iPhone garantie afgewezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
De iPhone X stopte met reageren op aanraking, moest gerepareerd worden, via de Apple website bij Zes in Goes aangekomen, afspraak gemaakt, telefoon gebracht. Nu krijg ik een email waarin staat dat geconstateerd is dat het toestel opengemaakt zou zijn door derden, dit is pertinent niet het geval. Ik heb de telefoon nieuw gekocht bij Apple en deze continu gebruikt.

Hoe komt een Zes aan het gegeven dat de telefoon opengemaakt zou zijn door derden, en hoe kan ik er tegen in gaan? Er is een reparatieprogramma voor niet reagerende schermen, maar hiervoor wordt de telefoon nu dus afgewezen.

Heb al wel een email terug gestuurd waarin in zeg dat ik het er niet mee eens ben en we dan misschien het toestel maar op moeten sturen naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
dezeppo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:23:
De iPhone X stopte met reageren op aanraking, moest gerepareerd worden, via de Apple website bij Zes in Goes aangekomen, afspraak gemaakt, telefoon gebracht. Nu krijg ik een email waarin staat dat geconstateerd is dat het toestel opengemaakt zou zijn door derden, dit is pertinent niet het geval. Ik heb de telefoon nieuw gekocht bij Apple en deze continu gebruikt.

Hoe komt een Zes aan het gegeven dat de telefoon opengemaakt zou zijn door derden, en hoe kan ik er tegen in gaan? Er is een reparatieprogramma voor niet reagerende schermen, maar hiervoor wordt de telefoon nu dus afgewezen.

Heb al wel een email terug gestuurd waarin in zeg dat ik het er niet mee eens ben en we dan misschien het toestel maar op moeten sturen naar Apple.
Wat is het bewijs waarmee ze denken te weten dat hij is open gemaakt?
Wat is de reden dat ze daarom de reparatie mogen afwijzen? Als er een reparatieprogramma is, mogen ze (wat mij betreft), wel met een iets beter verhaal komen.

Als je zeker van je zaak bent (ga ik even vanuit) zou ik het er niet bij laten zitten en de winkel waar je hem gekocht hebt gewoon voor de reparatiekosten op laten draaien mocht dat nodig zijn. Laat hun het maar lekker oplossen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
klikt als een moeilijke zaak, apple zal waarschijnlijk komen met bewijs maar dat het niet zo is en wij zien dat deze open is geweest. misschien als je naar de Genius bar gaat in Amsterdam dat je daar wat kan afspreken, garantie bewijs waar je deze gekocht hebt en gewoon uitlegt wat er gebeurt is?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Ik kan geen negatief bewijzen en heb hier geen genius bar in de buurt, het wordt dus (inderdaad) een lastige zaak. Ik ga er nog een telefoontje met Apple aan wagen en dan denk ik dat ik het toestel maar onder de hamer leg, weinig zin om hier geld, tijd en (meer) irritatie aan te besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zij moeten bewijzen dat hij is open gemaakt, jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:35:
Zij moeten bewijzen dat hij is open gemaakt, jij niet.
Dat zullen ze echt wel kunnen met verbroken zegels of andere indicatoren helaas. Maar ik kan helaas niet bewezen het toestel niet is open geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal iPhones open gemaakt, en nog nooit een zegel gezien. Het enige wat ik wel eens lees is dat Apple het afkeurt omdat er waterschade is.

Ik zou gewoon naar een Apple store gaan. Die Zes vind ik maar vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Ik zit al een poosje in de wacht bij Apple, misschien dat ik nog iets kan bereiken bij het bedrijf zelf.

Er zaten foto's bij de mail van Zes zag ik net, ik snap wel dat ze denken dat de telefoon eerder is opengemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8yikQiSJ3OJICbmOORRsZmYW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sxKRv9GDT0ZSuBh9DIDYhlzr/full.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door dezeppo op 29-10-2019 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
Je moet dit ook niet op garantie gooien, je moet hier de conformiteit kaart trekken. Waar heb je het toestel gekocht, Apple? Dan eis je gewoon een werkende telefoon. Of dat ding al eerder open is gemaakt is voor conform zijn helemaal niet relevant.

Overigens, deze schades kunnen natuulijk ook al prima in de fabriek ontstaan zijn. Daar heb jij geen invloed op, en ook geen kennis van.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:33
dezeppo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:53:
Ik zit al een poosje in de wacht bij Apple, misschien dat ik nog iets kan bereiken bij het bedrijf zelf.

Er zaten foto's bij de mail van Zes zag ik net, ik snap wel dat ze denken dat de telefoon eerder is opengemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En kunnen ze ook aantonen dat deze fotos echt van jouw toestel zijn en niet van een willekeurige andere? En dat dit er al zat voordat ze hem open maakten en dat ze het niet zelf veroorzaakt hebben?

Dat zullen ze allemaal moeten bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
SkiFan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:25:
Je moet dit ook niet op garantie gooien, je moet hier de conformiteit kaart trekken. Waar heb je het toestel gekocht, Apple? Dan eis je gewoon een werkende telefoon. Of dat ding al eerder open is gemaakt is voor conform zijn helemaal niet relevant.

Overigens, deze schades kunnen natuulijk ook al prima in de fabriek ontstaan zijn. Daar heb jij geen invloed op, en ook geen kennis van.
Goed punt, dank. Apple Senior zus en zo manager aan de telefoon gehad, hele schappelijke man, moet de telefoon nu opsturen naar Apple. Ben benieuwd.

Bij Apple gekocht ja, dus dat zal ook wel helpen, 27-10-2017, heb de email er nog bij moeten zoeken, altijd zelf in gebruik gehad (samen met mn vrouw)

[ Voor 10% gewijzigd door dezeppo op 29-10-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Philip Ross schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

En kunnen ze ook aantonen dat deze fotos echt van jouw toestel zijn en niet van een willekeurige andere? En dat dit er al zat voordat ze hem open maakten en dat ze het niet zelf veroorzaakt hebben?

Dat zullen ze allemaal moeten bewijzen.
Goed geredeneerd, inderdaad ja, is het wel van mijn toestel, hebben ze het zelf niet gedaan, was het altijd al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Weer een goede ervaring met ZES :X

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
ZES is troep, gewoon naar Apple sturen of een dagtripje naar de Apple Store maken.. maak er een leuke middag van joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Ik heb ook een keer zoiets gehad, gooide ze toen op waterschade. Heel veel druk moeten zetten toen maar uiteindelijk wel gelukt. Was wel 10 jaar geleden dus weet neit meer de details maar herinner me nog we dat ze ook met fotos ed kwamen aanzetten.
Pagina: 1