• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-03 13:38
Himalaya schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Nee, volgens mij ligt het in de Noordelijke kant, boven A7, allemaal al een hele tijd stil waar het om ViberQ gaat/ging. Alleen buiten de dorpskernen zijn ze afgelopen jaar bezig geweest, volgens mij van Glasdraad.

Was overigens geen keuze, Glasdraad deed alleen de buitengebieden en ViberQ zou de dorpskernen doen.. helaas.
Glasdraad doet in elk geval al de kleine kernen en veel buitengebied. KPN werd later ook wakker en zei te gaan aanleggen in de grotere kernen. Ik weet niet meer wanneer die melding voor het eerst kwam 8)7
Rodin en Glasdraad concurreerden eind 2019 bij vraagbundeling voor het buitengebied in elk geval.

Stand van verdeling staat wel aardig op de website van de gemeente: https://www.westerkwartie...zel-in-het-westerkwartier

Van Rodin/ViberQ heb ik gemist dat die kernen wilden gaan aansluiten in het Westerkwartier (blijkbaar Grijpskerk en Grootegast), maar Glaspoort/KPN komt daar nog langs volgens de site van de gemeente ;)

Het blijft sowieso te lang duren :-(

[ Voor 0% gewijzigd door Megasyb op 11-07-2024 08:39 . Reden: Typo's ]

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:02
Glasdraad is voor een flink deel van KPN.

Glaspoort, een joint venture van KPN en pensioenuitvoerder APG, wordt voor 50 procent eigenaar van GlasDraad. Op den duur bestaat er een mogelijkheid om het glasvezelbedrijf volledig over te nemen.
Bron: https://www.techzine.nl/n...50-procent-van-glasdraad/

Hier in Westerkwartier-Zuid heeft Glasdraad pas sinds kort plannen om glasvezel aan te leggen in het buitengebied en de dorpskernen. Voorheen waren alleen Rodin en Westerglas (een lokaal initiatief) hiermee bezig.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:29
marktweakt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:16:
Glasdraad is voor een flink deel van KPN.

Glaspoort, een joint venture van KPN en pensioenuitvoerder APG, wordt voor 50 procent eigenaar van GlasDraad. Op den duur bestaat er een mogelijkheid om het glasvezelbedrijf volledig over te nemen.
Bron: https://www.techzine.nl/n...50-procent-van-glasdraad/

Hier in Westerkwartier-Zuid heeft Glasdraad pas sinds kort plannen om glasvezel aan te leggen in het buitengebied en de dorpskernen. Voorheen waren alleen Rodin en Westerglas (een lokaal initiatief) hiermee bezig.
Glasdraad is voor 50 procent van Glaspoort en dat is voor 50% van KPN. Dus indirect is KPN voor 25% eigenaar van Glasdraad.
Dat maakt verder hier niet uit want ze stemmen dit met elkaar af. Glasdraad richt zich op kleine dorpen en buitengebieden. Glaspoort of KPN richt zich op grotere kernen.
KPN plaatst apparatuur in Glasdraad PoP's waardoor alle WBA providers ook kunnen leveren via Glasdraad.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• marktweakt
Inmiddels heeft meer dan 40% van de adressen zich aangemeld voor een sprietje van Glasdraad in Westerkwartier zuid.
De aanleg van het glasvezelnetwerk zou hier nu dus door moeten gaan.

Het project zou in december 2025 afgerond moeten zijn.
We gaan zien hoe lang het duurt voordat er hier een sprietje in de meterkast komt...

[ Voor 11% gewijzigd door marktweakt op 26-07-2024 13:52 ]

• jeroen9
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11-03 01:31
Voor diegene die 4g voor thuis hebben. Betere optie is odido klik en klaar snelheid 300mb/s. Variërend maar altijd op mensumaweg tolbert noordzijde a7 boven de 250 mb/s kost 25 euro per maand , het idee dat ze hier nog glasvezel gaan leggen heb ik laten varen , ongeschreven bij snel internet groningen, poosje later was inschrijving weg , opnieuw ingeschreven, nou is het delta geworden en tadaaa wederom geen inschrijving bekend op ons adres , en tja eenmaal vastgelegd kunnen ze je een draadloze verbinding aanbieden , die heb ik dus al en of die van hun dan ook de 300 mb/s haalt ?? Achterlijke is dat industrieterrein leek , waar groot transportbedrijf komt , allang, ik meen zelfs als 1 van de eersten in nl , 1 gig glasvezel hebben , hemelsbreed mss 500 meter , maar voor de 10 woningen tussen a7 en noorderweg??? Gaat vast niet gebeuren, en odido klik en klaar werkt super , is snel zat , zelfs onze tienerzoom heeft er genoeg aan als die gaat gamen

• marktweakt
Hoe ver zit jij van de Odido zendmast af?

Dat project Snel Internet Groningen bestaat al een tijd niet meer. Is failliet gegaan nadat ze een groot deel van de 60 miljoen subsidie van de provincie Groningen hadden opgestreken.

Als je nu nog glasvezel wilt kun je misschien nog bij Glasdraad zijn. Gaat je wel tot 2000 euro kosten om aangesloten te worden.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07
marktweakt schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:44:
Hoe ver zit jij van de Odido zendmast af?

Dat project Snel Internet Groningen bestaat al een tijd niet meer. Is failliet gegaan nadat ze een groot deel van de 60 miljoen subsidie van de provincie Groningen hadden opgestreken.

Als je nu nog glasvezel wilt kun je misschien nog bij Glasdraad zijn. Gaat je wel tot 2000 euro kosten om aangesloten te worden.
Glasdraad kan je denk ik ook vergeten, die zijn inmiddels zo goed als klaar met graven ten zuiden van de A7 waarbij ik verwacht dat nieuwe aanmeldingen weinig kans hebben tot aansluiting tenzij ze recht voor je deur een doorgaande kabel gelegd hebben? Ten noorden lijken ze nog niets te willen doen.

Sinds ik in Westerkwartier woon (2019) heb ik al Odido 4G voor thuis (eerst standaard, daarna extra snel 100mbit) en vanaf dag 1 Klik en Klaar toen het kon. ~700m vanaf de mast, 800mbit op een goede dag in de speedtest, maar standaard een 400/500mbit. Voor mij geen glas meer :)
Pagina: 1 2 Laatste