Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste gebruik dat telt is games. Voornamelijk FPS met een open wereld.Ghost Recon Wildlands is nu favoriet, Just Cause, Far Cry en heel af en toe GTA V. Daarnaast wel race sims:, Assetto Corsa en Project cars. Die laatste met een Samsug Odyssey+ VR bril.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu zo rond de 2500 euro, en heel veel meer moet het niet worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen interne compnenten, misschien de kast: Coolermaster HAF900
Ik heb 2 1920x1200 monitoren en de VR bril. Toetsenbord, muis ect zijn aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het moederboard heb ik een voorkeur ontwikkeld voor Asus. Gigabyte, ASRock heb ik vaker problemen mee gehad, met Asus nog nooit. Verder heb ik geen voorkeuren. Intel of AMD voor de CPU, of NVIDIA of AMD voor de GPU maken me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil systeem. Het staat in de woonkamer en het mag best geluid maken, maar het moet niet te zot worden. Ik wil ook een systeem dat weer even mee kan. Mijn huidige systeem is i54670, 8Gb, 480RX, 250Gb Solid state en een paar oude seagate 1Tb schijven. Ik kan er mee spelen wat ik wil, maar af en toe is het hakkerig. Bij de beta van de nieuwe Ghost Recon was dat veel meer het geval. Kan ook goed met de beta te maken hebben. Ik koop trouwens spellen als ze al wat ouder zijn. Ik speel niet on-line
Ik geef niets om kleurtjes, leds etc.
Ga je overklokken?
Ik verwacht niet dat ik ga overklokken. Teveel moeite, niet echt de interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Als ik antwoorden zou kunnen krijgen op (enige van) de volgende vragen, dan zou ik geholpen zijn:
Hier de bestellijst:
Voornaamste gebruik dat telt is games. Voornamelijk FPS met een open wereld.Ghost Recon Wildlands is nu favoriet, Just Cause, Far Cry en heel af en toe GTA V. Daarnaast wel race sims:, Assetto Corsa en Project cars. Die laatste met een Samsug Odyssey+ VR bril.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu zo rond de 2500 euro, en heel veel meer moet het niet worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen interne compnenten, misschien de kast: Coolermaster HAF900
Ik heb 2 1920x1200 monitoren en de VR bril. Toetsenbord, muis ect zijn aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het moederboard heb ik een voorkeur ontwikkeld voor Asus. Gigabyte, ASRock heb ik vaker problemen mee gehad, met Asus nog nooit. Verder heb ik geen voorkeuren. Intel of AMD voor de CPU, of NVIDIA of AMD voor de GPU maken me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil systeem. Het staat in de woonkamer en het mag best geluid maken, maar het moet niet te zot worden. Ik wil ook een systeem dat weer even mee kan. Mijn huidige systeem is i54670, 8Gb, 480RX, 250Gb Solid state en een paar oude seagate 1Tb schijven. Ik kan er mee spelen wat ik wil, maar af en toe is het hakkerig. Bij de beta van de nieuwe Ghost Recon was dat veel meer het geval. Kan ook goed met de beta te maken hebben. Ik koop trouwens spellen als ze al wat ouder zijn. Ik speel niet on-line
Ik geef niets om kleurtjes, leds etc.
Ga je overklokken?
Ik verwacht niet dat ik ga overklokken. Teveel moeite, niet echt de interesse in.
Wat verwacht je van ons?
Als ik antwoorden zou kunnen krijgen op (enige van) de volgende vragen, dan zou ik geholpen zijn:
- Is het totaalplaatje logisch? Zitten er te dure keuzes in die toch niet een merkbaar verschil leveren, of moet een onderdeel net een tandje beter om wel een logisch geheel te krijgen.
- Is de voeding overkill?
- Passen geheugen, videokaart, processor en deze koeler samen in de kast? Hoe kan ik dat berekenen / bepalen?
Hier de bestellijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 559,- | € 559,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X570-PRO | € 252,50 | € 252,50 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 2.0) | € 783,50 | € 783,50 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Dark Base 700 Zwart | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C16D-32GTZNC | € 203,50 | € 203,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX1000i | € 203,99 | € 203,99 |
| 2 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 104,- | € 208,- |
| Totaal | € 2.445,61 | |||