Verwijderen posts

Pagina: 1
Acties:
  • 1.273 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Her is nogal frappant dat topic inhoudelijke posts uit dit topic zijn verwijderd Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten
Waarbij overigens opvalt dat alle pro Turkse posts zijn verwijderd, ook degene waar totaal geen flame of trol berichten in zaten.

Ik zet dan ook groten vraagtekens betreffende onafhankelijkheid van de mod af, ook gezien zijn eigen posts in de betreffende topic:
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:31:
[modbreak]En deze gaat voorlopig dicht voor onderhoud... [/modbreak]
Verneem zodoende graag de achterliggende reden/onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Viel mij ook inderdaad al op. Enkel een zekere forumlid was iets te aanwezig, maar volgens mijn idee is er veel en veel meer verwijderd. Ik begrijp dat propaganda niet is toegestaan, maar heb liever ook informatie van andersdenkenden dan we allemaal met 1 gezicht 1 kant op wijzen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ivysaur op 14-10-2019 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Posts of accounts van forumleden kunnen niet verwijderd worden, een account van een forumlid kan alleen geanonimiseerd worden om de leesbaarheid van een topic in orde te houden. Het verwijderen van een post ansich, is op zich geen slecht idee. De standpunten van de schrijver van een post, kunnen met der tijd natuurlijk veranderen.
IMHO is het een slechte zaak, wanneer dit voorrecht alleen moderators beschikbaar is omdat er dan met 2 maten gemeten word.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Forums zijn geen democratie.
Moderators zijn enkel gebonden aan hun eigen morale overtuigingen en dat van die forum die ze modereren.
Indien de acties van een moderator ingaat tegen de wensen van de forum beheerder(s), zal er pas actie ondernomen worden.
Ik denk daarom dat deze topic weinig teweeg zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lip schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 01:59:
Posts of accounts van forumleden kunnen niet verwijderd worden… …Het verwijderen van een post ansich, is op zich geen slecht idee.
Posts van forumleden kunnen wél verwijderd worden. Uiteraard niet door de auteur zelf maar wel door moderators en beheerders.
Feitelijk worden ze niet verwijderd maar onzichtbaar gemaakt, zodat er altijd nog iets van herstel mogelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
beyazz06 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:11:

Waarbij overigens opvalt dat alle pro Turkse posts zijn verwijderd, ook degene waar totaal geen flame of trol berichten in zaten.
Ik heb even de verwijderde berichten gelezen. Die zaten vol met ja-maar-zij-doen-het-ook, trols en flames, ik vind dat @tweakduke dat netjes heeft opgeruimt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
beyazz06 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:11:
Her is nogal frappant dat topic inhoudelijke posts uit dit topic zijn verwijderd Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten
Als je heel objectief bent is er niet echt een goede reden om Pro-turks te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 14-10-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
RodeStabilo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:07:
[...]
Als je heel objectief bent is er niet echt een goede reden om Pro-turks te zijn.
irrelevant, wil nog niet zeggen dat ze blind verwijderd moeten worden. Schijnbaar is dat niet gedaan, dus is er weinig om over te klagen :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
corset schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

irrelevant, wil nog niet zeggen dat ze blind verwijderd moeten worden. Schijnbaar is dat niet gedaan, dus is er weinig om over te klagen :)
Ik ben ook niet voor censuur, maar blijft erbij dat er geen goede reden is om voorstander te zijn van de invallen van Turkije goed te praten dus kan ik me voorstellen dat er wat frictie ontstaat bij voorstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 08:54
Als je op facebook kijkt zijn het overgrote deel van de Turken het eens met de inval, ik vind het heel goed van de mod om berichten weg te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is het elke keer als het Turkije betreft raak. Er is een groep tweakers (waarschijnlijk van Turkse afkomst) die het moeilijk vind zelfs maar gematigde kritiek te accepteren. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze discussies uit de hand laten lopen zodat ze gesloten worden. Een effectieve manier om kritiek te stoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Even pas op de plaats: de laatste berichten zijn behoorlijk off topic.

De topicstarter stelt min of meer dat berichten zijn verwijderd omdat een moderator het niet eens is met de inhoud van de berichten of het achterliggende standpunt van de poster. Dat is een forse beschuldiging en dat zou ook in strijd zijn met het beleid van tweakers.

Net als @Kees heb ik de verwijderde berichten doorgelezen. Er is inderdaad fors opgeruimd, maar de verwijderde berichten staan idd vol met 'jij-bakken, trols en flames' of zijn enkel een reactie daarop. Ik zie geen reden om te denken dat de berichten enkel zijn verwijderd omdat er een pro-turks standpunt ingenomen wordt.

Tot zover het beleidsmatige aspect: moderators modden niet op standpunten. Mits normaal onderbouwd en binnen wettelijke grenzen zal een post niet verwijderd worden omdat een moderator een andere visie heeft.

Blijft nog een procedureel puntje over: ook AWM heeft een feedbacktopic Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic waar toelichting op een moderatie gevraagd kan worden en terugkoppeling gegeven kan worden. Dit topic gaat daarom dicht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.