Goede morgen,
Vanmorgen werd ik wakker met 2x een NL Alert melding op mijn iPhone.
De eerste was om 3 uur verstuurd, de 2de om 7:30 van wegen een zeer grote uitslaande brand op nog een 200 meter afstand van ons huis.
Ik tikte mijn vriendin aan, ook zei had 2 alerts gehad, maar ook zei heeft ze niet gehoord.
https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/
De gemene deler die ik en mijn vriendin hebben: Alle 2 een iPhone (se en 8 ), alle 2 telefoon op stil middels het knopje aan de zijkant, mijn volume stond aan de lage kant, en alle 2 draaien we de laatste versie van ios.
De test alerts hebben we wel ontvangen, en toen ging het alarm gewoon af. Ik weet alleen niet of ik toen mijn telefoon op stil had staan, vast niet, want dat was om 12 uur smiddags.
misschien iets verkeerd in ios 13 wat NL alert meldingen stil houd als je je telefoon op stil hebt staan?
kwalijke zaak, ben er best wel van geschrokken.
Vanmorgen werd ik wakker met 2x een NL Alert melding op mijn iPhone.
De eerste was om 3 uur verstuurd, de 2de om 7:30 van wegen een zeer grote uitslaande brand op nog een 200 meter afstand van ons huis.
Ik tikte mijn vriendin aan, ook zei had 2 alerts gehad, maar ook zei heeft ze niet gehoord.
https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/
En dat vind ik raar, dat we beide niets gehoord hebben, je zou verwachten dat er een dikke toeter op level 100 af gaat waardoor je recht overeind in je bed zit.Je telefoon geeft een geluidsignaal af en/of trilt, afhankelijk van de instellingen. Op het display zie je direct het bericht van NL-Alert staan. Daarnaast gebruiken steeds meer telefoons een herkenbare sirenetoon wanneer je een NL-Alert ontvangt, zelfs als de telefoon op stil staat.
De gemene deler die ik en mijn vriendin hebben: Alle 2 een iPhone (se en 8 ), alle 2 telefoon op stil middels het knopje aan de zijkant, mijn volume stond aan de lage kant, en alle 2 draaien we de laatste versie van ios.
De test alerts hebben we wel ontvangen, en toen ging het alarm gewoon af. Ik weet alleen niet of ik toen mijn telefoon op stil had staan, vast niet, want dat was om 12 uur smiddags.
misschien iets verkeerd in ios 13 wat NL alert meldingen stil houd als je je telefoon op stil hebt staan?
kwalijke zaak, ben er best wel van geschrokken.