Zolderwand a 4000 euro, is dat niet wat duur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:45
Na een paar weken heb ik eindelijk een offerte van een lokaal aangeraden klusjesman voor de plaatsing van een nieuwe tussenwand op een zolder. Ik had op internet gevonden dat dat 500-1500 kan kosten, maar ik tref 4000 aan op de offerte wat me wel verrast. Er zit een deur bij, en een stopcontact (er loopt al een kabel+goot langs een van de gordingen, dus dat is een kwestie van afzagen en nieuwe kabel trekken).

Is 4000 niet wat veel? Voor de volledigheid, hier wat de aannemer omschrijft als inbegrepen:
De werkzaamheden omvatten:
1) Tussenwand,
Wegnemen en afvoeren traphekje.
Monteren van de tussenwand opgebouwd:
- ABA gipsplaten
- Metalstud regelwerk voorzien van isolatie
- 1 zijde Multiplex platen 15 mm
- ABA gipsplaten
Leveren en plaatsen van een hardhout gegrond binnendeurkozijn.
Leveren en afhangen van een volspaan binnendeur voorzien van standaard hang- en sluitwerk.
Monteren van MDF vloerplinten.
Filleren van de gipsplaten (schilderklaar).
Elektrawerkzaamheden worden in regie uitgevoerd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:47

Rmg

Hoe groot is het "muurje" en Hoe lang denkt ie er mee bezig te zijn? Die 4K zit in ieder geval niet in het materiaal.

Waarom trouwens multiplex en dan nog eens gips?

[ Voor 17% gewijzigd door Rmg op 14-10-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het stopcontact zit er zelfs nog niet in. Dat geeft het woordje "regie" aan. ;)

Ik vind het veel geld in ieder geval. Maar hoe groot is dat wandje? Zitten er ook nog eens veel uren in ivm bijzondere hoeken of zo?

Ik mag aannemen dat je zelf in staat bent om het traphekje te verwijderen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit is wel een lekkere aso prijs zeg.

Het zal iets van 2 dagen werk zijn, 1000 euro met 500 euro materiaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 14-10-2019 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:32
Ik lees even mee, zit in hetzelfde traject maar heb nog geen offertes.
Ga er ook vanuit om minder dan 1500 euro kwijt te zijn (3x4 meter (ish)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
~13m2 muur (~3.5 hoog in de nok, ~ 7.5 lang, schuin dak met nok in midden, symmetrisch, dus ~(3.5*7.5)/2=13.125). Het huis is redelijk standaard, dus geen vreemde hoeken of randjes of andere attributen die een vrij recht toe rechtaan montage in de weg hoeven staan. De gordingen steken uit de kamer in, dat is het enige dat een beetje zaagwerk zal vergen. Er zit geen tijdsinschatting bij.
Ernemmer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:01:
Dit is wel een lekkere aso prijs zeg.

Het zal iets van 2 dagen werk zijn, 1000 euro met 500 euro materiaal.
Dat schatte ik zelf ook in, maar misschien vergeet ik dus dan een deur? Die kennelijk nogal in de prijzen lopen?

[ Voor 42% gewijzigd door Brent op 14-10-2019 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb voor een binnenmuur (4000mm bij 2400mm) op basis van Faay VP70 wandconstructie met een deur aan kosten 750 euro. Dit is incl. kit, plinten, schroeven, deurbeslag en pvcbuizen/wandcontactdoos/elektra.

In deze wandpanelen zitten al sleuven voor elektra en hoeven alleen een rond gat geboord te worden voor wandcontactdoos.

Dit is door een vak man in een 6 uurtjes te plaatsen, reken eens een 40 per uur.. komt er een 250 bij. Zit je op een 1000.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Brent schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:04:
~13m2 muur (~3.5 hoog in de nok, ~ 7.5 lang, schuin dak met nok in midden, symmetrisch, dus ~(3.5*7.5)/2=13.125). Het huis is redelijk standaard, dus geen vreemde hoeken of randjes of andere attributen die een vrij recht toe rechtaan montage in de weg hoeven staan. De gordingen steken uit de kamer in, dat is het enige dat een beetje zaagwerk zal vergen. Er zit geen tijdsinschatting bij.

[...]

Dat schatte ik zelf ook in, maar misschien vergeet ik dus dan een deur? Die kennelijk nogal in de prijzen lopen?
Als ik een metalstud wand moet begroten voor de nieuwbouw kost het 66,87 euro per m2 inclusief montage. Omdat het in een punt loopt zal het iets duurder zijn en dan nog een deur, maar 1500 euro moet echt wel genoeg zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ernemmer schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Als ik een metalstud wand moet begroten voor de nieuwbouw kost het 66,87 euro per m2 inclusief montage. Omdat het in een punt loopt zal het iets duurder zijn en dan nog een deur, maar 1500 euro moet echt wel genoeg zijn lijkt mij.
1500 is dan enkel materiaal of ook arbeid? En deur?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Klinkt als een geval, genoeg werk dus probeert een hoge prijs te vragen.

Hier ook wel eens gehad. Beste man stuurde offerte met de tekst dat hij hoopte een passende aanbieding te hebben gedaan. Helaas was de aanbieding meer dan 300% van wat passend zou zijn geweest.

Geeft ook aan waarom het belangrijk is altijd meerdere partijen langs te laten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Omni superens op 14-10-2019 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Brent schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

1500 is dan enkel materiaal of ook arbeid? En deur?
1500 totaal, beetje afhankelijk wat voor deur er in komt, maar een deur met kozijn hoeft niet meer dan 200 euro te kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Meh een deur is nou ook niet de kosten, een stijlenset hardhout voor een binnendeur kost je ook niet meer dan 70 euro. Deurtje voor 100 euro en nog wat materiaal en dat is het wel

Ik zou geen complete multiplex wand neerzetten trouwens maar gewoon werken met achterhout op de plekken waar je het nodig gaat hebben. Scheelt toch weer 15mm aan wanddikte

[ Voor 32% gewijzigd door Rmg op 14-10-2019 11:13 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:04
Is het niet gewoon een eigen-huis-en-tuin-niveau klusje waarbij je zelf ook gewoon naar de bouwmarkt gaat (of laat bezorgen) en na een weekeinde een goede muur hebt staan?

https://www.gamma.nl/klus...aten-scheidingswand-maken

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 14-10-2019 11:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:59

CaDje

Framedrops for life

Ik zou in ieder geval nog een paar andere klussers / aannemers vragen. Dit lijkt een beetje op een "ik heb er eigenlijk geen tijd / zin in" prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je zou je klus op werkspot kunnen zetten. Krijg je vaak een hele rits aan aanbiedingen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:58
Wat een geld! Lijkt mij een redelijk recht toe recht aan muurtje. 1500 lijkt mij een stuk aannemelijker. Als je een beetje handig bent dat redt je het zelf ook :)

Persoonlijk zou ik deze offertje zsm verscheuren en verder kijken!
CaDje schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:12:
Ik zou in ieder geval nog een paar andere klussers / aannemers vragen. Dit lijkt een beetje op een "ik heb er eigenlijk geen tijd / zin in" prijs.
Dit inderdaad!
Rmg schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:58:

Waarom trouwens multiplex en dan nog eens gips?
Ik denk zodat je makkelijk dingen op kan hangen in plaats van dat het alleen aan het gips hangt (ik zou dit ook doen namelijk) :)

[ Voor 20% gewijzigd door hk12nl op 14-10-2019 11:15 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
@Ernemmer en @Falcon : ok dus dan is deze 4000 flink meer dan wat jullie all-in voor een wand met deur (en electra). Dan klopt mijn intuitie dus toch wel, en is 4000 echt teveel.

@nachtnet Dat was mijn eerste idee ook, maar ivm tijd (heb al aardig wat moeten klussen) wilde ik dit uitbesteden. Voor 1000-1500 zou ik dat een prima prijs vinden, maar omdat ik vanmorgen 4000 lees, dacht ik: dat wordt wel erg gortig.

Ik ga elders op zoek naar offertes. Dank voor alle input en het bevestigen van mijn vermoeden hier enigszins afgezet te worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

harm12nl schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:14:

Ik denk zodat je makkelijk dingen op kan hangen in plaats van dat het alleen aan het gips hangt (ik zou dit ook doen namelijk) :)
Eh gips is echt veel sterker dan mensen denken :+ zeker met de juiste bevestigings materialen. En anders is het makkelijker om achterhout te gebruiken bij metalstud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:58
Rmg schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:17:
[...]

Eh gips is echt veel sterker dan mensen denken :+ zeker met de juiste bevestigings materialen. En anders is het makkelijker om achterhout te gebruiken bij metalstud.
Ieder zijn keuze, beide kan :+

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:11
Een lokaal aangeraden klusjesman is automatisch duur. Zet je project gewoon op werkspot en je zal snel genoeg zien of ze in de buurt van dat bedrag komen, ik gok dat je heel veel geld gaat besparen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 20:04
NotSoSteady schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:22:
Een lokaal aangeraden klusjesman is automatisch duur. Zet je project gewoon op werkspot en je zal snel genoeg zien of ze in de buurt van dat bedrag komen, ik gok dat je heel veel geld gaat besparen.
Nou, ben ik niet helemaal mee eens hoor. Lokale klussers hoeven niet duur te zijn maar deze offerte lijkt, zoals hierboven al gezegd, het meest op ik heb geen tijd/zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:27
Het lijkt me ook erg aan de prijs, voor een prijs als dit zou ik verwachten dat het volledig gestuckt wordt.

Voor dit soort 'overzichtelijke' klussen betaal ik een vakman zelf het liefst gewoon zijn standaard uurtarief. Uiteraard mits je weet dat hij kwalitatief werk levert en een goede werksnelheid heeft. En dan vraag ik enkel om een grove inschatting (qua materialen en qua aantal dagen werk) in plaats van een echte offerte. Dan halen ze ook niet dit soort truuks uit, en zit je ook niet weken op een offerte te wachten. Eventueel kan je dan ook gemakkelijk een beetje meehelpen. Is leerzaam, de klus is sneller klaar, en je houdt een vinger aan de pols (grotere kans op een eindresultaat exact zoals jij het wilt).

Offertes zijn vooral handig bij grote klussen of als er kans op onvoorziene omstandigheden is.

[ Voor 6% gewijzigd door DeadMetal op 14-10-2019 11:51 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Flimovic schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:14:
Je zou je klus op werkspot kunnen zetten. Krijg je vaak een hele rits aan aanbiedingen.
No offense, maar op werkspot zitten in mijn ervaring de gasten die nergens anders werk kunnen krijgen, vaak met een reden.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:36
Heb je het de aannemer zelf al gevraagd? Lijkt me best een normale vraag: waarom is dat bedrag zoveel hoger dan ik verwachtte, wat gaat er mis in mijn verwachting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Imnoa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:47:
[...]

No offense, maar op werkspot zitten in mijn ervaring de gasten die nergens anders werk kunnen krijgen, vaak met een reden.
No offense taken. Ik heb slechts 1x een klus op werkspot gezet. Dat beviel toen goed, maar N=1, dus ja... andere mensen kunnen daar heel andere ervaring mee hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 19:27
Metal stud met daarop hout met daarop gips is ideaal. Kun je van alles aan ophangen zonder zorgen.
Er zijn een hoop kleine punten voor zo’n muurtje. Worden er in de punt lange gips platen gebruikt zodat er geen stoot voeg ontstaat. Zit er isolatie in het muurtje. Plint langs de wand. Hardhouten stompe deur in kozijn of bordkarton deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
DeadMetal schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:45:
Het lijkt me ook erg aan de prijs, voor een prijs als dit zou ik verwachten dat het volledig gestuckt wordt.

Voor dit soort 'overzichtelijke' klussen betaal ik een vakman zelf het liefst gewoon zijn standaard uurtarief. Uiteraard mits je weet dat hij kwalitatief werk levert en een goede werksnelheid heeft. En dan vraag ik enkel om een grove inschatting (qua materialen en qua aantal dagen werk) in plaats van een echte offerte. Dan halen ze ook niet dit soort truuks uit, en zit je ook niet weken op een offerte te wachten. Eventueel kan je dan ook gemakkelijk een beetje meehelpen. Is leerzaam, de klus is sneller klaar, en je houdt een vinger aan de pols (grotere kans op een eindresultaat exact zoals jij het wilt).
Hmm ja, maar die offerte was op zijn eigen initiatief. Hij is al langs geweest voor het opmeten maar ten tijde daarvan wilde hij geen schattingen geven. Ik geloof zeker dat hij geen prutswerk levert (mag ook wel voor 4k), maar 2-3x meer dan wat gangbaar is... Had ik moeten zeggen 'begin maar' zonder van hem een inschatting van de totaalprijs te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Flimovic schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

No offense taken. Ik heb slechts 1x een klus op werkspot gezet. Dat beviel toen goed, maar N=1, dus ja... andere mensen kunnen daar heel andere ervaring mee hebben.
Het kan natuurlijk prima zijn, maar kijk maar eens naar de ervaringen van dit modje met een schilder van werkspot met een cijfer van 9.1

Juridisch geschil met schilder - expertise nodig

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 12:05
Ik zou de klusser heel hard uitlachen en verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 04-05 18:27
Brent schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:55:
[...]
Had ik moeten zeggen 'begin maar' zonder van hem een inschatting van de totaalprijs te hebben?
Absoluut niet! Maar wel als hij zou kunnen aangeven 'dit kost 1,5 a 2 dagen werk plus ongeveer 750 euro aan materiaal, mijn uurtarief is X'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Imnoa schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Het kan natuurlijk prima zijn, maar kijk maar eens naar de ervaringen van dit modje met een schilder van werkspot met een cijfer van 9.1

Juridisch geschil met schilder - expertise nodig
Er zijn ongetwijfeld wisselende ervaringen. Echter, TS vraagt of een offerte van 4k niet veel te hoog is. Een eenvoudige manier om hier achter te komen is door een klus op werkspot te zetten. Of hij dat wil is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
[...]

Ik zit sinds kort in een koopwoning, ik had zelf geen zin om de muren te sausen (saus klare muren). Ik ontving welgeteld 1 reactie, meneer kwam langs om te kijken en gaf meteen een prijs. Hij was ongeveer 9 tot 10 uur bezig en vroeg hiervoor €1800 exclusief btw en materialen (welke ik zelf al aangeschaft had)!

Meneer meteen de deur gewezen.

Werkspot is niks, je kan beter contact opnemen met een lokaal bedrijfje, vaak goedkoper. Veel zzp’ers op werkspot vragen de hoofdprijs en helaas gaat een klein gedeelte ook akkoord met deze extreem hoge prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 20:52
BlazeMuis schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Ik zit sinds kort in een koopwoning, ik had zelf geen zin om de muren te sausen (saus klare muren). Ik ontving welgeteld 1 reactie, meneer kwam langs om te kijken en gaf meteen een prijs. Hij was ongeveer 9 tot 10 uur bezig en vroeg hiervoor €1800 exclusief btw en materialen (welke ik zelf al aangeschaft had)!

Meneer meteen de deur gewezen.

Werkspot is niks, je kan beter contact opnemen met een lokaal bedrijfje, vaak goedkoper. Veel zzp’ers op werkspot vragen de hoofdprijs en helaas gaat een klein gedeelte ook akkoord met deze extreem hoge prijzen.
Veel klussers zijn ook niet zo happig op mensen die hun eigen spullen inkopen. Daar proberen ze vaak nog een marge te halen. Dan wil het wel eens zo zijn, dat ze je dan idd 100e per uur gaan vragen, omdat ze er anders geen zin hebben. In dit geval 200e excl. is wel echt typerend voor hoeveel zin hij erin had :o

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:16
Ik ben bijna klaar met mijn zolder verbouwing (1 wand met twee deuren, 1 haaks erop zonder deuren en verwijderen traphek) ik ben denk ik uiteindelijk 1000 euro aan spulletjes kwijt (het haakse muurtje was alleen al 6 platen breed (12 in totaal dus)), en inclusief wat gereedschap (klein: speciaal bitje, groot: laser die ik al tijden wou). Dus ik vind 4k vrij veel geld.

Waar woon je ergens, dan kom ik na mijn eigen klus voor €3950 het hele zaakje er bij jou in zetten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Waarom laat je dit doen? Ga zelf aan de slag!
Ik ben ook niet bepaald technisch of handig aangelegd, maar ik heb zelf (met hulp van m'n pa) ook twee tussenwanden en twee deuren geplaatst op zolder. Was een paar dagen werk...

Aangezien je zelf al aangeeft metal stud te gebruiken is het helemaal makkelijk! Heb zelf de spullen van Gyproc gebruikt. U-Profielen (op de vloer en plafond / dak) van 4 meter lengte gebruikt en C-profielen (staanders) van 2,60 meter. Gyproc platen er tegen aan schroeven aan één kant, glaswol er tussen en de andere kant dicht schroeven.

Enige waar je even op moet letten, is of er geen leidingen door je vloer heen lopen. Zou jammer zijn, als je hier net doorheen boort om de profiel vast te zetten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 22:39
Brent schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:55:
Na een paar weken heb ik eindelijk een offerte van een lokaal aangeraden klusjesman voor de plaatsing van een nieuwe tussenwand op een zolder. Ik had op internet gevonden dat dat 500-1500 kan kosten, maar ik tref 4000 aan op de offerte wat me wel verrast. Er zit een deur bij, en een stopcontact (er loopt al een kabel+goot langs een van de gordingen, dus dat is een kwestie van afzagen en nieuwe kabel trekken).

Is 4000 niet wat veel? Voor de volledigheid, hier wat de aannemer omschrijft als inbegrepen:

[...]
Ik denk dat de kosten vooral zitten in het "wegnemen en afvoeren traphekje" :+ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik heb vorige maand een gipswand op zolder gezet (zelf) met een deur. 6m breed bij 3m hoog. Totaal, met behang en verf ben ik volgens mij nog geen € 1000,- kwijt geweest.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Voor 4000 euro komen er wel wat tweakers dat regelen op je zolder. Meer dan 1500 a 2000 euro mag dat echt niet kosten!

Ik heb 2 linkerhanden, maar ik zou dat nog steeds zelf doen. Ben je misschien 2 a 3 dagen aan het knutselen, maar hou je 3000 euro over in je zak. Kun je nog op vakantie met de vrouw of nog een paar zonnepanelen op het dak gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
Aangenomen dat dit een doorsnee zolder is zonder verdere bijzonderheden, lijkt die prijs me een factor 3-4x te hoog ja.

Ik zou het lekker zelf gaan bouwen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:18
nachtnet schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:11:
Is het niet gewoon een eigen-huis-en-tuin-niveau klusje waarbij je zelf ook gewoon naar de bouwmarkt gaat (of laat bezorgen) en na een weekeinde een goede muur hebt staan?

https://www.gamma.nl/klus...aten-scheidingswand-maken
Dit dus.. heb dit bij mij thuis ook zelf gedaan. Balken frame neerzetten, deurpost, gipswandje, electra, isolatie, gipswandje afdichten, behangen.. klaar! Vierduizend euro vind ik persoonlijk echt wel heel erg veel geld.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Lijkt me erg duur. Ik heb ook een 'lokale' klusser gehad. Vergelijkbare klus. Voor enkel dat gedeelte, inclusief vide maken circa 1500 euro. Was 3 dagen werk. Lijkt me dus best erg aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 22:14

dr.lowtune

Deugt niet

Mooi klusje, heb het zelf 2 jaar geleden ook gedaan, met min of meer dezelfde afmetingen als ik het zo inschat.

4000 euro is wel heel erg gortig. Maximaal 2 dagen werk voor een professional schat ik in.

(ik heb er ook stopcontacten, lichtschakelaar, deurkozijn, deur en isolatie in gemaakt, maximaal 500 euro aan materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Omni superens schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:10:
Klinkt als een geval, genoeg werk dus probeert een hoge prijs te vragen.

Hier ook wel eens gehad. Beste man stuurde offerte met de tekst dat hij hoopte een passende aanbieding te hebben gedaan. Helaas was de aanbieding meer dan 300% van wat passend zou zijn geweest.

Geeft ook aan waarom het belangrijk is altijd meerdere partijen langs te laten komen.
Dit is het geval denk ik. Mijn klusser vertelde precies hetzelfde, hij hoorde verhalen van mensen die een factor 4 vroegen voor hetzelfde werk.

Er is zoveel werk dat ze het gewoon proberen en dan heel veel geld verdienen.

Toch moet je wel de kans krijgen om meer offertes te krijgen, in mijn geval was er slechts 1 persoon die een offerte wilde doen.. Zo veel werk hadden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
In mijn nieuwbouwhuis zit het op 2400,- incl deur (opdek deur met metalen kozijn..). Totaal ong 15m2. ik vond het ook relatief duur, maar goed, dan heb ik gasbetonblokken op maat bij de ruwbouw in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Een deur + kozijn is ook niet de moeite tegenwoordig ( 168 euro ongeveer, ex verzending).
Multiplex (15mm selecteren) loopt wat meer in de papieren, maar populieren mutiplex (ook weer dikte selecteren) is wat goedkoper. gips en metalstud zijn de kosten waarschijnlijk niet.

Waarom wil je er multiplex achter? zodat je de twee schroeven die je wil gebruiken niet met een holle-wand plug hoeft te doen?
Ik zou een rail ophangen met van die lijntjes naar beneden, als je dat een beetje uitkient zet je die ook vast op de studs, en dan kan je hangen waar je wil. Moet je verder voor jezelf uitmaken natuurlijk.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 22:40
uniquorn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:37:
Een deur + kozijn is ook niet de moeite tegenwoordig ( 168 euro ongeveer, ex verzending).
Wat raar, staat helemaal niet bij of dat een holle deur is of volkern of wat dan ook?
Multiplex (15mm selecteren) loopt wat meer in de papieren, maar populieren mutiplex (ook weer dikte selecteren) is wat goedkoper.
Dat soort multiplex is voor afbouw, zichtwerk. Als je er gips overheen doet moet je gewoon underlayment of OSB pakken, dat is stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

ASW1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Wat raar, staat helemaal niet bij of dat een holle deur is of volkern of wat dan ook?

[...]

Dat soort multiplex is voor afbouw, zichtwerk. Als je er gips overheen doet moet je gewoon underlayment of OSB pakken, dat is stukken goedkoper.
Deur zal honigraat vulling zijn (is de standaard zover ik weel), dit was iig een handige combinatie scheelt ook weer afhangen. Andere platen scheelt inderdaad weer wat, weglaten is echter altijd goedkoper. Maar of dat kan hangt weer af van de reden van het toevoegen. Verder vermeld de offerte Multipex, niet underlayment of osb. Kan me ook voorstellen dat de platen gezaagd moeten worden om te passen, gips is dan wat makkelijker.

It's just a donkey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:32
Inmiddels 2 offertes ontvangen.

Afmetingen: 405x310 CM(LXH) houten frame met gipsplaten
Incl deur en isolatie
Géén afwerking (niet stuccen, geen stopcontacten, geen plinten oid)

Beiden zitten rond 800-1000 euro voor bovenstaand.

4k lijkt me dus inderdaad wel wat veel :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ipv van multiplex, gebruik dan osb van 12 of 18mm, scheelt je al meer dan de helft in prijs voor hout.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
Zo'n tussenmuurtje stelt niet veel voor. Gewoon zelf doen. Schaf de benodigde materialen aan en koop goed gereedschap. Ben je uiteindelijk én goedkoper uit én na afloop van de klus heb je nog steeds dat gereedschap, kan je tzt mooi voor de volgende klus weer gebruiken.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

4000 euro betekent "Ik heb geen zin/tijd maar voor dit absurde bedrag offer ik mijn vrije tijd wel voor je op".

Andere aannemer zoeken dus.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Frontysco schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:44:
Inmiddels 2 offertes ontvangen.

Afmetingen: 405x310 CM(LXH) houten frame met gipsplaten
Incl deur en isolatie
Géén afwerking (niet stuccen, geen stopcontacten, geen plinten oid)

Beiden zitten rond 800-1000 euro voor bovenstaand.
Ik heb nu 1 ander manneke langs gehad, die bovenstaande maar dan wel met elektriek en afwerking (verf/behang klaar gok ik, niet gestuct) op ~1800 schatte. Nog steeds hoger dan ik hoopte, maar het gaat de goede kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:16
EMP schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:21:
4000 euro betekent "Ik heb geen zin/tijd maar voor dit absurde bedrag offer ik mijn vrije tijd wel voor je op".

Andere aannemer zoeken dus.
Exact dit.. Dit kan je vaak al merken aan hoe hij uit zijn ogen kijkt als hij het op komt nemen. Wss zit deze aannemer al vol met 10k+ opdrachten (wellicht omdat hij goed is) en is hij niet degene die je voor deze klus moet vragen. (werkspot moet je idd mee uitkijken, meer referenties uit de buurt proberen te krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Begin vorig jaar ook de zolder verbouwd..

- Dakkapel van 3m breed laten plaatsen incl binnenafwerking
- scheidingswand geplaatst + deur
- 2 stopcontacten + 1 licht schakelaar
- Afgewerkt plafond/schuine delen + verlaagd plafon + lichtpunt.

Dakkapel was 4500 euro
Afwerking gehele zolder tot behang/schilderklaar 2500 euro.

Dit is in 1,5 dag geregeld, op het top moment liepen er 6-7 man rond.
2 man dakkapel
1 man bij de zaag (buiten)
2 man zolder aftimmeren
2 man electra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
Flimovic schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Het verschilt. Ik heb daar meerdere keren klussen op gezet. Voor toilet, badkamer en oprit. Eigenlijk alleen bij de oprit geneuzel gehad. Ik had de opdracht gegund aan iemand en de andere werklui netjes ingelicht. Eén persoon die daarbij zat stuurde weer gepikeerde mailtjes terug waarom ik hem langs had laten komen als ik met een ander in zee ging... blabla... Ehm, dat is toch je werk? Je moet de situatie ter plaatse toch beoordelen voor een goede offerte? |:(

De klusjesman die het toilet heeft gedaan was prima. Kwaliteit had wat beter gekund misschien (kitten was de beste man niet zo goed in), maar voor het geld prima.

Dus de ervaring met werkspot an sich is prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:47
Falcon schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:08:
Dit is door een vak man in een 6 uurtjes te plaatsen, reken eens een 40 per uur.. komt er een 250 bij. Zit je op een 1000.
Vakmannen worden steeds duurder. Gaat vaak eerder naar de 60 euro per uur. En dat is nog zonder BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Wat ik ook om mij heen hoor is dat bepaalde vakmannen niet te goedkoop over willen komen.
Want de meeste mensen denken dat de duurdere dus ook beter is dan een goedkopere klusjesman..
Slaat natuurlijk nergens op, maar is wel soms een gevoel wat speelt bij mensen.. (zeker de mensen die boven modaal wonen en zelf 2 linkerhanden hebben en een klus graag uitbesteden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Brent schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:55:

[...]
Voor deze prijs hebben wij de hele zolder met hout laten afwerken (latjes raamwerk voor isolatie en daarvoor dus houten platen van 1m bij 2m), een velux laten plaatsen en laten isoleren. Twee schuine wanden van ca 30 m2 en twee rechte wanden van 16 m2 gecombineerd (ongeveer). We hebben enkel zelf isolatiemateriaal moeten kopen à 600 €
VEEL te veel geld.

[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 16-10-2019 13:08 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-05 20:22
afgelopen zomer een wand laten plaatsen op een verder lege zolder;

- Wand van metalstud en gipsplaat
- leidingen van de wasmachine en droger verplaatsen
- uitstortgootsteen laten plaatsen
- electra laten verplaatsen+ uitbreiden
inclusief materiaal (deur en kozijn uit de woonkamer dus die hadden we al)

voor 1400euro inc btw via de klussenier.

dit was exclusief wandafwerking; dit deed de stukadoor die het hele huis gedaan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Len020 op 16-10-2019 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

[...]

Dit dus, ik heb er vorig jaar pijnlijk bewijs van gehad. Was voor aanleggen tuin.
Schimmige bedrijfjes die reageren, geen referenties te vinden...
Erg voorzichtig mee zijn is het devies...

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Laatst online: 26-04 07:21
matthewk schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Voor deze prijs hebben wij de hele zolder met hout laten afwerken (latjes raamwerk voor isolatie en daarvoor dus houten platen van 1m bij 2m), een velux laten plaatsen en laten isoleren. Twee schuine wanden van ca 30 m2 en twee rechte wanden van 16 m2 gecombineerd (ongeveer). We hebben enkel zelf isolatiemateriaal moeten kopen à 600 €
VEEL te veel geld.
Dat was waarschijnlijk een tijdje terug. Ze kunnen tegenwoordig bijna vragen wat ze willen.Wij hebben net de offertes voor de zolder binnen. Afwerken schuinen wanden zolder (20m2) inclusief dakraam en materiaal (excl. isolatie) is ongeveer 9000 euro. En allemaal vergelijkbare prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Gormenghast schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:10:
[...]

Dat was waarschijnlijk een tijdje terug. Ze kunnen tegenwoordig bijna vragen wat ze willen.Wij hebben net de offertes voor de zolder binnen. Afwerken schuinen wanden zolder (20m2) inclusief dakraam en materiaal (excl. isolatie) is ongeveer 9000 euro. En allemaal vergelijkbare prijzen.
Vorige maand gebeurd ;) en netjes nog ook.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-04 23:07
Tja.. lastig! Wat al eerder gezegd is, deze man zal wel werk zat hebben en denken ‘als ik dit ook nog moet doen dan moet ik er wel goed voor beuren.

Ben zelf bevriend met een erg goede timmerman, komt er ook in om.. en bij 35-40 euro beginnen de prijzen voor een beginnende klusser. Dus 60 euro ex voor een ervaren vakman is niet gek.

Vaak is materiaal 40%-60% van de prijs. Materialen zijn wel erg duur geworden de laatste tijd trouwens.

Wat hier eerder gezegd wordt ze verdienen aan de materialen, maar doen ze vaak niet over jouw rug. De vakmannen gaan naar een vaste speciaalzaak, zij krijgen vaak 15-25% korting die ze niet aan jou doorrekenen. Die prijzen liggen iets hoger dan de bouwmarkt, maar kwalitatief ook echt wel beter.

4K is te duur. Ik zou zelf €1800-2000 verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPCX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 08:38
Goede vakmensen (met reputatie) zitten al een tijdje ramvol. Als het al niet voor bijna een jaar is, dan in ieder geval maanden aan aanstaande opdrachten. Dit soort hoge bedragen is dan vaak idd bedoelt om 'nee' te verkopen of mocht iemand toch ja zeggen, lachend naar de bank lopen.

Ik heb ook wel eens opdrachten absurd hoog geoffreerd omdat ik er niet op stond te wachten. Toen zij die klant ja, zit je alsnog 80 u/week te draaien of iets te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 11:10
Len020 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:21:
afgelopen zomer een wand laten plaatsen op een verder lege zolder;

- Wand van metalstud en gipsplaat
- leidingen van de wasmachine en droger verplaatsen
- uitstortgootsteen laten plaatsen
- electra laten verplaatsen+ uitbreiden
inclusief materiaal (deur en kozijn uit de woonkamer dus die hadden we al)

voor 1400euro inc btw via de klussenier.

dit was exclusief wandafwerking; dit deed de stukadoor die het hele huis gedaan heeft.
Oh wow dat is best een mooie prijs, ik had verwacht dat zo'n Klussenier toko juist duur zou zijn.
Ik ga daar mijn aanvraag ook maar eens indienen.

Heb ook een zolderklus:
Wand van plus minus 6 meter breed, plus vliering (3,5x3,5m) met kozijn en gipsplaten afwerking.
De goedkoopste kwam tot nu toe uit op 3750,- maar vind ik eigenlijk ook nog te duur. Er waren er ook die gewoon 6 tot 10K vroegen 7(8)7 en material is wellicht duurder, maar met mijn materiaallijstje (nee niet van een Gamma) kom ik op nog geen 1000,- euro uit :X

Dus voor de TS, ja 4K voor alleen een wand is belachelijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-05 20:22
Martinusz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Oh wow dat is best een mooie prijs, ik had verwacht dat zo'n Klussenier toko juist duur zou zijn.
Ik ga daar mijn aanvraag ook maar eens indienen.

Dus voor de TS, ja 4K voor alleen een wand is belachelijk.
dat dacht ik dus ook; maar had een 1e offerte van zo'n grappenmaker die er 4k voor rekende en meende de hele week nodig te hebben. Toen ben ik verder gaan zoeken en kwam uit ben hen.

Het zijn wel allemaal zelfstandige dus kan zijn dat die bij jou in de regio andere prijzen hanteerd.
Heb in ieder geval een goede ervaring gehad en zal bij een volgend project hem wel weer benaderen.
Pagina: 1