Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• niekslebos
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07-11 12:40
Hallo allemaal,

Ik heb een gesealde iphone xs gekocht en nu blijkt de garantie van de telefoon al verlopen te zijn. Mijn vraag is hoe dit kan. Normaal begint de garantieperiode toch pas als de iphone geactiveerd wordt?

Het serienummer van de telefoon: F17XX6RUKPFP.

Is het mogelijk dat deze telefoon al een keer geactiveerd is? de datum waarop deze geproduceerd is, is april 2019. Dus de iphone zou sowieso tot april 2020 garantie moeten hebben bij apple. Dus op de een of andere manier is de garantie er al af. Hoe kan dit?

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02:01
Vraag het aan de verkoper?

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone XS Max 64GB

• niekslebos
Is een particulier die zegt dat hij het toestel geseald heeft ontvangen en weer heeft doorverkocht.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:41
Sealapparaten zijn niet moeilijk aan te komen

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06:53
IMEI.info:
Checked SN: F17XX6RUKPFP
Model: iPhone XS
Brand: APPLE
SN: F17XX6RUKPFP
Color: Space Gray
Memory: 64GB
Production date: 03-07-2018
iPhone age: 1 year(s), 3 month(s), 5 day(s)

• EPICOSAURUS
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 13:41
https://www.apple.com/leg...s-universal-warranty.html

Geeft aan dat de Apple garantie 1 jaar loopt vanaf aanschaf. De consumentengarantie loopt 2 jaar vanaf aankoop, heb je er een factuur bij?

• niekslebos
Is ook de activatiedatum ergens te vinden?

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:13

DataGhost

iPL dev

Je had je opzich ook kunnen afvragen wat een particulier (!) moet met de doorverkoop van gesealde iPhones, als 'ie dat sealen niet gewoon zelf doet (of degene waar hij de telefoon vandaan heeft). Al had 'ie hem zelf in de winkel gekocht en in de verpakking laten zitten, geldt de garantie vanaf het moment van aankoop al en dat kan best al een hele tijd geleden zijn. Aangezien het particulier is kan jij daar weinig aanspraak op maken. Ergens heb je ook nog de kans dat je je schuldig hebt gemaakt aan heling. Dan heeft hij de telefoon inderdaad geseald "ontvangen".

DataGhost wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:18 (24%)

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• niekslebos
Snap ik. Gaat mij er meer om dat de iphone nieuw is en niet opnieuw ingeseald.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dan denk ik dat je contact op moet nemen met Apple omdat zij in principe de enigen zijn die dat kunnen zien.

• niekslebos
Apple heb ik gebeld en die zeggen dat ze geen informatie mogen verstrekken ivm privacy

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:29

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:19:
Apple heb ik gebeld en die zeggen dat ze geen informatie mogen verstrekken ivm privacy
Je hebt geen bon? Daarmee kun je bewijzen dat de Iphone van jou is (tenzij die is gestolen natuurlijk).

Kan natuurlijk ook zijn dat die 1,5 jaar op de plank heeft gelegen.

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:48
Als Apple je niet kan helpen en je ook niets zult hebben aan een shady marktplaats verkoper, heb je waarschijnlijk pech gehad.
Dat is het nadeel als je zulke dingen goedkoop probeert te krijgen en betrouwbare winkels ontwijkt.

• niekslebos
er is dus geen mogelijkheid om te achterhalen of de iphone al een keer eerder geactiveerd is geweest?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gooi je nummer eens door de diverse checkers? imei info geeft namelijk een 07-2018 productie, wat dus inderdaad al voorbij een jaar is, geen idee of andere checkers ook kunnen zien of die al eens geactiveerd is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-11 11:49
Dat ding kan toch prima gewoon al die tijd in zijn oorspronkelijke doosje hebben gezeten en nooit geopend? Wellicht tijd in een opslag gelegen oid, weet jij veel. Productiedatum is juli 2018.

Garantiedatum gaat waarschijnlijk in vanaf aankoopdatum van Apple. Niet vanaf het moment dat jij de telefoon daadwerkelijk in gebruik neemt maar het moment dat Apple hem verkoopt.

Lees ook even dit: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47660985

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:37 (9%)

• niekslebos
De telefoon bezat na openmaken ook nog de oude ios versie. Ga zo even bezig met de checkers

• niekslebos
IMEI 357203098368060

Past First Activation Yes

Apple Care No

Warranty Name Out Of Warranty

Repairs and Service Coverage Expired

Estimated Expiration Date 01.04.1978

Telephone Technical Support Expired

Estimated Purchase Date 02.04.1977

• KaiseRRuby
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:35:
IMEI 357203098368060

Past First Activation Yes

Apple Care No

Warranty Name Out Of Warranty

Repairs and Service Coverage Expired

Estimated Expiration Date 01.04.1978

Telephone Technical Support Expired

Ik neem aan dat je zelf in de gaten hebt dat dit niet zo betrouwbaar is?

Even wat anders: wat wil je nou eigenlijk precies weten en waarom? Het is duidelijk dat de iPhone oud is en buiten Apple's originele garantie. Je hebt nog wel de info uit die andere link die ik stuurde.

Wil je de koop ongedaan maken en zoek je nu naar argumenten richting die verkoper? Wat wil je precies weten met die activatie waar je het elke keer over hebt?

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:40 (29%)

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:12
<laat maar>

Jassy wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:49 (88%)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:27:
er is dus geen mogelijkheid om te achterhalen of de iphone al een keer eerder geactiveerd is geweest?
Wat maakt dat uit? Apple is niet je aanspreekpunt voor garantie. Iemand anders heeft die telefoon lang geleden eens bij Apple gekocht en verkoopt hem nu door. Dat bedrijf is verantwoordelijk om jou garantie te geven.
Jassy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:39:
Lijkt op een gestolen toestel als ik die fake data zo zie...
Die online check tools hebben geen toegang tot de database van Apple, daar kan je dus weinig mee.

fsfikke wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:41 (23%)

DUT Racing

• niekslebos
Nice Name: iPhone Xs (US/Canada/Hong Kong/A1920)
Please visit our facebook page
Family name: A1920
Group1: iPhone
Group2: XS
Generation:
EMC number: 3218
CPU speed: 2.49GHz
Screen size: 5.8 inch
Screen resolution: 2436x1125 pixels
Colour: Space Gray
Production year : 2018
Production week : 52 (December)
Model introduced: 2018
Capacity: 64GB
Motherboard number: Please tell us the motherboard number of this iPhone of you know it.
Memory - flavour: Soldered
Memory - maximum total: 4GB
Factory: F1 (China, Zhengzhou - Foxconn)

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:25

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Dus je hebt een "geseald" toestel gekocht zonder bon? Zoals Vinzz zegt, een sealapparaat kun je overal kopen.

EnigmaNL wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:42 (34%)

• niekslebos
Het gaat mij er alleen om dat het een nieuw toestel is. Dus niet gereviseerd en opnieuw geseald.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:50
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:40:
Nice Name: iPhone Xs (US/Canada/Hong Kong/A1920)
Please visit our facebook page
Family name: A1920
Group1: iPhone
Group2: XS
Generation:
EMC number: 3218
CPU speed: 2.49GHz
Screen size: 5.8 inch
Screen resolution: 2436x1125 pixels
Colour: Space Gray
Production year : 2018
Production week : 52 (December)
Model introduced: 2018
Capacity: 64GB
Motherboard number: Please tell us the motherboard number of this iPhone of you know it.
Memory - flavour: Soldered
Memory - maximum total: 4GB
Factory: F1 (China, Zhengzhou - Foxconn)
Dat zegt verder niks, dat is de productie informatie. De vraag is nu eigenlijk, heeft de verkoper het gekocht bij Apple en al die tijd geseald gelaten of wordt je opgelicht.

Als je een iPhone bij Apple koopt gaat de Apple "fabrieks" garantie in op aankoopdatum, bij een andere winkel pas na activatie (maar de garantie van de winkel zelf op de aankoopdatum).

Rub147 wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:43 (9%)

• KaiseRRuby
Jassy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:39:
Lijkt op een gestolen toestel als ik die fake data zo zie...
Bron? Waarom?

Niet zomaar dit soort dingen roepen en TS de schrik in jagen zonder meer info.

• KaiseRRuby
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:41:
Het gaat mij er alleen om dat het een nieuw toestel is. Dus niet gereviseerd en opnieuw geseald.
http://osxdaily.com/2018/...new-refurbished-replaced/

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14-11 00:33
Misschien even met een applicatie de batterij cycle count bekijken, dat zou mogelijk een indicatie kunnen geven of het toestel al gebruikt is.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Als je het zo belangrijk vindt dat 'ie nieuw is, breng 'm terug en koop een nieuwe in een echte winkel? Waarom vind je dat je recht zou hebben op een origineel, nieuw, niet-gestolen toestel voor minder dan de nieuwprijs?

• Anoniem: 315662
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Als je niet iets van een bon hebt wordt het sowieso moeilijk om aan te tonen dat het apparaat nieuw zou moeten zijn, zeker omdat je het dus niet van een winkel hebt gekocht maar gewoon een particulier.

Klinkt heel hard, maar het is altijd wel een beetje het risico als je het van iemand over koopt. Mag het en is het ethisch, nee, doen mensen het, ja. Je moet je gewoon altijd afvragen, waarom heeft deze persoon een nieuwe iPhone maar verkoopt deze door. Hoe kom je aan een gesealde iPhone zonder bon, die je daarna direct weer doorverkoopt.

Anoniem: 315662 wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:45 (21%)

• niekslebos
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:41:
http://osxdaily.com/2018/...new-refurbished-replaced/

Volgens deze site is die nieuw gekocht

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:12
<laat maar>

Jassy wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:49 (96%)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Rub147
Jassy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:46:
[...]

Omdat de data er behoorlijk shady uit ziet en elk vertrouwen dat je een legitiem toestel in handen hebt dan wel verdampt is.

Maar schijnbaar mag je dit soort dingen niet roepen ondanks dat het er wel heel dik bovenop ligt en moeten er direct bronnen bij worden gehaald.
Ook wel eens aan gedacht dit die site's waar je dit checkt shady zijn. Apple geeft die data zelf niet vrij, hoe zouden zij er aan moeten komen: niet :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Omdat de data er behoorlijk shady uit ziet en elk vertrouwen dat je een legitiem toestel in handen hebt dan wel verdampt is.

Maar schijnbaar mag je dit soort dingen niet roepen ondanks dat het er wel heel dik bovenop ligt en moeten er direct bronnen bij worden gehaald.
Zomaar wat in de groep gooien is inderdaad niet gewenst. Je weet niet eens van welke website dat lijstje komt wat de TS post? Misschien is het wel www.meerinfooverjeiphone.nl/beta. En dan bepaal jij meteen dat het een gestolen telefoon is 8)7

DUT Racing

• KaiseRRuby
[...]

Er staat dat het estimated data is, dus die site verzint gewoon zelf wat. Dus volkomen nutteloze data maar niet perse shady.

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-11 08:31
Heb geen verstand van Apples maar waar zie je dan dat er geen garantie meer op zit? Ik neem aan dat als je deze melding ergens in de telefoon ziet, dat hij dus al een keer geactiveerd is geweest. Ik neem aan dat de productiedatum niets met de garantie doet, maar kan me dus wel voortellen dat zodra jij je toestel activeert de garantie gaat lopen. Is die nu dus afgelopen..dan is die dus geactiveerd geweest. Tenminste als dat zo werkt...

Dat je aan een code kan zien dat je toestel nieuw gekocht is (een geen Apple refurb/replace) staat natuurlijk los van wel of niet geactiveerd/gebruikt te zijn..

• Anoniem: 315662
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Ook wel eens aan gedacht dit die site's waar je dit checkt shady zijn. Apple geeft die data zelf niet vrij, hoe zouden zij er aan moeten komen: niet :)
Dat is wel zo, maar het is geen losstaand iets.
Als je kijkt naar de hele situatie is het natuurlijk al dubieus. Hij is doorverkocht en dan wordt er aangegeven dat de telefoon al geactiveerd is geweest. Dan is het sneller waarschijnlijk dat er mee gerommeld is, dan dat de website foute informatie geeft (al blijft dat altijd een optie natuurlijk).

• Rub147
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:49:
Heb geen verstand van Apples maar waar zie je dan dat er geen garantie meer op zit? Ik neem aan dat als je deze melding ergens in de telefoon ziet, dat hij dus al een keer geactiveerd is geweest. Ik neem aan dat de productiedatum niets met de garantie doet, maar kan me dus wel voortellen dat zodra jij je toestel activeert de garantie gaat lopen. Is die nu dus afgelopen..dan is die dus geactiveerd geweest. Tenminste als dat zo werkt...

Dat je aan een code kan zien dat je toestel nieuw gekocht is (een geen Apple refurb/replace) staat natuurlijk los van wel of niet geactiveerd/gebruikt te zijn..
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

EPICOSAURUS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:14:
https://www.apple.com/leg...s-universal-warranty.html

Geeft aan dat de Apple garantie 1 jaar loopt vanaf aanschaf. De consumentengarantie loopt 2 jaar vanaf aankoop, heb je er een factuur bij?
In Nederland loopt de garantie langer dan twee jaar. Stop daarom met het aangeven dat de garantie twee jaar is; dat is de Europese richtlijn, waar de wetten aan moeten voldoen, een minimale eis dus. In Nederland ligt dat wat verder; garantie op de economische levensduur van het product. Daar is Apple trouwens ook al voor op de vingers getikt, dus de 1 jaar garantie klopt overigens ook niet.
Refurbished is sowieso nooit nieuw en een sealapparaat kan (zoals gezegd) iedereen zo kopen en spullen er vervolgens ermee gaan sealen, dus dat iets gesealed is zegt niets.

CH4OS wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:52 (21%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Blasterxp
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
door Apple gefixed buiten de garantie? Is dat wellicht een scenario?

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-11 08:31
duidelijk.

Dan lijkt het me dus dat dit toestel niet spiksplinternieuw is. Of in ieder geval opnieuw geseald is

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Die site zegt
Geldige aankoopdatum

Een gevalideerde aankoopdatum zorgt ervoor dat Apple uw product snel kan vinden en u de nodige hulp kan bieden.
Dat klinkt alsof iemand hier een actie voor heeft moeten uitvoeren en dat dat dus al gedaan is, meer dan een jaar geleden. Ik denk dat dat de maximale hoeveelheid informatie is die je kan krijgen, en eventuele conclusies zijn puur gebaseerd op de aanname die ik net maak.

• niekslebos
Klopt. Het zou kunnen dat de garantie begint te lopen na aanschaf dat de telefoon al een jaar op de plank ligt. Dit weet ik namelijk niet zeker.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
In Nederland loopt de garantie langer dan twee jaar. Stop daarom met het aangeven dat de garantie twee jaar is; dat is de Europese richtlijn, waar de wetten aan moeten voldoen, een minimale eis dus. In Nederland ligt dat wat verder; garantie op de economische levensduur van het product. Daar is Apple trouwens ook al voor op de vingers getikt, dus de 1 jaar garantie klopt overigens ook niet.
Correctie; de nederlandse wet kent niet echt de term 'garantie'. Wel een periode waarin het product conform de verwachtingen die je mag hebben moet functioneren.

• Rub147
DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

Die site zegt

[...]

Dat klinkt alsof iemand hier een actie voor heeft moeten uitvoeren en dat dat dus al gedaan is, meer dan een jaar geleden. Ik denk dat dat de maximale hoeveelheid informatie is die je kan krijgen, en eventuele conclusies zijn puur gebaseerd op de aanname die ik net maak.
Als je bij Apple koopt dan is het direct een gevalideerde verkoopdatum (kan dus zonder te openen van seal).
Anders bij activatie of uploaden van factuur (= wel geopend).

Rub147 wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:54 (4%)

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Als je bij Apple koopt dan is het direct een gevalideerde verkoopdatum.
Anders bij activatie of uploaden van factuur.
Ja, ergo, in beide gevallen is de verkoopdatum meer dan een jaar geleden, en is daar de garantietermijn op gebaseerd. Of het toestel gebruikt is geweest of op de plank heeft gelegen (hoe onlogisch is dat met een gewild object als een iPhone?) kan je daar verder niet aan zien. Zolang er geen originele bon bij is is het jammer, en kan je ook geen aanspraak meer maken op garantie via het verkooppunt. Nadeel van particulier kopen.

DataGhost wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:56 (12%)

• niekslebos
Oke duidelijk

• Rub147
DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

Ja, ergo, in beide gevallen is de verkoopdatum meer dan een jaar geleden, en is daar de garantietermijn op gebaseerd. Of het toestel gebruikt is geweest of op de plank heeft gelegen (hoe onlogisch is dat met een gewild object als een iPhone?) kan je daar verder niet aan zien. Zolang er geen originele bon bij is is het jammer, en kan je ook geen aanspraak meer maken op garantie via het verkooppunt. Nadeel van particulier kopen.
Exact, maar theoretisch kan het nog steeds dat de telefoon nieuw en ongebruikt is (mits direct bij Apple gekocht). In alle andere gevallen moet het geopend geweest zijn om deze status bij de Warranty check te krijgen.

Rub147 wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:57 (9%)

• KaiseRRuby
Ben je ook tevreden met de antwoorden? Gebaseerd op de data die we nu hebben zou ik dus zeggen:

- Nieuw toestel
- Meer dan een jaar ergens gelegen
- Gaat wat lastiger worden om garantie te krijgen maar je hebt nog wel garantie

• Rub147
Zit de telefoon nu nog in de seal? Zo ja, heb je daar een foto van?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@niekslebos waar gekocht
https://checkcoverage.apple.com
Hier je imei invullen.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Rub147
Bij een particulier (die geen bon heeft), en daar hebben we het al gecheckt :)

• niekslebos
Hij is al uit de seal.

• Rub147
Dan kun je altijd aan een computer hangen, en met Coconutbattery (macOS) of iBackupbot oid voor windows de loadcycles van de accu uitlezen. Daaraan is snel genoeg te zien of het echt nieuw in seal was, of dat er mee geklooid is.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
Daar is Apple trouwens ook al voor op de vingers getikt, dus de 1 jaar garantie klopt overigens ook niet.
Volgens mij mis of snap je zijn punt niet. Apple mag absoluut wel een 1 jarige garantie aanbieden aan iedereen die een iPhone bij een andere winkel koopt. Daar heeft de Europese noch Nederlandse wetgeving iets op tegen aangezien het gewoon een gratis extra service is.

DUT Racing

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Is dus eerder aangemeld geweest

• Snelle.jelle
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 13-11 11:38
Hoe zag de seal eruit ?

Zoals op deze foto ?

http://cdn.iphonehacks.co...9/iphone-7-unboxing-7.jpg

• KaiseRRuby
Als hij ook maar een beetje is gebruikt moet je dat eigenlijk ook wel kunnen zien. Er zitten altijd wel haarkrasjes op het scherm, op de rand, op de camera achterkant, etc.

• Rub147
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:07:
Nee, als het via Apple gekocht is niet. Dan wordt bij verzending of afhaling het serialnummer gekoppeld aan je mail/factuur en staat dat als garantiedatum in de systemen.

• KaiseRRuby
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:07:
Sorry hoor, maar misschien kun je even teruglezen.

De seal heeft TS er nu zelf afgehaald. De linkjes die je poste in je vorige post zijn ook al drie keer gepost. Dat de seal er nu af is heeft niets te maken met aanmelden of niet, dat heeft hij gewoon zelf gedaan.

• niekslebos
Hierboven klopt idd

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De tip om batterij cycles te checken is het beste, maar aangezien hij al uit de seal is, verwacht ik dat de verkoper deze ook zomaar niet meer terug wilt hebben.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 06:43
Voor zover ik weet heb je gewoon garantie vanaf de leverdatum die op de factuur staat. Bij heel veel apparaten valt natuurlijk nooit te controleren wanneer deze in gebruik zijn genomen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

fsfikke schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:06:
Volgens mij mis of snap je zijn punt niet. Apple mag absoluut wel een 1 jarige garantie aanbieden aan iedereen die een iPhone bij een andere winkel koopt. Daar heeft de Europese noch Nederlandse wetgeving iets op tegen aangezien het gewoon een gratis extra service is.
Er is een verschil tussen fabrieksgarantie (die de fabriek aan de winkel geeft) en de garantie die de winkel aan de consument geeft. Maar aangezien Apple ook fungeert als winkel wordt het wat onduidelijk daarin, maar de wet is daar compleet duidelijk in.

Een artikel die het verder verduidelijkt (en daarmee beide gevallen aanstipt die wij allebei omschrijven):
https://www.tabletguide.n...en-bij-verkopende-partij/
En ja, die 1 jaar garantie die Apple biedt op producten verkocht via derden, is een service uit coulance.

CH4OS wijzigde deze reactie 08-10-2019 14:25 (5%)

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-11 11:54
In iOS 13 kan je bij instellingen - algemeen - info, zien tot wanneer je garantie loopt.

• niekslebos
Is er ook een app om de loadcycles uit te lezen of kan dit alleen via de pc?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

low_n_slow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:34:
In iOS 13 kan je bij instellingen - algemeen - info, zien tot wanneer je garantie loopt.
Dat is de Apple-garantie. Dat is dus verwarrend, want de winkel heeft gewoon de verkoopdatum vanaf wanneer de garantie bij hen loopt (die loopt vanaf de datum die op de factuur/bon staat). Je kan dus tot op zekere hoogte garantie ontlenen aan dat bericht, Apple is daar redelijk strikt in.

CH4OS wijzigde deze reactie 08-10-2019 14:45 (5%)

• niekslebos
En ik zie nergens iets staan bij info over garantie?

• Rub147
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:42:
Is er ook een app om de loadcycles uit te lezen of kan dit alleen via de pc?
Geen app zover ik weet

• low_n_slow
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
Dat is de Apple-garantie. Dat is dus verwarrend, want de winkel heeft gewoon de verkoopdatum vanaf wanneer de garantie bij hen loopt (die loopt vanaf de datum die op de factuur/bon staat). Je kan dus tot op zekere hoogte garantie ontlenen aan dat bericht, Apple is daar redelijk strikt in.
Maar, mijn garantie loopt vanaf t moment dat ik hem activeerde. Is het niet zo dat de garantie maar 1x geactiveerd kan worden ongeacht de gebruiker activatie? Dan weet hij of de tel al eens eerder is geactiveerd.

• niekslebos
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
Maar, mijn garantie loopt vanaf t moment dat ik hem activeerde. Is het niet zo dat de garantie maar 1x geactiveerd kan worden ongeacht de gebruiker activatie? Dan weet hij of de tel al eens eerder is geactiveerd.

Waar vind u die datum. Bij mij staat er geen datum van garantie

• edebee
  • Laatst online: 13-11 17:42
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:46:
En ik zie nergens iets staan bij info over garantie?
Imazing of coconutbattery downloaden op je mac/pc en dan iphone via kabel aansluiten dan zou je delaad cycli van de iphone moeten kunnen uitlezen.

• low_n_slow
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

Waar vind u die datum. Bij mij staat er geen datum van garantie
heb je uberhaupt iOS 13 geinstalleerd? dat staat ook bij info

• niekslebos
ja ios 13

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:12

garriej

Ik las ondertieten.

Dan is het niet te missen, tenzij het garantie kopje weg gelaten wordt op het moment dat je geen garantie meer heb natuurlijk :+

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:45
Wat is de maximumcapaciteit van de accu (Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie) en zijn er überhaupt (haar)krasjes of andere beschadigingen te zien aan het toestel, zoals @KaiseRRuby ook al zegt? Kijk ook eens in en rond de Lightning poort of daar stof zit.

• hackint0sh
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 14-11 15:32
CoconutBattery op de Mac kan dit.

• Rub147
hackint0sh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:54:
[...]

CoconutBattery op de Mac kan dit.
Lees nou eens de vraag. En mijn eerdere antwoorden.
Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Dan kun je altijd aan een computer hangen, en met Coconutbattery (macOS) of iBackupbot oid voor windows de loadcycles van de accu uitlezen. Daaraan is snel genoeg te zien of het echt nieuw in seal was, of dat er mee geklooid is.
Kan dat met een iPhone app: nee.

Rub147 wijzigde deze reactie 08-10-2019 14:56 (47%)

• niekslebos
Batterij is 100%. Zover zichtbaar geen krassen

• hackint0sh
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 14-11 15:32
Rub147 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

Lees nou eens de vraag. En mijn eerdere antwoorden.

[...]

Kan dat met een iPhone app: nee.
Volgens mij stond er een of in de vraag... Maar het kan dus ook via Windows... iBackupBot.

• niekslebos
Hij is 8 charges oud. Heb hem gisteren en vandaag aan de lader gehad

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

low_n_slow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:47:
[...]
Dat is de Apple-garantie. Als je een product direct bij Apple koopt, is dat dus de fabrieksgarantie die minimaal twee jaar is. Koop je bij een derde partij (zoals een Coolblue bijvoorbeeld) dan heb je 1 jaar garantieservice bij Apple. Die is niet bovenop de garantie die je kan krijgen bij de winkel waar je het product gekocht hebt, maar er naast dus.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Geniet van je iPhone en maak je niet druk. Particulier kun je alleen garantie krijgen via overdracht adhv factuur. Is het toestel je verkocht met factuur ?
Is er overeengekomen dat je eoa garantie krijgt ?
Vraag dus de aankoopfactuur erbij als je die niet hebt. (factuur van aankoop van vorige eigenaar. Of als je bij winkel hebt gekocht moet je daar zijn)

• niekslebos
Als de batterij vervangen wordt, gaan dan de charges niet weer terug naar 0?

• Rub147
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:11:
Als de batterij vervangen wordt, gaan dan de charges niet weer terug naar 0?
Correct.

Rub147 wijzigde deze reactie 08-10-2019 15:14 (21%)

• niekslebos
Ik kon alleen het aantal charges uitlezen met imazing. geen producent. Wel de productiedatum die bestond uit 4 cijfers.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06:03
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:00:
Geniet van je iPhone en maak je niet druk. Particulier kun je alleen garantie krijgen via overdracht adhv factuur. Is het toestel je verkocht met factuur ?
Is er overeengekomen dat je eoa garantie krijgt ?
Vraag dus de aankoopfactuur erbij als je die niet hebt. (factuur van aankoop van vorige eigenaar. Of als je bij winkel hebt gekocht moet je daar zijn)
Particulier kan je geen garantie krijgen bij doorverkoop tenzij fabrieksgarantie (die in dit geval reeds verlopen is). De wettelijke garantie is tussen verkoper (handelaar, niet particulier in geval van tweedehands) en koper. De meeste verkopers doen niet moeilijk bij doorgifte van een apparaat (hun reputatie is ook nog altijd iets waard), maar dat wil niet zeggen dat je er zomaar recht op hebt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Rub147
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:14:
Ik kon alleen het aantal charges uitlezen met imazing. geen producent. Wel de productiedatum die bestond uit 4 cijfers.
Zolang de iPhone geen gekke meldingen geeft is het een originele batterij: nieuws: Apple blokkeert statusinfo accu iPhone bij vervanging door derden om ...

Even opsommend:
  • Geen krassen
  • 8 loadcycles
  • Geseald
Enigste wat je nog kunt doen of de verkoper iets heeft van een aankoopbewijs oid of in welke winkel het gekocht is (datum + tijd).

• low_n_slow
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:59:
[...]
Dat is de Apple-garantie. Als je een product direct bij Apple koopt, is dat dus de fabrieksgarantie die minimaal twee jaar is. Koop je bij een derde partij (zoals een Coolblue bijvoorbeeld) dan heb je 1 jaar garantieservice bij Apple. Die is niet bovenop de garantie die je kan krijgen bij de winkel waar je het product gekocht hebt, maar er naast dus.
Volgens mij lees jij niet goed wat ik bedoel ;)

Sowieso staat er een kopje garantie bij info in iOS13. Die garantie, we laten gemakshalve even in het midden welke garantie dat is, wordt geactiveerd als jij de iPhone voor het eerst in gebruik neemt. Dit is verkooppunt en koopdatum onafhankelijk. Immers weet de iphone niet waar en wanneer jij hem gekocht heeft.

Punt wat ik probeerde te maken is dat hij aan die datum kan zien wanneer zijn iphone officieel geactiveerd is. Lijkt mij namelijk niet dat de datum in het kopje garantie elke keer opschuift als je een iphone opnieuw activeert. Zo zou je ongelimiteerd je garantie kunnen verlengen. :)

• niekslebos
Er staat geen kopje garantie bij info.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

low_n_slow schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:21:
[...]
Volgens mij lees jij niet goed wat ik bedoel ;)
Ben even benieuwd waar je dat uit opmaakt. :) Ik begrijp het verhaal prima. Ik spreek dan over de Apple-garantie, die zal Apple zelf wel valideren of het via henzelf of een 3rd party gekocht is (bijvoorbeeld via het serie en/of IMEI nummer). Afhankelijk daarvan krijg je dus 1 jaar (de coulance garantie) of 2 jaar (wanneer je direct bij hen hebt gekocht, al vind ik twee jaar garantie op een toestel van 1000+ euro (zoals de nieuwste iPhones) ook erg discutabel...) te zien. Met andere woorden, de datum kan afwijken van de totale periode dat je recht hebt op garantie.

CH4OS wijzigde deze reactie 08-10-2019 15:32 (8%)

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-11 16:12
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:35:
Je toestel is gestolen.
Vandaar de datum. Deze wordt terug gezet naar die specifieke datum als deze gestolen is in de VS.

:'(

Apple zet de garantie uit op toestellen die gestolen zijn.
De database zet de garantie gewoon terug naar datum 1 april 1978 als de Apple medewerker hem op de status gestolen zet.

Hier nog een link: https://discussions.apple...d=29709710022#29709710022 ; https://discussions.apple.com/thread/8466382

Haruhi wijzigde deze reactie 08-10-2019 16:00 (55%)
Reden: bijvoeging

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Professionele amateur

Haruhi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Je toestel is gestolen.
Vandaar de datum. Deze wordt terug gezet naar die specifieke datum als deze gestolen is in de VS.

;w
Omdat? Boute uitspraak zonder enige vorm van argumentatie. Jaag de TS nou niet onnodig schrik aan ;)

• Rub147
Haruhi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Je toestel is gestolen.

;w
In het geval van geen gestolen iPhone had er 95% van de keren een iCloud lock op gezeten.

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:16
niekslebos schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:55:
Batterij is 100%. Zover zichtbaar geen krassen
Heb je een Mac en ken je iemand met een Mac? Met 'Coconut battery' kan je exact de informatie verzamelen hoeveel cyclussen de batterij al heeft ondergaan. Mogelijk kan het ook onder Windows, google kan je in dat geval wel meer info geven :)
Ik had niet gelezen dat je dit ondertussen al gevonden hebt. (8 cyclussen)

Malantur wijzigde deze reactie 08-10-2019 15:41 (9%)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• low_n_slow
CH4OS schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:30:
[...]
Ben even benieuwd waar je dat uit opmaakt. :) Ik begrijp het verhaal prima. Ik spreek dan over de Apple-garantie, die zal Apple zelf wel valideren of het via henzelf of een 3rd party gekocht is (bijvoorbeeld via het serie en/of IMEI nummer). Afhankelijk daarvan krijg je dus 1 jaar (de coulance garantie) of 2 jaar (wanneer je direct bij hen hebt gekocht, al vind ik twee jaar garantie op een toestel van 1000+ euro (zoals de nieuwste iPhones) ook erg discutabel...) te zien. Met andere woorden, de datum kan afwijken van de totale periode dat je recht hebt op garantie.
Stiekem heb ik het over de begin datum en het terug beredeneren daarvan.

In mijn geval: iPhone X gekocht bij derde partij begin oktober 2018. Einddatum garantie bij info: 11 oktober 2019. Komt exact overeen met 1 jaar garantie. Indien twee jaar garantie had de activatie datum 2017 geweest.

Ik had dus bedacht dat de TS het zo terug kon beredeneren. Echter geeft hij aan dat hij dat helemaal niet bij info heeft staan. Vrij bizar wel...

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Hier ook een Apple iPhone X geseald met T-Mobile factuur van iemand overgenomen. De garantie ging in toen ik telefoon heb aangezet. Serienummer heb ik wel gecheckt voor aankoop op de Apple website.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-11 16:12
LankHoar schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:35:
[...]Omdat? Boute uitspraak zonder enige vorm van argumentatie. Jaag de TS nou niet onnodig schrik aan ;)
De database zet de garantie gewoon terug naar datum 1 april 1978 als de Apple medewerker hem op de status gestolen zet.

Hier nog een link: https://discussions.apple...d=29709710022#29709710022 ; https://discussions.apple.com/thread/8466382

• low_n_slow
Haruhi schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom het kopje garantie niet aanwezig is bij info... :/

• niekslebos
Oke, Korte samenvatting.

Waarschijnlijk:
Nieuw in doos, maar wel gestolen.

Is dit verstandig te melden of aan te geven?
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True