Vraag

• kammend
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01-01 19:42
Wie heeft er ervaring met het overzetten van WhatsApp chat historie van Android naar iphone via emails?

Ik heb nu een Huawei Psmart en een iPhoneX

Ik heb een iphoneX gekocht en nu wil ik mijn Whatsapp chats overzetten van Android naar IOS.
Er is hier heel veel over geschreven. Mijn voorkeur heeft echter niet om 20 euro of meer uit te geven aan Chinese software, zonder garantie dat het werkt.

Nu wordt export to email als backup methode als alternatief aangegeven. Maar ik zie nergens hoe het IMPORTEREN van de email chats werkt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een maximum aan het aantal chats dat je kan importeren op je iphone?

ik wil graag eerst weten hoe het werkt, en DAT het werkt voordat ik mijn simkaart en whatsapp ga overzetten.

Beste antwoord (via kammend op 03-10-2019 22:04)

• MustacheNicker
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 06-12 06:55
Toevallig eind vorige week in dezelfde situatie terecht gekomen na aanschaf van een Iphone X.
Ik heb onderstaand stukje software aangeschaft en gebruikt om 402.000 berichten over te zetten. Het heeft de interface alsof het voor Windows XP gemaakt is maar het werkt goed en ik ben er 100% mee geslaagd. Als je de stappen volgt die erbij zitten dan kun je de back-up zo overzetten. Het kost wel €20/€25 maar ik vond het mijn geld waard.

https://www.backuptrans.c...p-to-iphone-transfer.html
~ Hier staat niks in over whatsapp?

[Voor 17% gewijzigd door MustacheNicker op 03-10-2019 09:23]

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Het importeren van mail naar WhatsApp gaat ook helemaal niet.

Voor dit soort overstappen ben je software nodig. De maker van dit pakket claimt dat die het kan. Uiteraard wel even de reviews lezen voordat je iets gaat doen. Geen ervaring mee verder.

• fly_boy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

fly_boy

idiot outside

Google account aanmaken op je telefoon , daar een backup up maken van WhatsApp.
Dan op je andere toestel inloggen met die Google account en backup terugzetten van WhatsApp

[Voor 4% gewijzigd door fly_boy op 03-10-2019 09:10]

asus p5q pro, asus5770, Q6600@3600MHz, 2x2GB geil cl4.0, coolermaster stacker830, syncmaster2433

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

fly_boy schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:09:
Google account aanmaken op je telefoon , daar een backup up maken van WhatsApp.
Dan op je andere toestel inloggen met die Google account en backup terugzetten van WhatsApp
WhatsApp op iOS kan voor zover ik weet alleen wat met iCloud voor backups? Dus hoe wilde je precies je whatsapp backup uit je google account importeren in WA op een iPhone?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• fly_boy
  • Niet online

fly_boy

idiot outside

Pas zelf zo gedaan met een i phone, je kan gewoon een google acc toevoegen

asus p5q pro, asus5770, Q6600@3600MHz, 2x2GB geil cl4.0, coolermaster stacker830, syncmaster2433

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Bij het installeren / voor het eerst starten van WA op de nieuwe iPhone bedoel je? Ok, zou kunnen, is al even geleden dat ik WA from scratch op een nieuw toestel geïnstalleerd heb.

Maar in de FAQ van WA kan ik daar niet echt iets over terugvinden. Dat screenshot wat daar staat lijkt ook enkel een icloud restore te noemen: https://faq.whatsapp.com/en/iphone/20888066/

[Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2019 09:35]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• fly_boy
  • Niet online

fly_boy

idiot outside

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MustacheNicker
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 06-12 06:55
Toevallig eind vorige week in dezelfde situatie terecht gekomen na aanschaf van een Iphone X.
Ik heb onderstaand stukje software aangeschaft en gebruikt om 402.000 berichten over te zetten. Het heeft de interface alsof het voor Windows XP gemaakt is maar het werkt goed en ik ben er 100% mee geslaagd. Als je de stappen volgt die erbij zitten dan kun je de back-up zo overzetten. Het kost wel €20/€25 maar ik vond het mijn geld waard.

[Voor 17% gewijzigd door MustacheNicker op 03-10-2019 09:23]

• fly_boy
  • Niet online

fly_boy

idiot outside

Ik snap werkelijk niet waarom mensen niet even een google acc toevoegen op de I-phone en dan een backup maken op oude toestel, en dan op het nieuwe toestel even een Google acc toevoegen, maakt niks uit of het van droid naar ios gaat of andersom.

Nee klopt in bovenstaande link staat niks direct over WhatsApp, had gehoopt dat je hem zou snappen, je maakt dus je WhatsApp backup op de Google drive,

[Voor 24% gewijzigd door fly_boy op 03-10-2019 09:26]

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik zie daar helemaal niets staan over WhatsApp? Dat gaat alleen over basic dingen als email, contacten etc.
fly_boy schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:24:
Nee klopt in bovenstaande link staat niks direct over WhatsApp, had gehoopt dat je hem zou snappen, je maakt dus je WhatsApp backup op de Google drive,
Misschien moet je gewoon iets duidelijker zijn, in plaats van maar wat roepen, een linkje dumpen en dan zeggen dat mensen het maar moeten snappen.
Verder zie ik op de WA FAQ een screenshot uit de install procedure op iOS en daar staat alleen een restore uit iCloud: https://faq.whatsapp.com/en/iphone/20888066/
Heb je het zelf ooit daadwerkelijk geprobeerd? En zo ja, beschrijf dan eens in wat duidelijker stappen hoe de restore precies in zijn werk zou moeten gaan.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen niet even een google acc toevoegen op de I-phone en dan een backup maken op oude toestel, en dan op het nieuwe toestel even een Google acc toevoegen, maakt niks uit of het van droid naar ios gaat of andersom
Andersom wordt sowieso lastig, want op een iOS toestel kan je geen WA backup naar een google account maken.

[Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2019 09:34]

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-10 23:15
Ik snap werkelijk niet waarom mensen niet even een google acc toevoegen op de I-phone en dan een backup maken op oude toestel, en dan op het nieuwe toestel even een Google acc toevoegen, maakt niks uit of het van droid naar ios gaat of andersom.

Het enige wat je kan toevoegen op de iPhone, is een Gmail account voor je email. Je kan _niets_ overzetten vanuit een google backup. Mocht jij wel een methode kennen dan zijn er zeer veel tweakers die dat graag willen weten.

M.a.w. verklaar u nader aub.

• Backpacker
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

En als je nu eens stap voor stap uitlegt hoe je dit volgens jou zou moeten doen..... want alle internetbronnen spreken jou tegen dus ben erg benieuwd...

https://www.iphone.nl/iphone-google-drive-back-up

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

• Fusajiro_x
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-11 19:53
MustacheNicker schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:22:

[...]

Dit is het antwoord, verhalen over Google Drive backups zijn onzin en gaan niet werken.

• gandalfdroes
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06-12 15:04
Om even duidelijk te zijn, android whatsapp via google backup over zetten naar een iphone gaat niet, dit heeft te maken dat de encryptie tussen android en iphone wezelijk verschilt.
Je hebt zoals al eerder aangegeven een 3th party tool nodig om dit te doen, daar android => decrypten => encrypten => iphone gedaan moet worden.

• kammend
Deze heb ik inderdaad heel vaak voorbij zien komen. Maar ik ben wat voorzichtig met het geloven van al die mooie verhalen en filmpjes op youtube. is meestal "Daarom adviseren wij van WC-Eeend: WC-Eend" .. ;)

en ik zie vooral verhalen hoe je exports kan maken, maar imports... Dus als jij met die software goede ervaring hebt, dan moet ik het maar erop wagen. Alternatief is dat ik niets kan overzetten... :X

fingers crossed... (ik nu blijf ik op IOS :) )
Het kost wel €20/€25 maar ik vond het mijn geld waard.
Is waarschijnlijk de Windows versie. De MAC versie is 24 dollar, wat 30 euro moet zijn volgens de website..
Ik heb er echt een gevoel bij dat je belazerd wordt... maar je hebt geen keuze, dus kunnen ze vragen wat ze willen... :/

[Voor 13% gewijzigd door kammend op 03-10-2019 22:25]

• kammend
gandalfdroes schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:36:
Om even duidelijk te zijn, android whatsapp via google backup over zetten naar een iphone gaat niet, dit heeft te maken dat de encryptie tussen android en iphone wezelijk verschilt.
Je hebt zoals al eerder aangegeven een 3th party tool nodig om dit te doen, daar android => decrypten => encrypten => iphone gedaan moet worden.
Hier was ik inderdaad al bang voor.
Er wordt zoveel misleidende s@#t geschreven over migraties.

• kammend
Gisteren tot midden in de nacht hiermee gewerkt, maar het lukt mij niet.
Tool geeft aan dat er xxxx berichten met succes zijn verplaatstnaar de iphone. Daarna reboot van telefoon en moet je het whatsapp opnieuw activeren op de telefoon. maar daar gaat het fout. hij geeft aan dat mijn whatsapp op een andere telefoon geregistreerd is en als ik doorga heb ik geen berichten meer :-(

wat doe ik fout??
moet ik mijn oude nummer ergens eerst loskoppelen?
kammend schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Deze heb ik inderdaad heel vaak voorbij zien komen. Maar ik ben wat voorzichtig met het geloven van al die mooie verhalen en filmpjes op youtube. is meestal "Daarom adviseren wij van WC-Eeend: WC-Eend" .. ;)
Of je had gewoon even hier gezocht, het is in meerdere topics aan bod gekomen en er loopt al een heel topic over waarin deze software uitgebreid aan bod is gekomen inclusief succesverhalen van meerdere Tweakers en stappenplannen. Bijvoorbeeld: Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone
Zowel via de zoekfunctie hier als via Google prima te vinden. :P
kammend schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:41:
Gisteren tot midden in de nacht hiermee gewerkt, maar het lukt mij niet.
Tool geeft aan dat er xxxx berichten met succes zijn verplaatstnaar de iphone. Daarna reboot van telefoon en moet je het whatsapp opnieuw activeren op de telefoon. maar daar gaat het fout. hij geeft aan dat mijn whatsapp op een andere telefoon geregistreerd is en als ik doorga heb ik geen berichten meer :-(

wat doe ik fout??
moet ik mijn oude nummer ergens eerst loskoppelen?
Het lijkt er op dat je de instructies niet *exact* opvolgt. Dit is extreem belangrijk.
Lees de instructies nog eens goed door of volg anders alternatief eens de stappen hier:
arjan1995 in "Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone"

Dat of de software is nog niet compatible met iOS 13? Durf het niet te zeggen eigenlijk, zelf nog niet gebruikt i.c.m. iOS 13.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 04-10-2019 14:08]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eenrein
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19:32
WhatsappHack schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Of je had gewoon even hier gezocht, het is in meerdere topics aan bod gekomen en er loopt al een heel topic over waarin deze software uitgebreid aan bod is gekomen inclusief succesverhalen van meerdere Tweakers en stappenplannen. Bijvoorbeeld: Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone
Zowel via de zoekfunctie hier als via Google prima te vinden. :P

[...]

Het lijkt er op dat je de instructies niet *exact* opvolgt. Dit is extreem belangrijk.
Lees de instructies nog eens goed door of volg anders alternatief eens de stappen hier:
arjan1995 in "Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone"

Dat of de software is nog niet compatible met iOS 13? Durf het niet te zeggen eigenlijk, zelf nog niet gebruikt i.c.m. iOS 13.
Grappig dat jij in elke topic waarin dit benoemd wordt opduikt en backuptrans aanraad! Is toeval zeker? 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!
eenrein schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:29:
[...]

Grappig dat jij in elke topic waarin dit benoemd wordt opduikt en backuptrans aanraad! Is toeval zeker? 8)7
Gefeliciteerd met je eerste post hier op Tweakers en dank dat je hem zo bijzonder nuttig aan mij besteed.
Ik weet nogal veel van ‘t onderwerp WhatsApp en dit lijkt tot dusver de enige software te zijn die ook daadwerkelijk functioneert en de boel over kan zetten, dus van toeval zou ik denk ik niet spreken nee... Ik zou eerder zeggen dat het nogal logisch is. Overigens was het MustacheNicker die het in dit topic initieel aanraadde, niet ik. Is je vraag daarmee beantwoord? :)

[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 22-05-2020 04:43]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Megalomania
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:55
Er is al veel over dit topic geschreven maar ik zit helaas weer met hetzelfde probleem: gisteren de half dag mee bezig geweest.

Ik heb de onderstaande tools geprobeerd maar allen lopen vast op hetzelfde punt: de huidige versie van Whatsapp laat geen 3rd party toe, dus probereren de tools een oude versie te installeren. Sinds vorige maand wordt deze versie alleen niet meer ondersteund door whatsapp, dus wil whatsapp bij het openen meteen weer de nieuwste versie installeren. Ik kom er niet omheen, iemand ideeen? Ik ben ten einde raad.

- Dr. Fone
- Backup Trans
- AnyTrans

[...]

[Voor 32% gewijzigd door Megalomania op 04-10-2020 10:49]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee