[Excel] Filter op 2 kolommen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zit te klooien met iets dat mij vrij simpel lijkt, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb een tabel, met daarin een item, die enkele kenmerken kan hebben. (Waarde A-Z). Deze kenmerken staan willekeurig in kolom B en C.

ABC
1Filter (evt samengevoegde cel over B+C)
2Item 1Waarde AWaarde B
3Item 2Waarde AWaarde C
4Item 3Waarde BWaarde C

Het doel is om te kunnen selecteren op een waarde. Dus ik wil zien welke items waarde B hebben, in mijn filter wil ik dan in de dropdown gewoon kiezen voor waarde B, en dan krijg ik in dit voorbeeld item 1 en 3 te zien (dus regels 2 en 4).

Maar dit lukt dus niet. Met het geavanceerde filter krijg ik het ook niet voor elkaar.. Via Google kom ik op VBA scripts uit, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat je voor zoiets allemaal scripts en add-ons nodig gaat hebben? Of denk ik te simpel en gaat het hem zo makkelijk dus niet worden?

Edit: ik wil geen draaitabel. Het is vooral bedoeld voor snelle checks op welke data er staat, en niet om overzichtjes te maken oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 17-10-2019 10:51 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 14:38
Draaitabel maken...

Laat maar, te snel gereageerd 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door RichardKim06 op 17-10-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:21
Draaitabel is niet echt een lekkere oplossing hier:
https://support.office.co...-a898-3f16abdff32b#bkmk_3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een oplossing zou kunnen zijn om de data op te schonen, dus een kolom voor Waarde A, een voor B en een voor C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:58
Je kunt het ook oplossen met de advanced filter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I3HlRUmcGG3MrW4aOwYKTTTE/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Thanks voor de reacties allen. Als ik zo de links bekijk dan komt het er dus op neer dat dit niet een 1-2-3 functie is en dat je via rare omwegen wel kan filteren, maar ik zocht echt een simpele dropdown functie zonder hulpkolommen etc.

Ik ga dan maar simpelweg handmatig filteren. 1x kolom B, 1x kolom C, resultaten bij elkaar plakken en duplicaten er uit halen (kolom Item is altijd uniek). :P

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 17-10-2019 11:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat ook nog kan:
maak een hulpkolom D die bevat D2 = B2 & " " & C2. En dan in je filter in kolom D zoeken op 'Waarde B'. Niet mooi, opschonen is mooier ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1