Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
door Apple gefixed buiten de garantie? Is dat wellicht een scenario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
duidelijk.

Dan lijkt het me dus dat dit toestel niet spiksplinternieuw is. Of in ieder geval opnieuw geseald is

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:07

DataGhost

iPL dev

Die site zegt
Geldige aankoopdatum

Een gevalideerde aankoopdatum zorgt ervoor dat Apple uw product snel kan vinden en u de nodige hulp kan bieden.
Dat klinkt alsof iemand hier een actie voor heeft moeten uitvoeren en dat dat dus al gedaan is, meer dan een jaar geleden. Ik denk dat dat de maximale hoeveelheid informatie is die je kan krijgen, en eventuele conclusies zijn puur gebaseerd op de aanname die ik net maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 15:48
Klopt. Het zou kunnen dat de garantie begint te lopen na aanschaf dat de telefoon al een jaar op de plank ligt. Dit weet ik namelijk niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
In Nederland loopt de garantie langer dan twee jaar. Stop daarom met het aangeven dat de garantie twee jaar is; dat is de Europese richtlijn, waar de wetten aan moeten voldoen, een minimale eis dus. In Nederland ligt dat wat verder; garantie op de economische levensduur van het product. Daar is Apple trouwens ook al voor op de vingers getikt, dus de 1 jaar garantie klopt overigens ook niet.
Correctie; de nederlandse wet kent niet echt de term 'garantie'. Wel een periode waarin het product conform de verwachtingen die je mag hebben moet functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

Die site zegt

[...]

Dat klinkt alsof iemand hier een actie voor heeft moeten uitvoeren en dat dat dus al gedaan is, meer dan een jaar geleden. Ik denk dat dat de maximale hoeveelheid informatie is die je kan krijgen, en eventuele conclusies zijn puur gebaseerd op de aanname die ik net maak.
Als je bij Apple koopt dan is het direct een gevalideerde verkoopdatum (kan dus zonder te openen van seal).
Anders bij activatie of uploaden van factuur (= wel geopend).

[ Voor 4% gewijzigd door Rub147 op 08-10-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Als je bij Apple koopt dan is het direct een gevalideerde verkoopdatum.
Anders bij activatie of uploaden van factuur.
Ja, ergo, in beide gevallen is de verkoopdatum meer dan een jaar geleden, en is daar de garantietermijn op gebaseerd. Of het toestel gebruikt is geweest of op de plank heeft gelegen (hoe onlogisch is dat met een gewild object als een iPhone?) kan je daar verder niet aan zien. Zolang er geen originele bon bij is is het jammer, en kan je ook geen aanspraak meer maken op garantie via het verkooppunt. Nadeel van particulier kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 08-10-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Oke duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Ja, ergo, in beide gevallen is de verkoopdatum meer dan een jaar geleden, en is daar de garantietermijn op gebaseerd. Of het toestel gebruikt is geweest of op de plank heeft gelegen (hoe onlogisch is dat met een gewild object als een iPhone?) kan je daar verder niet aan zien. Zolang er geen originele bon bij is is het jammer, en kan je ook geen aanspraak meer maken op garantie via het verkooppunt. Nadeel van particulier kopen.
Exact, maar theoretisch kan het nog steeds dat de telefoon nieuw en ongebruikt is (mits direct bij Apple gekocht). In alle andere gevallen moet het geopend geweest zijn om deze status bij de Warranty check te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rub147 op 08-10-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:36
Ben je ook tevreden met de antwoorden? Gebaseerd op de data die we nu hebben zou ik dus zeggen:

- Nieuw toestel
- Meer dan een jaar ergens gelegen
- Gaat wat lastiger worden om garantie te krijgen maar je hebt nog wel garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Zit de telefoon nu nog in de seal? Zo ja, heb je daar een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@niekslebos waar gekocht
https://checkcoverage.apple.com
Hier je imei invullen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
Bij een particulier (die geen bon heeft), en daar hebben we het al gecheckt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Hij is al uit de seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Dan kun je altijd aan een computer hangen, en met Coconutbattery (macOS) of iBackupbot oid voor windows de loadcycles van de accu uitlezen. Daaraan is snel genoeg te zien of het echt nieuw in seal was, of dat er mee geklooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
Daar is Apple trouwens ook al voor op de vingers getikt, dus de 1 jaar garantie klopt overigens ook niet.
Volgens mij mis of snap je zijn punt niet. Apple mag absoluut wel een 1 jarige garantie aanbieden aan iedereen die een iPhone bij een andere winkel koopt. Daar heeft de Europese noch Nederlandse wetgeving iets op tegen aangezien het gewoon een gratis extra service is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is dus eerder aangemeld geweest

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
Hoe zag de seal eruit ?

Zoals op deze foto ?

http://cdn.iphonehacks.co...9/iphone-7-unboxing-7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Als hij ook maar een beetje is gebruikt moet je dat eigenlijk ook wel kunnen zien. Er zitten altijd wel haarkrasjes op het scherm, op de rand, op de camera achterkant, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:07:
Nee, als het via Apple gekocht is niet. Dan wordt bij verzending of afhaling het serialnummer gekoppeld aan je mail/factuur en staat dat als garantiedatum in de systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:07:
Sorry hoor, maar misschien kun je even teruglezen.

De seal heeft TS er nu zelf afgehaald. De linkjes die je poste in je vorige post zijn ook al drie keer gepost. Dat de seal er nu af is heeft niets te maken met aanmelden of niet, dat heeft hij gewoon zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Hierboven klopt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De tip om batterij cycles te checken is het beste, maar aangezien hij al uit de seal is, verwacht ik dat de verkoper deze ook zomaar niet meer terug wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Voor zover ik weet heb je gewoon garantie vanaf de leverdatum die op de factuur staat. Bij heel veel apparaten valt natuurlijk nooit te controleren wanneer deze in gebruik zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fsfikke schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:06:
Volgens mij mis of snap je zijn punt niet. Apple mag absoluut wel een 1 jarige garantie aanbieden aan iedereen die een iPhone bij een andere winkel koopt. Daar heeft de Europese noch Nederlandse wetgeving iets op tegen aangezien het gewoon een gratis extra service is.
Er is een verschil tussen fabrieksgarantie (die de fabriek aan de winkel geeft) en de garantie die de winkel aan de consument geeft. Maar aangezien Apple ook fungeert als winkel wordt het wat onduidelijk daarin, maar de wet is daar compleet duidelijk in.

Een artikel die het verder verduidelijkt (en daarmee beide gevallen aanstipt die wij allebei omschrijven):
https://www.tabletguide.n...en-bij-verkopende-partij/
En ja, die 1 jaar garantie die Apple biedt op producten verkocht via derden, is een service uit coulance.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 16:40
In iOS 13 kan je bij instellingen - algemeen - info, zien tot wanneer je garantie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Is er ook een app om de loadcycles uit te lezen of kan dit alleen via de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

low_n_slow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:34:
In iOS 13 kan je bij instellingen - algemeen - info, zien tot wanneer je garantie loopt.
Dat is de Apple-garantie. Dat is dus verwarrend, want de winkel heeft gewoon de verkoopdatum vanaf wanneer de garantie bij hen loopt (die loopt vanaf de datum die op de factuur/bon staat). Je kan dus tot op zekere hoogte garantie ontlenen aan dat bericht, Apple is daar redelijk strikt in.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
En ik zie nergens iets staan bij info over garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:42:
Is er ook een app om de loadcycles uit te lezen of kan dit alleen via de pc?
Geen app zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
Dat is de Apple-garantie. Dat is dus verwarrend, want de winkel heeft gewoon de verkoopdatum vanaf wanneer de garantie bij hen loopt (die loopt vanaf de datum die op de factuur/bon staat). Je kan dus tot op zekere hoogte garantie ontlenen aan dat bericht, Apple is daar redelijk strikt in.
Maar, mijn garantie loopt vanaf t moment dat ik hem activeerde. Is het niet zo dat de garantie maar 1x geactiveerd kan worden ongeacht de gebruiker activatie? Dan weet hij of de tel al eens eerder is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
Maar, mijn garantie loopt vanaf t moment dat ik hem activeerde. Is het niet zo dat de garantie maar 1x geactiveerd kan worden ongeacht de gebruiker activatie? Dan weet hij of de tel al eens eerder is geactiveerd.

Waar vind u die datum. Bij mij staat er geen datum van garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 18:04
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:46:
En ik zie nergens iets staan bij info over garantie?
Imazing of coconutbattery downloaden op je mac/pc en dan iphone via kabel aansluiten dan zou je delaad cycli van de iphone moeten kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

Waar vind u die datum. Bij mij staat er geen datum van garantie
heb je uberhaupt iOS 13 geinstalleerd? dat staat ook bij info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ja ios 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Dan is het niet te missen, tenzij het garantie kopje weg gelaten wordt op het moment dat je geen garantie meer heb natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat is de maximumcapaciteit van de accu (Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie) en zijn er überhaupt (haar)krasjes of andere beschadigingen te zien aan het toestel, zoals @KaiseRRuby ook al zegt? Kijk ook eens in en rond de Lightning poort of daar stof zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
CoconutBattery op de Mac kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
hackint0sh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:54:
[...]

CoconutBattery op de Mac kan dit.
Lees nou eens de vraag. En mijn eerdere antwoorden.
Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Dan kun je altijd aan een computer hangen, en met Coconutbattery (macOS) of iBackupbot oid voor windows de loadcycles van de accu uitlezen. Daaraan is snel genoeg te zien of het echt nieuw in seal was, of dat er mee geklooid is.
Kan dat met een iPhone app: nee.

[ Voor 47% gewijzigd door Rub147 op 08-10-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Batterij is 100%. Zover zichtbaar geen krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

Lees nou eens de vraag. En mijn eerdere antwoorden.

[...]

Kan dat met een iPhone app: nee.
Volgens mij stond er een of in de vraag... Maar het kan dus ook via Windows... iBackupBot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Hij is 8 charges oud. Heb hem gisteren en vandaag aan de lader gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

low_n_slow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:47:
[...]
Dat is de Apple-garantie. Als je een product direct bij Apple koopt, is dat dus de fabrieksgarantie die minimaal twee jaar is. Koop je bij een derde partij (zoals een Coolblue bijvoorbeeld) dan heb je 1 jaar garantieservice bij Apple. Die is niet bovenop de garantie die je kan krijgen bij de winkel waar je het product gekocht hebt, maar er naast dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geniet van je iPhone en maak je niet druk. Particulier kun je alleen garantie krijgen via overdracht adhv factuur. Is het toestel je verkocht met factuur ?
Is er overeengekomen dat je eoa garantie krijgt ?
Vraag dus de aankoopfactuur erbij als je die niet hebt. (factuur van aankoop van vorige eigenaar. Of als je bij winkel hebt gekocht moet je daar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Als de batterij vervangen wordt, gaan dan de charges niet weer terug naar 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:11:
Als de batterij vervangen wordt, gaan dan de charges niet weer terug naar 0?
Correct.

[ Voor 21% gewijzigd door Rub147 op 08-10-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ik kon alleen het aantal charges uitlezen met imazing. geen producent. Wel de productiedatum die bestond uit 4 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:00:
Geniet van je iPhone en maak je niet druk. Particulier kun je alleen garantie krijgen via overdracht adhv factuur. Is het toestel je verkocht met factuur ?
Is er overeengekomen dat je eoa garantie krijgt ?
Vraag dus de aankoopfactuur erbij als je die niet hebt. (factuur van aankoop van vorige eigenaar. Of als je bij winkel hebt gekocht moet je daar zijn)
Particulier kan je geen garantie krijgen bij doorverkoop tenzij fabrieksgarantie (die in dit geval reeds verlopen is). De wettelijke garantie is tussen verkoper (handelaar, niet particulier in geval van tweedehands) en koper. De meeste verkopers doen niet moeilijk bij doorgifte van een apparaat (hun reputatie is ook nog altijd iets waard), maar dat wil niet zeggen dat je er zomaar recht op hebt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:14:
Ik kon alleen het aantal charges uitlezen met imazing. geen producent. Wel de productiedatum die bestond uit 4 cijfers.
Zolang de iPhone geen gekke meldingen geeft is het een originele batterij: nieuws: Apple blokkeert statusinfo accu iPhone bij vervanging door derden om ...

Even opsommend:
  • Geen krassen
  • 8 loadcycles
  • Geseald
Enigste wat je nog kunt doen of de verkoper iets heeft van een aankoopbewijs oid of in welke winkel het gekocht is (datum + tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:59:
[...]
Dat is de Apple-garantie. Als je een product direct bij Apple koopt, is dat dus de fabrieksgarantie die minimaal twee jaar is. Koop je bij een derde partij (zoals een Coolblue bijvoorbeeld) dan heb je 1 jaar garantieservice bij Apple. Die is niet bovenop de garantie die je kan krijgen bij de winkel waar je het product gekocht hebt, maar er naast dus.
Volgens mij lees jij niet goed wat ik bedoel ;)

Sowieso staat er een kopje garantie bij info in iOS13. Die garantie, we laten gemakshalve even in het midden welke garantie dat is, wordt geactiveerd als jij de iPhone voor het eerst in gebruik neemt. Dit is verkooppunt en koopdatum onafhankelijk. Immers weet de iphone niet waar en wanneer jij hem gekocht heeft.

Punt wat ik probeerde te maken is dat hij aan die datum kan zien wanneer zijn iphone officieel geactiveerd is. Lijkt mij namelijk niet dat de datum in het kopje garantie elke keer opschuift als je een iphone opnieuw activeert. Zo zou je ongelimiteerd je garantie kunnen verlengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Er staat geen kopje garantie bij info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

low_n_slow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:21:
[...]
Volgens mij lees jij niet goed wat ik bedoel ;)
Ben even benieuwd waar je dat uit opmaakt. :) Ik begrijp het verhaal prima. Ik spreek dan over de Apple-garantie, die zal Apple zelf wel valideren of het via henzelf of een 3rd party gekocht is (bijvoorbeeld via het serie en/of IMEI nummer). Afhankelijk daarvan krijg je dus 1 jaar (de coulance garantie) of 2 jaar (wanneer je direct bij hen hebt gekocht, al vind ik twee jaar garantie op een toestel van 1000+ euro (zoals de nieuwste iPhones) ook erg discutabel...) te zien. Met andere woorden, de datum kan afwijken van de totale periode dat je recht hebt op garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2019 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:09
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:35:
Estimated Purchase Date 02.04.1977
Je toestel is gestolen.
Vandaar de datum. Deze wordt terug gezet naar die specifieke datum als deze gestolen is in de VS.

:'(

Apple zet de garantie uit op toestellen die gestolen zijn.
De database zet de garantie gewoon terug naar datum 1 april 1978 als de Apple medewerker hem op de status gestolen zet.

Hier nog een link: https://discussions.apple...d=29709710022#29709710022 ; https://discussions.apple.com/thread/8466382

[ Voor 55% gewijzigd door Haruhi op 08-10-2019 16:00 . Reden: bijvoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:14

LankHoar

Langharig tuig

Haruhi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Je toestel is gestolen.
Vandaar de datum. Deze wordt terug gezet naar die specifieke datum als deze gestolen is in de VS.

;w
Omdat? Boute uitspraak zonder enige vorm van argumentatie. Jaag de TS nou niet onnodig schrik aan ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
[...]

Je toestel is gestolen.

;w
In het geval van geen gestolen iPhone had er 95% van de keren een iCloud lock op gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:33
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:55:
Batterij is 100%. Zover zichtbaar geen krassen
Heb je een Mac en ken je iemand met een Mac? Met 'Coconut battery' kan je exact de informatie verzamelen hoeveel cyclussen de batterij al heeft ondergaan. Mogelijk kan het ook onder Windows, google kan je in dat geval wel meer info geven :)
Ik had niet gelezen dat je dit ondertussen al gevonden hebt. (8 cyclussen)

[ Voor 9% gewijzigd door Malantur op 08-10-2019 15:41 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:30:
[...]
Ben even benieuwd waar je dat uit opmaakt. :) Ik begrijp het verhaal prima. Ik spreek dan over de Apple-garantie, die zal Apple zelf wel valideren of het via henzelf of een 3rd party gekocht is (bijvoorbeeld via het serie en/of IMEI nummer). Afhankelijk daarvan krijg je dus 1 jaar (de coulance garantie) of 2 jaar (wanneer je direct bij hen hebt gekocht, al vind ik twee jaar garantie op een toestel van 1000+ euro (zoals de nieuwste iPhones) ook erg discutabel...) te zien. Met andere woorden, de datum kan afwijken van de totale periode dat je recht hebt op garantie.
Stiekem heb ik het over de begin datum en het terug beredeneren daarvan.

In mijn geval: iPhone X gekocht bij derde partij begin oktober 2018. Einddatum garantie bij info: 11 oktober 2019. Komt exact overeen met 1 jaar garantie. Indien twee jaar garantie had de activatie datum 2017 geweest.

Ik had dus bedacht dat de TS het zo terug kon beredeneren. Echter geeft hij aan dat hij dat helemaal niet bij info heeft staan. Vrij bizar wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Hier ook een Apple iPhone X geseald met T-Mobile factuur van iemand overgenomen. De garantie ging in toen ik telefoon heb aangezet. Serienummer heb ik wel gecheckt voor aankoop op de Apple website.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:09
LankHoar schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:35:
[...]Omdat? Boute uitspraak zonder enige vorm van argumentatie. Jaag de TS nou niet onnodig schrik aan ;)
De database zet de garantie gewoon terug naar datum 1 april 1978 als de Apple medewerker hem op de status gestolen zet.

Hier nog een link: https://discussions.apple...d=29709710022#29709710022 ; https://discussions.apple.com/thread/8466382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Haruhi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom het kopje garantie niet aanwezig is bij info... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Oke, Korte samenvatting.

Waarschijnlijk:
Nieuw in doos, maar wel gestolen.

Is dit verstandig te melden of aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

In het geval van geen gestolen iPhone had er 95% van de keren een iCloud lock op gezeten.
Als er batches van onverkochte toestellen gestolen worden tijdens transport, zeecontainer of bij distributeurs/winkeliers dan zijn deze niet voorzien van iCloud locks. Vaak betreft het hier pallets vol met honderden of zelfs duizenden iPhones maar de serienummers zijn bekend en worden dan kan het zijn dat deze op die manier door Apple van "warranty"ontdaan ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

weebl

YARR!

Als je zeker weet dat ie gestolen is:

Sowieso aangifte doen. Grote kans dat als je dat niet doet je zelf vroeg of laat in de problemen komt. Volgens mij heb je juridisch gezien de telefoon geheeld. Ga er van uit dat je je telefoon en je geld kwijt bent. Mocht het OM de verkoper kunnen vervolgen dan kan je je volgens mij voegen aan de rechtzaak om je geld terug te krijgen.

Dure les dit denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:42
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:56:
Oke, Korte samenvatting.

Waarschijnlijk:
Nieuw in doos, maar wel gestolen.

Is dit verstandig te melden of aan te geven?
Je hebt nu de kennis dat dit toestel (vermoedelijk) van diefstal afkomstig is, je hebt nu dus twee keuzes:

-Ja je zou hier melding van MOETEN maken.
mogelijk gevolg: politie neemt het toestel in beslag, start onderzoek , en je bent telefoon langere tijd, of voor altijd kwijt.
Zie dan ook nog maar eens gecompenseerd te worden in jou schade.
Ik weet de de regels niet excact, maar als verkoper aannemelijk kan maken dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld, kun je hem zelfs misschien niet eens aansprakelijk stellen.

Het andere antwoord mag op Tweakers niet gesuggereerd worden ;) )

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zo dan! een hoop Inspector Gadget's hier op Tweakers...ppfff, de tandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:14

LankHoar

Langharig tuig

Haruhi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Dat zijn speculaties van gebruikers, ik zie daar geen antwoord o.i.d. van Apple. I.p.v. de garantie laten vervallen van gestolen toestellen lijkt het me veel logischer dat ze dan het IMEI zouden blokkeren. Dan heeft niemand nog wat aan het toestel als telefoon zijnde, veel effectiever dan slechts een of andere vaag te bereiken datum terugzetten.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:30
[...]

Je toestel is gestolen.

:'(

Het bericht dat je quote geeft informatie over een derde site die geen toegang heeft tot de databases van Apple. Daarnaast onderbouw je dat met een linkje naar een forum waar een willekeurige gebruiker iets claimt. Nogal jumping to conclusions als je het mij vraagt. Dit zegt dus zeker niets over of de iPhone al dan niet gestolen is.

Tot dusver hebben we dus een iPhone die eruit ziet als nieuw, geseald was in doos met een batterij die nieuw is (8 cycli wellicht meetfout?). Wat is precies het probleem voor jou met deze iPhone? Als er volledige garantie was beloofd terwijl dit toestel al een jaar op de plank ligt kun je hier een probleem van maken. Als garantie je niets uitmaakt heb je volgens mij gewoon wat je vooraf dacht te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door OosterF op 08-10-2019 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Als die gestolen is gewoon aan de politie gegeven (wel duidelijk op papier zetten!).

Het is het niet waard. Helaas pindakaas. Hopenlijk volgende keer wat langer nadenken voordat je denkt goedkoop een Iphone te kunnen kopen. Is het te goed om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat ding echt geseald gejat is dan haalt Apple de mogelijkheid tot activeren eraf dacht ik. Dan hebben ze geen iCloud lock maar kan je er ook niets mee.

SN uit de OP is gewoon netjes geactiveerd en geldig. Zou mij hier niet zo druk om maken eigenlijk. Gewoon gebruiken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:40
Het lijkt hier om een speciaal Foxcon iPhone te gaan: https://zhuanlan.zhihu.com/p/36210811

Geen idee hoe accuraat Google vertalen is, maar pas na 7 pogingen kon die de website vertalen.
Allereerst moeten we weten dat deze iPhone, die werd geboren in 1978, een veel voorkomende naam heeft in Shenzhen Huaqiang North, ze noemen ze Foxconn / 1978-modellen. Sommige bedrijven noemen het "Foxconn-bronmachine", "beveiligingsmachine".

De oorsprong van Foxconn-machine / 1978-model: Retailmachine verkocht door de officiële website van Apple, Apple Store en Apple Tmall flagship store, er zijn kwaliteitsproblemen in 7 dagen of 15 dagen, de geretourneerde machine is goed gerepareerd (het vervangende onderdeel, de Repareer het moederbord reparatiemoederbord) Na de test te hebben doorstaan, wordt het via het Foxconn-kanaal verkocht aan een derde distributiebedrijf in de markt. Natuurlijk heeft de officiële verandering van het vliegtuig ook deze situatie, net nadat de activering kwaliteitsproblemen heeft, terug naar Foxconn-rectificatie en vervolgens via Foxconn-verkoop daar.

Dit type machine bestaat niet alleen in de versie van de Nationale Bank, zolang het het land is dat iPhones in de wereld verkoopt. Als het de nationale versie van het Foxconn machine / 1978-model is, zoals hieronder weergegeven.

Accessoires: Foxconn-machine heeft geen gerelateerde accessoires, de witte schuimtas is bedekt met stickers met betrekking tot informatie over de mobiele telefoon.

Laten we het nu hebben over verschillende manieren om deze machine te identificeren.

1, fruit snel openbaar nummer zoekopdracht

Voer het IMEI / serienummer in van de iPhone die moet worden opgevraagd Activeringstijd: 1 april 1978, het is het Foxconn machine / 1978-model

2, vraagt ​​Apple backstage GSX, als de datum van aankoop "1978" is, behoort deze ook tot het "1978" -model

Dus is het iPhone-model Foxconn / 1978 de moeite waard om te beginnen?

1, zakelijke routines

De Foxconn / 1978-modellen zijn niet officieel gerechtvaardigd, meestal beweren de modellen die door de handelaren worden verkocht zonder recept. Aangezien consumenten moeten vragen of het om natuurlijke overbescherming of "over-the-counter" gaat, met name voor machines die al een jaar niet zijn vermeld, vallen ze onder dergelijke machines, zoals hieronder wordt getoond.

2, kwaliteitsproblemen

Aangezien het Foxconn machine / 1978-model een machine is die door Foxconn is gerepareerd en gerepareerd, heeft het meestal geen kwaliteitsproblemen nadat het is gekocht en kan het ook worden geborsteld en hersteld. Als er zich in de toekomst echter een kwaliteitsprobleem voordoet, kan dit alleen door een externe onderhoudsorganisatie worden gerepareerd.

3, is het de moeite waard om te beginnen?

Als de prijs redelijk is, is het niet de moeite waard om op deze details te letten. Als u deze activeringstijd ziet: 1978-4-1, psychologisch niet bereid om te gaan, wordt het aanbevolen om de machine vroegtijdig te retourneren, anders zal het moeilijk zijn om te doen na de garantietermijn voor de verkoper.
Toevoeging 1: Als ik het goed begrijp gaat het hier om telefoons die door Apple ooit zijn verkocht en binnen 7 of 15 dagen zijn geretourneerd. Zij hebben deze toestellen terug gestuurd naar Foxconn. Foxconn heeft deze gerepareerd en brengt deze zelf weer op de markt via handelaren.

Toevoeging 2: Deze telefoons worden verkocht zonder doos of accessoires. De iPhone is dus niet door Apple verpakt maar later ergens anders door derde

[ Voor 115% gewijzigd door MR.Harok op 08-10-2019 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-06 18:27
Download 3utools voor Windows, sluit je iphone aan en kies verificatie rapport. Daar zie je als er iets vervangen is geweest , productie datum van onderdelen,... ect... tevens als het een originele batterij is en hoeveel cyclus deze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Blokker_1999 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Particulier kan je geen garantie krijgen bij doorverkoop tenzij fabrieksgarantie (die in dit geval reeds verlopen is). De wettelijke garantie is tussen verkoper (handelaar, niet particulier in geval van tweedehands) en koper. De meeste verkopers doen niet moeilijk bij doorgifte van een apparaat (hun reputatie is ook nog altijd iets waard), maar dat wil niet zeggen dat je er zomaar recht op hebt.
Wettelijke garantie is gewoon overdraagbaar !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik geloof er niks van dat het een gestolen telefoon is. Als het waar is wat hier boven wordt beweerd zou de Apple site wel aangeven dat het een gestolen telefoon is als je het IMEI daar inklopt.

Het is overigens wel een Amerikaans model, dat wel. De A1920 is het Amerikaanse model. A2097 is het Europese model. Maakt voor gebruik weinig verschil geloof ik, wellicht iets met de banden.

@niekslebos Heb jij de telefoon inmiddels in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekslebos
Telefoon is inmiddels in gebruik

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:55:
Ik geloof er niks van dat het een gestolen telefoon is. Als het waar is wat hier boven wordt beweerd zou de Apple site wel aangeven dat het een gestolen telefoon is als je het IMEI daar inklopt.
Precies, dat is/lijkt mij gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
low_n_slow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Stiekem heb ik het over de begin datum en het terug beredeneren daarvan.

In mijn geval: iPhone X gekocht bij derde partij begin oktober 2018. Einddatum garantie bij info: 11 oktober 2019. Komt exact overeen met 1 jaar garantie. Indien twee jaar garantie had de activatie datum 2017 geweest.

Ik had dus bedacht dat de TS het zo terug kon beredeneren. Echter geeft hij aan dat hij dat helemaal niet bij info heeft staan. Vrij bizar wel...
Zodra de garantie verlopen is zal het kopje Garantie verdwijnen in instellingen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 15:00
Aangezien ik in het systeem van Apple kan kijken, maar geen informatie mag geven, kan ik je alleen vertellen dat je geen nieuwe iPhone hebt en dat hij vaker aan geweest is/gebruikt. Verkocht in USA.

Terug naar de verkoper dus.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Inderdaad, Verkocht in de US maar meerdere keren in gebruik geweest. @niekslebos
Heb je toevallig ook een andere MPN staan bij Info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekslebos
Blubkens schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:27:
Inderdaad, Verkocht in de US maar meerdere keren in gebruik geweest. @niekslebos
Heb je toevallig ook een andere MPN staan bij Info?
Wat is een MPN en waar kan ik die vinden?

[ Voor 24% gewijzigd door niekslebos op 09-10-2019 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekslebos
woutertjuh88 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:20:
Aangezien ik in het systeem van Apple kan kijken, maar geen informatie mag geven, kan ik je alleen vertellen dat je geen nieuwe iPhone hebt en dat hij vaker aan geweest is/gebruikt. Verkocht in USA.

Kun je ook zien hoe vaak dat hij al gebruikt is?

[ Voor 17% gewijzigd door niekslebos op 09-10-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij wat voor een verkoper en tegen welke prijs heb je dat ding gekocht? Voor €100 cash achter het station in, een fysieke winkel of op marktplaats/instagram/etc.

De les hier: goedkoop is duurkoop.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 09-10-2019 10:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
woutertjuh88 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:20:

Dan heb ik me toch vergist. Niet gestolen dus, of in ieder geval niet als gestolen geregistreerd?

Gebruik is natuurlijk relatief he, kun je zien of hij echt langere tijd is gebruikt of simpelweg aan en uit gezet? Wel knap dat ze hem krasvrij hebben weten te houden..

Bij mij gaat het meestal zo:

Yes, nieuwe iPhone. Even aanzetten voordat ik mijn screenprotector er op plak. *er landen drie stofjes op de iPhone*. Shit, kras. Had ik nou toch maar eerst mijn protector erop geplakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ik heb hem op marktplaats gekocht voor 700 euro. en inderdaad het gebruik ben ik ook wel benieuwd naar.

MPN nummer is gevonden en is: MTAG2LL/A

[ Voor 17% gewijzigd door niekslebos op 09-10-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

fsfikke schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:47:

De les hier: goedkoop is duurkoop.
De TS kan op dit moment toch nog steeds beschikken over een zeer goede telefoon? Er is nog nergens uit kunnen concluderen dat de telefoon niet goed is. Alleen niet nieuw volgens een bron. Maar dat kan, op dit moment, betekenen, aan zetten, checken, weer uitzetten. Dat weten we niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hann1BaL schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

De TS kan op dit moment toch nog steeds beschikken over een zeer goede telefoon? Er is nog nergens uit kunnen concluderen dat de telefoon niet goed is. Alleen niet nieuw volgens een bron. Maar dat kan, op dit moment, betekenen, aan zetten, checken, weer uitzetten. Dat weten we niet.
Dat kan, of hij gaat volgende week kapot en TS heeft geen garantie omdat het een Amerikaans model is, hij reeds gebruikt is, meer dan een jaar oud is en er geen aankoopbon is. Dan ben je in een klap 700 euro kwijt, in plaats van de 230 euro (extra) die je "kwijt" zou zijn aan een nieuwe, Europese telefoon mét garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
niekslebos schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:54:
Ik heb hem op marktplaats gekocht voor 700 euro. en inderdaad het gebruik ben ik ook wel benieuwd naar.

Er is nog veel verschil tussen op marktplaats gekocht en overdracht op een publieke plaats of de overdracht bij iemand thuis. Ik neem tenminste aan dat je hem voor dat bedrag niet hebt laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Heb hem bij de beste meneer thuis opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:40
@niekslebos Heb je mijn reactie en link gelezen?
MR.Harok schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:34:
Het lijkt hier om een speciaal Foxcon iPhone te gaan: https://zhuanlan.zhihu.com/p/36210811

Geen idee hoe accuraat Google vertalen is, maar pas na 7 pogingen kon die de website vertalen.

[...]

Toevoeging 1: Als ik het goed begrijp gaat het hier om telefoons die door Apple ooit zijn verkocht en binnen 7 of 15 dagen zijn geretourneerd. Zij hebben deze toestellen terug gestuurd naar Foxconn. Foxconn heeft deze gerepareerd en brengt deze zelf weer op de markt via handelaren.

Toevoeging 2: Deze telefoons worden verkocht zonder doos of accessoires. De iPhone is dus niet door Apple verpakt maar later ergens anders door derde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
MR.Harok schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:27:

[...]
Nu wel. Dit betekent dat de telefoon niet meer nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Gegevens van de telefoon via 3utools:

Device Model iPhone XS iPhone XS Normal

Device Color Front Black£¬Rear Space Gray Front Black£¬Rear Space Gray Normal

Hard Disk Capacity 64GB 64GB Toshiba TLC Normal

Sales Model MTAG2 MTAG2 Normal

Sales Area LL/A LL/A Normal

Model Number A1920 A1920 Normal

Buletooth Address F8:E9:4E:6F:05:70 F8:E9:4E:6F:05:70 Normal

Cellular Address F8:E9:4E:6F:85:93 F8:E9:4E:6F:85:93 Normal

Wi-Fi Address F8:E9:4E:71:D4:79 F8:E9:4E:71:D4:79 Normal

Serial Number F17XX6RUKPFP 2018-12-30 F17XX6RUKPFP 2018-12-30 Normal

Mainboard Serial No. F3X85140355JVN6D 2018-12-20 F3X85140355JVN6D 2018-12-20 Normal

Battery Serial Number F8Y84920C0HJT0Q0A 2018-12-04 F8Y84920C0HJT0Q0A 2018-12-04 Normal

Rear Camera DN8850319HFHYMX5K 2018-12-12 DN8850319HFHYMX5K 2018-12-12 Normal

Front Camera DNM842704X6JH8388 2018-10-21 DNM842704X6JH8388 2018-10-21 Normal

Screen Serial Number N/A User decision needed N/A

Production Date 2018/12/30 (52nd week ) Warranty Date N/A Apple ID Lock On

iOS Version 13.1.2 (17A861) Activated Yes Jailbroken No

Battery Life 100% Charge Times 9 Times Wi-Fi Module Low Temp Wi-Fi

Carrier Status Domestic SIM card needed Verify Serial Number Yes Verify UDID Yes

Verification completed, no abnormalities found Report Date 2019-10-09

[ Voor 50% gewijzigd door niekslebos op 09-10-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MR.Harok schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:27:

[...]
Een vreemd verhaal zeker omdat je zou verwachten dat Apple deze telefoons in ieder geval als refurbished zou laten classificeren. Zie ook https://discussions.apple.com/thread/7430848

@niekslebos ik zou even je persoonlijke data zoals je tel en mac nrs hierboven en onder weghalen.

[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 09-10-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
niekslebos schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:59:
Gegevens van de telefoon via 3utools:

Device Model iPhone XS iPhone XS Normal

Device Color Front Black£¬Rear Space Gray Front Black£¬Rear Space Gray Normal

Hard Disk Capacity 64GB 64GB Toshiba TLC Normal

Sales Model MTAG2 MTAG2 Normal

Sales Area LL/A LL/A Normal

Model Number A1920 A1920 Normal

Buletooth Address F8:E9:4E:6F:05:70 F8:E9:4E:6F:05:70 Normal

Cellular Address F8:E9:4E:6F:85:93 F8:E9:4E:6F:85:93 Normal

Wi-Fi Address F8:E9:4E:71:D4:79 F8:E9:4E:71:D4:79 Normal

Serial Number F17XX6RUKPFP 2018-12-30 F17XX6RUKPFP 2018-12-30 Normal

Mainboard Serial No. F3X85140355JVN6D 2018-12-20 F3X85140355JVN6D 2018-12-20 Normal

Battery Serial Number F8Y84920C0HJT0Q0A 2018-12-04 F8Y84920C0HJT0Q0A 2018-12-04 Normal

Rear Camera DN8850319HFHYMX5K 2018-12-12 DN8850319HFHYMX5K 2018-12-12 Normal

Front Camera DNM842704X6JH8388 2018-10-21 DNM842704X6JH8388 2018-10-21 Normal

Screen Serial Number N/A User decision needed N/A

Production Date 2018/12/30 (52nd week ) Warranty Date N/A Apple ID Lock On

iOS Version 13.1.2 (17A861) Activated Yes Jailbroken No

Battery Life 100% Charge Times 9 Times Wi-Fi Module Low Temp Wi-Fi

Carrier Status Domestic SIM card needed Verify Serial Number Yes Verify UDID Yes

Verification completed, no abnormalities found Report Date 2019-10-09
Dit zou betekenen dat het scherm mogelijk vervangen is volgensmij

[ Voor 48% gewijzigd door niekslebos op 09-10-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
niekslebos schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Nee. Zie:
The sole screen serial number can not be read, thus, 3uTools can not verify if the device screen is replaced or not.
https://www.3u.com/tutori...evice-verification-report

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:38
niekslebos schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Haal even je telefoonnummer uit je bericht, dat is nooit handig om zo op internet te zetten. :)

edit: Whoops, pagina niet gerefresht na de lunch, ik heb niks gezegd. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 09-10-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Gedaan, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
niekslebos schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:54:
Amerikaans vanwege het LL gedeelte en ziet er niet naar uit dat deze refurbished of repaired is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ik kan ook werkelijk geen kras of iets vinden op de telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat is eigenlijk het probleem? Want titel zegt geen garantie maar de Apple pagina zegt wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Serienummers lezen Apple : Wat vertelt de eerste letter

M: Toestel is nieuw geproduceerd
F: Toestel is een Apple certified Refurbished unit
N: Toestel is een door Apple geruild toestel
G: Toestel is een custom door Apple geleverd toestel (bijvoorbeeld gegraveerd)

[ Voor 8% gewijzigd door burrfoot op 10-10-2019 16:16 . Reden: aanname verwijderd ]

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

burrfoot schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:15:
Serienummers lezen Apple : Wat vertelt de eerste letter

M: Toestel is nieuw geproduceerd
F: Toestel is een Apple certified Refurbished unit
N: Toestel is een door Apple geruild toestel
G: Toestel is een custom door Apple geleverd toestel (bijvoorbeeld gegraveerd)
:)

Pagina: 1 2 Laatste