Voor de financiering van mijn eenmanszaak ben ik bij een vriend een lening aangegaan. Ik betaal maandelijks iets minder rente dan dat ik voor een vergelijkbare lening bij een bank zou moeten betalen. Tegenover de financieringslasten in mijn eenmanszaak staan voldoende inkomsten waaruit ik de rente + aflossing ruimschoots kan voldoen. Mijn vraag is of jullie ervaring ermee hebben of de financieringsverplichting die ik weliswaar persoonlijk, maar ten behoeve van mijn eenmanszaak ben aangegaan, mijn maximale hypotheek voor een woning negatief beïnvloedt.
Ik heb de vraag ook bij een hypotheekadviseur neergelegd, maar kon mij zo geen antwoord geven. Daarnaast heb ik gekeken in de acceptatiehandleidingen van een aantal hypotheekaanbieders, maar zie daar alleen normen in staan voor de bepaling van het inkomen dat meetelt voor de maximale hypotheek.
Ik heb de vraag ook bij een hypotheekadviseur neergelegd, maar kon mij zo geen antwoord geven. Daarnaast heb ik gekeken in de acceptatiehandleidingen van een aantal hypotheekaanbieders, maar zie daar alleen normen in staan voor de bepaling van het inkomen dat meetelt voor de maximale hypotheek.