk op zich wel interessant:

pricewatch: Xiaomi UYG4022RT Rood (Zwart)

Ziet er het zelfde uit als die Bip, een nieuwere versie ervan? Alleen zag ik daar dus geen mogelijkheden om de watchface aan te passen maar dat blijkt dus met wat tweaken wel te kunnen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik heb zelf een Garmin, bevalt prima. Een goede website met smartwatch reviews en productvergelijker: https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator

[ Voor 23% gewijzigd door swhnld op 30-10-2019 12:24 ]

• rens-br

rens-br

Mx. Alba schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:22:
Cool, thanks! Deze leek me namelijk op zich wel interessant:

pricewatch: Xiaomi UYG4022RT Rood (Zwart)
Wat een vreemde listing is dat. Ik kan nu nog niet zo snel zien wat het verschil is met de 'Bip'.

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-11 21:13
Ik heb zelf een Samsung Galaxy Watch. Echt enorm veel watchfaces tot je beschikking mét weerinfo!

[ Voor 33% gewijzigd door RichardKim06 op 30-10-2019 14:22 ]

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wat bedoel je met de "nieuwe Xiaomi"?

De nieuwe Mi Watch die 5 november wordt gelanceerd?
YouTube: Xiaomi's first smartwatch is an Apple Watch lookalike

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Freakster86 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:02:
Wat bedoel je met de "nieuwe Xiaomi"?

De nieuwe Mi Watch die 5 november wordt gelanceerd?
YouTube: Xiaomi's first smartwatch is an Apple Watch lookalike
Het blijkt toch de Bip te zijn onder een rare kloon-listing...

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik heb 2de hands een Diesel Full Guard 2.5 gehaald voor €180. Echt een pracht van een horloge en werkt heerlijk.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
soskes schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:12:
Ik heb 2de hands een Diesel Full Guard 2.5 gehaald voor €180. Echt een pracht van een horloge en werkt heerlijk.
Mooi ding inderdaad! Maar hoe zit het met de battery life?

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik haal zelf 1.5 dag. Praktisch gezien laad ik hem iedere avond op. Ik slaap niet met een horloge dus voor mij geen probleem.

Verder heb ik alle notificaties die op mijn telefoon staan ook aan staan op de watch.

Moet ik wel aangeven dat ik geen FB heb, Instagram meldingen uitstaan evenals Twitter.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Het is de Amazfit Bip geworden, zojuist besteld.

Iedereen bedankt die meegedacht heeft!

Pagina: 1