Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartiePL
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Hallo allemaal,

Ik zit bij de provider Telfort en ik maak gebruik van de Experiabox v8.
Ik maak gebruik van Internet (glasvezel) TV en Telefonie.

Een tijdje geleden heb ik de Asus RT-AC67U gekocht.
Omdat de Asus router veel meer opties en power heeft zou ik deze graag willen gebruiken als router en niet de Experiabox V8. Nu heb ik begrepen dat ik niet zonder de Experiabox kan als ik tv en telefonie wil gebruiken.

Ik heb al een aantal forums en websites afgezocht naar hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, maar het is me helaas nog niet gelukt.

Is er iemand die mij juist kan uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt voor alle tijd en moeite.

Groet, Mart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-10 08:17
zover ik weet zou het geen probleem moeten zijn?
Wat misschien verstandig is een middag/avond plannen wanneer er niemand thuis is en zorg er voor dat de Asus zo veel mogelijk op de Experiamox lijkt (zelfde ip reeks zelfde DHCP zelfde leases installen) en gewoon gaan testen hoever je komt met TV en Internet.
Wat mij wel is opgevallen met de Experia v8 is wanneer ik de V8 ophange en dan door lus naar een switch en daar mijn lan netwerk op prik incl de TV dat dit niet goed gaat. veel haperingen.

prik de TV's in een andere poort dan je LAN netwerk en misschien moet je een VLAN toepassen. dit zou je moeten uitzoeken in je huidige V8

Ik ben benieuwd of het je lukt, ik zou dit zelf namelijk ook graag doen :)

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:37

nelizmastr

Goed wies kapot

De V8 heeft nog bridge mode, dus waarom zou je moeilijk doen?

V8 in bridge, Asus erachter voor internet en de V8 lekker tv en telefonie laten doen.
Dat zit sowieso op aparte VLAN’s waar je zonder een managed switch niet uit gaat komen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

In stap 5.1 van de handleiding VLAN 6 veranderen naar VLAN 34

- Stap 5.2 van de handleiding overslaan omdat Telfort niet met PPPoE werkt

Hier al een jaar een netgear r7000 als router in gebruik op telfort glasvezel. De experia ligt in de doos.

Telefonie heb ik niet. Kan zijn dat dit niet werkt....?

[ Voor 8% gewijzigd door Blackouts op 22-10-2019 22:44 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....