Vliegtickets veel goedkoper bij Travelgenio?

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
Aangezien mej. legofanaten en ik graag in de meivakantie naar Bali zouden gaan ben ik op zoek naar vliegtickets. Tot zover weinig bijzonders: je start je favoriete vergelijkingssite op en bekijkt de opties.

Eén van de beschikbare opties blijkt een vlucht met een kleine tussenstop te zijn (lekker snel) voor een scherpe prijs. Wat opvalt is dat deze prijs aangeboden wordt door drie websites: Travelgenio, Travel2be en Schipholtickets, drie websites van hetzelfde bedrijf of die in ieder geval samenwerken (Travelgenio). De rest van de ticketwebsites (inclusief die van de airline zelf) zijn zo'n €300 per ticket duurder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8KR17eo.png

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, klopt er vaak iets niet... Een zoektocht naar reviews levert veel klachten op, maar voornamelijk bij wijzigingen (naam verkeerd opgegeven, vlucht geannuleerd, omboekingen, etc.) en ze lijken erg langzaam met terugbetalingen. Ik heb het boekingsproces doorlopen tot aan de betaling en dan zie je dat de kosten flink verhoogd worden (betalen met creditcard voegt zo'n €80 aan kosten toe, ik dacht dat dat niet meer mocht). Ook hebben ze een aantal opties voor een betere helpdesk, op zich al een hint dat er dus blijkbaar ook een slechtere optie is. Maar als je die kosten meerekent blijven ze significant goedkoper dan de concurrentie.

Mijn vraag aan mijn wijze mede-Tweakers: hebben jullie ervaringen met Travelgenio (of de gelieerde website Travel2be en Schipholtickets)?
Is er iemand met inzicht in deze markt die weet hoe Travelgenio zo veel goedkoper zou kunnen zijn?

Mods: ik twijfelde tussen Shopping en Verkeer&Vervoer, excuus als ik in het verkeerde subforum gepost heb

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel eens tickets gekocht. Het is in principe allemaal prima, ALS:
de tickets die je koopt, de data die je invoert, 100% is zoals het gaat.

Wil je iets wijzigen, service nodig of welke verandering dan ook? Success. Dat wordt flink bijlappen.

Ticket annuleren? Nee. Taxes en airport-charges terugkrijgen indien je de vlucht niet gebruikt? Nee.

En daar verdienen ze dan weer op. Beetje een rot verdienmodel, maar zolang je zeker bent van je zaak of zelf voor annuleringsverzekering wilt spelen is het allemaal prima.

In mijn geval is het allemaal prima verlopen. Ticket is een ticket, zolang je geen hulp nodig hebt gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik heb hier vorig jaar ook geboekt. Ging gewoon prima. Maar service hoef je niet te verwachten.

Ging ook een dag over voordat mijn tickets daadwerkelijk bevestigd waren. Maar uit eindelijk alles prima.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling in SF, ook niet naar vergelijkingssites. Dit topic is daarop geen uitzondering en gaat daarom ook op slot.

Je kan nog wel naar de verschillende vliegreis-topics topics in Verkeer & Vervoer kijken, voor meer informatie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.