Rapsberry PI 4 1 GB

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik heb gisteren mijn Raspberry PI 4 gekregen alleen vergeten de voeding te bestellen.
Weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag in de juiste forum.
Ik heb geen ervaring ermee, het enigste wat ik wil of vraag is wat hulp bij het installeren ervan, wil dit graag gebruiken om mijn thuis netwerk te benaderen.
Ik heb al aardig wat informatie gevonden op YouTube en via Google, persoonlijk vind ik dit dan weer fijner.
Ik zal dus nog wel aardig tegen dingen oplopen wat ik niet snap of begrijp.
Met vriendelijke groet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een standaard usb lader met een usb-c stekker kan je gebruiken. Alleen als er veel vermogen nodig is zal dit misschien te weinig zijn.
Voor installatie zijn er veel tutorials hoe je met noobs een os op een sd kaart zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard lader met usb C maar die is van mijn Samsung Tablet, en wat ik heb begrepen heb je 3 amp nodig.
Het installeren van Rasbian of noobs zal niet probleem zijn denk ik..is het aansluiten aan de pc geen optie via usb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee, OS moet op de SDkaart / USBstick gezet worden ( balenaetcher oid)

Wil je alleen een vpn opzetten om je thuisnetwerk te benaderen, kan je naar pivpn kijken.
installeer je op een kale raspbian-lite, en doot eenvoudige CLI commando's maak je users en keyfiles aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb je Raspberry Pi - deel 2 en de FAQ/getting started van de Raspberry al doorgenomen? Volgens mij is alles wat je moet weten daarin wel terug te vinden.
(Zelfs m'n collega die nooit eerder een Pi had gezien en alles sloopt kwam er mee uit de voeten :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijpt kan ik gewoon een standaard lader gebruiken met usb C en is dat niet finest voor mijn Rasberry Pi? Zeg maar wat betreft oververhitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Nofi, maar als je alleen maar vragen hier blijft stellen in plaats van ze gewoon door Google te gooien, hoe verwacht je dan je uiteindelijke doel te bereiken? Het is juist belangrijk dat je snapt hoe het in elkaar zit en hoe het werkt, en dat gebeurt niet door alles voor te laten kauwen. Dan had je toch net zo goed een off-the-shelf oplossing kunnen kopen die doet wat je wilt zonder een hoop gepruts?

Begin eens met de Raspberry Pi FAQs en de documentatie. Daar moet je in ieder geval behoorlijke antwoorden kunnen vinden wat betreft je voeding. Ik heb de rest van de documentatie zelf nooit nodig gehad maar een korte blik (5 sec) doet me vermoeden dat daar al ontzettend veel semi-voorgekauwd aanwezig zal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 28-10-2019 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel opgezocht op Google, ik wil het proberen en vraag alleen om hulp en advies, en een simpele vraag of ik een standaard usb c oplader kan gebruiken. Dan kan ik aan de slag en het uitproberen.
Ja en de documentatie heb ik ook gelezen en gekeken op YouTube.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ja dat kan en zal de raspberry niet kapot maken. Of het stabiel is is wat anders (zie bijv https://www.raspberrycorn...de-voeding-is-essentieel/ en Tweakers topics) maar je kunt gewoonlijk wel aan de slag. Het beste is om de voeding erna om te wisselen, vooral als je stabiliteitsproblemen hebt

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 00:41:
Ik heb al veel opgezocht op Google, ik wil het proberen en vraag alleen om hulp en advies, en een simpele vraag of ik een standaard usb c oplader kan gebruiken. Dan kan ik aan de slag en het uitproberen.
Ja en de documentatie heb ik ook gelezen en gekeken op YouTube.
.
Hoe heb je de documentatie gelezen dan? Als ik die open, is het eerste blokje waar ik op kan klikken "Setup", en daarin zie ik het eerste kopje "Essential" met zo ongeveer letterlijk het antwoord op je simpele vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het gelezen het kan dus wel, alleen is de kans dat die instabiel kan worden bij zwaardere applicaties meen ik.
Ik ga het in ieder geval proberen tot ik de nieuwe voeding binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Weinig inzet, antwoord staat letterlijk in de documentatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.