Oude Bose set vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 06:58
Ik heb een Marantz NR1606 receiver staan met hierop aangesloten een LG 55 inch B8 Oled een PS4 en een KPN ontvanger. Het geluid wordt weergegeven door een oude Bose Acoustimass 10 versie II met passieve subwoofer.
Ik vind het wel eens tijd voor wat anders en ben met name de kabelbrij zat (alles moet aangesloten worden op de subwoofer vanaf de versterker om dan vervolgens weer vanaf de subwoofer naar de 5 speakers te gaan).

Ik heb even een SONOS beam geprobeerd, klinkt op zich prima, maar heb hiermee geen geluid bij DTS films die op mijn NAS staan en met de Bose set kan ik toch aardig meer lawaai maken.

Nu denk ik dat ik wellicht een tweedehands speakersetje moet gaan vinden, maar krijg ik voor 160 euro of ietsje meer een set die veel beter klinkt dan mijn huidige Bose of is deze zoektocht totaal hopeloos?
Geluid is uiteraard subjectief en ik weet dat de meningen over Bose doorgaans niet zo positief zijn qua prijs/kwaliteit. De prijs is nu dus echter 160 euro ipv 1500, ga ik beter/evengoed geluid krijgen als ik over stap naar bijvoorbeeld een HK, Teufel, Canton setje van vergelijkbaar formaat? En zo ja hebben jullie wellicht tips waar ik naar zou kunnen gaan zoeken? Alternatief is om de Marantz en de Bose set te verkopen, maar dan heb ik max 400 euro beschikbaar voor iets van een soundbar, waarbij ik zelf het idee heb dat ik er qua geluid op achteruit ga.

Beste antwoord (via SuperBoswachter op 20-10-2019 20:43)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:30
SuperBoswachter schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:46:
Ik wil zeker wel graag een surround set behouden en was ook de Teufel set tegengekomen, die mij ook erg interessant leek mede door de draadloze subwoofer. Vorige week was hij ook nog 67 euro goedkoper zelfs dus er zullen wel vaker aanbiedingen zijn.
Maar is een courante budget set van Teufel beter dan een Bose set die destijds 1500 moest kosten?
Daar ga je in geluidskwaliteit er mee op achteruit. Met dit budget kun je als je iets anders wilt wel wat kabels kwijt raken, maar geen vergelijkbare geluidskwaliteit vinden vrees ik.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Ik zou wat hoezen om de kabels doen, of kabelgoten leggen, zie bijvoorbeeld hier, voor 400 euroos ga je geen beter klinkende vervanging van je huidige spul vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 03-10-2019 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je geeft niet aan dat surround een eis is, dus ik zou zeggen sluit 2 redelijke speakers aan op je receiver en klaar. Tweedehands kun je met je budget dan best een eind komen en ik durf wel te beweren dat dat beter klinkt dan je huidige melkpakjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Voor 160 euro .. zou ik gewoon lekker nog even deze Bose set aanhouden. Zeker als je surround wenst te behouden. 160 euro heb je tweedehands met moeite een leuke (nette) speakers set (twee dus) voor... en die moet je dan ook nog aansluiten via de kabels die je niet wenst. Dan mis je ook nog de subwoofer. Die zijn vaak los al 160 euro.
Heb zelf mijn speakers ook altijd tweedehands gekocht .. maar je budget is gewoon erg krap.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Er komt direct één set in mij op die wellicht voor jou interessant kan zijn:

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Jamo HCS 426 zeer prima/prestatie verhouding. Moet alleen nog wel een subwoofer bij.

Eventueel hebben Jamo en bijvoorbeeld Canton ook wel leuke 5.1 setjes voor zo'n 200 euro op marktplaats.

En als het dan echt bijna niets mag kosten (en wel nieuw moet zijn) dan kun je nog kijken naar de 5.1 setjes van Teufel.
https://www.teufelaudio.n...onsono-25-mk3-p13773.html
https://www.teufelaudio.n...5-mk3-5-1-set-p16912.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Ik wil zeker wel graag een surround set behouden en was ook de Teufel set tegengekomen, die mij ook erg interessant leek mede door de draadloze subwoofer. Vorige week was hij ook nog 67 euro goedkoper zelfs dus er zullen wel vaker aanbiedingen zijn.
Maar is een courante budget set van Teufel beter dan een Bose set die destijds 1500 moest kosten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• martyw
SuperBoswachter schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:46:
Daar ga je in geluidskwaliteit er mee op achteruit. Met dit budget kun je als je iets anders wilt wel wat kabels kwijt raken, maar geen vergelijkbare geluidskwaliteit vinden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
De vraag is vooral, welke setup wil je draaien?

2.1/5.1/3.1/5.2.4???
Mogen het zuilen zijn, boekenplank of melkpakjes zoals je nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
5.1 vind ik voorlopig wel voldoende op termijn uitbreiden met 5.1.2 zou nog weleens leuk zijn. Zuilen wordt hem hier niet, boekenplank is over te discussiëren, maar melkpakjes of iig max het formaat van de hkts16 daar houdt het wel op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor elke oplossing heb je kabels nodig. Ook bij draadloze oplossingen, want die speakers hebben een stroomaansluiting nodig. Als je huidige Bose set bevalt, denk ik niet dat je voor die € 160 iets zult krijgen met én minder kabels én evenveel geluidsplezier. Volgens mij is je beste optie om deze set te houden.

Andere optie is om deze te verkopen en kijken of je daar nog een redelijk bedrag voor kunt krijgen. Dan nog zal je moeten zoeken om vergelijkbare kwaliteit te krijgen en minder kabels zal sowieso ook dan lastig worden.

Ik denk dat ik in jouw situatie deze set zou aanhouden en dan zou gaan sparen voor vervangende luidsprekers, totdat je er aanzienlijk meer aan kunt spenderen. Dat hoeft echt geen duizenden euro's te zijn, maar voor € 160 zul je m.i. er altijd op achteruit gaan. Denk wat dat betreft voor een 5.1 set eerder aan € 500+ voor een goede tweedehandsset. Als je je receiver mee verkoopt, wordt je budget weliswaar groter, maar moet je ook opnieuw een receiver kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Voor die 160 euro kom ik op marktplaats idd niet verder dan bijvoorbeeld een HK setje, maar dat zal dus niet veel beter zijn dan wat ik nu heb. Dank voor de tips allemaal, ik heb de bose set van marktplaats gehaald en laat het nog maar even bij het bestaande.

Zou het eventueel nog nuttig kunnen zijn om een losse subwoofer toe te voegen aan het systeem? (zoiets als https://www.amazon.de/Klipsch-r-10swi-Subwoofer-Tieftöner-120000-Hz/dp/B06XC342CX/ref=sr_1_3?__mk_de_DE=%25C3%2585M%25C3%2585%25C5%25BD%25C3%2595%25C3%2591&keywords=klipsch+r10&qid=1569914246&s=ce-de&sr=1-3). Of gaat dat überhaupt geen zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Als je wilt vast houden aan de melkpakjes formaat dan moet je in elk geval gaan voor speakers die een beetje laag gaan. In je huidige set is doet de subwoofer zowel het laag als sub laag. Die satellieten hebben simpelweg niet het bereik om ook de gewone lage tonen goed weer te geven waardoor de subwoofer te snel mee doet.

Een subwoofer wil je eigenlijk alleen laten meedoen met de frequenties onder de 100Hz.

Wil je een 5.1 set waar je een flinke sprong mee maakt dan kom ik hier op uit.

https://www.google.com/se............0i67.fYNGjcccvRQ

Hier een vergelijkbaar topic met voorbeelden.

Koophulp gezocht versterker + kleine 5.1 speakerset

[ Voor 7% gewijzigd door NL_Scratch op 06-10-2019 11:42 ]

Pagina: 1