Gmail via Thunderbird omzetten naar IMAP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 05:39
Op dit moment gebruik ik Thunderbird en heb (denk ik) lokale mappen. Want wanneer ik elders via een client mijn mappen toevoeg zie ik niet de mappen die ik in Thunderbird heb aangemaakt. Ik kan de mappen verplaatsen naar map Inbox (in thunderbird), maar ook naar de hoofdmap van mijn gmail account. De mappen structuur blijft, maar zie dit online niet terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DBlagSaR7CK8xYFMRvwNmM7V/full.png

of dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hBd7vDLCqChnwU1Totky93lP/full.png

Wat ik wil is op de een of andere manier en mij is het tot op heden niet gelukt om mijn huidige structuur als het ware up te loaden / exporteren naar de imap (weet niet of dit zo heet) met de mails die eronder hangen, zodat ik overal dezelfde mappen structuur heb. Nu heb ik al vanaf 2004 zo gewerkt en heb ik mijn online gmail account als backup gehad (dus nooit een mail verwijderd). Daar staan zo'n 20.000 mails in.

Maar met mijn verschillende devices zou het fijn zijn dat ik niet alleen op de pc mijn mail kan ordenen, maar overal en dat het gesynchroniseerd is.

Achteraf had ik veel beter met Imaps kunnen werken, maar nooit gedaan.

Kan dit uberhaupt?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
wat voor server gebruik je uberhaupt? Als je op gmail zit, waarom gebruik je dan in godsnaam Thunderbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Ja die keuze heb ik ergens een keer in 2004 gemaakt, vond denk ik een lokale client handiger (en in 2004 was gmail en google wel echt anders dan nu). Draai het lokaal op mn pc. Maak af en toe en back up.

[ Voor 15% gewijzigd door no_way_today op 15-10-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

borft schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:37:
wat voor server gebruik je uberhaupt? Als je op gmail zit, waarom gebruik je dan in godsnaam Thunderbird?
Omdat een lokale client 100.000x fijner werkt dan altijd dat gehannes in een web-interface waar je niks naast elkaar kunt zetten of 2 of meer mails tegelijk open kan zetten.

Verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Dat weet ik inmiddels ook weer, was net even online in mijn account, wat een verschrikking. Kleurtjes ipv mappen, Veel te groot scherm, geen meerdere mails naast elkaar noem maar op. Maar goed de waarom Thunderbird was niet mijn vraag :)
AzzKickah schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Omdat een lokale client 100.000x fijner werkt dan altijd dat gehannes in een web-interface waar je niks naast elkaar kunt zetten of 2 of meer mails tegelijk open kan zetten.

Verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
AzzKickah schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Verschrikkelijk.
let's agree to disagree ;)
lokale client:
- zoeken is traag
- geen labels
- geen filtering
- geen synchronisatie
- geen backups

Maar wel alles lokaal, dat is een voordeel als je maar een device gebruikt. Ik zou dan echter niet kiezen om gmail + imap-emulatie te gebruiken.... but that's just me

any hoe, on topic, wat gebruikt TS precies voor setup? dat is me niet duidelijk uit zijn post, en dus ook moeilijk om een oplossing aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
TS? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

borft schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:52:
[...]

let's agree to disagree ;)
lokale client:
- zoeken is traag
- geen labels
- geen filtering
- geen synchronisatie
- geen backups

Maar wel alles lokaal, dat is een voordeel als je maar een device gebruikt. Ik zou dan echter niet kiezen om gmail + imap-emulatie te gebruiken.... but that's just me

any hoe, on topic, wat gebruikt TS precies voor setup? dat is me niet duidelijk uit zijn post, en dus ook moeilijk om een oplossing aan te dragen.
Toch nog even offtopic dan..

- zoeken is traag - die ervaring heb ik niet/geen last van
- geen labels - dat kan. Gebruik ik zelf nooit.
- geen filtering - hoezo niet?
- geen synchronisatie - hoezo niet?? Als je via IMAP werkt zie ik het probleem niet..?
- geen backups - je mail blijft op de server staan met IMAP, dus wederom zie ik het probleem niet..?
Topicstarter. Dat ben jij in dit geval ;)

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 15-10-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
[b]
- geen synchronisatie - hoezo niet?? Als je via IMAP werkt zie ik het probleem niet..?
- geen backups - je mail blijft op de server staan met IMAP, dus wederom zie ik het probleem niet..?
om die reden wil ik naar Imap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Inmiddel ontdekt dat het geen lokale map is, maar in de submap:

Mail/pop.gmail-1.com/Auto

(dat is de map auto in mijn inbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

no_way_today schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:17:
[...]

om die reden wil ik naar Imap!
Kun je een tweede account/profiel aanmaken in Thunderbird?

Zo ja, maak er dan een aan met deze settings:
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=en

Als dat gelukt is kunnen we verder kijken hoe we je mails kunnen 'overzetten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Daar ben je alleen maar zelf verantwoordelijk voor. Bedoel je hiermee te zeggen dat Google backups maakt en je dat zelf dus niet doet? Ik wens je ontzettend veel succes met die backups van Google op het moment dat zij besluiten dat je account geblokkeerd wordt (en dat is een aantal keren gebeurd, terecht of onterecht, en je bent gewoon alles kwijt). Contact met ze opnemen is ongeveer net zo makkelijk als iemand van Facebook aan de lijn krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DataGhost schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Daar ben je alleen maar zelf verantwoordelijk voor. Bedoel je hiermee te zeggen dat Google backups maakt en je dat zelf dus niet doet? Ik wens je ontzettend veel succes met die backups van Google op het moment dat zij besluiten dat je account geblokkeerd wordt (en dat is een aantal keren gebeurd, terecht of onterecht, en je bent gewoon alles kwijt). Contact met ze opnemen is ongeveer net zo makkelijk als iemand van Facebook aan de lijn krijgen.
Als je zelf lokaal een offline backup van je GMail wil maken dan trek je toch gewoon ergens een ISO van Office2010/13/16/19 vandaan en installeer je Outlook? IMAP-profiel configureren, alles in een PST knallen, ook van die PST een backup maken en klaar.

Office werkt wel tijdelijk zonder productcode. Kun je rustig een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

AzzKickah schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:21:
[...]

Als je zelf lokaal een offline backup van je GMail wil maken dan trek je toch gewoon ergens een ISO van Office2010/13/16/19 vandaan en installeer je Outlook? IMAP-profiel configureren, alles in een PST knallen, ook van die PST een backup maken en klaar.

Office werkt wel tijdelijk zonder productcode. Kun je rustig een backup maken.
?!??!??!?!???!? :/
Of je doet niet zo moeilijk, installeert Thunderbird en trekt daar een backup van. Het argument van borft was dat je met een lokale client geen backups zou hebben, dus dan ga ik ervan uit dat hij op een andere manier verwacht dat er backups zijn, en het klinkt alsof 'ie denkt dat dat automatisch gebeurt zonder er zelf iets voor te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DataGhost schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:29:
[...]

?!??!??!?!???!? :/
Of je doet niet zo moeilijk, installeert Thunderbird en trekt daar een backup van.
Ook prima. Ik ken Thunderbird verder niet en n.a.v. wat in dit topic werd gezegd had ik de indruk dat dat met TB niet kan.

Weer een probleem minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

no_way_today schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:56:
Inmiddel ontdekt dat het geen lokale map is, maar in de submap:

Mail/pop.gmail-1.com/Auto

(dat is de map auto in mijn inbox).
Om weer even ontopic te gaan: weet je zeker dat je IMAP gebruikt en niet POP? Als het daadwerkelijk IMAP is (en je de account gewoon niet hernoemd hebt) dan zouden je mappen dus in je account moeten bestaan. Als je met een andere client daarbij wilt komen moet je wellicht nog subscriben op die mappen voordat je ze ziet, heb je dat al geprobeerd? En andersom: als je online mappen maakt, kan je daar dan op subscriben in Thunderbird?

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 15-10-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Helaas schiet mijn kennis te kort. Wat ik wil kan niet of kan ik niet. Hele middag bezig geweest, geen stap verder. Ik gooi mn online accoutn leeg (+20k aan mail) en bewaar de mappen die ik in thunderbird heb gemaakt als backup (aankoopbewijzen, polissen je kent het wel). Vanaf nu in Imap aan de slag. Dan ben ik eindelijk af van dat irritante backuppen met Mozbackup e.d.
Pagina: 1