Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kracht all-round systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Regulier office werk, grotere datasets (statistiek, R/Python), gamen (BF5)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Geen specifieke max, vind 900/1000 voor deze refresh wel voldoende.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

4gb SATA harddisk (5400rpm), RTX2070, Toetsenbord, muis, 32"4K scherm, boxen, RM550x voeding.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

AMD trekt mij als concurrent van intel :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Hij moet stil en energiezuinig zijn. Bij load mag hij best hoorbaar zijn uiteraard.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, maar via de auto-tuners haal ik wel het maximale eruit :)

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik vind de Fractal Define Mini C een mooi kastje. Maar MATX mobo's op X570 platform zijn er maar 2 van te kiezen. De ene komt deze week uit en de andere is een voor mij onbekend merk. Ik koop liefst het meest up to date platform zodat ik eventueel een CPU upgrade kan doen. Dat kan met mijn huidige systeem niet.

Andere vraag is rond de rm550x voeding. Die is voldoende voor huidige platform (i7 6700) en ik heb ook het gevoel dat deze dit systeem moet trekken, maar op internet lees ik toch vrij veel mensen zeggen dat 550 watt te krap bemeten is..

Laatst natuurlijk het geheugen, dat is kritisch bij AMD blijkbaar. Ik begrijp dat deze repen redelijk generiek zijn en goede chips hebben. Ik lees echter over MT's en daar ben ik niet echt in thuis.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenASRock X570M Pro4€ 200,05€ 200,05
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 78,65€ 78,65
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 144,90€ 144,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 122,90€ 122,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 881,50

[ Voor 12% gewijzigd door Okasha op 20-10-2019 09:08 ]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:35
Welke 2070 heb je? Normaal gezien is 550 watt voldoende, zie bijvoorbeeld https://www.tomshardware....tx-2070-super,6207-6.html

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

martyw schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:30:
Welke 2070 heb je? Normaal gezien is 550 watt voldoende, zie bijvoorbeeld https://www.tomshardware....tx-2070-super,6207-6.html
Ook al heb je een 2070 Strix, dan heb je nog voldoende aan 550w voeding als aangegeven. ;)

@Okasha optie voor mATX wat geen €200,- + kost
pricewatch: MSI B450M Mortar Max

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 20-10-2019 09:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
martyw schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:30:
Ik heb de MSI RTX 2070 Gaming Z 8G, geen voltage OC, maar wel de maximale curve auto tuned :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een X570 moederbord, die schijnen met de voeding ruimer te zitten wat voordeel geeft als je later naar een 12 core wilt updaten?

[ Voor 16% gewijzigd door Okasha op 20-10-2019 09:44 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Okasha schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:43:
[...]

Ik heb de MSI RTX 2070 Gaming Z 8G, geen voltage OC, maar wel de maximale curve auto tuned :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een X570 moederbord, die schijnen met de voeding ruimer te zitten wat voordeel geeft als je later naar een 12 core wilt updaten?
Die zal ook rond de 250w verbruik hebben, dus zit je ruim met 550w

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.