RJ45 doos goed aansluiten. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Situatie.
Experiamodem->rj45 doos->switch->rj45 doos.

In bovengenoemde situatie werkt de aansluiting niet. Ik krijg geen internet verbinding via de rj45 doos.
Als ik een kabel rechtstreeks op de switch aansluit heb ik wel internet verbinding. Dus volgens mij is het signaal tot daar in orde (oke bijna dan, want er lijkt maar max 100MB uit te komen terijl het een gigabit switch is en de kabe ook geschikt is tussen experia modem en switch (maar dat is voor later zorg).

En als ik van switch 1 via een reguliere kabel naar switch 2 ga, dan werkt alles ook. Dus nog meer bewijs dat ik iets fout doe in de 2de rj45 doos.

Ik kan de aders op 2 manieren aansluiten. De B manier en de A manier (zie je vaker). Ik sluit aan volgense de B manier dus op 1 zit dan or/w, op 2 or, enz.
Werkt niet
Geprobeerd op de A manier op 1 zit dan gr/w, op 2 gr enz.

Ook hier werkt het niet.

Ik heb te weinig verstand van netwerken om nou te vinden wat ik fout doe

Mijn vraag
Hoe krijg ik dit werkend? Dus vanaf de switch naar een rj45 doos en vandaar verder naar mijn apparatuur.

Inbouw doos met deze connector ; https://www.touch-switches.com/nl/livolo-module-netwerk.html

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 03-10-2019 12:15 ]

Beste antwoord (via maartend op 04-10-2019 22:45)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20
maartend schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Inbouwdoos met dit ; https://www.touch-switches.com/nl/livolo-module-netwerk.html

En ze zijn aboluut in de goede volgorde aangesloten. tenminste, via A of B methode. Beiden geprobeerd.
Een inbouwdoos voor een keystone dus. De keystone is op basis van LSA-stroken.

In europa gebruiken we bij LSA de B-variant, alhoewel bijna alle apparatuur naar mijn ervaring ook met de A-variant overweg kan. Aan beide kanten dus.

De vraag is nu, wat voor keystone heb je? (Cat5e, Cat6, Cat6e, Cat7)

Heb je de juiste kabel erbij besteld? De kabel heeft bij voorkeur dezelfde specificatie (Cat5e, Cat6, Cat6e, Cat7).
Daarnaast heb je de keuze voor soepele over stugge kabel. Voor inbouwdoeleinden zoals deze gebruik je stugge kabel. Zie ook https://www.netwerkproduc...e/thuisnetwerk-aanleggen/
Daarnaast nog de vraag of je kwalitatief goede kabel gebruikt hebt met 100% koper, zie Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels.

Daarnaast de vraag of je het juiste gereedschap hebt gebruikt. Hoe heb je kabels in de keystone gekregen? Heb je daarvoor een LSA punching tool gebruikt?

Het zou natuurlijk ook simpelweg kunnen dat er een breuk in de kabel zit, misschien heb je ergens een te krappe bocht gemaakt met de kabel?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:13
wat is een RJ45 doos? ik denk dat je de kabels niet goed hebt aangesloten (kleurvolgorde) op je RJ45doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
whitedrag152 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:11:
wat is een RJ45 doos? ik denk dat je de kabels niet goed hebt aangesloten (kleurvolgorde) op je RJ45doos?
Inbouwdoos met dit ; https://www.touch-switches.com/nl/livolo-module-netwerk.html

En ze zijn aboluut in de goede volgorde aangesloten. tenminste, via A of B methode. Beiden geprobeerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Morax
maartend schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

In europa gebruiken we bij LSA de B-variant, alhoewel bijna alle apparatuur naar mijn ervaring ook met de A-variant overweg kan. Aan beide kanten dus.

Heb je de juiste kabel erbij besteld? De kabel heeft bij voorkeur dezelfde specificatie (Cat5e, Cat6, Cat6e, Cat7).
Daarnaast heb je de keuze voor soepele over stugge kabel. Voor inbouwdoeleinden zoals deze gebruik je stugge kabel. Zie ook https://www.netwerkproduc...e/thuisnetwerk-aanleggen/
Daarnaast nog de vraag of je kwalitatief goede kabel gebruikt hebt met 100% koper, zie Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels.

Daarnaast de vraag of je het juiste gereedschap hebt gebruikt. Hoe heb je kabels in de keystone gekregen? Heb je daarvoor een LSA punching tool gebruikt?

Het zou natuurlijk ook simpelweg kunnen dat er een breuk in de kabel zit, misschien heb je ergens een te krappe bocht gemaakt met de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Morax schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

toon volledige bericht
Veel vragen, niet alles snap ik maar kan ik opzoeken (ivm types). De kabel die gebruikt wordt werkte tot vanochtend wel. Ik heb hem enkel doorgeknipt en er een switch tussen gezet. Ik heb 2 van die RJ45 aansluitingen in 1 doos zitten en geen van beiden werkt dus. Ik heb een stuk gereedschap om de kabel op een UTP kabel aan te sluiten (echter 1 kabel had er al 1 omdat het een fabriekskabel is die ik heb afgeknipt aan 1 kant) Zijn allemaal goede kabels (Cat 5e) en nogmaal, die kabels werkten in het begin wel. Dus ik moet iets volslagen fout gaan met de aanlsuitingen.

Maar ik ga eerst eens kijken of ik een testdingetje kan bestellen om aansluiting te testen. Ik kijk wel even op Ali.

edit ; wat ik wel heb gedaan, soepele kabel gebruikt voor het laatste stukje zie ik net. 2 maal. Dus mogelijk zit het niet goed in de aansluitingen van die doos idd. Thnx. Eens kijken voor stugge kabel.
En het kan dan natuurlijk met die soepele kabel best wel eens zo zijn dat ze in die aandruk aansluiting gewoon niet goed werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 03-10-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeppiJones
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07 13:02
De kabel die gebruikt wordt werkte tot vanochtend wel. Ik heb hem enkel doorgeknipt en er een switch tussen gezet.
Het lijkt er meer op alsof er iets fout gaat met de switch.
Experiamodem->rj45 doos->switch->rj45 doos
Ik begrijp deze opbouw niet helemaal. Beter is volgens mij:
Experiamodem->patchkabel->switch->patchkabel->rj45 doos->installatiekabel->rj45 doos

Wat voor switch gebruik je, waar staat het modem, waar staat de switch en waar komt de rj45 doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
LeppiJones schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

Het lijkt er meer op alsof er iets fout gaat met de switch.

[...]

Ik begrijp deze opbouw niet helemaal. Beter is volgens mij:
Experiamodem->patchkabel->switch->patchkabel->rj45 doos->installatiekabel->rj45 doos

Wat voor switch gebruik je, waar staat het modem, waar staat de switch en waar komt de rj45 doos?
Ik veronderstel dat je met patchkabel een UTP kabel bedoel. Die zitten er tussen.
En waarom 2 rj45 dozen? 1 bij modem, 1 bij andere kant van huis. daartussen loopt een buis en daar loopt een UTP kabel door. Dus vandaar niet rechtstreeks van modem naar switch.

En de switch is in orde, want alles dat ik daarop aansluit buiten de laatste rj45 doos om werkt gewoon.

Ik ga gewoon echt even stugge kabel kopen, ik vermoed idd dat het hem daar in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 03-10-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Morax. Stugge kabel, klaar.

Nog 1 vraag. Kan het dat door gebruik van een andere connector de kabel die eerst 1GB gaf nog maar 100MB doet?

Ik heb nl de aanvoerkabel naar een switch moeten inkorten en prmpt is het ledje van de sswitch oranje ipv goren. Ingekort en met nieuwe connector ingeplugd. De tester geeft aan dat alle sgoed is aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morax
maartend schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:47:
@Morax. Stugge kabel, klaar.

Nog 1 vraag. Kan het dat door gebruik van een andere connector de kabel die eerst 1GB gaf nog maar 100MB doet?

Ik heb nl de aanvoerkabel naar een switch moeten inkorten en prmpt is het ledje van de sswitch oranje ipv goren. Ingekort en met nieuwe connector ingeplugd. De tester geeft aan dat alle sgoed is aangesloten
Dat klinkt alsof 1 van de verbindingen van de nieuwe connector niet helemaal lekker is. Indien mogelijk zou ik die connector eraf knippen en nogmaals een nieuwe connector eraan vast maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Morax

Nu laatste vraag. Kan het zijn dat er connectoren zijn die enkel maar voor 100MB zijn? En connectoren voor 1GB? Ik heb het dan over die UTP aansluitingen voor in de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
maartend schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:44:
@Morax

Nu laatste vraag. Kan het zijn dat er connectoren zijn die enkel maar voor 100MB zijn? En connectoren voor 1GB? Ik heb het dan over die UTP aansluitingen voor in de switch.
Als de classificatie van de connector te laag is kan dat in theorie. Dan hebben we het over cat5 en lager.

In de praktijk is bijna alles minimaal cat5e en zou je makkelijk gigabit moeten kunnen halen :)

Pagina: 1