Email thunderbird van windows naar OSX (sierra)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 05:39
Hoi mede-tweakers,

Ik zit met het volgende:
Op een oude MacbookPro (2012) ben ik nu aan het werken om te kijken of het bevalt. Indien dat zo is gaat de (win) PC eruit en komt er een Imac in. Het enige spel dat ik af en toe nog speel is ook via steam op een OSX te installeren. Voor de rest heeft een pc voor mij geen voordelen meer (behalve het makkelijke upgraden van onderdelen).

Nu heb ik op mijn huidige pc altijd gewerkt met Thunderbird (e-mail programma). Daarin werkte ik met een lokale mappen structuur via een gmail account. Al vele vele jaren (ja ik had met Imap moeten werken). Is het mogelijk om op de een of andere manier een backup / migratie van WIndows Thunderbird naar Apple Thunderbird voor elkaar te krijgen? Of naar een ander programma?

Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door no_way_today op 14-10-2019 21:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan de MacBook zo te zien eerst nog upgraden naar de laatste versie van MacOS (niet meer OSX)

Verder bij de eerste hit op Google:

https://www.systoolsgroup...derbird-mail-to-mac-mail/

Dat is toch wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Nou eigenlijk van Thunderbird (windows versie) naar MacOS:) versie. Maar opzich geen bezwaar om een andere client te gebruiken. Dan biedt jouw link een prima oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er is ook Thunderbird voor Mac hoor, gebruik ik al jaren :)

En zie ook: http://forums.mozillazine...wtopic.php?f=39&t=2396495
http://forums.mozillazine...wtopic.php?f=39&t=2901053

[ Voor 56% gewijzigd door Microkid op 14-10-2019 21:41 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dat weet ik, maar hoe krijg ik mijn back-up van een windows pc naar een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Staat het niet gewoon bij Gmail? Dan hoef je niets te migreren.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanne1
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 20:52
Vanuit Thunderbird op je Windows computer kan je alsnog IMAP instellen om vervolgens je lokale mail naar Gmail te verplaatsen.
Als dit klaar is kan je overal je mail als IMAP instellen en heb je al je e-mails tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Tanne1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:49:
Vanuit Thunderbird op je Windows computer kan je alsnog IMAP instellen om vervolgens je lokale mail naar Gmail te verplaatsen.
Als dit klaar is kan je overal je mail als IMAP instellen en heb je al je e-mails tot je beschikking.
Helaas lukt dit niet, ik kan niet een POPmap en een Imap tegelijk hebben vanaf één account, dan zegt Thunderbird dat account (mailadres) al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanne1
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 20:52
Kijk hier anders even; je moet eerst je pop account deactiveren

https://hostpapasupport.c...unt-pop-imap-thunderbird/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

BCC

Anders gewoon via een USB Stick?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Van alles kwijt, naar geen POPmap naar Imap, terug nar POPmap (zodat ik gelukkig mijn mail weer terug heb, backup :) ben ik nog niks opgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Als ik mijn huidige account van POP naar Imap probeer om te zetten (volgens genoemde link) blijft Thunderbird zeggen: 'uitgaande server bestaand al' en kan ik niet verder. Daarna blijft deze hangen op de password check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
Nog een account aanmaken, type imap. De oude mailbox leegpompen naar de nieuwe, folder per folder.
Originele mailbox aanpassen van pop naar imap en weer terug.
Ook kun je thuis imap op een linux vm even aanzettten, dat scheelt je 1 keer datatransport over de plas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
tweazer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:53:
Nog een account aanmaken, type imap. De oude mailbox leegpompen naar de nieuwe, folder per folder.
Originele mailbox aanpassen van pop naar imap en weer terug.
Ook kun je thuis imap op een linux vm even aanzettten, dat scheelt je 1 keer datatransport over de plas.
Inmiddels heb ik een nieuw draadje aangemaakt: Gmail via Thunderbird omzetten naar IMAP

Het aanmaken van een Account (met hetzelfde gmail account werkt niet). Dat had ik ook via google gevonden. Dan krijg ik te horen dat de uitgaande server al bestaat.

Of bedoel je een nieuw (gmail) e-mail accout aanmaken puur om over te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door no_way_today op 15-10-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
"Of bedoel je een nieuw (gmail) e-mail accout aanmaken puur om over te zetten?"
een nieuwe imap account ergens. Bij google, jezelf thuis, hotmail, zonnnet, whatever.

Ook staat mij bij dat thunderbird local folders ondersteunt (in de eudora compatible versie), dan is het slechts een kwestie om alles naar local folders te verplaatsen, de lege (a)pop mailbox omzetten naar imap in je settings en alles weer terug lepelen. Neem de tijd voor akties, in je activity window zie je wat transacties, maar kijk niet vreemd op als akties lang duren, sterker nog, pas na een flinke vertraging zichtbaar worden in je activity windows en/of mailboxen...

Probeer per mailbox (folder) max 1GB liefst max 100MB data te hebben, elke wijziging zal anders meerdere sekonden duren..

En ja ik spreek uit ervaring, ben een mailbox van 3Gb, pakweg 120k mails aan het platslaan van de ega ... Na 2 weken op 1Gb en 40k mails...
Pagina: 1