Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Cijborg
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-10 21:28
Mijn vraag
Ik heb sinds twee maanden een Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB - 3.5, deze schijf is nog redelijk stil in mijn build, echter merk ik dat tijdens ''intensieve'' game momenten er opeens een heel raar geluid uit mijn hardeschijf komt. Mijn behuizing is een NZXT 700

Klinkt als: ''A Seagate HDD with a broken spindle is trying to spin up''
https://hetmanrecovery.co...ng-hdd-noise-problems.htm
Vierde geluidfragment

Zijn er manieren om dit tegen te gaan of kan ik de schijf het beste terug sturen naar Azerty?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Verschillende stress test en benchmark programma's zoals Seagate, Diskspd.
-Als ik zacht tegen me case aan druk dan gaat het geluid weg

Cijborg wijzigde deze reactie 12-10-2019 23:43 (3%)

Alle reacties

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:25
Een backup maken zou 1 zijn
En daarna terug sturen naar de verkoper voor de garantie.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou beginnen met de SMART waardes te checken.
(Edit: wat hier boven staat, backup indien nodig is natuurlijk nog belangrijker.)

DukeBox wijzigde deze reactie 12-10-2019 23:47 (46%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12:32

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Cijborg schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:41:
-Als ik zacht tegen me case aan druk dan gaat het geluid weg
Als hij verder in orde is (dus geen fouten, SMART waardes in orde) en hij doet het alleen bij intensief gebruik trilt hij waarschijnlijk gewoon tegen je behuizing.
Probeer hem eens los te halen, keukenpapier (of iets anders dempends) eromheen en dan weer gamen, als het dan weg of minder is moet je gewoon je hdd isoleren met rubbertjes o.i.d.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Cijborg
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-10 21:28
Alle SMART waardes zijn goed, ik heb heb een hdd rubber die je in de hardeschijf schroeft, echter past dit in de case tray. Ik zal eerst de schijf eruit halen en kan kijken of ik iets eromheen kan doen.

Anders zal ik hem toch terug moeten sturen :(

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:41
Als je harddisk het nog gewoon doet, SMART niets raars laat zien en de Seagate controlesoftware geen fouten meldt (let op: dat is data-destructief!) heb je volgens mij weinig reden tot terugdraaien van de aankoop.
Zorg in elk geval dat je backups hebt van al je data!

Renault wijzigde deze reactie 14-10-2019 12:44 (11%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True