FIFA 20 Review

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
reviews: FIFA 20 - Wisselvallig spektakelstuk

Hoi @Tweakjur,

Wederom bedankt voor je review van FIFA. Ik, en velen met mij, kijken jaarlijks uit naar jouw zegje over deze game. Is FIFA wederom de betere game, of kunnen we dit jaar tóch beter voor PES gaan? Voor mij persoonlijk staat FIFA al jaren bovenaan, niet per se om de uitmuntende gameplay, want naar mijn mening is dat vooral gebaseerd op persoonlijke voorkeur, maar vooral om de licenties en career mode; ja, ik vind de career mode nog steeds leuker dan de Master League van PES. Ook al worden er al jarenlang zaken aan aangepast/toegevoegd waar niemand écht op zit te wachten. Fijn dat we nu onze eigen coach helemaal kunnen stylen, maar ik heb liever dat er fundamentele problemen worden aangepakt.

De community is dit al jaren beu en elk jaar worden wijzigingen beloofd, maar in the end moeten we het dus doen met repetitieve interviews, geluidsloze cut scenes bij onderhandelingen en het volledig customizen van de coach. Wat enorm opvalt is dat jij hierin totaal niet kritisch bent. Er wordt vrijwel niks gezegd over de vrijwel onveranderde carrièremodus. Vorig jaar was 'Geen vernieuwing in Career Mode' nog een minpunt, dit jaar niet.

Daarnaast is de modus dit jaar niet alleen onveranderd, maar ook nog eens 'broken'; er is een hele #FixCareerMode movement en Reddit staat vol met bugs. Blader voor de grap eens hier doorheen, of check even de Metacritic user score (1.1). Mijn vraag is dus eigenlijk of je überhaupt een carrière bent begonnen in FIFA 20 en of je hier (als enige) geen last van hebt gehad.

Het gevoel bekruipt mij dan een beetje dat Tweakers EA te vriend probeert te houden. Ik wil niet zover gaan zoals iemand omschrijft in dit topic en insinueren dat jullie omgekocht worden, maar de niet-kritische review én de plaatsingsdatum vallen wel op. Ik heb de datums van de afgelopen jaren er eens bij gepakt:

Release dateReview date
FIFA 1625-9-201524-9-2015
FIFA 1727-9-201626-9-2016
FIFA 1829-9-201728-9-2017
FIFA 1928-9-201825-9-2018
FIFA 2027-9-201904-10-2019

Zoals je ziet wordt de review van 2015 t/m 2018 vóór de release date geplaatst, in 2019 een week ná release. Waarom is dat? Ik kan mij niet voorstellen dat je druk bent met andere dingen, want dat zal je elk jaar zijn. En FIFA is toch ook voor jullie platform.community belangrijk? En waarom wordt er helemaal niks gezegd over de buggy carrière modus?

Zoveel vragen, maar geen reactie, zelfs niet onder de review, waar toch het gros van de mensen zijn kritiek op de game en de review uit.

Ik kijk uit naar je reactie! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 11:57

Tweakjur

Redacteur
Elke review is een kwestie van pick your battles waar we ons op focussen in de tekst. Ik vind dat FIFA 20 grotere problemen heeft dan de nog steeds matige Carrièremodus, dus daar gaat de tekst méér over. Overigens staat wel gewoon in de tekst dat de Carrièremodus nauwelijks veranderd is. Alleen: ik roep dat al jaren, in élke FIFA-review. Aanstippen dat dat nog steeds aan de hand is, om vervolgens andere dingen uitgebreider te bespreken, is voldoende. Welke bugs ben jij tegengekomen in de Carrièremodus? Ik weet wel van de matig geupdate teamselecties, maar verder ben ik niets vreemds tegengekomen?

De reden dat de review later is, is tweedelig. Ten eerste hebben we em dit jaar (voor het eerst) niet vóór de releasedatum gehad. Sterker nog: mensen met EA Access konden al eerder met hun 10 uur speeltijd beginnen dan ik. Daarnaast zat ik zelf, toen de game binnenkwam, in LA voor The Last of Us Part II. Dat vertraagde alles nog eens met een paar dagen.

Het punt over dat Tweakers EA te vriend wil houden lijkt me nogal onzin. Battlefront 2 kreeg een... 6 (uit mn hoofd), Anthem ook, FIFA 20 nu een 7. Leg dat naast overige reviews (van media) en ik kan me niet voorstellen dat wij aan de hoge kant zitten. Dat user scores zo laag liggen is niet ongewoon, dat zie je vaker bij games met bugs of andere problemen. De score '1' is dan alleen nog steeds niet kloppend, want de game (als geheel) is nog steeds behoorlijk in orde. Mensen willen een statement maken, dat snap ik wel. Maar een review op Tweakers is bedoeld om een beeld van de game te geven aan lezers, niet om een statement te maken. Een fout, een bug, een ontbrekende feature of zélfs een game mode die compleet broken is (wat niet aan de hand is) is geen 9 punten aftrek waard.

Tenslotte, om met de eerste vraag af te sluiten: ja, dit is een uitstekend moment om PES weer eens de kans te geven.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://www.reddit.com/r/...bugs_and_the_state_of_cm/
Deze zut bedoel je? Dat noem ik geen bugs, dat noem ik gewoon zeuren op de game en waarvan de helft blijkbaar FIFA 19 niet kende..

Player fitness is very bad. Even players with 80+ stamina are gassed by half time. They only have 50% stamina left and have to be substituted off.
En dat was het grootste commentaar vorig jaar op 19, je kon elke wedstrijd 90 minuten vol sprinten, dat hoort niet.. dus doen ze dit, nog niet goed.

Is FIFA slecht? Niet perse, de 99% focus op UT is al jaren een standaard. Maar met UT, genoeg mensen online, je progressie deels meenemen, dat blijft FIFA altijd beter dan PES. En ben je Pro Club speler.. kan je niets anders dan Fifa spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tweakjur schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:03:
Elke review is een kwestie van pick your battles waar we ons op focussen in de tekst. Ik vind dat FIFA 20 grotere problemen heeft dan de nog steeds matige Carrièremodus, dus daar gaat de tekst méér over. Overigens staat wel gewoon in de tekst dat de Carrièremodus nauwelijks veranderd is. Alleen: ik roep dat al jaren, in élke FIFA-review. Aanstippen dat dat nog steeds aan de hand is, om vervolgens andere dingen uitgebreider te bespreken, is voldoende. Welke bugs ben jij tegengekomen in de Carrièremodus? Ik weet wel van de matig geupdate teamselecties, maar verder ben ik niets vreemds tegengekomen?
Duidelijk, thanks. Als je door de subreddit bladert, lees je van alles, ook dingen die niet alleen met de carrièremodus te maken hebben. Bijv. spelers van een andere club die random op het veld staan, editen van spelers zorgt voor vreemde geboortejaren en wisseling van positie, FIFA-spelers die kampioen worden in de PL maar geen Champions League mogen spelen. Ikzelf heb bij het laden van de game dat de camera van de skillgame altijd op de middencirkel is gericht, ook moet ik voorzetten geven bij de skillgame.

Maar het grootste probleem is toch wel de opstelling van de tegenstander en je eigen team. Ik speel een spelerscarrière met Ajax en de enige basisspelers zijn Dest, Blind en Ziyech; Scherpen en Pierie staan basis, Gravenberch is linksbuiten en Van de Beek en Tadic mogen soms invallen. Hetzelfde bij een andere carrière bij Chelsea; de keeper en achterste vier zijn jeugdspelers met een rating van lager dan 60. Vervolgens mag je de Super Cup spelen tegen Liverpool, waarin ook zij met 75% aan jeugdspelers spelen. Hierdoor is er eigenlijk geen reet aan.

En over copy-paste gesproken: het feit dat ik een 'vaardigheid' (Verbeterd dribbelen) heb unlocked door meerdere verdiensten te behalen, terwijl die vaardigheid niet meer bestaat in de game...
De reden dat de review later is, is tweedelig. Ten eerste hebben we em dit jaar (voor het eerst) niet vóór de releasedatum gehad. Sterker nog: mensen met EA Access konden al eerder met hun 10 uur speeltijd beginnen dan ik. Daarnaast zat ik zelf, toen de game binnenkwam, in LA voor The Last of Us Part II. Dat vertraagde alles nog eens met een paar dagen.
Oke, begrijpelijk! Bij EA zagen ze het ook wel aankomen dus hehe.
Het punt over dat Tweakers EA te vriend wil houden lijkt me nogal onzin. Battlefront 2 kreeg een... 6 (uit mn hoofd), Anthem ook, FIFA 20 nu een 7. Leg dat naast overige reviews (van media) en ik kan me niet voorstellen dat wij aan de hoge kant zitten. Dat user scores zo laag liggen is niet ongewoon, dat zie je vaker bij games met bugs of andere problemen. De score '1' is dan alleen nog steeds niet kloppend, want de game (als geheel) is nog steeds behoorlijk in orde. Mensen willen een statement maken, dat snap ik wel. Maar een review op Tweakers is bedoeld om een beeld van de game te geven aan lezers, niet om een statement te maken. Een fout, een bug, een ontbrekende feature of zélfs een game mode die compleet broken is (wat niet aan de hand is) is geen 9 punten aftrek waard.
Ik zeg ook niet dat je een 1 moet geven, het gaat mij alleen om het feit dat er niks in staat over de staat van de game; hij is gewoon niet af. Maar goed, misschien is middels deze post de honger naar schijten op FIFA 20 ook weer een beetje gestild; ik baal er gewoon van. :/
Tenslotte, om met de eerste vraag af te sluiten: ja, dit is een uitstekend moment om PES weer eens de kans te geven.
Cool thanks, ga ik dat zeker weer eens proberen. :)