Hey Tweakers, Mijn vraag
Ik wil zelf graag een NAS gaan bouwen maar ik weet nog niet helemaal welke software ik daar het beste voor kan gebruiken en welke hardware specs daarvoor minimaal nodig zijn.
Mijn NAS moet het volgende kunnen doen:
-NAS moet benaderbaar zijn in mijn netwerk
-NAS moet benaderbaar buiten mijn netwerk (via een webpagina bijvoorbeeld)
-NAS moet benaderbaar zijn lokaal via mijn laptop doormiddel van een usb 3.0 kabel zodat ik games er vanaf kan spelen.
Als dit allemaal mogelijk is uiteraard.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb even gekeken naar unraid en synology.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb op dit moment een E5-1620 + msi x79a-gd65 8D + 16gb geheugen.
Denk zelf dat dit overkill is (heb dit setje nog niet gebruikt) en zit te denken of het te verkopen en een simpele SFF te kopen van HP/Dell om als NAS te gebruiken. Weet dan niet hoe ik het precies ga doen met meerdere schijven.
Alvast erg bedankt voor de hulp!
Ik wil zelf graag een NAS gaan bouwen maar ik weet nog niet helemaal welke software ik daar het beste voor kan gebruiken en welke hardware specs daarvoor minimaal nodig zijn.
Mijn NAS moet het volgende kunnen doen:
-NAS moet benaderbaar zijn in mijn netwerk
-NAS moet benaderbaar buiten mijn netwerk (via een webpagina bijvoorbeeld)
-NAS moet benaderbaar zijn lokaal via mijn laptop doormiddel van een usb 3.0 kabel zodat ik games er vanaf kan spelen.
Als dit allemaal mogelijk is uiteraard.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb even gekeken naar unraid en synology.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb op dit moment een E5-1620 + msi x79a-gd65 8D + 16gb geheugen.
Denk zelf dat dit overkill is (heb dit setje nog niet gebruikt) en zit te denken of het te verkopen en een simpele SFF te kopen van HP/Dell om als NAS te gebruiken. Weet dan niet hoe ik het precies ga doen met meerdere schijven.
Alvast erg bedankt voor de hulp!