Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2x NL Alert volledig gemist

Pagina: 1
Acties:

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-03 18:55
Goede morgen,

Vanmorgen werd ik wakker met 2x een NL Alert melding op mijn iPhone.

De eerste was om 3 uur verstuurd, de 2de om 7:30 van wegen een zeer grote uitslaande brand op nog een 200 meter afstand van ons huis.

Ik tikte mijn vriendin aan, ook zei had 2 alerts gehad, maar ook zei heeft ze niet gehoord.

https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/
Je telefoon geeft een geluidsignaal af en/of trilt, afhankelijk van de instellingen. Op het display zie je direct het bericht van NL-Alert staan. Daarnaast gebruiken steeds meer telefoons een herkenbare sirenetoon wanneer je een NL-Alert ontvangt, zelfs als de telefoon op stil staat.
En dat vind ik raar, dat we beide niets gehoord hebben, je zou verwachten dat er een dikke toeter op level 100 af gaat waardoor je recht overeind in je bed zit.

De gemene deler die ik en mijn vriendin hebben: Alle 2 een iPhone (se en 8 ), alle 2 telefoon op stil middels het knopje aan de zijkant, mijn volume stond aan de lage kant, en alle 2 draaien we de laatste versie van ios.

De test alerts hebben we wel ontvangen, en toen ging het alarm gewoon af. Ik weet alleen niet of ik toen mijn telefoon op stil had staan, vast niet, want dat was om 12 uur smiddags.

misschien iets verkeerd in ios 13 wat NL alert meldingen stil houd als je je telefoon op stil hebt staan?

kwalijke zaak, ben er best wel van geschrokken.

• ETH0.1
navraag in de buurt app, meeste mensen hebben hem wel gehad en gehoord, maar er zijn meer mensen die niets gehoord hebben, waaronder mijn buurvrouw.

haar partner heeft wel een alert gehad en gehoord, zij heeft hem ook gehad, maar haar telefoon maakte geen geluid.

• ETH0.1
CH4OS schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:26:
Wellicht zijn het opties die meegegeven worden?
hoe bedoel je dat?

op mijn iPhone heb ik enkel de optie: noodmelding aan/uit

ik kan niet kiezen wat hij doet als mijn telefoon bv op stil staat of het volume laag.

• ETH0.1
Fable schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat je hem gewoon niet gehoord hebt, want als je de sirenes van een brand op 200 meter niet hoort, dan waarschijnlijk je NL-alert ook niet.
Mijn vriendin heeft sirenes wel gehoord, maar die waren vrij snel uit. (afstand kazerne tot brandplaats is 700 meter)

• ETH0.1
YakuzA schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:56:
Heb je de nachtelijke ‘do not disturb’ functie misschien aan staan?
Nee, die staat niet aan, gebruik ik namelijk niet omdat het schuifje aan de zijkant een stuk gemakkelijker is
Thralas schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Onhandig, gezien we ze hier in principe alleen gebruiken als er écht wat loos is.

Ik vermoed overigens dat het gedrag van Apple de standaard is: op (stock) Android is de setting 'use full volume' een developeroptie die standaard uit staat.
Dit draadje op reddit geeft hetzelfde probleem aan: https://www.reddit.com/r/...override_silent_mode_for/

ofterwijl: gebruik je het schuifje aan de zijkant van je telefoon, wat veruit de gemakkelijkste manier is om je telefoon op stil te zetten, dan zit je telefoon in silent mode, en ontvang je wel een pop-up maar geen audio

ga je naar het swipe omhoog pop-up menu en activeer je do-not-disturb mode (het maantje) dan vindt er wel een override plaats en krijg je wel een audio alert.

eigenlijk te gek voor woorden, ik denk dat 9 van de 10 mensen die hun telefoon snachts op stil willen hebben, het knopje aan de zijkant gebruiken.... zeer kwalijke zaak

• ETH0.1
YakuzA schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:31:
[...]

365 dagen per jaar het schuifje 2x verzetten is makkelijker dan 1x je dnd instellen? :)
Wij zitten hier op tweakers, niet vergeten he ;) Veruit de meeste nederlanders zullen het schuifje gebruiken, en een DND schema instellen houd geen rekening met vrije dagen, uitslapen of reizen.... dus 1x instellen is er ook niet bij natuurlijk

maar hoe dan ook, in dit geval moet het niet uit maken welke functie je gebruikt, als er een NL alert is, wil ik gewekt worden, in welke stand mijn telefoon ook staat.

Goed, als duidelijk is, dat als je het schuifje gebruikt, NL Alert geen audio geeft, dan is dit helder, maar aangezien niemand hierboven zeker kon zeggen dat dit zo is (en dit met bronnen kon bevestigen) vindt ik het een zeer kwalijke zaak, niemand verwacht dit bij een geupdate telefoon

• ETH0.1
wolly_a schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:49:
Brummen toevallig? Wij hebben vrijdagavond in ons dorp ook nog een aardig brandje gehad waarvoor ook een NL-Alert voor verzonden is. Zowel mijn vrouw als ik hebben niets ontvangen. Gewoon in het geheel niet. De buren hadden wel bericht gehad. Als er echt str@nt aan de knikker is, doe mij dan maar het goeie ouwe luchtalarm.
klopt, brummen.

Feit is alleen dat de minister bepaald heeft dat het luchtalarm er uit gaat, je kan dan enkel alleen nog meldingen ontvangen op je telefoon in de toekomst, en als dat het geval is, wil je wel dat het werkt. Nu werkt het niet 100%, en blijkbaar kun je ook met een simpel schuifje de alarmering blokkeren. Dat mag wel een heel stuk duidelijker worden mijn inziens.

Dergelijk sarcasme is teveel op de man, en mag je dus achterwege laten.

[Voor 21% gewijzigd door Ardana op 13-10-2019 11:55]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True