Ik ga er even vanuit dat @
RobbyTown de standaard PVOutput-SolarEdge koppeling aan heeft staan. Dat betekent dus dat de data die op PVOutput te vinden is, afkomstig is van de SolarEdge monitoring API. Via die API krijg je alleen data te zien voor tijdstippen waarvan ook daadwerkelijk informatie van de omvormer is ontvangen (hij gaat geen datapunten 'verzinnen' om het lijntje door te laten lopen of zoiets).
Op de 28e werd er de hele dag door data geproduceerd zo te zien. Dit tabelletje heeft netjes iedere 5 minuten een datapunt:
https://pvoutput.org/intr...450&sid=59081&dt=20191028
Dus de data klopt en is volledig. Maar die data zegt "0 Wh opgewekt". De omvormer startte duidelijk heel erg laat met produceren en kapte daar ook gelijk weer mee. Duidelijk dus dat het systeem niet lekker werkt.
Wat ik wel eens zou willen zien is de grafiek van de optimizer output spanning. Die grafiek kun je tevoorschijn halen op de monitoring website. Je hebt daar nog altijd een browser met Flash voor nodig, dus even op de PC naar de website... Mijn vermoeden is dat de panelen onvoldoende spanning geven en de optimizers het niet voor elkaar krijgen dat op te krikken naar de
benodigde 750/22=34 Volt per paneel gemiddeld. (Of misschien staan er wel panelen parallel geschakeld en moeten de optimizers de spanning nog verder opvoeren? Al jouw panelen moeten in serie in één string hangen om dit systeem goed te laten werken.)
Anders kan ik alleen nog schaduw de schuld geven:
- Als je P300, P370 of P500 optimizers hebt, geldt een
minimum stringlengte van 16 panelen. Als er 16 tegelijk in de zon liggen moet het systeem zéker starten.
- Als je P404, P405 of P505 optimizers hebt, geldt een minimum stringlengte van 13 panelen. In theorie zou met deze optimizers het systeem makkelijker moeten starten.
- En bij bewolkt weer (mits niet te donker) moet hij het gewoon doen.
Als het goed is heb je P370 of P404 optimizers
[
Voor 3% gewijzigd door
Jerrythafast op 03-11-2019 11:31
]