Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een afstandsbediening voor mijn Intel Nuc.

Wat is je budget?
€100 Max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al gekeken naar de logitech harmony 350, maar ik kan niet direct vinden of dit werkt op een intel nuc? Mag ook een Airmouse/keyboard zijn, als die maar de configureren is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Betreft een IntelNUC8I3BEH2 met Windows 10, Kodi, Netflix en vtmGO

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:44
Je kunt op AliExpress een afstandsbediening kopen geschikt voor een xbox. Die werkt enigzins op een NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is het OS, dus Windows, dat van belang is voor het functioneren van de afstandsbediening (infrarood). Iedere XBMC achtige afstandsbediening werkt out-of-the-box met Kodi.

Alternatief: een smartphone met Yatse of Kore werkt ook prima (wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je zoekt dus eigenlijk een afstandsbediening voor Kodi onder Windows? Dat het een NUC is maakt hierbij volgens mij niet uit, tenzij die een ingebouwde IR ontvanger heeft (heeft die van mij niet bijvoorbeeld).

Wil je heel windows kunnen bedienen met die afstandsbediening?

Hoe start je Netflix of vtmGO op? met muis/tobo of wil je dat ook met de afstandsbediening kunnen?

Een draadloos toetsenbord, evt met mousepad zoals bijvoorbeeld de Logitech K400, werkt sowieso, maar dat lijkt me wat groot om in de buurt te hebben liggen als je lekker op de bank een filmpje wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
jeroen3 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:02:
Je kunt op AliExpress een afstandsbediening kopen geschikt voor een xbox. Die werkt enigzins op een NUC.
Bedankt, zal hier eens naar kijken.
AlterEgo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:04:
Het is het OS, dus Windows, dat van belang is voor het functioneren van de afstandsbediening (infrarood). Iedere XBMC achtige afstandsbediening werkt out-of-the-box met Kodi.

Alternatief: een smartphone met Yatse of Kore werkt ook prima (wifi).
Als het echt niet anders zou kunnen dan is de smartphone wel een goed alternatief. voorkeur gaat toch naar een afstandsbediening.
gwystyl schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:09:
Je zoekt dus eigenlijk een afstandsbediening voor Kodi onder Windows? Dat het een NUC is maakt hierbij volgens mij niet uit, tenzij die een ingebouwde IR ontvanger heeft (heeft die van mij niet bijvoorbeeld).

Wil je heel windows kunnen bedienen met die afstandsbediening?
  • Indien mogelijk wel.
Hoe start je Netflix of vtmGO op? met muis/tobo of wil je dat ook met de afstandsbediening kunnen?
  • Nu momenteel met een gewone muis/toetsenbord maar zou dit ook via de afstandsbediening willen doen. vtmGO is via een browser, netflix via de windows 10 app.
Een draadloos toetsenbord, evt met mousepad zoals bijvoorbeeld de Logitech K400, werkt sowieso, maar dat lijkt me wat groot om in de buurt te hebben liggen als je lekker op de bank een filmpje wil kijken.
  • is inderdaad niet zo handig

[ Voor 25% gewijzigd door The-dragon op 16-10-2019 12:25 ]

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Die K400 heb ik ook, doet al ruim 5 jaar op de eerste batterijen. Ligt mij persoonlijk niet in de weg. Je hebt ook nog kleinere. Ik gebruik zelf Plex en pak ook vaak gewoon m'n telefoon als remote, weet niet of dat met Kodi ook kan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de K400 ook, maar pak die eigenlijk alleen als ik wat meer wil gaan doen op het mediacenter dan alleen filmpjes kijken. Typen in een app of op een afstandsbediening is namelijk nogal onhandig.

Voor Kodi zijn ook verschillende telefoon-afstandsbedieningen, zoals al genoemd bijvoorbeeld Yatse of Kore.

@The-dragon misschien is het handig om te kijken naar een Netflix en vtmGO add-on voor Kodi. Ik weet dat Netflix wel bestaan heeft, maar dacht dat dat niet meer (goed) werkte; vtmGO kan misschien via Retrospect of vergelijkbaar. Dan zou je alles vanuit Kodi kunnen doen, en misschien kunnen bedienen met de afstandsbediening van de TV via CEC.

Ik heb zelf een Raspberry Pi met Kodi die ik op die manier bedien, en dat werkt voor Kodi en Uitzending Gemist prima. Netflix start ik vanuit de telefoon en draai ik op een chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-dragon
gwystyl schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:28:
Ik heb de K400 ook, maar pak die eigenlijk alleen als ik wat meer wil gaan doen op het mediacenter dan alleen filmpjes kijken. Typen in een app of op een afstandsbediening is namelijk nogal onhandig.

Voor Kodi zijn ook verschillende telefoon-afstandsbedieningen, zoals al genoemd bijvoorbeeld Yatse of Kore.

@The-dragon misschien is het handig om te kijken naar een Netflix en vtmGO add-on voor Kodi. Ik weet dat Netflix wel bestaan heeft, maar dacht dat dat niet meer (goed) werkte; vtmGO kan misschien via Retrospect of vergelijkbaar. Dan zou je alles vanuit Kodi kunnen doen, en misschien kunnen bedienen met de afstandsbediening van de TV via CEC.

Ik heb zelf een Raspberry Pi met Kodi die ik op die manier bedien, en dat werkt voor Kodi en Uitzending Gemist prima. Netflix start ik vanuit de telefoon en draai ik op een chromecast.
Alvast bedankt voor de tip i.v.m. add-on's voor vtmGO en Netflix.
Ik heb deze middag wat opzoekwerk gedaan en het is ondertussen gelukt om vtmGO en netflix werkend te krijgen in kodi.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xSxRQee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
Zeer laat antwoord maar te vermelden waard voor mensen die dezelfde vraag hebben en nog op deze topic belanden, deze afstandbediening is wat je nodig hebt:

https://www.bol.com/nl/p/...systeem/9200000094641319/

werkt perfect met windows 10, met handige buttons en airmouse die goed werkt, dito toetsenbord op de achterkant.
Pagina: 1