HTML/CSS/PHP Contact Formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1269490

Topicstarter
Goedenavond allemaal. Ik ben vrij nieuw in het HTML coderen en ben hier dus ook in aan het leren. Recentelijk vroeg een sinterklaasvereniging waar ik bij zit mij om een nieuwe website voor hun te bouwen, desnoods met een template die ik naar eigen wens aanpas. Dit heb ik dus ook gedaan. Echter is er een punt waarop ik vastloop: ik heb een voorgecodeerde HTMLwaarin ik dus ook een contactformulier heb, hieronder ziet u de HTML:

<legend>Form legend</legend>
<form action="#" method="get">
<p><label for="name">Name:</label>
<input type="text" name="name" id="name" value="" /><br /></p>
<p><label for="email">Email:</label>
<input type="text" name="email" id="email" value="" /><br /></p>
<p><label for="message">Message:</label>
<textarea cols="60" rows="11" name="message" id="message"></textarea><br /></p>
<p><input type="submit" name="send" class="formbutton" value="Send" /></p>
</form>

Echter weet ik niet hoe ik dit contactformulier dan ook daadwerkelijk werkend maak en dus dat deze de berichten doorstuurd naar onze email adres.
Kunnen jullie mij verder helpen? :*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 17:11
Je moet bij form action een url invullen op de plaats van het hekje. De url verwijst naar een php script welke de ingevulde formulier gegevens vervolgens gaat mailen. Zijn denk ik voldoende tutorials en scripts voor te vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:23

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Jazeker, maar we verwachten hier wel wat eigen inzet ;) Die vragen die je voor 't gemak maar even hebt weggehaald als je een topic aanmaakt staan er niet voor niets ;)
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoals je in onze Quickstart zult lezen zijn er een aantal basis-zaken die we graag in je topicstart terugzien om je goed te kunnen helpen. Ik verzoek je dan ook vriendelijk die quickstart door te nemen en met de daar opgedane kennis een nieuw topic te openen.

Gebruik dan ook meteen in je nieuwe topic even een topictitel die de lading een beetje (beter) dekt en code tags om code te posten :)

Als laatste tip: stel een concrete vraag. "Kunnen jullie me helpen" is een simpel antwoord "ja". Maar daar heb je zo weinig aan he? ;) Daarbij is dat een Kan iemand even...?-vraag en dat is hier dus niet de bedoeling :)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 28-10-2019 23:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.