Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
Mijn vraag

De sensor is geplaatst bij de voordeur.

Ik wil dat de Philips Hue sensor de lichten aan doet als het merkt dat de voordeur is bewogen.

Ik wil vervolgens dat hij de lichten uitschakeld als de voordeur weer is bewogen.

Hoe regel ik dat? Ik kom er niet uit met de instructies.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Philips Hue bridge en sensor

Beste antwoord (via gold333 op 17-10-2019 19:21)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er is toch geen deursensor voor Hue?
Voor wat jij wilt zoals je omschrijft heb je een deursensor nodig, daar zijn andere systemen (Zigbee, Zwave, zelfbouw) voor en die kun je dan de Hue verlichting laten triggeren.
OF je moet de bewegingssensor zo monteren dat ie alleen beweging ziet als de deur "beweegt" (en alle andere beweging in zn blikveld afgeschermd is). Maar tussen de regels door denk ik te lezen dat je iets wilt doen als de deur opent en wanneer de deur sluit.. En dat onderscheid kan de bewegingssensor niet maken.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-10-2019 17:28 ]

Alle reacties

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Kijk eens...236 pagina's aan informatie 8)7

https://gathering.tweaker...ist_messages/1850709/last

[ Voor 24% gewijzigd door Troetelbeer op 16-10-2019 16:57 ]

Believe. Imagine. Create.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Heb je überhapt al eens de app erbij gepakt, sensor gekoppeld en naar de instellingen van de sensor gekeken?

Hint: Aandoen van verlichting bij beweging is waarvoor 'ie gemaakt is, maar ondersteunt standaard het uitzetten van verlichting alleen na X hoeveelheid tijd geen beweging waarnemen

• gold333
ShitHappens schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:00:
Heb je überhapt al eens de app erbij gepakt, sensor gekoppeld en naar de instellingen van de sensor gekeken?

Hint: Aandoen van verlichting bij beweging is waarvoor 'ie gemaakt is, maar ondersteunt standaard het uitzetten van verlichting alleen na X hoeveelheid tijd geen beweging waarnemen
Ik waardeer je sarcasme niet, wil je daarmee ophouden?

Ik hoor dat er bij Hue labs wat scripts zijn die met een andere applicatie (Hue Essentials?) de mogelijkheid wel ondersteunt. Ik had gehoopt dat een verzoek voor een simpele aan / uit functie al eerder gevraagd was met een kant en klaar antwoord.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
gold333 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 02:24:
[...]

Ik hoor dat er bij Hue labs wat scripts zijn die met een andere applicatie (Hue Essentials?) de mogelijkheid wel ondersteunt. Ik had gehoopt dat een verzoek voor een simpele aan / uit functie al eerder gevraagd was met een kant en klaar antwoord.
GoT is geen antwoordenfabriek en eigen inzet wordt verwacht. Wat jij wil kan niet met wat je nu hebt, maar de eerder geopperde oplossing komt aardig in de buurt.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
gold333 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 02:24:
[...]

Wij waarderen je luiheid niet...Gewoon zelf wat werk verrichten hier op het forum, dan was je bij het juiste topic uitgekomen met 236 pagina's aan informatie over Philips Hue ;)

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • Beste antwoord

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor wat jij wilt zoals je omschrijft heb je een deursensor nodig, daar zijn andere systemen (Zigbee, Zwave, zelfbouw) voor en die kun je dan de Hue verlichting laten triggeren.
OF je moet de bewegingssensor zo monteren dat ie alleen beweging ziet als de deur "beweegt" (en alle andere beweging in zn blikveld afgeschermd is). Maar tussen de regels door denk ik te lezen dat je iets wilt doen als de deur opent en wanneer de deur sluit.. En dat onderscheid kan de bewegingssensor niet maken.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-10-2019 17:28 ]

• gold333
CyBeRSPiN schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:27:
Dank je, ik breng de Hue sensor terug en ga kijken bij Zigbee of Zwave. Fijne dag!

PS: montage was niet het probleem, alleen de software / script

[ Voor 4% gewijzigd door gold333 op 17-10-2019 19:23 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:12

DukeBox

loves wheat smoothies

@gold333 hoe dan ook registreert een PIR alleen warmte beweging. Alleen een deur zal dan ook niets triggeren.

Goedkoopste oplossing is een wifi deursensor (zelfs bij de Action te krijgen) en via bijv. IFTTT koppelen aan HUE.

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 17-10-2019 19:36 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1