Over nogal wat maanden ga ik naar een nieuwbouwwoning verhuizen. Daar zit een geïsoleerde berging bij, In die berging wil ik op een tussenmuurtje een Apple TV en een Smart TV hangen. Deze hebben internet nodig. Ik wil dat met Wifi regelen, daarvoor ga ik op de buitengevel een outdoor AP hangen, Ubiquiti AC Mesh, en in de meterkast een Ubiquiti AC Lite. Zie ook de bijgevoegde schets, in rood de wifi punten en in geel de Apple TV. De vraag is kan ik een fatsoenlijke snelheid halen (ca 15 Mbps) op mijn Apple TV,
Het probleem zit uiteraard in de zeer goed isolatie van de huidige nieuwbouwwoning. Het outdoor punt heeft dan nog de meeste kans, want die straling kan ook de Apple TV bereiken door de bergingdeur.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of heeft ervaring met een dergelijke situatie. Ik weet dat er alternatieven zijn zoals nog proberen een loze leiding te leggen of iets met een Devolo te doen.

Het probleem zit uiteraard in de zeer goed isolatie van de huidige nieuwbouwwoning. Het outdoor punt heeft dan nog de meeste kans, want die straling kan ook de Apple TV bereiken door de bergingdeur.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of heeft ervaring met een dergelijke situatie. Ik weet dat er alternatieven zijn zoals nog proberen een loze leiding te leggen of iets met een Devolo te doen.