Toon posts:

Advies gevraagd - Wifi tot in de berging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fictorie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
Over nogal wat maanden ga ik naar een nieuwbouwwoning verhuizen. Daar zit een geïsoleerde berging bij, In die berging wil ik op een tussenmuurtje een Apple TV en een Smart TV hangen. Deze hebben internet nodig. Ik wil dat met Wifi regelen, daarvoor ga ik op de buitengevel een outdoor AP hangen, Ubiquiti AC Mesh, en in de meterkast een Ubiquiti AC Lite. Zie ook de bijgevoegde schets, in rood de wifi punten en in geel de Apple TV. De vraag is kan ik een fatsoenlijke snelheid halen (ca 15 Mbps) op mijn Apple TV,
Het probleem zit uiteraard in de zeer goed isolatie van de huidige nieuwbouwwoning. Het outdoor punt heeft dan nog de meeste kans, want die straling kan ook de Apple TV bereiken door de bergingdeur.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of heeft ervaring met een dergelijke situatie. Ik weet dat er alternatieven zijn zoals nog proberen een loze leiding te leggen of iets met een Devolo te doen.

https://tweakers.net/ext/f/c0KHEwSE4AdWTPkn8HZUDzJL/thumb.jpg

Alle reacties

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
fictorie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:58:
Over nogal wat maanden ga ik naar een nieuwbouwwoning verhuizen (...) daarvoor heb ik op de buitengevel een outdoor AP hangen, Ubiquiti AC Mesh, en in de meterkast een Ubiquiti AC Lite. (...)
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of heeft ervaring met een dergelijke situatie.
Je gaat over wat maanden verhuizen, en hebt al een AP hangen? Of wil je die daar gaan hangen?

Kan je uitleggen wat je belang is om een uitspraak vanaf dit forum vooraf te hebben? Wat gebeurt er als iemand zegt dat het niet werkt, en wat gebeurt er als iemand zegt dat het wel werkt?

• fictorie
Het huis wordt nu gebouwd en er hangt nog niets.
Ik ga uiteraard alle reacties zorgvuldig lezen en daaruit voor mezelf de conclusie trekken of de WiFi variant gaat werken. Ik ga niemand verantwoordelijk houden voor mijn probleem.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:40
Als het nieuwbouw is kun je dan niet vragen of ze een internet kabel naar die berging willen leggen?

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
fictorie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:08:
Het huis wordt nu gebouwd en er hangt nog niets.
Ik ga uiteraard alle reacties zorgvuldig lezen en daaruit voor mezelf de conclusie trekken of de WiFi variant gaat werken. Ik ga niemand verantwoordelijk houden voor mijn probleem.
:) op zich fijn, maar zo bedoelde ik het niet.

Ik was vooral benieuwd wat je gaat doen in de twee scenario’s: ga je bijvoorbeeld al iets kopen of wil je nog leidingen laten leggen etc.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mesh doen je puur voor dekking want voor bandbreedte is het niet echt een goedr oplossing.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Had na het lezen van de tekst niet verwacht dat het een aanpandige berging was.

Ik zou proberen om een loze leiding in de berging te laten leggen. Het liefst meteen in de goede hoek zodat je die apparatuur gewoon met een kabel kunt aansluiten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als ik die tekening zo zie heb je best kans dat je niet eens een extra AP nodig hebt en gewoon die van binnen kan pakken. Maar aangezien het nieuwbouw is zou ik in ieder zorgen voor de mogelijkheid om een kabel naar de berging te trekken, dat is altijd de beste oplossing.

Roomba E5 te koop

• fictorie
Dank tot nu toe voor de reacties. Wat ga ik doen? Als de ervaringen alleen maar negatief zijn, dan ga ik nog een poging wagen voor een loze leiding (sluitingstermijn is allang verlopen, maar ze moeten nog frezen). In het andere geval vertrouw ik erop dat de bedachte AP’s voldoende zijn. Ik laat wel weten in deze thread wat ik besluit. Als ik eraan denk zal ik alles opgeleverd is en zoemt nog het resultaat laten weten.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Zou links onderin de berging een gaatje en buisje naar de meterkast doen. Kan je gewoon zelf en kan achteraf. Geen frees nodig.

Dus mocht het mesh idee niet werken, kan je dat altijd achteraf doen

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:37:
Zou links onderin de berging een gaatje en buisje naar de meterkast doen. Kan je gewoon zelf en kan achteraf. Geen frees nodig.

dat lijkt mij ook nog een prima mogelijkheid :?

Meterkast lijkt aan de berging te grenzen,, gaatje boren, wat kabel gootjes ter afwerking (of je moet zelf nog even sleufjes willen hakken ;) )

Oh en als de aannemer niet meer mee wil werken, en je kan de bouwvakkers zelf bereiken, kan je t ook nog even hun direct vragen of ze voor een krat pils even een sleufje extra willen maken

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• fictorie
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:37:

Goed plan als de voorziene AP’s niet werken. Dank

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

fictorie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

Goed plan als de voorziene AP’s niet werken. Dank
Wifi door geïsoleerde muren heen werkt niet. In het gunstigste geval komen er reflecties door de binnendeur, maar de bandbreedte daarvan zal teleurstellend zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee