Nieuwe wasmachine €600-700

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42
Ik zoek een?
Wasmachine met 8kg vulgewicht.

Wat is je budget?
€600,700

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wasjes draaien, die weer fris uit de trommel komen. Makkelijk in gebruik en die weer jaren mee kan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Via wat zoekwerk onder andere hier op het forum kwam ik al snel uit bij een Siemens Extraklasse (of Bosch Exclusiv) of een AEG. Bij Siemens/Bosch kun je voor dat geld een machine met iDos of Sensofresh krijgen en bij AEG zit er een stoomfunctie op. Geen idee welke van deze functies mijn voorkeur heeft, het iDos systeem lijkt me in ieder geval erg praktisch maar of dat daadwerkelijk goed werkt?
oa gevonden:
- Siemens WM14T6H9NL
- Siemens WM14T590NL
- Siemens WM14T790NL

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand ervaring met iDos, Sensofresh of de stoomfunctie van AEG? Kwaliteit van AEG t.o.v. Siemens/Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Kwaliteit van AEG: Onze wasmachine is al 15 jaar oud en doet het nog steeds. (Afkloppen)
Vrees dat hij binnenkort wel vervangen moeten gaan worden, ik zou dan weer zo voor een AEG gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIjn advies. Neem een Bosch, die produceren hun eigen onderdelen. Reserve onderdelen zijn makkelijk te bestellen.

Koop zelf altijd hun goedkoopste 1400rpm instapmodel. Heb al sinds 2003 dezelfde.

Tegenwoordig kom je dan bij deze 6kg 1400rpm uit voor 499. Serie 2.

WAE28267NL
6kg 1400rpm

Of iets duurder met 7kg

WAN28062NL
7kg 1400 rpm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:01
Fuske schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:34:
het iDos systeem lijkt me in ieder geval erg praktisch maar of dat daadwerkelijk goed werkt?
Ja dat werkt. Er is plek voor wasmiddel en verzachter. Je kunt dosering instellen aan de hand van de waterhardheid.
En het gehele pompmechanisme zit in de wasmiddellade dus is te vervangen en schoon te maken zonder gereedschap!
In tegenstelling tot de concurrentie waar het met speciale flessen onderin de machine zit.

*eigenaar Bosch WAT28645NL

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 28-10-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Mijn middenklasse bosch wast beter dan het topmodel van aeg van mijn moeder. I-dos biedt meer een heel beperkte praktische toegevoegde waarde , niet het geld waard.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
@Verwijderd Bedankt voor je mening! maar ik zoek er dus een voor 8kg wasgoed. :+

Om diezelfde reden kwam ik inderdaad uit bij Bosch/Siemens (identiek aan elkaar). Ik lees dat de normale machines vaak in Polen worden gefabriceerd, en de Exclusiv/ExtraKlasse in Duitsland. Of het echt veel uitmaakt weet je natuurlijk nooit. Maar als de fabrikant ze onder deze exclusievere namen verkoopt ga ik ervan uit dat je ook wat extra kwaliteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je 8kg nodig hebben, heb hier 2 koters rond lopen en 6kg is nog nooit niet toereikend geweest.

En productie in Polen is verder niks mis mee, Bosch onderdelen zijn van prima kwaliteit die erin worden gezet en je weet zeker dat de inhoud door Bosch is ontworpen en niet zoals bij zoveel fabrikanten gewoon inkoop is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Genoeg leesvoer in dit recente topic ;) : Wasmachine 7kg of meer tot ~800 euro (o.a. dat je aanname over Extraklasse/Exklusiv helemaal niet klopt)

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 28-10-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
apis29 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:11:
Genoeg leesvoer in dit recente topic ;) : Wasmachine 7kg of meer tot ~800 euro (o.a. dat je aanname over Extraklasse/Exklusiv helemaal niet klopt)
Nuttige info bedankt!! Na het lezen van de ervaringen hier neig ik nog meer naar Bosch/Siemens.

@Verwijderd We hebben nu ook een 6kg machine maar dat is voor beddengoed enzo toch wat aan de krappe kant. Niet qua gewicht maar afmetingen van de trommel. Dus zoeken we er nu een die in ieder geval meer heeft. 7kg zou wellicht ook nog genoeg kunnen zijn hoor.

Even verder ingezoomd op de Bosch modellen. De ervaringen van i-Dos zijn best verschillend dus daar twijfel ik nog over. Met de huidige cashback actie zijn deze interessanter als de siemens in ieder geval!

8 serie modellen, de eerste 2 zelfs 9kg maar de enige optie met i-Dos op de 8 serie modellen
- pricewatch: Bosch WAW32642NL €659 na cashback actie (bestsellers even niet meegenomen)
- pricewatch: Bosch WAWH2643NL (HomeConnect?) €630 na cashback actie
- pricewatch: Bosch WAW32461NL €598 <- zonder i-Dos

Een uit de 6 serie met i-Dos
pricewatch: Bosch WAT28645NL "maar" 7kg.. €505 na cashback
pricewatch: Bosch WAT28650NL €650 na cashback <-eigenlijk valt deze dan al af..

Voor die paar tientjes neig ik toch naar eentje met i-Dos.

[ Voor 47% gewijzigd door Fuske op 28-10-2019 12:13 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De consumenetenbond is niet zo positief over i-dos

https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/idos-siemens

Je kunt het ook alleen maar met vloeibaar wasmiddel gebruiken terwijl poeder beter voor je machine is

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
digifun schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:05:
De consumenetenbond is niet zo positief over i-dos

https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/idos-siemens

Je kunt het ook alleen maar met vloeibaar wasmiddel gebruiken terwijl poeder beter voor je machine is
Ik zou de uitslagen van de Consumentenbond met een korreltje zout nemen aangezien er vaak een luchtje aanzit (maar dit is een andere discussie).

Met het i-DOS systeem ben je niet verplicht om vloeibaar wasmiddel te gebruiken. Je kunt er ook voor kiezen om handmatig wasmiddel in poedervorm te gebruiken, wat je sowieso moet gebruiken met een i-DOS wasmachine wanneer je de witte was doet.
Fuske schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Nuttige info bedankt!! Na het lezen van de ervaringen hier neig ik nog meer naar Bosch/Siemens.

@Verwijderd We hebben nu ook een 6kg machine maar dat is voor beddengoed enzo toch wat aan de krappe kant. Niet qua gewicht maar afmetingen van de trommel. Dus zoeken we er nu een die in ieder geval meer heeft. 7kg zou wellicht ook nog genoeg kunnen zijn hoor.

Even verder ingezoomd op de Bosch modellen. De ervaringen van i-Dos zijn best verschillend dus daar twijfel ik nog over. Met de huidige cashback actie zijn deze interessanter als de siemens in ieder geval!

8 serie modellen, de eerste 2 zelfs 9kg maar de enige optie met i-Dos op de 8 serie modellen
- pricewatch: Bosch WAW32642NL €659 na cashback actie (bestsellers even niet meegenomen)
- pricewatch: Bosch WAWH2643NL (HomeConnect?) €630 na cashback actie
- pricewatch: Bosch WAW32461NL €598 <- zonder i-Dos

Een uit de 6 serie met i-Dos
pricewatch: Bosch WAT28645NL "maar" 7kg.. €505 na cashback
pricewatch: Bosch WAT28650NL €650 na cashback <-eigenlijk valt deze dan al af..

Voor die paar tientjes neig ik toch naar eentje met i-Dos.
Naast de uitgebreide info die ik heb gegeven in de link van apis29 kan ik er nog aan toevoegen dat ik over het algemeen de meerprijs voor i-DOS het niet waard vind, echter was het prijsverschil toen wij de wasmachine kochten maar een paar tientjes tussen een reguliere Bosch 6 serie en een Bosch 6-serie met i-DOS.

Een 8 kg trommel is in de praktijk fijn (en eigenlijk ook een must), aangezien hier makkelijk dekbedden in passen en wanneer je niet de volledige trommelcapaciteit benut past de Bosch wasmachine het verbruik en de wasduur automatisch aan.

Wanneer je toch beslist om geen i-DOS te nemen zou ik persoonlijk op dit moment voor de Bosch WAW32461NL kiezen. En met i-DOS voor de Bosch WAT28655NL of Bosch WAW32642NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ik denk dat we sowieso voor een Bosch 8 serie gaan. Wel of niet I-Dos..

Deze is echter net iets goedkoper dan de WAW32642NL en het enige verschil wat ik zie is dat deze nog Home connect heeft als extra. Leuke gimmick meer zal het niet zijn lijkt me. Of zijn deze twee toch nog ergens verschillend dat jullie weten?
pricewatch: Bosch WAWH2643NL

[ Voor 0% gewijzigd door Fuske op 28-10-2019 16:20 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Fuske schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:42:
Ik denk dat we sowieso voor een Bosch 8 serie gaan. Wel of niet I-Dos..

Deze is echter net iets goedkoper dan de WAW32642NL en het enige verschil wat ik zie is dat deze nog Home connect heeft als extra. Leuke gimmick meer zal het niet zijn lijkt me. Of zijn deze twee toch nog ergens verschillend dat jullie weten?
pricewatch: Bosch WAWH2643NL
Op het oog lijken ze wel identiek ja maar ook hier zie je in de specs toch wel een gewichtsverschilltje. De testresultaten verschillen ook best in de Consumentenbondtest. Maar zoals in het vorige topic al naar voren kwam, intern zijn het (in de basis) allemaal vrijwel dezelfde modellen in de basis vanaf de 6/IQ500 reeksen die Made in Turkey of Germany zijn.

Dit is zelfs een plaatje van de IQ300 die ik in het andere topic genoemd had als made in Turkey model en nu blijkt ook uit de tekening dat dit gewoon een model is met drie schokdempers en drie veren:

Afbeeldingslocatie: https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/spareparts/media/58300000177595_aet_000_a_03.png?dataPk=9328400269342&width=1442&height=1019

In November komt de nieuwe consumentenbond test weer uit en in Duitsland inmiddels ook. Ook de Made in Spain/Poland modellen doorstaan hun duurtest van 1800 wasbeurten zonder problemen en dat zijn modellen met twee of drie schokdempers en twee/drie veren. Toevallig heeft iemand anders onlangs een Bosch 6 serie die Made in Spain is gekocht (zelfde als Beste Koop Siemens model maar met wat andere programma's) en zo op het oor leek hij idd stiller zoals in de CB test bleek dan de WM14T550 die ik zelf gekocht had.

Volgens mij is de fabriek waar veel van die 2015 Made in Germany nog gemaakt werden inmiddels gesloten en vervangen door een nieuwe locatie in Turkije. Iirc is er nu nog één locatie in Duitsland over waar nog maar een handvol modellen van de lijn lopen ...

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 29-10-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ik heb een aanbieding gekregen voor de pricewatch: Bosch WAWH2673NL
Deze kan ik krijgen voor 630€ na cashback.
Denk een erg goede keuze voor dat geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja kan sowieso met elke 8 serie weinig fout doen qua keuze/prestaties (bij de Duitse tests staan de 8 serie zónder iDos al bovenaan de lijstjes; mét iDOS hebben ze nog niet getest. Ook deze 6 serie staat bovenaan. Lijkt eigenlijk op de Beste Koop modellen hier maar dan een Made in Germany Exclusiv model met wel drie ipv twee veren van het Spaanse model) Had zelf eigenlijk niet gespot dat ze vrijwel allemaal cashback hadden, etc maar vond 8kg al meer dan voldoende, laat staan een 9kg model.
Ook bij de Siemens 550/590/790 vond ik het touchdisplay wel wat tov 'al dit gedruk'.

vs

Dit model blijkbaar niet te koop in NL, een 6 serie met WiFi connect

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 29-10-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuske schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:03:
Ik heb een aanbieding gekregen voor de pricewatch: Bosch WAWH2673NL
Deze kan ik krijgen voor 630€ na cashback.
Denk een erg goede keuze voor dat geld..
Zo dat was een leuke prijs...
Iemand nog tips? Met vooral een leuke prijs kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De in dit topic ook genoemde pricewatch: Bosch WAW32461NL is imho een prima wasmachine voor het geld.

Enkele weken geleden heb ik deze zelf voor € 485 gekocht bij Mediamarkt in de btw-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Wij zijn uiteindelijk voor de pricewatch: Bosch WAWH2643NL gegaan.
Bij beterwitgoed waar we de aanbieding destijds hadden gehad voor de WAW2673NL hadden we toch wat minder vertrouwen.
Uiteindelijk bij enkele lokale elektrowinkels gaan shoppen voor de WAWH2673NL maar nergens konden ze me een aanbieding doen die in de buurt kwam hiervan. Wel werd me op 2 plekken verteld dat dit exact dezelfde machine was als de WAWH2643NL, een van de verkopers zei zelfs, ik zou de goedkopere dan gewoon bestellen op internet want dat zijn dezelfde apparaten.

Dus uiteindelijk de WAWH2643NL besteld bij BCC voor €669,- daar ging nog eens €75 cashback vanaf dus €594,- betaald. Meer dan tevreden met deze wasmachine!

De cashback ging overigens absurd snel, binnen 24u had ik het geld op mijn rekening staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Zo dat was een leuke prijs...
Iemand nog tips? Met vooral een leuke prijs kwaliteit verhouding?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/439565;444190/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1