Ik ben van plan binnenkort zelf een IQ test te doen via een psycholoog. Nu heb ik een beetje rondgekeken op het internet wat er zoal wordt gevraagd op zo'n test. Ik weet dus nu wat ik kan verwachten en kan ik mezelf afvragen hoe ik dit het beste kan aanpakken op zo'n test, wat betreft strategie/approach.
Bijvoorbeeld het onderdeel Coderen.
:strip_exif()/f/image/ybJUFEqnvbT7GcnMAxSNIBc7.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet dus het juiste figuurtje bij het juiste cijfer plotten. Vrij straight forward. Nu heb ik dat even snel gedaan en het is best wel een uitdaging om dat van links naar rechts te doen. Ik merk dat ik steeds terug kijk of ik het juiste figuurtje teken. Hoe verder je komt, hoe beter.
Nu denk ik dat ik verder kom als ik 1 cijfer als vertrekpunt neem en dan alles plot. Dus eerst alle 1'tjes, dan alle 2'tjes en dan alle 3'tjes. Dan hoef je bij 5 alleen nog maar de lege vakjes in te vullen.
Vraag: mag dit? of moet je het echt van links naar rechts doen?
/edit: even uitgeprint..
ik doe er 81sec over van Links naar Rechts
En 58sec als ik het op mijn manier doe... dat is dus toch 28% sneller
Bijvoorbeeld het onderdeel Coderen.
:strip_exif()/f/image/ybJUFEqnvbT7GcnMAxSNIBc7.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet dus het juiste figuurtje bij het juiste cijfer plotten. Vrij straight forward. Nu heb ik dat even snel gedaan en het is best wel een uitdaging om dat van links naar rechts te doen. Ik merk dat ik steeds terug kijk of ik het juiste figuurtje teken. Hoe verder je komt, hoe beter.
Nu denk ik dat ik verder kom als ik 1 cijfer als vertrekpunt neem en dan alles plot. Dus eerst alle 1'tjes, dan alle 2'tjes en dan alle 3'tjes. Dan hoef je bij 5 alleen nog maar de lege vakjes in te vullen.
Vraag: mag dit? of moet je het echt van links naar rechts doen?
/edit: even uitgeprint..
ik doe er 81sec over van Links naar Rechts
En 58sec als ik het op mijn manier doe... dat is dus toch 28% sneller
[ Voor 5% gewijzigd door Aviv1 op 25-07-2020 18:38 ]
Let me share my screen...