Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een vreemde waarneming van LG Oled 9 serie techniek

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:37
Hallo, vanaf het eerste moment zag ik dat er iets aan de hand was, met de beeldverwerking van de Oled 9 serie. Ik zag dat het probeerde kleine details naar voren te halen en wat wazige delen verder waziger te maken. Zoals veel het geval is met achtergronden. Dit waarschijnlijk om een diepte werking te vormen.
Dit doet zich voor met blu-ray, UHD en kabel uitzendingen. In elke modus. Soms maakt het een verkeerde keuze en zie je een onderwerp dat net iets meer contrast heeft accentueren, en dat iemand helemaal weggeblurd wordt. Dit was niet op een andere scherm te zien met hetzelfde beeldmatriaal. Details worden dan soms helemaal weggevaagd, en kan iemand gezicht een waas geven. Soms ook witte macroblokking.
Dit komt niet door het beeldmateriaal, omdat na terug kijken de macroblocking niet meer te zien was.

Soms ziet het eruit alsof iemand een persoon eruit is geknipt, en in een andere achtergrond heeft geplakt. Net slechte adobe bewerking. Alle beeldverbeteraars staan uit. Ook de ai modus.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En dus? Wat is je vraag, wat is je discussie? Was dit soms in een ander ('groot') topic bedoeld? Maak dan even een TR om hem te laten verplaatsen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/CiYImHHBivpAs/giphy.gif

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:45
Snake_Eye schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 00:59:
Hallo, vanaf het eerste moment zag ik dat er iets aan de hand was, met de beeldverwerking van de Oled 9 serie. Ik zag dat het probeerde kleine details naar voren te halen en wat wazige delen verder waziger te maken. Zoals veel het geval is met achtergronden.
Dat gedeelte klopt. Achtergronden zijn soms meer "geblurred" dan bij andere merken. Met name zie je dat bij hoofden in een publiek. Ik denk dat het inderdaad een keuze is. Ik heb dat gezien bij mijn 55E6 en daar viel het mij ook op vergeleken met een Panasonic 42gT60 plasma. Mijn huidige Sony 55AF9 laat dit fenomeen niet zien.
Maar, daar wen je toch wel aan?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Kun je wat voorbeelden posten?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:37
Shocked schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Dat gedeelte klopt. Achtergronden zijn soms meer "geblurred" dan bij andere merken. Met name zie je dat bij hoofden in een publiek. Ik denk dat het inderdaad een keuze is. Ik heb dat gezien bij mijn 55E6 en daar viel het mij ook op vergeleken met een Panasonic 42gT60 plasma. Mijn huidige Sony 55AF9 laat dit fenomeen niet zien.
Maar, daar wen je toch wel aan?
Met de E9 is het veel erger. nee helaas ik kan er niet aan wennen. LG moet er niet mee rotzooien. En het beeld zo laten zoals het binnen komt. Nu krijg je fouten zodat soms ook de verkeerde weg worden geblurd
En nu lijkt het onnatuurlijk.Ik ben heel gevoelig met dit soort dingen. Het moet allemaal natuurlijk ogen, en dat is soms helemaal niet meer. Ik had zelfs met UHD zelfs dat er delen dvd kwaliteit leek. En een goedkope film met nep decor leek door deze ongein. Dit is mijn laatste LG. Daarna zal ik gaan uitkijken naar een andere merk. Als het aan mijn lag zou ik de LG nog direct terug sturen.

[ Voor 24% gewijzigd door Snake_Eye op 14-10-2019 18:29 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

Graaf alles centraal houden en verder in [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Ik heb het idee dat je daar orgineel ook wilde posten aangezien de TS in deze vorm een beetje typisch is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.